00x 180kg niet van de grond te krijgen
01x 180kg vrij easy nog
Verkeerde startpositie die eerste keer, lijkt me.
Rybeara schreef:
allemaal vlot te doen, maar niet zwaarder omwille mijn onderrug al wat lastig deed
DL met bolle rug misschien?
Als je ertoe komt je squat te (laten) filmen, probeer je DL dan misschien ook om film te krijgen.
Anderzijds heb je al een paar keer zien (max) deadliften. En dat zijn straight legged DLs met redelijk bolle rug. Je zou denken dat dit wijst op sterke hamstrings, maar wellicht is het omgekeerde waar. Door deze houding aan te nemen, laat je je rug het meeste werk doen (sterke rug dus). Misschien eens proberen arched-back RDL te doen, en zien wat dat geeft.
Ingediend door Rybeara op Din, 05/02/2013 - 19:00.
Ik deadlift inderdaad vrij weinig en als het dan gebeurt vaak lage reps.
Alle reps waren met "rechte" rug, die 180kg eerste poging, begon mijn rug telkens
te bollen als ik spanning ging zetten voor liftoff. Daarom niet doorgetrokken.
Met rechte rug bedoel ik voornamelijk dat mijn onderrug niet bolt, bovenrug krijg ik sowieso niet recht.
Ik heb altijd al last gehad van mijn onderrug als ik deadlift. Niet echt pijnlijk, eerder opgehoopt melkzuur.
Squat ga ik zeker eens laten filmen als ik setje of eens speciaal singles doe rond de 90%
Deadlift wil ik ook wel eens op film laten zetten.
Ingediend door Rybeara op Woe, 06/02/2013 - 23:58.
Afgesproken met mijn maat om na mijn late dienst te trainen.
Ik ben al in mijn garage, hij is er nog niet.
Begin met wat shoulder mobility stuff, dikke 10minuten later (en uitgebreid opgewarmd)
nog geen maat te zien. Bel hem, ja lap, bel hem wakker
Zijn training gaat dus niet door, mr was weer in slaap gevallen
Military press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
02x 70kg (3F)
01x 75kg PR
00x 80kg
10x 50kg
3de rep bij 70kg gefailed dankzij teveel lucht los te laten en spanning teveel verloren.
Spijtig. 75kg mooie pr 80kg, zit er mss ook wel in, zonder een gare onderrug.
Geraakte niet verder dan mijn voorhoofd. Alles voelde goed aan vandaag.
Chins:
10x BW
10x BW
10x BW
20x BW
20x BW
Laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Face pulls:
15x 25kg
15x 25kg
15x 25kg
Bend over laterals:
12x 05kg
12x 05kg
12x 05kg
Beschouw het als een extra training, voor press vandaag en wat pompen nadien.
Meer tijd gespendeerd aan het pressen dan al de rest te samen.
Proficiat met je PR! Dat begint toch al een mooi gewicht te worden dat je even boven je hoofd steekt.
Een wijze man zei ooit dat wanneer je een PR haalt, je het volgende PR moet sparen voor een volgende keer. Als je nog wat progressie maakt, haal je binnen een paar weken die 80kg zeker. Dus dan kan je tweemaal genieten van een mooi PR...
Ingediend door Rybeara op Don, 07/02/2013 - 23:10.
Telefoon van mijn maat, hij heeft platte band met zijn auto.
Ik las gewoon een rustdag in vandaag, lb stond op het programma.
Maar mijn hams en onderrug zijn nog behoorlijk stijf eigenlijk.
Morgen in de namiddag een FB doen.
Ingediend door Rybeara op Vrij, 08/02/2013 - 17:03.
Training van zonet:
Na ontbijt en een kleine verhuis sessie (goeie opwarming)
Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
03x 77.5kg
03x 85kg
05x 95kg
15x 70kg
05x 95kg is een evenaring PR, maar ik had deze niet goed geunracked
Ging eerst verder naar achter, dat corrigeren koste me blijkbaar wat energie. Jammer.
Onderrug was nog niet geheel ok, zwaar squaten zag ik niet zo zitten.
Speed reps:
10x lege bar
3x3 60kg
3x3 80kg
3x3 100kg
05x 120kg
Het explosieve was er bij 100kg wel wat uit, maar nette reps.
