Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Ik heb het overwogen mee van

Ingediend door Rybeara op Din, 12/03/2013 - 02:37.

Ik heb het overwogen mee van start te gaan, voornamelijk omwille:
- minder met voeding moet bezig zijn -> mindere meals
- grote porties kan blijven eten Eat zonder echt te over eten
- vermoedelijk minder last zal hebben van hongergevoel, de vastende periode valt tot zover echt goed mee.
heb voornamelijk honger in mijn eet window -> insuline responce

Meals waren ook goed, we hebben met 3, mijn vriendin, men vader en ik 500gr volkoren spaghetti weg gewerkt.
Vandaar dat ik vermoed dat ik 200-250gr spaghetti heb gegeten (2 grote kommen, ik gebruik daar geen borden voor).
Saus was met 3 tomaten, tomatenpuree, 500gr gemengd gehakt, ui, look, paprika, wortelen en kruiden.
Alles op Smiling

Goed dat het je meevalt.

Ingediend door MT op Din, 12/03/2013 - 12:36.

Goed dat het je meevalt. Smiling

Ik heb ook een tijd redelijk lange vasteperiodes aangehouden, en had daar ook niet echt last van. Maar ik denk niet dat dat voor iedereen zo is.

Zonet nog een korte training

Ingediend door Rybeara op Woe, 13/03/2013 - 23:51.

Zonet nog een korte training gedaan, was pas thuis om 22u.

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 60kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 100kg
03x 120kg
5x1 140kg
10x 100kg

Even wat wennen aan een zwaardere load op de rug, beviel me redelijk.
Al moet ik zeggen dat ik wel wat last heb van de onderrug.

Kuiten:
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg

mooi, goeie squatz

Ingediend door Pro Curler op Don, 14/03/2013 - 00:47.

mooi, goeie squatz

Vervelend van je rug. Zal

Ingediend door MT op Don, 14/03/2013 - 11:19.

Vervelend van je rug. Zal wel niet van bolle rug zijn, zeker? Kan altijd overextensie van de lumbale wervelkolom zijn.
Wel goed dat je wat reps het gedaan met de 140kg.

Thx mannen. Bolle rug was

Ingediend door Rybeara op Don, 14/03/2013 - 14:51.

Thx mannen.
Bolle rug was het zeker niet, zal eerder een te holle geweest zijn Sticking out tongue
Maar zoals al eerder gezegd ik heb makkelijk last van mijn onderrug,
5-10min doorzakken in de zetel en het was weer weg. Vandaag ook helemaal niet stijf of pijnlijk.
Heb wel wat zitten spelen met stance tussen reps/sets door, mss dat er daar iets mis liep.
Die 10reps met 100kg gingen zeer smooth, ATG zelfs.

Vanavond na mijn werk nog een ub training, focus op press.

Last van je onderrug als van

Ingediend door Pro Curler op Don, 14/03/2013 - 15:28.

Last van je onderrug als van eeuwige verzuring? Mr. Green
I know the feel bro.

Verzuring daagt zeker

Ingediend door Rybeara op Don, 14/03/2013 - 18:13.

Verzuring daagt zeker makkelijk op, heeft grotendeels te maken met de vorm van mijn ruggengraat (vermoed ik).

Trainingsmaat niet komen

Ingediend door Rybeara op Vrij, 15/03/2013 - 00:04.

Trainingsmaat niet komen opdagen, vermoedelijk weer in slaap gevallen.

Push:

Seated press, no back support:
10x lege bar
05x 40kg
05x 40kg
05x 50kg
05x 50kg
02x 60kg

Allemaal PR's voor het eerst dat ik dit doe, nogal onwennig ivm evenwicht.
Moet men voeten beter in de grond planten -> spanning was dus verre van zoek lol

Military press:
05x 60kg
10x 50kg
10x 40kg

Ook hier zat spanning weer niet zoals het zou moeten.

Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+40kg
10x BW+40kg + 08x BW+20kg + 05x BW (6F)

Dropsetje op het eind.

Inc flies:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg

Elke set standje hoger

Inc tricep db extentions:
10x 15kg
10x 15kg

Moooi, goed gepresst.

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 15/03/2013 - 00:17.

Moooi, goed gepresst.

Voetplaatsing bij seated

Ingediend door MT op Vrij, 15/03/2013 - 12:34.

Voetplaatsing bij seated press is een issue, ja. Smiling Ik zet de mijne normaal voor me, zodat ik redelijk stabiel zit, maar niet achteruit kan gaan hangen (dat gaat wel een beetje als ik mijn voeten onder mijn lichaam vastzet).

