klokov press gaat just om het push-gedeelte volgens mij.
wat die gast op dat filmpje doet is jezelf verneuken.
ik doe btn maximaal tot aan mn oren qua diepte, zo kan je spanning houden.
met db shoulder press hammer style kan je dieper zakken dan met barbell dus dat kan helpen, samen met zwaardere overhead oefeningen waarbij je minder diep zakt
Ingediend door Rybeara op Don, 28/03/2013 - 20:50.
Mijn zwakste stuk is vaak onderaan tot pakweg de oren
Nog eens wat db pressen inlassen, misschien moet ik ze maar eens staand doen, deed ze zo goed
als altijd al zittend met rugsteun, maar dat heeft 0.0 carry over voor mij.
Ingediend door Pro Curler op Don, 28/03/2013 - 20:55.
Of wat je ook kan doen: bands gebruiken. Maar je zorgt ervoor dat ze al redelijk strak gespannen staan vanaf het begin en dan press je je halve ROM. Dat moet toch ook helpen?
Ik vind Lars' startpositie bij press ook extreem laag.
Zelf zit ik er tussenin; neutraal is juist onder de kin voor mij.
@Ryb: seated DB press (zonder rugsteun) acht ik erg nuttig voor mezelf, gewoon al omdat ik er zo slecht in ben. Heel de ROM door ben ik aan het grinden.
Sinds ik begonnen ben met seated DB press is mijn overhead iig sterker geworden (maar ik heb natuurlijk ook andere dingen gedaan), maar ik heb ook de indruk dat het eerste deel van de press helemaal geen probleem meer is (sticking point zit zeker hoger). Bovendien zijn mijn delts toch wel wat dikker geworden.
Dus wat mij betreft zeker een aanrader als je ook slecht bent in deze oefening.
Mooi squatladdertje.
Dit is nochtans een goede manier om aan je techniek te werken... Bij mij blijft de techniek dan goed tot een bepaald gewicht, waarna (bijna) alle reps moeilijk worden.
Ingediend door Rybeara op Woe, 03/04/2013 - 13:50.
MT schreef:
Mooi squatladdertje.
Dit is nochtans een goede manier om aan je techniek te werken... Bij mij blijft de techniek dan goed tot een bepaald gewicht, waarna (bijna) alle reps moeilijk worden.
+1 Dat was de bedoeling, merkte vaak dat de 3de rep minder van kwaliteit was.
Focus was er gisteren ook niet helemaal, maar ik ga deze aanpak vaker inlassen (Fieldsstyle is good).
Had StuBru opstaan en tussen 22u-24u is daar 1 of andere plezante die een programma heeft, die het leuk
vind om mensen voor schut te zetten. Heb af en toe flink strijk gelegen.
Had StuBru opstaan en tussen 22u-24u is daar 1 of andere plezante die een programma heeft, die het leuk
vind om mensen voor schut te zetten. Heb af en toe flink strijk gelegen.
Ingediend door Rybeara op Woe, 03/04/2013 - 15:54.
515 schreef:
Rybeara schreef:
Had StuBru opstaan en tussen 22u-24u is daar 1 of andere plezante die een programma heeft, die het leuk
vind om mensen voor schut te zetten. Heb af en toe flink strijk gelegen.
Yep dat is em, gisteren was er een zekere "Beeni" (uitgesproken zoals ik het schrijf), die een fervente slacher fan bleek te zijn. Er werd zo hard met zijn voeten gespeeld en de mens had het blijkbaar zelf niet door.
Beter iets anders op de achtergrond, als je geconcentreerd wil squaten
Had StuBru opstaan en tussen 22u-24u is daar 1 of andere plezante die een programma heeft, die het leuk
vind om mensen voor schut te zetten. Heb af en toe flink strijk gelegen.
Yep dat is em, gisteren was er een zekere "Beeni" (uitgesproken zoals ik het schrijf), die een fervente slacher fan bleek te zijn. Er werd zo hard met zijn voeten gespeeld en de mens had het blijkbaar zelf niet door.
Beter iets anders op de achtergrond, als je geconcentreerd wil squaten :p
Was die weer zat deze keer?
Haha ik vind het wel ontspannend om te luisteren soms met JP van Rossem is het ook altijd leuk, of mensen opbellen met de geluidjes van "zatte Rita", ...
