I.m.o. zijn specifieke eventtrainingen zeker voor een beginner zwaar overrated. Zelf probeer ik tegenwoordig meer eventtrainingen mee te pakken, omdat die specificiteit toch wel belangrijker wordt als je niveau wat hoger is, omdat het motiveert en omdat het leuk is. + je leert er natuurlijk van bij.
Maar de basis is dat je goed bent in alle basis-gymlifts en in moeilijke dingen. Met dat laatste bedoel ik bv: het feit dat ik een sterke no-technique (hang) power clean heb, is voor mij zeer belangrijk geweest om goed te presteren in wedstrijden; het geeft mij een voordeel op vele anderen. En mijn lelijke squats zijn weliswaar lelijk, maar mijn rug is daar nu niet bepaald zwakker van geworden. Ook alles i.v.m. grip.
Dit geldt niet alleen voor mij. 20 jaar geleden werd er amper op events getraind voor strongman. Zelfs de WSM-deelnemers deden vooral of uitsluitend gymtrainingen. Nu nog zijn er strongmen - zoals Andrus Murumets - die amper of geen specifieke strongmantrainingen doen.
Begrijp me niet verkeerd: als je de kans hebt, ga dan ergens een event training doen. En zeker voor lifts zoals log press is het voor veel mensen (niet voor iedereen) zeer nuttig om ze regelmatig te trainen. Maar verder moet je je geen zorgen maken als je lange tijd geen events traint. Blijf gewoon hard gaan op je gym lifts en pak specifieke zwakke punten aan. Doe iets zot (probeer je daarbij niet te blesseren ). Een rep-out op 100kg RDL of zo. Rep-out op 60kg hang power clean zonder straps of hook grip. Kroc rows of cheat curls . Zercher deadlift. Zoek wat past bij jou (= wat je sterker maakt, maar ook wat je graag doet) en word er goed in.
Gisteren had mijn maat 15min voor aanvang van de training afgebeld,
ik had echt geen zin om alleen in mijn garage te kruipen.
Dus ik heb ook niet getraind.
Motivatie is nog lang niet zoals ze vroeger was, progressie blijft ook erg uit
naar mijn zin. Kan aan verschillende factoren liggen, vermoedelijk al iets te
weinig nachtrust en ik eet tegenwoordig ook meer als een powerlifter dan een BB
Ik blijf nog wat aanmodderen tot ik ga cutten, proberen wel progressie te blijven
boeken in mijn lifts (wat tot zover wel blijft lukken).
Vanavond na mijn late dienst ga ik wel weer trainen.
Ingediend door Rybeara op Din, 30/10/2012 - 21:05.
Fields schreef:
een bb eet voornamelijk gekookte kipfilet en een pl/strongm eet een vers gebraden kieken vant spit
Kip vant spit -> check
Die gaan er ook in, al eet ik wel de 2 fillets (deel van het vel weg).
Billen en vleugels zijn voor mijn madam.
Kieken koken heb ik 1x gedaan, dat is echt niet smakelijk en ronduit belachelijk.
je kan kip evengoed klaarmaken in de oven, hoef je ook geen vetstof toe te voegen
en is nog eens lekker ook
Ik eet te weinig groenten de laatste tijd (naar mijn goesting).
Het is meer eten om te eten en makkelijkste opties.
Volgend jaar cleanen we dat wat op, als ik ga cutten.
Ingediend door Rybeara op Vrij, 02/11/2012 - 22:15.
Dinsdag een uur voor de training belde mijn maat af, we spraken af om de training
te verzetten naar woensdag (zodus ik train ook niet), woensdag zegt hij af voor
heel de week
Toen was mijn zin ook over, gisteren kreeg ik mezelf ook ni in de garage.
Zonet toch even gaan trainen, geen lb zoals normaal hoorde maar push (had ik meer zin in).
Nadruk op upperpecs:
Inc bench:
20x lege bar
10x 50kg
05x 70kg
05x 80kg
01x 90kg + 05x 70kg + 10x 50kg
Die rep met 90kg ging zo moeizaam, dat ik er maar een dropset van gemaakt heb.
Ik spam lekker
Ik spam lekker verder.