Je zou je maat toch eens een pre-workout cadeau moeten doen, en hem aanmanen die een half uur voor hij naar jou moet vertrekken, in te nemen. Sticking out tongue

Mijn voeten waren zelfs

Ingediend door Rybeara op Vrij, 15/03/2013 - 13:30.

Mijn voeten waren zelfs volledig los bij sommige reps.
Moet er meer aandacht aan schenken, ik start al recht staand (zoals bij gewone press) en ga na het uitnemen
op mijn bench zitten. Beleving is wat anders, maar vond het wel niet slecht.

Vanavond nog een pull

Ingediend door Rybeara op Vrij, 15/03/2013 - 14:41.

Vanavond nog een pull training.
Kwestie LB zal ik me moeten beperken tot speed werk vrees ik.
Mijn benen (vooral quads) waren gisteren vrij gaar, vandaag x2,
moet hier enige moeite doen om iets of wat normaal rond te wandelen op men werk Sticking out tongue

Mss vanavond eerst wat high rep - low weight squaten voor ik ga deadliften.

Pull: Squat: 3*15 lege

Ingediend door Rybeara op Zat, 16/03/2013 - 00:03.

Pull:

Squat:
3*15 lege bar
Was om mijn benen wat te doorbloeden, maar het deed meer pijn dan het beterde.

DL: beltless en overhands
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 140kg
01x 160kg PR

Zeker niet slecht met zo'n gare benen.

Face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg

BOR:
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg

Lateral raises:
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg

Bend over db row:
15x 15kg
15x 15kg
15x 15kg

Zo ver mogelijk doortrekken (grootst mogelijke rom), voelde goed.

stevige bent overs, je hebt

Ingediend door psycomantje op Zat, 16/03/2013 - 11:51.

stevige bent overs, je hebt toch al meer dan 1*160 gedeadlift? Of is het een beltless overhand pr?

Nice ultraRAW deadlift!

Ingediend door MT op Zat, 16/03/2013 - 12:46.

Nice ultraRAW deadlift! Eye-wink

Beltless overhands PR =

Ingediend door Rybeara op Zat, 16/03/2013 - 15:12.

Beltless overhands PR = 160kg
Beltless mixed PR = 180kg
Belt + magnesium en mixed = 210kg

Heb nog een 2de rep geprobeerd met 160kg, 10cm van de grond, maar mijn grip en rug hielde dat niet.
Dus maar gedropped, dat was het me niet waard Sticking out tongue

Bor waren niet zo speciaal, maar waren vrij zwaar, die benen speelde toch wel een grote rol.

UB: na een vermoeiend dagje

Ingediend door Rybeara op Ma, 18/03/2013 - 22:37.

UB: na een vermoeiend dagje klussen en schilderen

Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
05x 80kg
05x 90kg
02x 95kg
05x 80kg

Beter al, nergens echt moeten forceren.

Pull ups:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+15kg
05x BW+20kg
05x BW+25kg
10x BW trage negatieve

Paused seated db shoulder press: no back support
10x 15kg
10x 15kg
10x 20kg

Lat pull over:
10x 15kg
10x 20kg
10x 25kg

Binnenkort mijn kcal en macro's eens even berekenen.
De nieuwe eet wijze zit er al in, maar voor de rest niet echt veel structuur.

LB: Maat belde dat hij later

Ingediend door Rybeara op Din, 19/03/2013 - 23:34.

LB:

Maat belde dat hij later ging zijn, had weer geslapen, maar was toch wakker geworden.
Ik ben 20min na zijn telefoon naar mijn garage gegaan, dat is normaal de tijd dat hij
nodig heeft om hier te geraken, maar hij bleef langer weg dan voorzien, extra uitgebreide opwarming.
Squat:
10x BW
10x lege bar

Bulgarian squat:
10x BW
10x BW
10x BW

Squat:
8x5 60kg Speedreps
Vanaf hier heeft hij aangepikt.
05x 80kg
05x 100kg
03x 120kg
03x 120kg
03x 120kg

120kg voelde wat te zwaar aan, voor naar 140kg te gaan vandaag, VPR opgezocht met 120kg (3x3).
Deze waren ATG, volgens mijn maat kwam mijn kont bijna tot op de grond.

Kuiten:
12x 120kg
12x 120kg
12x 120kg

Lunges:
2sets high rep met BW.

Wow, echt wel diepe squats

Ingediend door MT op Don, 21/03/2013 - 11:54.

