Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Quote: Voor mij zijn biceps wel

Ingediend door 515 op Woe, 17/10/2012 - 22:56.
Pro Bokser schreef:
Voor mij zijn biceps wel belangrijk (en niet om te showen). Net zoals sterke triceps zeer goed van pas komen bij BP en overhead press, zijn biceps belangrijk voor allerhande oefeningen (voor strongman) zoals truck pulls, Log cleans en eventueel db rows. Een toekomstige strongman als ik mag dat niet uit het oog verliezen :p

Kan je dan niet beter oefeningen doe "zoals truck pulls, Log cleans en eventueel db rows"? En soms eens een biceps oefening erbij als het toch niet voor de biceps zelf is?

Hoe dan?? Ik mag met moeite

Ingediend door Pro Curler op Woe, 17/10/2012 - 23:05.

Hoe dan?? Sticking out tongue Ik mag met moeite nieuwe schijven kopen, laat staan een log. De auto van mijn pa mag ik zeker en vast ook niet gebruiken voor truckpull nabootsing. Of heb jij anders ergens een vrachtwagen staan die ik kan lenen? En db row doe ik al.

Quote: Hoe dan?? Ik mag met moeite

Ingediend door 515 op Woe, 17/10/2012 - 23:25.
Pro Bokser schreef:
Hoe dan?? Sticking out tongue Ik mag met moeite nieuwe schijven kopen, laat staan een log. De auto van mijn pa mag ik zeker en vast ook niet gebruiken voor truckpull nabootsing. Of heb jij anders ergens een vrachtwagen staan die ik kan lenen? En db row doe ik al.

Ja, als je tot hier komt moet dat van die vrachtwagen wel te regelen zijn...

Mr. Green

Quote: Voor mij zijn biceps wel

Ingediend door Rybeara op Don, 18/10/2012 - 15:59.
Pro Bokser schreef:
Voor mij zijn biceps wel belangrijk (en niet om te showen). Net zoals sterke triceps zeer goed van pas komen bij BP en overhead press, zijn biceps belangrijk voor allerhande oefeningen (voor strongman) zoals truck pulls, Log cleans en eventueel db rows. Een toekomstige strongman als ik mag dat niet uit het oog verliezen :p

Dan zou ik eerder zwaar optrekken en rows doen Eye-wink
Dat is wat intenser voor mijn biceps dan wat curls Sticking out tongue
Niet dat er iets mis is met een curl natuurlijk (niet mijn favoriete oefeningen).

ik en pull ups zijn geen

Ingediend door Pro Curler op Don, 18/10/2012 - 19:27.

ik en pull ups zijn geen goede vrienden Sad

Quote: ik en pull ups zijn geen

Ingediend door MT op Don, 18/10/2012 - 20:28.
Pro Bokser schreef:
ik en pull ups zijn geen goede vrienden Sad

Pull-ups moet je vooral heel veel en heel vaak doen. Eye-wink

Quote: ik en pull ups zijn geen

Ingediend door Rybeara op Vrij, 19/10/2012 - 07:20.
Pro Bokser schreef:
ik en pull ups zijn geen goede vrienden Sad

60kg curlen, maar niet goed kunnen optrekken Puzzled Mr. Green

training van gisteren:

speed inc bench:
15x lege bar
8x3 50kg

Speed reps bij (inc) bench doe ik tegenwoordig altijd paused.
Rustig zakken, spanning goed zetten en houden en natuurlijk explosief uitdrukken.

Press:
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
05x 60kg
05x 60kg
04x 60kg
05x 60kg

Dat was niet zonder problemen, spanning opbouwen lukt me echt niet bij deze oefening.
set 1 en 5 waren vrij makkelijk, de rest wat gesukkel en zwaar.

BOR:
10x 60kg
10x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 130kg

Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW

Wat zitten afwisselen, van explosieve speed reps tot uithangen en trage negatieve.

Daarbij gehouden, normaal nog inc flies en tricep isolatie,
maar het was genoeg voor vandaag.

Een bor van 130, waarom

Ingediend door Glenn VdB op Vrij, 19/10/2012 - 11:40.

Een bor van 130, waarom lijkt dat voor mij onmogelijk Mr. Green

Gisteren met 80 zitten doen en dat is al moeilijk voor mij

LOL glenn??!! 80 moeilijk

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 19/10/2012 - 12:32.

LOL glenn??!! 80 moeilijk voor jou?? Dat kan niet. 130 is wel andere koek, is echt wel nice.