I.m.o. zijn specifieke eventtrainingen zeker voor een beginner zwaar overrated. Zelf probeer ik tegenwoordig meer eventtrainingen mee te pakken, omdat die specificiteit toch wel belangrijker wordt als je niveau wat hoger is, omdat het motiveert en omdat het leuk is. + je leert er natuurlijk van bij.
Maar de basis is dat je goed bent in alle basis-gymlifts en in moeilijke dingen. Met dat laatste bedoel ik bv: het feit dat ik een sterke no-technique (hang) power clean heb, is voor mij zeer belangrijk geweest om goed te presteren in wedstrijden; het geeft mij een voordeel op vele anderen. En mijn lelijke squats zijn weliswaar lelijk, maar mijn rug is daar nu niet bepaald zwakker van geworden. Ook alles i.v.m. grip.
Dit geldt niet alleen voor mij. 20 jaar geleden werd er amper op events getraind voor strongman. Zelfs de WSM-deelnemers deden vooral of uitsluitend gymtrainingen. Nu nog zijn er strongmen - zoals Andrus Murumets - die amper of geen specifieke strongmantrainingen doen.
Begrijp me niet verkeerd: als je de kans hebt, ga dan ergens een event training doen. En zeker voor lifts zoals log press is het voor veel mensen (niet voor iedereen) zeer nuttig om ze regelmatig te trainen. Maar verder moet je je geen zorgen maken als je lange tijd geen events traint. Blijf gewoon hard gaan op je gym lifts en pak specifieke zwakke punten aan. Doe iets zot (probeer je daarbij niet te blesseren
). Een rep-out op 100kg RDL of zo. Rep-out op 60kg hang power clean zonder straps of hook grip. Kroc rows of cheat curls
. Zercher deadlift. Zoek wat past bij jou (= wat je sterker maakt, maar ook wat je graag doet) en word er goed in.
MT heeft gesproken... en
MT heeft gesproken... en heeft weeral eens gelijk
Quote: MT heeft gesproken... en
Natuurlijk heb ik gelijk. Want ik ben een moderator (DER MODERATOR!) en als iemand tegen mij ingaat, verwijder ik diens reactie gewoon.
Kun je moderators reporten
Kun je moderators reporten ofzo?? Of ik mail mantichora effe, die is zelfs ,nog meer moderator dan jou!!
Laurens en ik zijn de enigen
Laurens en ik zijn de enigen die zijn e-mailadres hebben.
Nu zullen maar stoppen, of Rybeara roept misschien Gijs ter hulp. Like so
Ni vandaag alle sinds Zit
Ni vandaag alle sinds

Zit op men werk, spamsletjes
Morgen word er (waarschijnlijk) getraind.
Gisteren had mijn maat 15min
Gisteren had mijn maat 15min voor aanvang van de training afgebeld,
ik had echt geen zin om alleen in mijn garage te kruipen.
Dus ik heb ook niet getraind.
Motivatie is nog lang niet zoals ze vroeger was, progressie blijft ook erg uit
naar mijn zin. Kan aan verschillende factoren liggen, vermoedelijk al iets te
weinig nachtrust en ik eet tegenwoordig ook meer als een powerlifter dan een BB
Ik blijf nog wat aanmodderen tot ik ga cutten, proberen wel progressie te blijven
boeken in mijn lifts (wat tot zover wel blijft lukken).
Vanavond na mijn late dienst ga ik wel weer trainen.
Wat is het verschillen
Wat is het verschillen tussen het eten van een powerlifter en een bb?
Quote: Wat is het verschillen
Volgens sommige eten powerlifters net iets minder clean
ik eet op 1 been, sommige op
ik eet op 1 been, sommige op 2 benen.
Das het verschil
End of story
Quote: ik eet op 1 been, sommige op
Ik eet liever 2 benen ipv 1 -> more gains
Training van gisteren:
UB:
Inc bench: 2de cyclus
15x lege bar
05x 62.5kg
05x 70kg
07x 77.5kg
3x tegen mijn houders getikt in die laatste set, was niet echt bevorderlijk voor de concentratie
Bench:
05x 60kg
05x 80kg
05x 105kg
03x 105kg
03x 105kg
Volgende week terug dit gewicht 4 reps op de 15 gemist, vind ik teveel om te verhogen.
