Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Ik spam lekker

Ingediend door MT op Vrij, 26/10/2012 - 21:54.

Ik spam lekker verder.

I.m.o. zijn specifieke eventtrainingen zeker voor een beginner zwaar overrated. Zelf probeer ik tegenwoordig meer eventtrainingen mee te pakken, omdat die specificiteit toch wel belangrijker wordt als je niveau wat hoger is, omdat het motiveert en omdat het leuk is. + je leert er natuurlijk van bij.

Maar de basis is dat je goed bent in alle basis-gymlifts en in moeilijke dingen. Met dat laatste bedoel ik bv: het feit dat ik een sterke no-technique (hang) power clean heb, is voor mij zeer belangrijk geweest om goed te presteren in wedstrijden; het geeft mij een voordeel op vele anderen. En mijn lelijke squats zijn weliswaar lelijk, maar mijn rug is daar nu niet bepaald zwakker van geworden. Ook alles i.v.m. grip.

Dit geldt niet alleen voor mij. 20 jaar geleden werd er amper op events getraind voor strongman. Zelfs de WSM-deelnemers deden vooral of uitsluitend gymtrainingen. Nu nog zijn er strongmen - zoals Andrus Murumets - die amper of geen specifieke strongmantrainingen doen.

Begrijp me niet verkeerd: als je de kans hebt, ga dan ergens een event training doen. En zeker voor lifts zoals log press is het voor veel mensen (niet voor iedereen) zeer nuttig om ze regelmatig te trainen. Maar verder moet je je geen zorgen maken als je lange tijd geen events traint. Blijf gewoon hard gaan op je gym lifts en pak specifieke zwakke punten aan. Doe iets zot (probeer je daarbij niet te blesseren Sticking out tongue ). Een rep-out op 100kg RDL of zo. Rep-out op 60kg hang power clean zonder straps of hook grip. Kroc rows of cheat curls Mr. Green . Zercher deadlift. Zoek wat past bij jou (= wat je sterker maakt, maar ook wat je graag doet) en word er goed in.

MT heeft gesproken... en

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 26/10/2012 - 22:14.

MT heeft gesproken... en heeft weeral eens gelijk Cry Mr. Green

Quote: MT heeft gesproken... en

Ingediend door MT op Vrij, 26/10/2012 - 22:21.
Pro Strongman schreef:
MT heeft gesproken... en heeft weeral eens gelijk Cry Mr. Green

Natuurlijk heb ik gelijk. Want ik ben een moderator (DER MODERATOR!) en als iemand tegen mij ingaat, verwijder ik diens reactie gewoon. Cool

Kun je moderators reporten

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 26/10/2012 - 22:23.

Kun je moderators reporten ofzo?? Of ik mail mantichora effe, die is zelfs ,nog meer moderator dan jou!!

Laurens en ik zijn de enigen

Ingediend door MT op Vrij, 26/10/2012 - 22:30.

Laurens en ik zijn de enigen die zijn e-mailadres hebben. Mr. Green

Nu zullen maar stoppen, of Rybeara roept misschien Gijs ter hulp. Like so

g-men schreef:
En nu kappen met die onzin in mijn log, hier wordt getraind.

Shocked

Ni vandaag alle sinds Zit

Ingediend door Rybeara op Vrij, 26/10/2012 - 23:34.

Ni vandaag alle sinds Sad
Zit op men werk, spamsletjes Sticking out tongue

Morgen word er (waarschijnlijk) getraind.

Gisteren had mijn maat 15min

Ingediend door Rybeara op Ma, 29/10/2012 - 15:12.

Gisteren had mijn maat 15min voor aanvang van de training afgebeld,
ik had echt geen zin om alleen in mijn garage te kruipen.
Dus ik heb ook niet getraind.

Motivatie is nog lang niet zoals ze vroeger was, progressie blijft ook erg uit
naar mijn zin. Kan aan verschillende factoren liggen, vermoedelijk al iets te
weinig nachtrust en ik eet tegenwoordig ook meer als een powerlifter dan een BB Sticking out tongue
Ik blijf nog wat aanmodderen tot ik ga cutten, proberen wel progressie te blijven
boeken in mijn lifts (wat tot zover wel blijft lukken).