Maar om te trainen misschien niet zo ideaal.
Ingediend door Rybeara op Woe, 03/04/2013 - 18:43.
Ik train vaak op dat uur, op 4FM is het dan van die love shit
Plaatselijke radio van Mechelen, daar ken ik alle reclame blokken al van buiten en
Stubru heb je dit weer ... lol (weinig zin om usbsticks vol muziek te zetten).
Food voor vandaag, rustdag:
Meal1:
+-80gr amandelen/para noten
bak kwark
Meal2:
Slaatje van witloof, paprika, olijven, zilveruitjes en augurken
bol mozzarella en makreel (epic combo lol)
Wat muziek op een USB-stick zetten is toch niet zo moeilijk. Of moet je ze misschien nog downloaden?
Zelf verdraag ik geen radio tijdens het trainen. Dat is ongeveer hetzelfde als pratende mensen. Dodelijk voor mijn focus; toepasselijk, krijg ik daar dan ook moordneigingen van.
Ik heb meestal oordopjes bij in mijn trainingstas (heb ik op de vorige locatie van IG vaak genoeg moeten gebruiken) voor het geval mijn mp3-speler het opgeeft.
Ingediend door Rybeara op Vrij, 05/04/2013 - 22:44.
Ik heb zo'n player in mijn garage, radio, cd, ipod en usb aansluiting.
Ipod heb ik niet.
Zonet nog even getraind, UB:
Pull ups:
10x BW
12x03 BW+20kg
Seated paused db shoulder press (zonder back support):
10x 15kg
10x 15kg
10x 20kg
07x 20kg
Speed chins:
05x BW
05x BW
05x BW
05x BW
05x BW
Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
High inverted rows:
10x BW
10x BW
10x BW
Energie was wat laag, maar er toch een degelijke training van gemaakt.
Laatste dagen véél te weinig geslapen, combinatie van, mijn werk + voorbereiding
zwangerschap (suikerbonen toestanden) en mijn andere hobby
Van de week een game uitgekomen en bij release mooi aangepikt.
Ingediend door Red_G92 op Zat, 06/04/2013 - 13:48.
Wow, chili con carne en daarna 150 gr havermout. Zat daar een tijdje tussen, of heb je dat direct erachter naar binnen gespeeld ?
Eerlijk gezegd zou ik dat niet binnen krijgen na die chili con carne... Havermout ligt toch altijd stevig op mijn maag (al bij 100 gr).
Heeft niks met mijn armen te
Heeft niks met mijn armen te maken, wel met de schouders.
Heb voorgangende schouders met een bolle bovenrug (en invallende onderrug)= Scheuermann.
Mijn schouders zijn echt niet flexibel genoeg om die lift aan te kunnen, laat staan nog iets of wat gewicht te verplaatsen.
Mijn lichaamshouding lijkt als twee druppels water als bij deze persoon:

(Ben wel wat gespierder natuurlijk
)
klokov press gaat just om
klokov press gaat just om het push-gedeelte volgens mij.
wat die gast op dat filmpje doet is jezelf verneuken.
ik doe btn maximaal tot aan mn oren qua diepte, zo kan je spanning houden.
met db shoulder press hammer style kan je dieper zakken dan met barbell dus dat kan helpen, samen met zwaardere overhead oefeningen waarbij je minder diep zakt
dat weten we toch van je starttopicpic
Mijn zwakste stuk is vaak
Mijn zwakste stuk is vaak onderaan tot pakweg de oren
Nog eens wat db pressen inlassen, misschien moet ik ze maar eens staand doen, deed ze zo goed
als altijd al zittend met rugsteun, maar dat heeft 0.0 carry over voor mij.
Of wat je ook kan doen:
Of wat je ook kan doen: bands gebruiken. Maar je zorgt ervoor dat ze al redelijk strak gespannen staan vanaf het begin en dan press je je halve ROM. Dat moet toch ook helpen?
ik doe ze ook nog steeds
ik doe ze ook nog steeds altijd zittend, allen push niet natuurlijk.
maar waarom zou je dieper willen zakken dan je oren, das imo nergens voor nodig.
als ik een bar vasthoud in een voor mij natuurlijk neutrale stand is de bar al op mond/neus/oor hoogte
Quote: ik doe ze ook nog steeds
Ik had het meer over military press, onderaan tot aan de oren.
