Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Da's mooi!

Ingediend door MT op Vrij, 25/01/2013 - 21:12.

Da's mooi! Laughing out loud

dafuq, ik denk meestal wat

Ingediend door Glenn VdB op Zat, 26/01/2013 - 12:56.

dafuq, ik denk meestal wat een sexy rabarber

maar nu denk ik : dat tricep rabarber power

Nice.

Ecto rabarber UB: Inc

Ingediend door Rybeara op Ma, 28/01/2013 - 17:33.

Ecto rabarber Sad

UB:

Inc bench:
15x lege bar
10x 50kg
05x 60kg
03x 72.5kg
03x 82.5kg
06x 92.5kg evenaring PR blijkbaar
15x 72.5kg VPR wss Sticking out tongue om voorgaand beetje goed te maken.

Chin ups:
10x BW
05x BW+15kg
05x BW+30kg
05x BW+40kg
04x BW+40kg
10x BW explosief optrekken, zeer langzame negatieve.

Niet zo geweldig vandaag

Seated press:
10x lege bar
10x 40kg
10x 50kg
10x 60kg
05x 70kg

Cable rows:
12x 45kg
12x 55kg
12x 65kg
12x 75kg
12x 85kg

Nadruk op contractie bij de rows.

Quote: Ecto rabarber UB:Inc

Ingediend door MT op Ma, 28/01/2013 - 20:01.

Toch een meer dan behoorlijke training, zo te zien. Smiling

Rybeara schreef:
Ecto rabarber Sad

Mja, dan moet je gainen, he. Eye-wink
Je zegt wel dat je in de bulk zit, en ik ben er zeker van dat je goed weet waar je mee bezig bent qua voeding (en training). Maar je weegt je bijna nooit. En BF% meet je al helemaal nooit. I.m.o. zijn frequentie en regelmatige metingen van belang om je progressie bij te houden en wekelijks bij te sturen. Zeker als je je op bodybuilding richt, zijn dat - naast je eigen perceptie van hoe je eruit ziet - de belangrijke dingen om naar te kijken.
PRs zijn heel goed (zeker omdat kracht voor jou ook belangrijk is), maar het zijn BW, BF%, afmetingen, ... die aangeven hoe je aandelen genoteerd staan.
Zelfde geldt voor cutten natuurlijk. Smiling

't Is geen bullshit. Zelf ben ik er ook pas in geslaagd te gainen toen ik wekelijks mijn BW begon bij te houden. En voor mijn cut binnen 7 weken ga ik wekelijks BW én BF% bijhouden. Smiling

Ik heb dat vroeger wel

Ingediend door Rybeara op Ma, 28/01/2013 - 20:51.

Ik heb dat vroeger wel gedaan, ik moest en zou er steeds gewicht zien bijkomen op de weegschaal.
Dat resulteerde in veel vet winst. Iets waar ik niet echt voor open sta. Trainen was destijds het
doel om vet te verliezen (het mindere van mijn buik).
En het is niet dat ik niet eet hoor Sticking out tongue

Vb wat ik vandaag binnen krijg:

ontbijt:
multivit - vit D
2 bananen
125gr ontbijtgranen (te vergelijken met brinta, maar bevat nog wat meer vezels) komt van Ldil
2scoops whey
600ml magere melk (nog eens melk gebruikt)

Trainen.
Post wo
30-35gr dextrose
2scoops wey

PW meal:
125gr bruine rijst
2 scheuten ketchup
250gr biefstuk
rode paprika, 1/2 tomaat, sla en wat komkommer

Meal3:
5 eieren
6sneetjes brood

Meal4:
bak kwark
hand amandelen (+-50gr)
6 rijstwafels

Meal5:
150gr tonijn
zilveruitjes
augurken
olijfolie
azijn

@MT: Doe jij je BF metingen

Ingediend door psycomantje op Ma, 28/01/2013 - 21:28.

@MT: Doe jij je BF metingen bij je zelf? En hoeveel punts meetingen doe je dan? En als laatste, verschilt dat buiten dat iemand anders dit bij je zal doen (omdat het bij je zelf mss moeilijker is?)

Quote: @MT: Doe jij je BF metingen

Ingediend door MT op Ma, 28/01/2013 - 22:40.