Onderrug was beter na de squats, nice
Vorige week had mijn maat afgezegd, ik had redelijk wat werk nog en een zieke in huis.
De motivatie ontbrak wat met de koude, dus ik dacht een weekje rust in te lassen.
Nu heb ik het sinds vrijdagnacht het ook flink te pak, een virus op de luchtwegen.
Blijf koorts aanmaken en slaap een hele dag door. Vandaag bij de dokter geweest,
ze heeft me heel de week thuis gezet en veel straffere medicatie gegeven, dan wat ik aan
het nemen was. Eetlust is ook volledig weg, maar verplicht mezelf toch te eten.
Zonder energie kan je moeilijk herstellen.
Zal dus 14 dagen stilliggen. Alles zal dan zeker goed hersteld zijn.
Ingediend door Rybeara op Zat, 02/03/2013 - 15:37.
Ik kijk al uit naar maandag (niet voor men werk )
werk = vroege shift = 4u30 opstaan om uur later te beginnen en op maandag zijn ze extreem hectisch.
Maar maandag terug trainen, de zin is er na 14dagen wel absoluut weer aanwezig.
Vandaag voor het eerst weer buiten geweest, naar de supermarkt, voelde me erg benauwd en was blij dat ik
daar buiten was + was bekaf na een uur Wel terug gerecupereerd na 10min in de zetel.
Ben wel wat gewicht kwijt vermoed ik, maar ook klein beetje vet. Bij het opspannen van de abs, komen
de bovenste er weer door. Good stuff
Vorige week nog een training geskipped, maat had afgebeld, zelf dagje uitgesteld, maar
die dag wat tussen gekomen.
UB:
Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 90kg
01x 95kg
08x 80kg
10x 60kg paused
Vandaag ook met de cut gestart, nog niet echt afgewogen en dergelijke, wel al met vastende periode.
Eerste 16u vasten, makkelijk doorgekomen.
Al twee meals binnen,
- 5eieren + 8 volkoren boterhammen, tomaat, zilver, augurk, beetje mayo
- +-200gr volkoren pasta + flink wat self made spaghetti saus en ementaler
- nu post workout banaan + 2 mandarijnen en 150gr havermout 3 scoops whey en als dessert kwark.
Op rustdagen kcal en carbs naar beneden.
Vandaag ook een druk dagje gehad, komende kinderkamer, volledig leeg gemaakt.
Meubels demonteren en monteren in andere kamer + plafond en 3 wanden hebben al hun eerste laag verf gehad.
Binnenkort kan je je dus verwachten aan slapeloze nachten voor een jaar of meer. Misschien goed om op voorhand te bepalen voor jezelf welke manier van cutten je mentaal het minst zwaar valt. Want als je met chronisch slaaptekort zit én met een mentaal zwaar aspect van de cut moet worstelen, zou je het jezelf wel erg moeilijk kunnen maken.
Enfin, hopelijk gaat intermediate fasting je goed af, maar indien niet, moet je misschien tijdig alternatieven overwegen. Natuurlijk is het ook zo dat IM een aanpassingsperiode vergt.
Je meals van vandaag zien er wel goed uit (op papier alleszins). Ik zou nog zin krijgen om te gaan cutten.
Edit: aja, ik heb ook zin om te gaan cutten. Binnen een week is het zover.
Het is niet zozeer mijn arm
Het is niet zozeer mijn arm (zoals ik eigenlijk zelf wel had gedacht), maar mijn linker delt
die wat stijf is. Maar het is niet erger als gisteren
LB:
DL:

05x 60kg
05x 60kg
05x 100kg
05x 120kg
03x 140kg
03x 160kg
00x 180kg niet van de grond te krijgen
01x 180kg vrij easy nog
15x 120kg
Paused squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
allemaal vlot te doen, maar niet zwaarder omwille mijn onderrug al wat lastig deed
Superset negatieve GHR met seated calve:
08x BW SS 15x
08x BW SS 15x
08x BW SS 15x
Quote: Het is niet zozeer mijn arm
Verkeerde startpositie die eerste keer, lijkt me.
DL met bolle rug misschien?
Als je ertoe komt je squat te (laten) filmen, probeer je DL dan misschien ook om film te krijgen.