BTN die doe ik niet, vanwege mijn voorgaande post.
ik had het hier ook over
ik had het hier ook over military press hoor, ik zit neutraal een 10cm boven mn borst
lol whut, bij press begin ik
lol whut, bij press begin ik gewoon van op de borst (net onder sleutelbeenderen)
Ik vind Lars' startpositie
Ik vind Lars' startpositie bij press ook extreem laag.
Zelf zit ik er tussenin; neutraal is juist onder de kin voor mij.
@Ryb: seated DB press (zonder rugsteun) acht ik erg nuttig voor mezelf, gewoon al omdat ik er zo slecht in ben. Heel de ROM door ben ik aan het grinden.
Sinds ik begonnen ben met seated DB press is mijn overhead iig sterker geworden (maar ik heb natuurlijk ook andere dingen gedaan), maar ik heb ook de indruk dat het eerste deel van de press helemaal geen probleem meer is (sticking point zit zeker hoger). Bovendien zijn mijn delts toch wel wat dikker geworden.
Dus wat mij betreft zeker een aanrader als je ook slecht bent in deze oefening.
Dat is voor mij ook vaak
Dat is voor mij ook vaak grinden, die las ik zeker meer in dan.
Proberen waard alle sinds
Quote: Ik vind Lars' startpositie
Idd wel laag
Ik doe ofwel op sleutelbeenderen ofwel ook onder de kin.
Bij mij is het ook hoger als
Bij mij is het ook hoger als de borst, anders heb ik echt 0.0 spanning vanuit mijn lats.
Net getraind:
Speed DL:
05x 60kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 120kg
Rocket speed op alle sets.
Bench press:
15x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
5x3 100kg
Naar mate ik sets deed met 100kg gingen ze vlotter.
Heb al maanden niet meer flat gebenched, setup en barpath was wat zoeken
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
Vooral gelet op knieën goed naar buiten duwen en op buitenkant voeten.
Laatste 2 reps waren slordig, laatste zelfs met knikkende knieën.
Standing db row:
10x 15kg
10x 25kg
10x 35kg
10x 45kg
15x 45kg
Onderaanhechting lats, good pumped.
Grip was zwakste schakel.
Bend over laterals:
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg
Decent/good train
Nice nice!
Nice nice!
lekkere training. En nice
lekkere training. En nice dat je nog speed kan houden in de 120kg DL.
UB: Inc bench: 15x lege
UB:
Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
05x 80kg
02x 90kg (3F)
02x 90kg
02x 90kg
05x 70kg
Voelde allemaal zwaar aan, na mijn ziekte helemaal nimeer in de groove en kracht
van voorheen geraakt.
Superset cable rows vs High inverted rows:
15x 50kg SS 10x BW
15x 50kg SS 10x BW
15x 50kg SS 10x BW
Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+40kg
06x BW+60kg
06x BW+40kg
10x BW+20kg
Chins: traag, extra gecontroleerd
10x BW
10x BW
10x BW moeilijk op het eind.
Matige training.
LB van daarnet: 2x 10 BW
LB van daarnet:
2x 10 BW squat
Bulgarian squat:
10x BW
10x BW
10x BW
Squat:
10x Lege bar
05x 60kg
05x 80kg
03x 100kg
03x 105kg
03x 110kg
03x 115kg
03x 120kg
03x 125kg
03x 130kg
03x 135kg
Maat haakte af na 115kg, elk setje wel een rep waar ik niet tevrede was van techniek.
Maar niet echt moeilijkheden gehad.
Kuiten:
10x 135kg
15x 135kg
20x 135kg
25x 135kg burn like hell
Mooi squatladdertje. Dit is
Mooi squatladdertje.
Dit is nochtans een goede manier om aan je techniek te werken... Bij mij blijft de techniek dan goed tot een bepaald gewicht, waarna (bijna) alle reps moeilijk worden.
Quote: Mooi squatladdertje. Dit is
+1 Dat was de bedoeling, merkte vaak dat de 3de rep minder van kwaliteit was.
Focus was er gisteren ook niet helemaal, maar ik ga deze aanpak vaker inlassen (Fieldsstyle is good).
