Jaja ik train nog! Wel een aantal maanden weinig zin en motivatie gehad, maar gelukkig toch altijd blijven doortrainen...
De laatste weken ben ik terug goed en gemotiveerd bezig
Ingediend door Rybeara op Zat, 23/03/2013 - 15:33.
Leuk dat te lezen, ik heb ook wat motivatieproblemen gehad, het is nog niet helemaal 100%.
Als het weer wat beter wordt moeten we eens samen trainen
We hadden dat ooit eens gezegd, maar het is er nog steeds niet van gekomen.
ik probeer al zolang te cutten, maar het lukt gewoon niet
Ofja, 'cutten'. Beetje recomp aanpak:
- rustdagen low carb, low kcal
- lichte pomptrainingen: liefst nuchter, post workout carbs, rest lowcarb, +/- rond onderhoud
- stevige UB trainingen: medium carb, net boven onderhoud (recupereer toch makkelijk in ub)
- LB trainingen mediumcarb pré, high carb post, boven onderhoud (benen zijn nr1 prioriteit en wil daar echt geen massa/krachtsverlies)
Tot voor kort werkte het goed (beetje droger, kracht hetzelfde), maar begint te minderen
Ingediend door Rybeara op Zon, 24/03/2013 - 18:30.
Kracht verlies heb ik tot zover ook nog niet gemerkt.
Op trainingsdagen zit ik wss rond de 400gr carbs, 150-200gr dierlijke eiwitten, tss de 40-60gr vet.
Ruim geschat allemaal, zou om en bij de 2800-3000Kcal moeten zitten, wat mijn onderhoud is.
Op rustdagen zit ik véél lager in carbs 30gr tot 150gr (op medium) eiwitten wat hoger en vet zeker hoger.
Cardio doe ik helemaal (nog) niet, daar denk ik zelfs nog niet aan, als ik wat begin te stagneren is dat
de volgende optie die ik inlas, voor ik eventueel minder zou gaan eten.
Vandaag een rustdag:
1ste meal:
5eieren + 125gr spek, 30-40gr ementaler en kros hand ijsbergsla
2de meal:
75gr amandelen + paranoten, 500gr kwark
3de meal:
155gr tonijn, 120gr krab, 2 tomaten, ijsbergsla en mayo
150-200g (dierlijke) eiwitten is niet zoveel... Ik kom daar ook niet altijd veel boven, maar ieders behoefte is anders. Je zegt dat je moeilijk lean body mass kan winnen en makkelijk vet aanzet. Dat is wel een typisch 'symptoom' van te weinig eiwitten eten. Het kan goed zijn dat jou lichaam wat meer eiwitten nodig heeft om in anabolic mode te komen. (Kan ook van niet natuurlijk, 't is maar een hypothese ).
I.i.g. wordt tijdens een cut het verhogen van de eiwitinname wel aangeraden (omdat je een deel van de eiwitten als energiebron zou kunnen gaan gebruiken).
Ik heb in het verleden altijd boven de 200gr gezeten hoor, momenten van 300gr zelfs.
In principe zou 160gr meer dan voldoende moeten zijn + de amino's uit plantaardige bronnen
worden natuurlijk ook gebruikt (hun profiel mag dan wel niet compleet zijn, ze leveren wel amino's).
Ingediend door Pro Curler op Ma, 25/03/2013 - 22:23.
Boeit niet dat je cheat, zo boek je juist progressie. Als ik nog steeds strict zat te BOR'en zat ik nog steeds aan 100kg. Twee weken geleden heb nog redelijke goeie form 3*5 130kg gdn, allemaal door daarvoor te cheaten.
Ik heb in het verleden altijd boven de 200gr gezeten hoor, momenten van 300gr zelfs.
In principe zou 160gr meer dan voldoende moeten zijn + de amino's uit plantaardige bronnen
worden natuurlijk ook gebruikt (hun profiel mag dan wel niet compleet zijn, ze leveren wel amino's).