Wow, echt wel diepe squats dan. Sticking out tongue
Werken aan die vastus medialis. Cool

Quote: Wow, echt wel diepe squats

Ingediend door Rybeara op Don, 21/03/2013 - 15:15.
MT schreef:
Wow, echt wel diepe squats dan. Sticking out tongue
Werken aan die vastus medialis. Cool

Dikke teardrop is idd nice Cool
Mijn maat deed 5 singles met 120kg voor wat zwaardere load aan te voelen (zoals ik deed met 140kg vorige week),
zijn dipte was eerder pover, hij heeft dat vaak, net squaten boven parallel.
TBH liever dat dan niet squaten Eye-wink
Voor de training dacht ik 3*2 of 3*3 met 140kg te doen, maar door die zeer uitgebreide opwarming zag ik dat precies
niet meer zitten, die eerste set met 120kg voelde wat te moeizaam aan. Dan maar een andere PR opzoeken.

Benen wennen trouwens weer snel Smiling
Vorige week 5dagen stijf na die squats, nu lekker diep en niets te voelen de dagen nadien.

Quote: Quote: Wow, echt wel diepe squats

Ingediend door MT op Don, 21/03/2013 - 22:12.
Rybeara schreef:
Vorige week 5dagen stijf na die squats, nu lekker diep en niets te voelen de dagen nadien.

DAT ADAPTATION! Cool

Hoe verloopt de zwangerschap

Ingediend door verb op Don, 21/03/2013 - 22:53.

Hoe verloopt de zwangerschap Ryb?
Ik las hier een paar pagina's terug dat het een zoon wordt!
Opvolging in de gym verzekerd dus! Powertraining

Verb in da house! Cool dat

Ingediend door MT op Vrij, 22/03/2013 - 12:16.

Verb in da house! Cool dat je hier nog af en toe meeleest. Eye-wink

Hey Verb Mijn vriendin zit

Ingediend door Rybeara op Vrij, 22/03/2013 - 13:12.

Hey Verb Mr. Green
Mijn vriendin zit thuis sinds vorige week, ze moest het kalmer aan doen en zoveel mogelijk
platte rust nemen. De kleine is al ingedaald, mocht ze actief bezig blijven zou hij al geboren
worden. Dat is nog wat te vlug, we zijn 7maanden ver. Hij woog 1.6kg vorige week.

Ik zou het natuurlijk ontzettend leuk vinden mocht hij willen meetrainen later, nog leuker
zou ik het vinden mocht hij graag voetballen Sticking out tongue (of mss beide).
Maar ik ga hem zeker niet dwingen, wel aanzetten tot sport, hij mag doen wat hij wil.
Train jij trouwens nog?

Gisteren niet getraind, ben met trainingsmaat en nog een maat iets gaan drinken na mijn late shift.
Trainingsmaat weer wakker gebeld Roll Eyes Straks na het avondeten een FB training, press DL dips en chins.

Heb de afgelopen 2 rustdagen trouwens nog eens low carbs gegeten (30-40gr)

Net gedaan met

Ingediend door Rybeara op Vrij, 22/03/2013 - 21:52.

Net gedaan met trainen:

Press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
03x 65kg
03x 65kg
04x 65kg VPR
15x 50kg VPR

5de met 65kg had ook moeten lukken, maar had wat problemen met evenwicht bij 4de rep wat extra
energie kosten om te corrigeren.

DL:
05x 60kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 140kg
05x 140kg
05x 140kg

Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+30kg
10x BW+40kg
10x BW+50kg

Chinnen:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+30kg
20x BW

Voeding van vandaag: (laatste meal gisteren, was een shake om 21u45)
Opgestaan om 11u: 1 multivit + 1vit D

15u00:
150gr havermout
3scoops whey

17u00:
50gr rijst + tomatensaus, ui en prei (wat overschot v/d week)

18u30:
Ijsbergsla, tomaat, komkommer, mayo
3 rundshamburgers
300gr gebakken aardappelen

21u00: Post workout
2bananen
10 blauwe druiven
150gr havermout
2scoops whey
500gr kwark

Mooie pr op de press.

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 22/03/2013 - 21:56.

Mooie pr op de press. Verbaast me dat je dips nog geen vpr is. Weldra 60kg dips?

Ik heb al 10x BW+60kg als Pr

Ingediend door Rybeara op Vrij, 22/03/2013 - 22:01.

Ik heb al 10x BW+60kg als Pr staan, had dan wel wat minder volume voor die set gedaan.

Dikke training. Nice.

Ingediend door MT op Vrij, 22/03/2013 - 22:28.

Dikke training. Nice. Eye-wink

Wow, wat een dips weer, wat

Ingediend door Buell op Vrij, 22/03/2013 - 22:41.

Wow, wat een dips weer, wat een chins!!