@Ryb: ik weet dat je goed eet. Maar als je nooit je progressie meet, is ze ook moeilijk in te schatten. Ik zou in jouw plaats gewoon een bescheiden doel stellen. Bv. niet 'minstens 0,5kg/week' (mijn doel), maar eerder '0,2kg-0,5kg/week'; als je er ook een bovenlimiet opzet en je voeding naargelang tunet, kan je al niet zoveel vet winnen, denk ik. Smiling
Misschien ligt die aanpak je niet zo, maar zo zou ik het doen. Natuurlijk maak je nu ook progressie (zeker gezien de maandenlange motivatiedip!).

psycomantje schreef:
@MT: Doe jij je BF metingen bij je zelf? En hoeveel punts meetingen doe je dan? En als laatste, verschilt dat buiten dat iemand anders dit bij je zal doen (omdat het bij je zelf mss moeilijker is?)

Ik doe een driepuntsmeting bij mezelf met deze huidplooimeter.
Dat is geen accurate manier van meten (geeft geen juist absoluut cijfer), maar je kan wel verschillen van week tot week opmeten (relatieve cijfers), en dat is wat ik nodig heb. Smiling

Quote: Quote: @MT: Doe jij je BF metingen

Ingediend door Rybeara op Ma, 28/01/2013 - 23:46.
MT schreef:
Natuurlijk maak je nu ook progressie (zeker gezien de maandenlange motivatiedip!).

Sinds ik terug wat betere trainingen neerzet en mijn voeding 5/6 op de 7dagen beter zit, ben ik inderdaad wel
weer wat gewicht gegained Eye-wink

Even een link posten voor

Ingediend door Rybeara op Woe, 30/01/2013 - 18:09.

Even een link posten voor mezelf (dat ik het makkelijk kan terug vinden):
http://examine.com/leangains-faq/

Komende cut wil ik toch het vasten eens een kans geven.
Wanneer ik van start ga staat nog niet vast.
Moet alvast ripped staan als onze zoon er is, mijn vriendin wil zo'n fotoshoot van ons 3 laten maken.

Quote: Even een link posten voor

Ingediend door wauter op Woe, 30/01/2013 - 19:23.
Rybeara schreef:
Moet alvast ripped staan als onze zoon er is, mijn vriendin wil zo'n fotoshoot van ons 3 laten maken.

Mr. Green

Je mag mij ook inhuren. Ben

Ingediend door Glenn VdB op Woe, 30/01/2013 - 19:42.

Je mag mij ook inhuren. Ben ripped as fuaark

ripped as kwark? xD

Ingediend door psycomantje op Woe, 30/01/2013 - 20:39.

ripped as kwark? xD

Je kan Glenn inhuren om

Ingediend door MT op Woe, 30/01/2013 - 21:26.

Je kan Glenn inhuren om volgende week te oefenen voor die shoot. Hij lijkt wel een beetje op een grote baby, en is minstens zo schattig!

Quote: Je kan Glenn inhuren om

Ingediend door 515 op Woe, 30/01/2013 - 23:42.
MT schreef:
Je kan Glenn inhuren om volgende week te oefenen voor die shoot. Hij lijkt wel een beetje op een grote baby, en is minstens zo schattig!

Ik zie de gelijkenissen!

Zo'n lieve lach!

Enigste wat mij meteen

Ingediend door Glenn VdB op Woe, 30/01/2013 - 23:48.

Cool Enigste wat mij meteen opviel was de overgrote mannelijk geslachtsdeel

good son, goooood Cool

Quote: Enigste wat mij meteen

Ingediend door 515 op Woe, 30/01/2013 - 23:55.
Glenn VdB schreef:
Cool Enigste wat mij meteen opviel was de overgrote mannelijk geslachtsdeel

good son, goooood Cool

Das een vet stompje, het is een meisje...

Quote: Quote: Enigste wat mij meteen

Ingediend door Rybeara op Don, 31/01/2013 - 00:13.
515 schreef:
Glenn VdB schreef:
Cool Enigste wat mij meteen opviel was de overgrote mannelijk geslachtsdeel

good son, goooood Cool

Das een vet stompje, het is een meisje...