Ja, heb je gelijk in. Het is een kwestie van experimenteren. Ikzelf zorg er de laatste maanden voor dat ik wat meer eiwitten binnenkrijg, en dat lijkt wel goed te werken (deze periode valt mooi samen met een continue progressie). Zelf kan ik een beetje inschatten hoeveel eiwitten ik gebruik ter opbouw, want alles wat ik teveel binnenkrijg, zet mijn lichaam om naar glucose, wat zorgt voor een onverwachte stijging van de bloedsuiker. Zeker geen accurate 'methode', maar zo heb ik toch wel enig idee van wat goed en wat 'teveel' is (300g tonijn + vier eieren lijkt wat teveel te zijn, bijvoorbeeld ).
Zoiets kan jij natuurlijk niet proberen, maar het was iets dat in me opkwam. We nemen eiwitinname aan als iets voor de hand liggend, en kennen allemaal de vuistregels, maar niemand heeft eigenlijk een goed idee van hoeveel ideaal is, en hoeveel 'teveel'. Zeker omdat dit wellicht sterk individueel verschilt.
Ingediend door Rybeara op Din, 26/03/2013 - 23:45.
LB na mijn late shift.
Mijn maat wou een lichte training, omdat hij er vroeg uit moet voor zijn
bodyguardtesten.
Speed box squat:
10x lege bar
03x 60kg
03x 60kg
03x 60kg
03x 60kg
03x 60kg
03x 80kg speed helemaal weg en 3rep tegen mijn haken, bar vloog van de rug op mijn nek
03x 80kg Speed terug aanwezig
03x 80kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 100kg
Na de 100kg gestopt omdat de onderrug het begon te voelen, en ik wil van de week nog was steviger LB trainen.
Mijn trainingsvisie is wat aan het veranderen, uitbreiden
Zeer open minded!
Pas op dat je daarin niet te ver gaat. Voor je het weet deel je het bed met drie behaarde mannen en een boerenpaard, nadat je high bent geworden op het snuiven van opgedampte nagellak...
Focus en setup zat niet geheel goed, als push press easy.
Mijn lift off bij press blijft echt zwak, enige tips om hieraan te werken?
Chins:
10x BW
10x05 BW+20kg VPR
Paused dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Laterals:
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg
Edit:
Was het er nog vergeten bij te zetten, vandaag heel de dag last gehad van mijn linker schouderblad.
Training gestart met wat shouldermobility oefeningen en na het pressen was ik ervan af.
Ingediend door Rybeara op Don, 28/03/2013 - 13:17.
Denk niet dat paused bij press veel nut gaat hebben voor mij, tot 60kg zijn al mijn reps steeds
paused (tenzij repouts). Daarboven op heb ik altijd een lange pause voor ik start, door omstandigheden
als ik press moet ik na het uitheffen 2stappen rechts zetten, ff checken en dan pas kan ik pressen.
Dat zijn al 5 a 10sec (waar ik soms al sukkel met spanning houden).
Thx gasten
Thx gasten
Jaja ik train nog! Wel een
Jaja ik train nog! Wel een aantal maanden weinig zin en motivatie gehad, maar gelukkig toch altijd blijven doortrainen...
De laatste weken ben ik terug goed en gemotiveerd bezig
Leuk dat te lezen, ik heb
Leuk dat te lezen, ik heb ook wat motivatieproblemen gehad, het is nog niet helemaal 100%.
Als het weer wat beter wordt moeten we eens samen trainen
We hadden dat ooit eens gezegd, maar het is er nog steeds niet van gekomen.
Had me gisteren op het werk
Had me gisteren op het werk nog eens gewogen, gewicht zit op 92kg.
Mag nog een 5kg verliezen, lager als 87kg wil ik deze cut niet echt gaan
ik probeer al zolang te
ik probeer al zolang te cutten, maar het lukt gewoon niet
Ofja, 'cutten'. Beetje recomp aanpak:
- rustdagen low carb, low kcal
- lichte pomptrainingen: liefst nuchter, post workout carbs, rest lowcarb, +/- rond onderhoud
- stevige UB trainingen: medium carb, net boven onderhoud (recupereer toch makkelijk in ub)
- LB trainingen mediumcarb pré, high carb post, boven onderhoud (benen zijn nr1 prioriteit en wil daar echt geen massa/krachtsverlies)
Tot voor kort werkte het goed (beetje droger, kracht hetzelfde), maar begint te minderen
Kracht verlies heb ik tot
Kracht verlies heb ik tot zover ook nog niet gemerkt.