Anderzijds heb je al een paar keer zien (max) deadliften. En dat zijn straight legged DLs met redelijk bolle rug. Je zou denken dat dit wijst op sterke hamstrings, maar wellicht is het omgekeerde waar. Door deze houding aan te nemen, laat je je rug het meeste werk doen (sterke rug dus). Misschien eens proberen arched-back RDL te doen, en zien wat dat geeft.
Ik deadlift inderdaad vrij
Ik deadlift inderdaad vrij weinig en als het dan gebeurt vaak lage reps.
Alle reps waren met "rechte" rug, die 180kg eerste poging, begon mijn rug telkens
te bollen als ik spanning ging zetten voor liftoff. Daarom niet doorgetrokken.
Met rechte rug bedoel ik voornamelijk dat mijn onderrug niet bolt, bovenrug krijg ik sowieso niet recht.
Ik heb altijd al last gehad van mijn onderrug als ik deadlift. Niet echt pijnlijk, eerder opgehoopt melkzuur.
Squat ga ik zeker eens laten filmen als ik setje of eens speciaal singles doe rond de 90%
Deadlift wil ik ook wel eens op film laten zetten.
Ah, verzuring is wel
Ah, verzuring is wel vervelend, maar natuurlijk niet schadelijk.
Bovenrug mag best bol zijn.
Afgesproken met mijn maat om
Afgesproken met mijn maat om na mijn late dienst te trainen.
Ik ben al in mijn garage, hij is er nog niet.
Begin met wat shoulder mobility stuff, dikke 10minuten later (en uitgebreid opgewarmd)
nog geen maat te zien. Bel hem, ja lap, bel hem wakker
Zijn training gaat dus niet door, mr was weer in slaap gevallen
Military press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
02x 70kg (3F)
01x 75kg PR
00x 80kg
10x 50kg
3de rep bij 70kg gefailed dankzij teveel lucht los te laten en spanning teveel verloren.
80kg, zit er mss ook wel in, zonder een gare onderrug.
Spijtig. 75kg mooie pr
Geraakte niet verder dan mijn voorhoofd. Alles voelde goed aan vandaag.
Chins:
10x BW
10x BW
10x BW
20x BW
20x BW
Laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Face pulls:
15x 25kg
15x 25kg
15x 25kg
Bend over laterals:
12x 05kg
12x 05kg
12x 05kg
Beschouw het als een extra training, voor press vandaag en wat pompen nadien.
Meer tijd gespendeerd aan het pressen dan al de rest te samen.
Sterke press. Well done. Die
Sterke press. Well done. Die trainingsmaat van u is nogal een kastaar, precies zoals mijn broer.
Proficiat met je PR! Dat
Proficiat met je PR!
Dat begint toch al een mooi gewicht te worden dat je even boven je hoofd steekt.
Een wijze man zei ooit dat wanneer je een PR haalt, je het volgende PR moet sparen voor een volgende keer. Als je nog wat progressie maakt, haal je binnen een paar weken die 80kg zeker. Dus dan kan je tweemaal genieten van een mooi PR...
Telefoon van mijn maat, hij
Telefoon van mijn maat, hij heeft platte band met zijn auto.
Ik las gewoon een rustdag in vandaag, lb stond op het programma.
Maar mijn hams en onderrug zijn nog behoorlijk stijf eigenlijk.
Morgen in de namiddag een FB doen.
Training van zonet: Na
Training van zonet:
(goeie opwarming)
Na ontbijt en een kleine verhuis sessie
Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
03x 77.5kg
03x 85kg
05x 95kg
15x 70kg
05x 95kg is een evenaring PR, maar ik had deze niet goed geunracked
Ging eerst verder naar achter, dat corrigeren koste me blijkbaar wat energie. Jammer.
Onderrug was nog niet geheel ok, zwaar squaten zag ik niet zo zitten.
Speed reps:
10x lege bar
3x3 60kg
3x3 80kg
3x3 100kg
05x 120kg
Het explosieve was er bij 100kg wel wat uit, maar nette reps.
Onderrug was beter na de squats, nice
Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Min of meer VPR
Mooi mooi.
Mooi mooi.
Inc bench: 15x lege bar 05x
Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
05x 82.5kg
03x 90kg
02x 100kg
02x 100kg
10x 80kg
Had wat meer verwacht, al is het een PR, van een grinder 1rm naar een vlotte 2rm
Sub max ben ik wel stukken sterker geworden op inc bench.