Juicy schaamlipjes Puzzled Sticking out tongue

OT:

LB training van zonet:

Squat:
10x BW
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
03x 100kg
01x 120kg
01x 140kg
01x 155kg PR
00x 160kg damn
15x 100kg

150kg voelde eigenlijk vrij easy aan, 160kg was weer kansloos, is weer zo'n half mentaal geval vreesk.
3de poging op 160kg die ik fail. Ik heb dat met 140kg ook zeker een jaar gehad en eens ik hem had, schoot
het weer in gang.

Leg extentions:
10x 30kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg

Nadruk op contractie, damn extreme pumped quads.

Kuiten:
30x 100kg
30x 100kg
30x 100kg
30x 100kg

Maaarrrrrr, je hebt wel een

Ingediend door MT op Don, 31/01/2013 - 02:37.

Maaarrrrrr, je hebt wel een PR! Op de squat! The King of all Lifts! Je nemesis! Boom! Proficiat! Eye-wink
En met zulke pumpz zullen je quads ook mooi groeien.

Pull training van

Ingediend door Rybeara op Don, 31/01/2013 - 23:59.

Pull training van zonet:
Mijn maat was er niet bij, zieke op het werk, moest inspringen met nachtdienst

Oldschool bodybuilding training vandaag Mr. Green

Pull ups:
10x BW
10x BW

Ultra wide lat pull downs:
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg

V-grip lat pull downs: trage reps, goede contractie
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg heavy

Chinnen: tot failure:
11x BW+20kg
07x BW+20kg
07x BW+20kg

Cable lat pullover:
10x 25kg
10x 25kg

Face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg

BOR:
15x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 100kg

Bend over laterals:
20x 05kg
10x 10kg
10x 10kg

Leeg, geen biceps meer gedaan.
Morgen namiddag push op het programma en dan ga ik zondag
nog proberen een training in te lassen, met DL, hamwerk en biceps.

Voeding voor vandaag:

ontbijt:
multi vit + vit D
2bananen
150gr havermout
2scoops whey

Meal2:
bak kwark
30gr amandelen

Meal3:
kom tomatensoep
2 bruine broodjes (zo'n 20-25cm)
150gr tonijn
beetje boter
tomaat

tijdens training, red bull light en banaan

PW: shake net gedronken
40gr dextrose
2scoops whey

Ik ga svs nog wat croque monsieurs bakken
met ham en kaas
en wat eieren + 2 wortels en komkommer

en later vanavond/vannacht
bak kwark

Lekker volume gedraaid. En

Ingediend door MT op Vrij, 01/02/2013 - 02:39.

Lekker volume gedraaid. En voeding zit ook weer meer dan ok. Fijn en motiverend om zulke dingen te lezen. Smiling

Gisteren waren mijn benen

Ingediend door Rybeara op Vrij, 01/02/2013 - 14:28.

Gisteren waren mijn benen vrij moe (zo voelde het aan), vandaag is het nog een tikkeltje erger Sticking out tongue
Gisteren ook nog eens gewogen op het werk (had enkel ontbijt binnen), daar kwam er weer 94kg op de bascule.
Gewicht is dus inderdaad deze maand 1-1.5kg gestegen.
Ik ga zo aan mijn push workout beginnen. Moet zeggen dat de stijging van temperatuur ook al veel wonderen doet
voor mij. Heb een hekel aan die vriest°, als je dan lekker warm binnen zit, is het verdraaid lastig om in die
koude garage je ding te gaan doen.

Haha, ik moet eerst nog heel

Ingediend door DN op Vrij, 01/02/2013 - 15:17.

Haha, ik moet eerst nog heel Heverlee en Leuven doorfietsen, om dan toch ook maar in een koude garage te staan Sticking out tongue

Quote: Haha, ik moet eerst nog heel

Ingediend door wauter op Vrij, 01/02/2013 - 15:29.
Dreadnought schreef:
Haha, ik moet eerst nog heel Heverlee en Leuven doorfietsen, om dan toch ook maar in een koude garage te staan :p

Tegen dat je er bent heb je dan warm dus niet klagen Smiling

Wauter woont korter bij

Ingediend door 515 op Vrij, 01/02/2013 - 16:25.

