Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Het is niet zozeer mijn arm

Ingediend door Rybeara op Din, 05/02/2013 - 16:30.

Het is niet zozeer mijn arm (zoals ik eigenlijk zelf wel had gedacht), maar mijn linker delt
die wat stijf is. Maar het is niet erger als gisteren Sticking out tongue

LB:

DL:
05x 60kg
05x 60kg
05x 100kg
05x 120kg
03x 140kg
03x 160kg
00x 180kg niet van de grond te krijgen Roll Eyes
01x 180kg vrij easy nog Puzzled
15x 120kg

Paused squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg

allemaal vlot te doen, maar niet zwaarder omwille mijn onderrug al wat lastig deed

Superset negatieve GHR met seated calve:
08x BW SS 15x
08x BW SS 15x
08x BW SS 15x

Quote: Het is niet zozeer mijn arm

Ingediend door MT op Din, 05/02/2013 - 18:45.
Rybeara schreef:
00x 180kg niet van de grond te krijgen Roll Eyes
01x 180kg vrij easy nog Puzzled

Verkeerde startpositie die eerste keer, lijkt me.

Rybeara schreef:
allemaal vlot te doen, maar niet zwaarder omwille mijn onderrug al wat lastig deed

DL met bolle rug misschien?
Als je ertoe komt je squat te (laten) filmen, probeer je DL dan misschien ook om film te krijgen.
Anderzijds heb je al een paar keer zien (max) deadliften. En dat zijn straight legged DLs met redelijk bolle rug. Je zou denken dat dit wijst op sterke hamstrings, maar wellicht is het omgekeerde waar. Door deze houding aan te nemen, laat je je rug het meeste werk doen (sterke rug dus). Misschien eens proberen arched-back RDL te doen, en zien wat dat geeft.

Ik deadlift inderdaad vrij

Ingediend door Rybeara op Din, 05/02/2013 - 19:00.

Ik deadlift inderdaad vrij weinig en als het dan gebeurt vaak lage reps.
Alle reps waren met "rechte" rug, die 180kg eerste poging, begon mijn rug telkens
te bollen als ik spanning ging zetten voor liftoff. Daarom niet doorgetrokken.
Met rechte rug bedoel ik voornamelijk dat mijn onderrug niet bolt, bovenrug krijg ik sowieso niet recht.
Ik heb altijd al last gehad van mijn onderrug als ik deadlift. Niet echt pijnlijk, eerder opgehoopt melkzuur.

Squat ga ik zeker eens laten filmen als ik setje of eens speciaal singles doe rond de 90%
Deadlift wil ik ook wel eens op film laten zetten.

Ah, verzuring is wel

Ingediend door MT op Din, 05/02/2013 - 20:58.

Ah, verzuring is wel vervelend, maar natuurlijk niet schadelijk. Smiling

Bovenrug mag best bol zijn.

Afgesproken met mijn maat om

Ingediend door Rybeara op Woe, 06/02/2013 - 23:58.

Afgesproken met mijn maat om na mijn late dienst te trainen.
Ik ben al in mijn garage, hij is er nog niet.
Begin met wat shoulder mobility stuff, dikke 10minuten later (en uitgebreid opgewarmd)
nog geen maat te zien. Bel hem, ja lap, bel hem wakker Sticking out tongue
Zijn training gaat dus niet door, mr was weer in slaap gevallen Mr. Green

Military press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
02x 70kg (3F)
01x 75kg PR
00x 80kg
10x 50kg

3de rep bij 70kg gefailed dankzij teveel lucht los te laten en spanning teveel verloren.
Spijtig. 75kg mooie pr Mr. Green 80kg, zit er mss ook wel in, zonder een gare onderrug.
Geraakte niet verder dan mijn voorhoofd. Alles voelde goed aan vandaag.

Chins:
10x BW
10x BW
10x BW
20x BW
20x BW

Laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

Face pulls:
15x 25kg
15x 25kg
15x 25kg

Bend over laterals:
12x 05kg
12x 05kg
12x 05kg

Beschouw het als een extra training, voor press vandaag en wat pompen nadien.
Meer tijd gespendeerd aan het pressen dan al de rest te samen.

Sterke press. Well done. Die

Ingediend door Pro Curler op Don, 07/02/2013 - 00:20.