Op trainingsdagen zit ik wss rond de 400gr carbs, 150-200gr dierlijke eiwitten, tss de 40-60gr vet.
Ruim geschat allemaal, zou om en bij de 2800-3000Kcal moeten zitten, wat mijn onderhoud is.
Op rustdagen zit ik véél lager in carbs 30gr tot 150gr (op medium) eiwitten wat hoger en vet zeker hoger.
Cardio doe ik helemaal (nog) niet, daar denk ik zelfs nog niet aan, als ik wat begin te stagneren is dat
de volgende optie die ik inlas, voor ik eventueel minder zou gaan eten.
Vandaag een rustdag:
1ste meal:
5eieren + 125gr spek, 30-40gr ementaler en kros hand ijsbergsla
2de meal:
75gr amandelen + paranoten, 500gr kwark
3de meal:
155gr tonijn, 120gr krab, 2 tomaten, ijsbergsla en mayo
150-200g (dierlijke)
150-200g (dierlijke) eiwitten is niet zoveel... Ik kom daar ook niet altijd veel boven, maar ieders behoefte is anders. Je zegt dat je moeilijk lean body mass kan winnen en makkelijk vet aanzet. Dat is wel een typisch 'symptoom' van te weinig eiwitten eten. Het kan goed zijn dat jou lichaam wat meer eiwitten nodig heeft om in anabolic mode te komen. (Kan ook van niet natuurlijk, 't is maar een hypothese
).
I.i.g. wordt tijdens een cut het verhogen van de eiwitinname wel aangeraden (omdat je een deel van de eiwitten als energiebron zou kunnen gaan gebruiken).
Ik heb in het verleden
Ik heb in het verleden altijd boven de 200gr gezeten hoor, momenten van 300gr zelfs.
In principe zou 160gr meer dan voldoende moeten zijn + de amino's uit plantaardige bronnen
worden natuurlijk ook gebruikt (hun profiel mag dan wel niet compleet zijn, ze leveren wel amino's).
UB: Inc bench: 15x lege
UB:
Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
05x 80kg (voelde zwaarder dan zou mogen)
04x 90kg duidelijk
01x 95kg
08x 80kg
10x 70kg
Niet mijn dag, 95kg ging veel te moeizaam om meerdere reps te proberen
BOR overhands:
10x 50kg
10x 70kg
10x 90kg
10x 110kg
10x 130kg teveel cheat
Speed press:
10x lege bar
10x3 40kg
Pull ups:
10x BW Medium grip
10x BW Wide grip
08x BW Ultra wide
Boeit niet dat je cheat, zo
Boeit niet dat je cheat, zo boek je juist progressie. Als ik nog steeds strict zat te BOR'en zat ik nog steeds aan 100kg. Twee weken geleden heb nog redelijke goeie form 3*5 130kg gdn, allemaal door daarvoor te cheaten.
Ik heb 130kg al strikt
Ik heb 130kg al strikt gedaan voor 10reps, maar dat was wel onderhands.
Daar ben ik ietsje sterker in.
Quote: Ik heb in het verleden
Geen topdagje, maar zo gaat dat he...
Ja, heb je gelijk in. Het is een kwestie van experimenteren. Ikzelf zorg er de laatste maanden voor dat ik wat meer eiwitten binnenkrijg, en dat lijkt wel goed te werken (deze periode valt mooi samen met een continue progressie). Zelf kan ik een beetje inschatten hoeveel eiwitten ik gebruik ter opbouw, want alles wat ik teveel binnenkrijg, zet mijn lichaam om naar glucose, wat zorgt voor een onverwachte stijging van de bloedsuiker. Zeker geen accurate 'methode', maar zo heb ik toch wel enig idee van wat goed en wat 'teveel' is (300g tonijn + vier eieren lijkt wat teveel te zijn, bijvoorbeeld
).
Zoiets kan jij natuurlijk niet proberen, maar het was iets dat in me opkwam. We nemen eiwitinname aan als iets voor de hand liggend, en kennen allemaal de vuistregels, maar niemand heeft eigenlijk een goed idee van hoeveel ideaal is, en hoeveel 'teveel'. Zeker omdat dit wellicht sterk individueel verschilt.