Wauter woont korter bij zeker? Sticking out tongue

Quote: Haha, ik moet eerst nog heel

Ingediend door Rybeara op Vrij, 01/02/2013 - 16:31.
Dreadnought schreef:
Haha, ik moet eerst nog heel Heverlee en Leuven doorfietsen, om dan toch ook maar in een koude garage te staan :p

Klinkt raar, maar dat zou ik minder erg vinden, reden die Wauter aangeeft.
Ik zou eerder tegen het terug rijden opzien Sticking out tongue

Push:

Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 87.5kg
03x 97.5kg
08x 80kg
08x 80kg

97.5kg is een VPR, had meer gehoopt, maar met die vermoeide benen, kon ik weinig leg drive
in mijn lift inlassen.

Volgende cyclus eindig ik in 5/3/1 met 100kg, dat was mijn 1rm.
Ben eens benieuwd wat dat gaat geven.
Volg Wendler niet zoals het aangegeven wordt, ik bench soms 2x per week en
las helemaal geen deload week in. Pas deze manier toe omdat ik de opbouw van
Wendler wel héél interessant vind.

Seated shoulder db press:
15x 10kg
15x 20kg
11x 30kg
09x 30kg VPR

Dips:
15x BW
15x BW
15x BW
15x BW

Laterals:
12x 10kg
12x 10kg
12x 10kg
12x 10kg

Incline overhead db extentions: om en om (armen)
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

Wil iedereen nog eens bedanken voor de motivatie hier in mijn blog, en speciaal MT
Je motiveert mij des te meer dan mijn maat en je bent hier altijd al mijn voorbeeld
geweest (van zolang ik op B strong actief ben)

Quote: Wauter woont korter bij

Ingediend door wauter op Vrij, 01/02/2013 - 19:46.
515 schreef:
Wauter woont korter bij zeker? :p

Dat heeft er niets mee te maken Mr. Green

Bijna 2 plates bij push

Ingediend door Glenn VdB op Vrij, 01/02/2013 - 19:58.

Bijna 2 plates bij push press, nice nice

Ja MT is the motivation hooker hier. Maar bij mij helpt het niet Cry

Quote: Bijna 2 plates bij push

Ingediend door Rybeara op Vrij, 01/02/2013 - 23:04.
Glenn VdB schreef:
Bijna 2 plates bij push press, nice nice

Ja MT is the motivation hooker hier. Maar bij mij helpt het niet Cry

Ik doe zelden tot nooit push press, dat was inc bench Sticking out tongue

Haha, Glenn, wat ben je toch

Ingediend door MT op Zat, 02/02/2013 - 02:49.

Haha, Glenn, wat ben je toch een loser. Zo'n fouten maken. Geen wonder dat je altijd faalt!
.
.
.
.
.
.
.
Mr. Green

@Ryb: ik ondervind ook nog altijd een fijne motivatie door de aangename atmosfeer hier (behalve het feit dat ik Glenn pest, en dat Laurens Glenn pest), dus ik moet je evenzeer bedanken. Eye-wink

Deze morgen met mijn

Ingediend door Rybeara op Ma, 04/02/2013 - 17:58.

Deze morgen met mijn vriendin naar de dokter geweest, heeft veel last van bloeddrukval.
Ik moest ook nog een spuit tegen kink hoest laten zetten voor de bevalling, blijkbaar is dat
inclusief tetanus. Volgens de dokter zou mijn arm morgen wel wat voos kunnen zijn.
Daarom de planning wat omgezwierd, ik was van plan om vandaag LB te doen.
Leek me beter om dit morgen te, als mijn arm dan toch wat raar doet Sticking out tongue

Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 50kg
05x 70kg
05x 75kg
05x 82.5kg
04x 90kg wat een domper, alles voelde al zwaar
06x 90kg
05x 90kg

Ik had ooit al 7x 90kg gedaan, om toch maar 1 of andere pr op te zoeken, 3sets met het gewicht.
Laatste set was niet all out. Al bij al toch een VPR

Cable rows:
15x 50kg
10x 65kg
10x 80kg
10x 95kg
10x 110kg heavy shit
25x 65kg

Inc Flies:
12x 10kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg standje hoger
10x 20kg

Supported face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg erg pittig

Dippen:
20x BW
20x BW
20x BW

Off day, vandaag.
Volgende UB moet wat beter deze week.