Sterke press. Well done. Die trainingsmaat van u is nogal een kastaar, precies zoals mijn broer. Sticking out tongue

Proficiat met je PR! Dat

Ingediend door MT op Don, 07/02/2013 - 00:26.

Proficiat met je PR! Eye-wink Dat begint toch al een mooi gewicht te worden dat je even boven je hoofd steekt.

Een wijze man zei ooit dat wanneer je een PR haalt, je het volgende PR moet sparen voor een volgende keer. Als je nog wat progressie maakt, haal je binnen een paar weken die 80kg zeker. Dus dan kan je tweemaal genieten van een mooi PR... Eye-wink

Telefoon van mijn maat, hij

Ingediend door Rybeara op Don, 07/02/2013 - 23:10.

Telefoon van mijn maat, hij heeft platte band met zijn auto.
Ik las gewoon een rustdag in vandaag, lb stond op het programma.
Maar mijn hams en onderrug zijn nog behoorlijk stijf eigenlijk.
Morgen in de namiddag een FB doen.

Training van zonet: Na

Ingediend door Rybeara op Vrij, 08/02/2013 - 17:03.

Training van zonet:
Na ontbijt en een kleine verhuis sessie Sticking out tongue (goeie opwarming)

Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
03x 77.5kg
03x 85kg
05x 95kg
15x 70kg

05x 95kg is een evenaring PR, maar ik had deze niet goed geunracked Roll Eyes
Ging eerst verder naar achter, dat corrigeren koste me blijkbaar wat energie. Jammer.

Onderrug was nog niet geheel ok, zwaar squaten zag ik niet zo zitten.
Speed reps:
10x lege bar
3x3 60kg
3x3 80kg
3x3 100kg
05x 120kg

Het explosieve was er bij 100kg wel wat uit, maar nette reps.
Onderrug was beter na de squats, nice Eye-wink

Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW

Min of meer VPR

Mooi mooi.

Ingediend door MT op Vrij, 08/02/2013 - 18:23.

Mooi mooi. Smiling

Inc bench: 15x lege bar 05x

Ingediend door Rybeara op Woe, 13/02/2013 - 00:07.

Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
05x 82.5kg
03x 90kg
02x 100kg
02x 100kg
10x 80kg

Had wat meer verwacht, al is het een PR, van een grinder 1rm naar een vlotte 2rm
Sub max ben ik wel stukken sterker geworden op inc bench.

Chinnen:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+20kg
05x BW+30kg
05x BW+40kg
03x BW+50kg
10x BW

Paused face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg

Laterals: trage negatieve
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

Deze week eens iets uitdokteren voor mijn cut (ga er stilaan mee van start, de koudste dagen zullen
nu wel achter de deur zijn).

Training van

Ingediend door Rybeara op Don, 14/02/2013 - 00:21.

Training van zonet:

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
03x 140kg
05x 120kg
05x 120kg Dieper als normaal (niet volledig ATG), laatste paused was pittig

Bedoeling was om 140kg te filmen, maar toen men maat zijn GSM nam, bleek
het wat te donker om goed te kunnen filmen.

Leg extentions: 1 been
15x 20kg
15x 30kg
15x 35kg
15x 40kg
15x 40kg met twee benen, trage negatieve

Calves raises:
10x 120kg
10x 140kg
10x 160kg
10x 180kg

Standing leg curl:
15x 20kg
15x 25kg
15x 30kg
15x 35kg

Zit momenteel op men werk

Ingediend door Rybeara op Don, 14/02/2013 - 23:41.

Zit momenteel op men werk (vlug even posten Sticking out tongue ), daarnet nog een training gedaan:

Press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
05x 60kg
05x 60kg
05x 60kg
10x 50kg

BOR: trage reps en goed contracten:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg

Dippen:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+40kg
10x BW+60kg Dikke PR
10x BW

Niet verwacht, heb al lang niet meer zwaar gedipt, had 5 gehoopt, maar kwam tot 10 (2 laatste met grind).

BB curl:
10x 40kg
10x 40kg
05x 50kg (6f) + 06x 10kg (preacher db curl erachter).

Nette training.

Nice!!! heerlijke dips en

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 15/02/2013 - 01:05.

Nice!!! heerlijke dips en curlzz.