Had StuBru opstaan en tussen 22u-24u is daar 1 of andere plezante die een programma heeft, die het leuk
vind om mensen voor schut te zetten. Heb af en toe flink strijk gelegen.
Quote: Quote: Mooi squatladdertje. Dit is
https://www.facebook.com/guntherdstubru?fref=ts
Quote: Quote: Quote: Mooi squatladdertje. Dit is
Yep dat is em, gisteren was er een zekere "Beeni" (uitgesproken zoals ik het schrijf), die een fervente slacher fan bleek te zijn. Er werd zo hard met zijn voeten gespeeld en de mens had het blijkbaar zelf niet door.
Beter iets anders op de achtergrond, als je geconcentreerd wil squaten
Quote: Quote: Quote: Quote: Mooi squatladdertje. Dit is
Was die weer zat deze keer?


Haha ik vind het wel ontspannend om te luisteren soms met JP van Rossem is het ook altijd leuk, of mensen opbellen met de geluidjes van "zatte Rita", ...
Maar om te trainen misschien niet zo ideaal.
Ik train vaak op dat uur, op
Ik train vaak op dat uur, op 4FM is het dan van die love shit
Plaatselijke radio van Mechelen, daar ken ik alle reclame blokken al van buiten en
Stubru heb je dit weer ... lol (weinig zin om usbsticks vol muziek te zetten).
Food voor vandaag, rustdag:
Meal1:
+-80gr amandelen/para noten
bak kwark
Meal2:
Slaatje van witloof, paprika, olijven, zilveruitjes en augurken
bol mozzarella en makreel (epic combo lol)
Meal3:
100gr spek + 5eieren
Bakje kwark
Bescheiden hoeveelheid
Bescheiden hoeveelheid voeding...
Wat muziek op een USB-stick zetten is toch niet zo moeilijk.
Of moet je ze misschien nog downloaden?
Zelf verdraag ik geen radio tijdens het trainen. Dat is ongeveer hetzelfde als pratende mensen. Dodelijk voor mijn focus; toepasselijk, krijg ik daar dan ook moordneigingen van.
Ik heb meestal oordopjes bij in mijn trainingstas (heb ik op de vorige locatie van IG vaak genoeg moeten gebruiken) voor het geval mijn mp3-speler het opgeeft.
Het is een rustdag, de dagen
Het is een rustdag, de dagen waarop ik mijn Kcal defecit genereer.
Al wat ik op usb heb (mp3's), heb ik al grijs gedraaid.
als je een ipod nano of
als je een ipod nano of dergelijke hebt, kun je streamen. Doe ik altijd
Quote: als je een ipod nano of
Herkenbaar probleem!
Een redelijk nieuwe dan toch?
Ik heb zo'n player in mijn
Ik heb zo'n player in mijn garage, radio, cd, ipod en usb aansluiting.
Ipod heb ik niet.
Zonet nog even getraind, UB:
Pull ups:
10x BW
12x03 BW+20kg
Seated paused db shoulder press (zonder back support):
10x 15kg
10x 15kg
10x 20kg
07x 20kg
Speed chins:
05x BW
05x BW
05x BW
05x BW
05x BW
Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
High inverted rows:
10x BW
10x BW
10x BW
Energie was wat laag, maar er toch een degelijke training van gemaakt.
Laatste dagen véél te weinig geslapen, combinatie van, mijn werk + voorbereiding
zwangerschap (suikerbonen toestanden) en mijn andere hobby
Van de week een game uitgekomen en bij release mooi aangepikt.
Dit was mijn voeding
Dit was mijn voeding vandaag:
meal1:
500gr kwark
40gr whey
2 grabbels studentenhaver (noten en gedroogd fruit)
meal2:
kom tomatensoep
6sneden waldkornbrood
155gr tonijn
potje mayo
meal3: post workout
2 bananen
goed gevuld diep bord Chili con carne
150gr havermout
40gr whey
300ml magere melk
beetje weinig groenten
Dikke serving protein in je
Dikke serving protein in je eerste meal!
Wow, chili con carne en
Wow, chili con carne en daarna 150 gr havermout. Zat daar een tijdje tussen, of heb je dat direct erachter naar binnen gespeeld ?
Eerlijk gezegd zou ik dat niet binnen krijgen na die chili con carne... Havermout ligt toch altijd stevig op mijn maag (al bij 100 gr).