Vanavond na mijn late dienst ga ik wel weer trainen.

Wat is het verschillen

Ingediend door This Is True Power op Ma, 29/10/2012 - 18:29.

Wat is het verschillen tussen het eten van een powerlifter en een bb? Sticking out tongue

Quote: Wat is het verschillen

Ingediend door 515 op Ma, 29/10/2012 - 18:58.
This Is True Power schreef:
Wat is het verschillen tussen het eten van een powerlifter en een bb? :P

Volgens sommige eten powerlifters net iets minder clean Angry

Mr. Green

ik eet op 1 been, sommige op

Ingediend door Glenn VdB op Din, 30/10/2012 - 13:21.

ik eet op 1 been, sommige op 2 benen.

Das het verschil

End of story

Quote: ik eet op 1 been, sommige op

Ingediend door Rybeara op Din, 30/10/2012 - 16:52.
Glenn VdB schreef:
ik eet op 1 been, sommige op 2 benen.

Das het verschil

End of story

Ik eet liever 2 benen ipv 1 -> more gains Mr. Green

Training van gisteren:

UB:

Inc bench: 2de cyclus
15x lege bar
05x 62.5kg
05x 70kg
07x 77.5kg

3x tegen mijn houders getikt in die laatste set, was niet echt bevorderlijk voor de concentratie Sticking out tongue

Bench:
05x 60kg
05x 80kg
05x 105kg
03x 105kg
03x 105kg

Volgende week terug dit gewicht 4 reps op de 15 gemist, vind ik teveel om te verhogen.

Chinnen:
10x BW
05x BW+15kg
05x BW+35kg
05x BW+35kg
05x BW+35kg

One arm cable rows:
10x 25kg
10x 30kg
10x 35kg

Lateral raises:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

Deze keer al liggend op een incline bench, elk setje wat stijler
Spreekt iets meer rear - side aan en is uiterst strik, voelde goed.

Al bij al een degelijke training, voelde me al een hele dag als een zombie.

een bb eet voornamelijk

Ingediend door Fields op Din, 30/10/2012 - 17:17.

een bb eet voornamelijk gekookte kipfilet en een pl/strongm eet een vers gebraden kieken vant spit

Quote: Quote: ik eet op 1 been, sommige op

Ingediend door Glenn VdB op Din, 30/10/2012 - 17:56.
Rybeara schreef:
Glenn VdB schreef:
ik eet op 1 been, sommige op 2 benen.

Das het verschil

End of story

Ik eet liever 2 benen ipv 1 -> more gains Mr. Green

Neenee, ik bedoel daarmee, da ik eet op 1 been, de andere in de lucht. Probeer maar.
super gains

Quote: een bb eet voornamelijk

Ingediend door Rybeara op Din, 30/10/2012 - 21:05.
Fields schreef:
een bb eet voornamelijk gekookte kipfilet en een pl/strongm eet een vers gebraden kieken vant spit

Kip vant spit -> check
Die gaan er ook in, al eet ik wel de 2 fillets (deel van het vel weg).
Billen en vleugels zijn voor mijn madam.

Kieken koken heb ik 1x gedaan, dat is echt niet smakelijk en ronduit belachelijk.
je kan kip evengoed klaarmaken in de oven, hoef je ook geen vetstof toe te voegen
en is nog eens lekker ook Smiling

Ik eet te weinig groenten de laatste tijd (naar mijn goesting).
Het is meer eten om te eten en makkelijkste opties.
Volgend jaar cleanen we dat wat op, als ik ga cutten.

Dinsdag een uur voor de

Ingediend door Rybeara op Vrij, 02/11/2012 - 22:15.

Dinsdag een uur voor de training belde mijn maat af, we spraken af om de training
te verzetten naar woensdag (zodus ik train ook niet), woensdag zegt hij af voor
heel de week Neutral
Toen was mijn zin ook over, gisteren kreeg ik mezelf ook ni in de garage.
Zonet toch even gaan trainen, geen lb zoals normaal hoorde maar push (had ik meer zin in).