Zonet nog getraind, svs weer

Ingediend door Rybeara op Vrij, 15/02/2013 - 21:53.

Zonet nog getraind, svs weer de nacht op.

Speed dl:
05x 60kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg

Pull ups:
05x BW
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg

RDL:
08x 100kg
08x 100kg
08x 100kg
08x 100kg

Twee nette trainingen na

Ingediend door MT op Vrij, 15/02/2013 - 23:34.

Twee nette trainingen na elkaar. Smiling

Vorige week had mijn maat

Ingediend door Rybeara op Ma, 25/02/2013 - 19:29.

Vorige week had mijn maat afgezegd, ik had redelijk wat werk nog en een zieke in huis.
De motivatie ontbrak wat met de koude, dus ik dacht een weekje rust in te lassen.
Nu heb ik het sinds vrijdagnacht het ook flink te pak, een virus op de luchtwegen.
Blijf koorts aanmaken en slaap een hele dag door. Vandaag bij de dokter geweest,
ze heeft me heel de week thuis gezet en veel straffere medicatie gegeven, dan wat ik aan
het nemen was. Eetlust is ook volledig weg, maar verplicht mezelf toch te eten.
Zonder energie kan je moeilijk herstellen.

Zal dus 14 dagen stilliggen. Alles zal dan zeker goed hersteld zijn.

ai klinkt zeer frustrerend,

Ingediend door Pro Curler op Ma, 25/02/2013 - 19:59.

ai klinkt zeer frustrerend, sterkte!

Ben ook ziek geweest. Is

Ingediend door MT op Din, 26/02/2013 - 20:46.

Ben ook ziek geweest. Is even vervelend om er weer in te komen, maar uiteindelijk ben je daar snel doorheen en gaat training weer lekker. Eye-wink

Ik kijk al uit naar maandag

Ingediend door Rybeara op Zat, 02/03/2013 - 15:37.

Ik kijk al uit naar maandag (niet voor men werk Roll Eyes)
werk = vroege shift = 4u30 opstaan om uur later te beginnen en op maandag zijn ze extreem hectisch.
Maar maandag terug trainen, de zin is er na 14dagen wel absoluut weer aanwezig.

Vandaag voor het eerst weer buiten geweest, naar de supermarkt, voelde me erg benauwd en was blij dat ik
daar buiten was + was bekaf na een uur Shocked Wel terug gerecupereerd na 10min in de zetel.

Ben wel wat gewicht kwijt vermoed ik, maar ook klein beetje vet. Bij het opspannen van de abs, komen
de bovenste er weer door. Good stuff Sticking out tongue

Quote: Ik kijk al uit naar maandag

Ingediend door MT op Zat, 02/03/2013 - 15:45.
Rybeara schreef:
Ben wel wat gewicht kwijt vermoed ik, maar ook klein beetje vet. Bij het opspannen van de abs, komen
de bovenste er weer door. Good stuff Sticking out tongue

Dan is het toch ergens goed voor geweest, dat ziek zijn. Sticking out tongue

1st training na 14dagen

Ingediend door Rybeara op Ma, 04/03/2013 - 19:45.

1st training na 14dagen (rust + ziekte), rustig aan terug beginnen:

Speed inc bench:
15x lege bar
3x3 40kg
3x3 50kg
3x3 60kg

Pull ups complex (WG overhands - MG onderhands - hammergrip)
5x5x5 BW
5x5x5 BW
5x5x5 BW

Beviel me vrij zwaar Roll Eyes

Seated one arm db Arnold press:
10x 10kg
10x 15kg
10x 15kg

Inverted rows:
10x BW
10x BW
10x BW

Voelde die oefening erg goed, die moet ik meer doen, al lijkt het poepsimpel.

Lateral raises:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

Bend over laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

Morgen nog een lichte LB en dan voeren alles weer op.

Toch een aardig volume bij

Ingediend door MT op Din, 05/03/2013 - 11:06.

Toch een aardig volume bij pull-ups. Sticking out tongue

LB: Squat: (paused

Ingediend door Rybeara op Din, 05/03/2013 - 17:58.