LB na mijn late shift. Mijn
LB na mijn late shift.
Mijn maat wou een lichte training, omdat hij er vroeg uit moet voor zijn
bodyguardtesten.
Speed box squat:
10x lege bar
03x 60kg
03x 60kg
03x 60kg
03x 60kg
03x 60kg
03x 80kg speed helemaal weg en 3rep tegen mijn haken, bar vloog van de rug op mijn nek
03x 80kg Speed terug aanwezig
03x 80kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 100kg
Na de 100kg gestopt omdat de onderrug het begon te voelen, en ik wil van de week nog was steviger LB trainen.
Kuiten:
10x 100kg
10x 120kg
10x 140kg
10x 160kg
Bulgarian squat:
10x BW
10x BW
10x BW
Nice speed squats. Dat
Nice speed squats. Dat principe staat je precies wel aan.
Mijn trainingsvisie is wat
Mijn trainingsvisie is wat aan het veranderen, uitbreiden
Quote: Mijn trainingsvisie is wat
Zeer open minded!
Voor je het weet deel je het bed met drie behaarde mannen en een boerenpaard, nadat je high bent geworden op het snuiven van opgedampte nagellak...
Pas op dat je daarin niet te ver gaat.
Ik word liever high van iets
Ik word liever high van iets anders

Waar ik dan in bed beland ...
Quote: Ik word liever high van iets
Sssst, straks leest Bulckie het nog. En dan is je ass niet meer veilig...
youri, geef gwn toe dat jij
youri, geef gwn toe dat jij bryce was op dbb....
Quote: youri, geef gwn toe dat jij
Hij vroeg me wat zaken.
Die ken ik niet...
Die ken ik niet...
UB, alleen (met wat
UB, alleen (met wat tijdsdruk, had mijn vriendin beloofd dat ik tegen aspe terug binnen ging zijn
)
Press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
00x 67.5kg
03x 67.5kg VPR
01x 67.5kg
01x 67.5kg + 4x 67.5kg push press
Focus en setup zat niet geheel goed, als push press easy.
Mijn lift off bij press blijft echt zwak, enige tips om hieraan te werken?
Chins:
10x BW
10x05 BW+20kg VPR
Paused dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Laterals:
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg
Edit:
Was het er nog vergeten bij te zetten, vandaag heel de dag last gehad van mijn linker schouderblad.
Training gestart met wat shouldermobility oefeningen en na het pressen was ik ervan af.
Paused press schijnt wel
Paused press schijnt wel goed te zijn voor liftoff en als ik me niet vergis raad youri ook dumbell press aan.
Denk niet dat paused bij
Denk niet dat paused bij press veel nut gaat hebben voor mij, tot 60kg zijn al mijn reps steeds
paused (tenzij repouts). Daarboven op heb ik altijd een lange pause voor ik start, door omstandigheden
als ik press moet ik na het uitheffen 2stappen rechts zetten, ff checken en dan pas kan ik pressen.
Dat zijn al 5 a 10sec (waar ik soms al sukkel met spanning houden).
Iets van staande pinpress
Iets van staande pinpress proberen ofzo?
Mijn cage is daar te laag
Mijn cage is daar te laag voor of ik te groot
Al zittend zou dat wel moeten lukken.
Dumbbells. En Klokov press
Dumbbells.
En Klokov press misschien, hoewel ik daar persoonlijk niet zo zot van ben.
Dat blijkt een strikte BTN
Dat blijkt een strikte BTN press te zijn:
Daar ga ik eerder mijn schouders mee verneuken + extreem wijde grip, waar ik press met een smalle grip, net buiten schouderbreedte.
Dat valt toch nog mee? ik
Dat valt toch nog mee? ik heb zelf T rex armpjes en ik doe BTN's op reps met 90.
Denk dat het kwestie is van gewoon worden.
correctie: dat is een
correctie: dat is een strikte klokov press. Bij een BTN press mogen de handen veel dichter. Ik ben zelf ook niet zo fan die klokov en btn toestanden.