Chinnen:
10x BW
05x BW+15kg
05x BW+35kg
05x BW+35kg
05x BW+35kg
One arm cable rows:
10x 25kg
10x 30kg
10x 35kg
Lateral raises:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Deze keer al liggend op een incline bench, elk setje wat stijler
Spreekt iets meer rear - side aan en is uiterst strik, voelde goed.
Al bij al een degelijke training, voelde me al een hele dag als een zombie.
een bb eet voornamelijk
een bb eet voornamelijk gekookte kipfilet en een pl/strongm eet een vers gebraden kieken vant spit
Quote: Quote: ik eet op 1 been, sommige op
Neenee, ik bedoel daarmee, da ik eet op 1 been, de andere in de lucht. Probeer maar.
super gains
Quote: een bb eet voornamelijk
Kip vant spit -> check
Die gaan er ook in, al eet ik wel de 2 fillets (deel van het vel weg).
Billen en vleugels zijn voor mijn madam.
Kieken koken heb ik 1x gedaan, dat is echt niet smakelijk en ronduit belachelijk.
je kan kip evengoed klaarmaken in de oven, hoef je ook geen vetstof toe te voegen
en is nog eens lekker ook
Ik eet te weinig groenten de laatste tijd (naar mijn goesting).
Het is meer eten om te eten en makkelijkste opties.
Volgend jaar cleanen we dat wat op, als ik ga cutten.
Dinsdag een uur voor de
Dinsdag een uur voor de training belde mijn maat af, we spraken af om de training
te verzetten naar woensdag (zodus ik train ook niet), woensdag zegt hij af voor
heel de week
Toen was mijn zin ook over, gisteren kreeg ik mezelf ook ni in de garage.
Zonet toch even gaan trainen, geen lb zoals normaal hoorde maar push (had ik meer zin in).
Nadruk op upperpecs:
Inc bench:
20x lege bar
10x 50kg
05x 70kg
05x 80kg
01x 90kg + 05x 70kg + 10x 50kg
Die rep met 90kg ging zo moeizaam, dat ik er maar een dropset van gemaakt heb.
Inc flies:
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
Seated db press ss met seated laterals:
10x 20kg SS 12x 05kg
10x 20kg SS 12x 05kg
10x 20kg SS 12x 05kg
Beter dan niet trainen, meer valt er niet te zeggen.
Morgen pull proberen af te werken en zondag LB.
Kom op he maat! Waar blijft
Kom op he maat! Waar blijft die goeie motivatie
Jammer dat die al zolang wegblijft 
Ik blijf wel trainen, al is
Ik blijf wel trainen, al is het niet altijd even uitgebreid of vol aan de bak.
Pull training van gisteren
Pull training van gisteren laat:
Face pulls:
10x 25kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
Pull ups:
10x BW
09x BW
08x BW
07x BW
06x BW
05x BW
04x BW
03x BW
02x BW
01x BW
BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 120kg
Shrugs, zeer langzame reps:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
BB curl:
05x 50kg
05x 50kg
05x 50kg
Dat moesten niet meer reps zijn (of ik zou moeten beginnen cheaten).
Leuke pull-upreeks.
Leuke pull-upreeks.
10! BW pull ups ftw.
10! BW pull ups ftw.
Ik doe er wrs nog niet eens 1
Ik doe er wrs nog niet eens 1
120kg BOR en shrugs. Nice.
120kg BOR en shrugs. Nice. Ik ben benieuwd hoe je ze invoert in de zin dat ik me er gigantisch slap bij voel met rond de 70kg
120kg was met wat cheat
120kg was met wat cheat gisteren

Zoek eens op youtube naar yates rows
Quote: Ik doe er wrs nog niet eens 1
Zoveel weeg je toch niet?
Go pump 'em lats 'n bi's!
Quote: Ik doe er wrs nog niet eens 1
Ha!!! zelfs ik kan er al 3*10.
Quote: Quote: Ik doe er wrs nog niet eens 1
85kg < +110kg
Fuuuuuuuuuu!!! Maar glenn is
Fuuuuuuuuuu!!! Maar glenn is wel groter!
edit: damn hij is even groot als mij
Ik dacht nog te winnen op massa/lengte verhouding.
Zal als ik terug beter ben
Zal als ik terug beter ben eens chins doen met 50kg chains rond mijn nek
Mr. Heavy
Mr. Heavy
Deed 4x met 40kg vorige
Deed 4x met 40kg vorige keer, dus 50 is realistisch