LB:

Squat: (paused speed)
10x lege bar
5x3 60kg
5x3 80kg

Kuiten:
20x 80kg
20x 110kg
20x 130kg

speed DL:
5x3 60kg
5x3 100kg

Morgen offdag, donderdag terug UB en intensiteit wat omhoog Smiling

UB gisteren avond: Ik was al

Ingediend door Rybeara op Vrij, 08/03/2013 - 15:03.

UB gisteren avond:

Ik was al iets eerder naar mijn garage getrokken, dan ik had afgesproken met mijn maat.
Kon ik uitgebreid wat shoulder mobility shizzle doen Smiling

Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 50kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 90kg
03x 90kg
03x 90kg
10x 70kg (laatste 5 paused)

Krachtverlies is bij mij altijd vrij groot als ik een oefening even niet doe.
PR op 90kg blijkt 7reps te zijn en had nu met redelijk veel moeite 3x3

Chins:
10x BW
10x BW+10kg
05x BW+20kg
05x BW+30kg
05x BW+40kg
10x BW

Dips:
10x BW
10x BW+15kg
10x BW+30kg
10x BW+40kg
paused:
10x BW+15kg
10x BW

Maat zat erdoor, hierbij gehouden.

Goeie training, over een

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 08/03/2013 - 15:06.

Goeie training, over een weekje of twee zit je terug op je oude niveau inc bench.

Dat weet ik zo nog niet, ik

Ingediend door Rybeara op Vrij, 08/03/2013 - 15:12.

Dat weet ik zo nog niet, ik ga starten met de cut.
Meestal gain ik in de cut niet echt veel, vooral vasthouden wat er opgebouwd is.

Quote: Dat weet ik zo nog niet, ik

Ingediend door MT op Zat, 09/03/2013 - 01:48.
Rybeara schreef:
Dat weet ik zo nog niet, ik ga starten met de cut.
Meestal gain ik in de cut niet echt veel, vooral vasthouden wat er opgebouwd is.

Dan zal het ff bikkelen zijn om je trainingen weer vlot te laten lopen. Maar komt ook wel goed. Smiling Zeker als de resultaten van je cut motivatie geven.

Vorige week nog een training

Ingediend door Rybeara op Ma, 11/03/2013 - 21:56.

Vorige week nog een training geskipped, maat had afgebeld, zelf dagje uitgesteld, maar
die dag wat tussen gekomen.
UB:
Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 90kg
01x 95kg
08x 80kg
10x 60kg paused

Cable rows:
15x 25kg
10x 50kg
10x 65kg
10x 80kg
10x 100kg

Dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW

om en om, weinig rust

Pull ups + chins:
05+05x BW
05+05x BW
05+05x BW
05+05x BW

Vandaag ook met de cut gestart, nog niet echt afgewogen en dergelijke, wel al met vastende periode.
Eerste 16u vasten, makkelijk doorgekomen.
Al twee meals binnen,
- 5eieren + 8 volkoren boterhammen, tomaat, zilver, augurk, beetje mayo
- +-200gr volkoren pasta + flink wat self made spaghetti saus en ementaler
- nu post workout banaan + 2 mandarijnen en 150gr havermout 3 scoops whey en als dessert kwark.

Op rustdagen kcal en carbs naar beneden.
Vandaag ook een druk dagje gehad, komende kinderkamer, volledig leeg gemaakt.
Meubels demonteren en monteren in andere kamer + plafond en 3 wanden hebben al hun eerste laag verf gehad.

Vasten goed doorgekomen?

Ingediend door MT op Din, 12/03/2013 - 00:32.

Vasten goed doorgekomen?

Binnenkort kan je je dus verwachten aan slapeloze nachten voor een jaar of meer. Misschien goed om op voorhand te bepalen voor jezelf welke manier van cutten je mentaal het minst zwaar valt. Want als je met chronisch slaaptekort zit én met een mentaal zwaar aspect van de cut moet worstelen, zou je het jezelf wel erg moeilijk kunnen maken.
Enfin, hopelijk gaat intermediate fasting je goed af, maar indien niet, moet je misschien tijdig alternatieven overwegen. Natuurlijk is het ook zo dat IM een aanpassingsperiode vergt.

Je meals van vandaag zien er wel goed uit (op papier alleszins). Sticking out tongue Ik zou nog zin krijgen om te gaan cutten. Laughing out loud

Edit: aja, ik heb ook zin om te gaan cutten. Mr. Green Binnen een week is het zover.