Chinnen:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+20kg
05x BW+30kg
05x BW+40kg
03x BW+50kg
10x BW
Paused face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
Laterals: trage negatieve
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
Deze week eens iets uitdokteren voor mijn cut (ga er stilaan mee van start, de koudste dagen zullen
nu wel achter de deur zijn).
Training van
Training van zonet:
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
03x 140kg
05x 120kg
05x 120kg Dieper als normaal (niet volledig ATG), laatste paused was pittig
Bedoeling was om 140kg te filmen, maar toen men maat zijn GSM nam, bleek
het wat te donker om goed te kunnen filmen.
Leg extentions: 1 been
15x 20kg
15x 30kg
15x 35kg
15x 40kg
15x 40kg met twee benen, trage negatieve
Calves raises:
10x 120kg
10x 140kg
10x 160kg
10x 180kg
Standing leg curl:
15x 20kg
15x 25kg
15x 30kg
15x 35kg
Zit momenteel op men werk
Zit momenteel op men werk (vlug even posten
), daarnet nog een training gedaan:
Press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
05x 60kg
05x 60kg
05x 60kg
10x 50kg
BOR: trage reps en goed contracten:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
Dippen:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+40kg
10x BW+60kg Dikke PR
10x BW
Niet verwacht, heb al lang niet meer zwaar gedipt, had 5 gehoopt, maar kwam tot 10 (2 laatste met grind).
BB curl:
10x 40kg
10x 40kg
05x 50kg (6f) + 06x 10kg (preacher db curl erachter).
Nette training.
Nice!!! heerlijke dips en
Nice!!! heerlijke dips en curlzz.
Zonet nog getraind, svs weer
Zonet nog getraind, svs weer de nacht op.
Speed dl:
05x 60kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
Pull ups:
05x BW
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
05x BW+10kg
RDL:
08x 100kg
08x 100kg
08x 100kg
08x 100kg
Twee nette trainingen na
Twee nette trainingen na elkaar.
Vorige week had mijn maat
Vorige week had mijn maat afgezegd, ik had redelijk wat werk nog en een zieke in huis.
De motivatie ontbrak wat met de koude, dus ik dacht een weekje rust in te lassen.
Nu heb ik het sinds vrijdagnacht het ook flink te pak, een virus op de luchtwegen.
Blijf koorts aanmaken en slaap een hele dag door. Vandaag bij de dokter geweest,
ze heeft me heel de week thuis gezet en veel straffere medicatie gegeven, dan wat ik aan
het nemen was. Eetlust is ook volledig weg, maar verplicht mezelf toch te eten.
Zonder energie kan je moeilijk herstellen.
Zal dus 14 dagen stilliggen. Alles zal dan zeker goed hersteld zijn.
ai klinkt zeer frustrerend,
ai klinkt zeer frustrerend, sterkte!
Ben ook ziek geweest. Is
Ben ook ziek geweest. Is even vervelend om er weer in te komen, maar uiteindelijk ben je daar snel doorheen en gaat training weer lekker.
Ik kijk al uit naar maandag
Ik kijk al uit naar maandag (niet voor men werk
)
werk = vroege shift = 4u30 opstaan om uur later te beginnen en op maandag zijn ze extreem hectisch.
Maar maandag terug trainen, de zin is er na 14dagen wel absoluut weer aanwezig.
Vandaag voor het eerst weer buiten geweest, naar de supermarkt, voelde me erg benauwd en was blij dat ik
Wel terug gerecupereerd na 10min in de zetel.
daar buiten was + was bekaf na een uur
Ben wel wat gewicht kwijt vermoed ik, maar ook klein beetje vet. Bij het opspannen van de abs, komen
de bovenste er weer door. Good stuff
Quote: Ik kijk al uit naar maandag
Dan is het toch ergens goed voor geweest, dat ziek zijn.
1st training na 14dagen
1st training na 14dagen (rust + ziekte), rustig aan terug beginnen:
Speed inc bench:
15x lege bar
3x3 40kg
3x3 50kg
3x3 60kg
Pull ups complex (WG overhands - MG onderhands - hammergrip)
5x5x5 BW
5x5x5 BW
5x5x5 BW
Beviel me vrij zwaar
Seated one arm db Arnold press:
10x 10kg
10x 15kg
10x 15kg
Inverted rows:
10x BW
10x BW
10x BW
Voelde die oefening erg goed, die moet ik meer doen, al lijkt het poepsimpel.