Nadruk op upperpecs:

Inc bench:
20x lege bar
10x 50kg
05x 70kg
05x 80kg
01x 90kg + 05x 70kg + 10x 50kg

Die rep met 90kg ging zo moeizaam, dat ik er maar een dropset van gemaakt heb.

Inc flies:
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg

Seated db press ss met seated laterals:
10x 20kg SS 12x 05kg
10x 20kg SS 12x 05kg
10x 20kg SS 12x 05kg

Beter dan niet trainen, meer valt er niet te zeggen.
Morgen pull proberen af te werken en zondag LB.

Kom op he maat! Waar blijft

Ingediend door psycomantje op Vrij, 02/11/2012 - 22:59.

Kom op he maat! Waar blijft die goeie motivatie Smiling Jammer dat die al zolang wegblijft Sad

Ik blijf wel trainen, al is

Ingediend door Rybeara op Zat, 03/11/2012 - 16:52.

Ik blijf wel trainen, al is het niet altijd even uitgebreid of vol aan de bak.

Pull training van gisteren

Ingediend door Rybeara op Zon, 04/11/2012 - 15:22.

Pull training van gisteren laat:

Face pulls:
10x 25kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg

Pull ups:
10x BW
09x BW
08x BW
07x BW
06x BW
05x BW
04x BW
03x BW
02x BW
01x BW

BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 120kg

Shrugs, zeer langzame reps:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg

BB curl:
05x 50kg
05x 50kg
05x 50kg

Dat moesten niet meer reps zijn (of ik zou moeten beginnen cheaten).

Leuke pull-upreeks.

Ingediend door MT op Zon, 04/11/2012 - 16:44.

Leuke pull-upreeks. Mr. Green

10! BW pull ups ftw.

Ingediend door Pro Curler op Zon, 04/11/2012 - 17:24.

10! BW pull ups ftw.

Ik doe er wrs nog niet eens 1

Ingediend door Glenn VdB op Zon, 04/11/2012 - 17:31.

Ik doe er wrs nog niet eens 1 Neutral

120kg BOR en shrugs. Nice.

Ingediend door This Is True Power op Zon, 04/11/2012 - 18:30.

120kg BOR en shrugs. Nice. Ik ben benieuwd hoe je ze invoert in de zin dat ik me er gigantisch slap bij voel met rond de 70kg Sticking out tongue

120kg was met wat cheat

Ingediend door Rybeara op Zon, 04/11/2012 - 19:07.

120kg was met wat cheat gisteren Sticking out tongue
Zoek eens op youtube naar yates rows Eye-wink

Quote: Ik doe er wrs nog niet eens 1

Ingediend door MT op Zon, 04/11/2012 - 19:43.
Glenn VdB schreef:
Ik doe er wrs nog niet eens 1 Neutral

Zoveel weeg je toch niet?
Go pump 'em lats 'n bi's!

Quote: Ik doe er wrs nog niet eens 1

Ingediend door Pro Curler op Zon, 04/11/2012 - 21:19.
Glenn VdB schreef:
Ik doe er wrs nog niet eens 1 Neutral

Ha!!! zelfs ik kan er al 3*10.

Quote: Quote: Ik doe er wrs nog niet eens 1

Ingediend door 515 op Zon, 04/11/2012 - 22:05.
Pro Strongman schreef:
Glenn VdB schreef:
Ik doe er wrs nog niet eens 1 Neutral

Ha!!! zelfs ik kan er al 3*10.

85kg < +110kg

Fuuuuuuuuuu!!! Maar glenn is

Ingediend door Pro Curler op Zon, 04/11/2012 - 22:12.

Fuuuuuuuuuu!!! Maar glenn is wel groter!

edit: damn hij is even groot als mij Sad Ik dacht nog te winnen op massa/lengte verhouding.

Zal als ik terug beter ben

Ingediend door DN op Ma, 05/11/2012 - 11:07.

Zal als ik terug beter ben eens chins doen met 50kg chains rond mijn nek Sticking out tongue

Mr. Heavy

Ingediend door This Is True Power op Ma, 05/11/2012 - 12:26.

Mr. Heavy

Deed 4x met 40kg vorige

Ingediend door DN op Ma, 05/11/2012 - 14:13.

Deed 4x met 40kg vorige keer, dus 50 is realistisch Smiling