Lateral raises:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Bend over laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Morgen nog een lichte LB en dan voeren alles weer op.
Toch een aardig volume bij
Toch een aardig volume bij pull-ups.
LB: Squat: (paused
LB:
Squat: (paused speed)
10x lege bar
5x3 60kg
5x3 80kg
Kuiten:
20x 80kg
20x 110kg
20x 130kg
speed DL:
5x3 60kg
5x3 100kg
Morgen offdag, donderdag terug UB en intensiteit wat omhoog
UB gisteren avond: Ik was al
UB gisteren avond:
Ik was al iets eerder naar mijn garage getrokken, dan ik had afgesproken met mijn maat.
Kon ik uitgebreid wat shoulder mobility shizzle doen
Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 50kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 90kg
03x 90kg
03x 90kg
10x 70kg (laatste 5 paused)
Krachtverlies is bij mij altijd vrij groot als ik een oefening even niet doe.
PR op 90kg blijkt 7reps te zijn en had nu met redelijk veel moeite 3x3
Chins:
10x BW
10x BW+10kg
05x BW+20kg
05x BW+30kg
05x BW+40kg
10x BW
Dips:
10x BW
10x BW+15kg
10x BW+30kg
10x BW+40kg
paused:
10x BW+15kg
10x BW
Maat zat erdoor, hierbij gehouden.
Goeie training, over een
Goeie training, over een weekje of twee zit je terug op je oude niveau inc bench.
Dat weet ik zo nog niet, ik
Dat weet ik zo nog niet, ik ga starten met de cut.
Meestal gain ik in de cut niet echt veel, vooral vasthouden wat er opgebouwd is.
Quote: Dat weet ik zo nog niet, ik
Dan zal het ff bikkelen zijn om je trainingen weer vlot te laten lopen. Maar komt ook wel goed.
Zeker als de resultaten van je cut motivatie geven.
Vorige week nog een training
Vorige week nog een training geskipped, maat had afgebeld, zelf dagje uitgesteld, maar
die dag wat tussen gekomen.
UB:
Inc bench:
15x lege bar
05x 50kg
05x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 90kg
01x 95kg
08x 80kg
10x 60kg paused
Cable rows:
15x 25kg
10x 50kg
10x 65kg
10x 80kg
10x 100kg
Dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
om en om, weinig rust
Pull ups + chins:
05+05x BW
05+05x BW
05+05x BW
05+05x BW
Vandaag ook met de cut gestart, nog niet echt afgewogen en dergelijke, wel al met vastende periode.
Eerste 16u vasten, makkelijk doorgekomen.
Al twee meals binnen,
- 5eieren + 8 volkoren boterhammen, tomaat, zilver, augurk, beetje mayo
- +-200gr volkoren pasta + flink wat self made spaghetti saus en ementaler
- nu post workout banaan + 2 mandarijnen en 150gr havermout 3 scoops whey en als dessert kwark.
Op rustdagen kcal en carbs naar beneden.
Vandaag ook een druk dagje gehad, komende kinderkamer, volledig leeg gemaakt.
Meubels demonteren en monteren in andere kamer + plafond en 3 wanden hebben al hun eerste laag verf gehad.
Vasten goed doorgekomen?
Vasten goed doorgekomen?
Binnenkort kan je je dus verwachten aan slapeloze nachten voor een jaar of meer. Misschien goed om op voorhand te bepalen voor jezelf welke manier van cutten je mentaal het minst zwaar valt. Want als je met chronisch slaaptekort zit én met een mentaal zwaar aspect van de cut moet worstelen, zou je het jezelf wel erg moeilijk kunnen maken.
Enfin, hopelijk gaat intermediate fasting je goed af, maar indien niet, moet je misschien tijdig alternatieven overwegen. Natuurlijk is het ook zo dat IM een aanpassingsperiode vergt.
Je meals van vandaag zien er wel goed uit (op papier alleszins).
Ik zou nog zin krijgen om te gaan cutten.
Edit: aja, ik heb ook zin om te gaan cutten.
Binnen een week is het zover.