Quote: LOL glenn??!! 80 moeilijk

Ingediend door Glenn VdB op Vrij, 19/10/2012 - 12:50.
Pro Strongman schreef:
LOL glenn??!! 80 moeilijk voor jou?? Dat kan niet. 130 is wel andere koek, is echt wel nice.

Het viel wel mee. Maar ik heb men rug eigenlijk nooit echt getraind, nu de afgelopen 2 weken pas met begonnen Roll Eyes

Wat denk je dat DL doet?

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 19/10/2012 - 12:54.

Wat denk je dat DL doet? Toch geen tricpes trainen Mr. Green Mr. Green Als je 200kg Dl kan, mag 110+ BOR geen probleem zijn voor jou.

Deadlifts zijn slecht voor

Ingediend door Glenn VdB op Vrij, 19/10/2012 - 12:58.

Deadlifts zijn slecht voor je lichaam !

Quote: Een bor van 130, waarom

Ingediend door psycomantje op Vrij, 19/10/2012 - 17:02.
Glenn VdB schreef:
Een bor van 130, waarom lijkt dat voor mij onmogelijk Mr. Green

Gisteren met 80 zitten doen en dat is al moeilijk voor mij

Ik kan zelfs bor 3*5*85 en ik ben hier DE ecto van het forum dude Laughing out loud
Mss was je gewoon ff te lui en was het niet echt te zwaar xD

Gisteren LB2 (vrij moe, had

Ingediend door Rybeara op Zat, 20/10/2012 - 18:39.

Gisteren LB2 (vrij moe, had maar 2u geslapen).

Speed box squats:
10x lege bar
8x3 60kg

Was wat aftasten, voor het eerst dat ik deze oefening doe.
Viel goed mee. Ik gebruik een bak bier en verhoog deze met 20kg schijven, tot dat ik een stukje
onder parallel zit.

Paused ATG squat:
05x 60kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg

Calves raises:
10x 120kg
10x 120kg
10x 140kg
10x 140kg

slow reps.

Db shrugs:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg

Contractie even aanhouden bovenaan.

Flink wat gesquat dus. Box

Ingediend door MT op Zat, 20/10/2012 - 18:53.

Flink wat gesquat dus.

Box squat kan je op vele manieren uitvoeren. Doe je eerder een 'squat op een box', of gebruik je een uitgesproken box squat-techniek (ver naar achter gaan zitten en pauze op de box).
Niet dat één techniek per se superieur is aan de andere. Volgens WSB is die laatste heel belangrijk, maar als je dan bv. kijkt naar Stan Efferding, zie je dat hij eerder gewone touch 'n go squats doet (maar dan naar een box); aangezien hij +400kg raw squat, zal dat ook wel werken. Sticking out tongue

Ver naar achter gaan zitten,

Ingediend door Rybeara op Zat, 20/10/2012 - 18:56.

Ver naar achter gaan zitten, spanning wel houden natuurlijk en daar zit ik dan 1-2sec en kom explosief weer recht.
Deed me erg lijken om op het wc te gaan zitten (maar dan met een bar in de nek Sticking out tongue )

Quote: Ver naar achter gaan zitten,

Ingediend door MT op Zat, 20/10/2012 - 19:03.
Rybeara schreef:
Ver naar achter gaan zitten, spanning wel houden natuurlijk en daar zit ik dan 1-2sec en kom explosief weer recht.
Deed me erg lijken om op het wc te gaan zitten (maar dan met een bar in de nek Sticking out tongue )

Haha, exactly right! Sticking out tongue (srs Eye-wink )

Zeer goed om je training mee te beginnen. En jou kennende, neem je maar heel korte pauze tussen die setjes, dus zal je er ook weinig tijd aan kwijt zijn.

UB1: Inc bench: 15x lege

Ingediend door Rybeara op Din, 23/10/2012 - 16:42.

UB1:

Inc bench:
15x lege bar
10x 50kg
10x 70kg
10x 70kg
7+3x 70kg (15sec rust)

Ipv deload, doen we 3x10.

Bench press:
05x 60kg
05x 80kg
05x 102.5kg
05x 102.5kg
05x 102.5kg

Uitheffen eerste set was al fucking zwaar, maar mijn 3*5 toch gehaald Smiling

Pull ups:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+17.5kg
05x BW+17.5kg
05x BW+17.5kg

Cable rows:
20x 50kg
20x 70kg
20x 90kg

Moordende set die laatste Neutral

Face pulls:
10x 25kg
10x 25kg

Seated EZ curl:
10x 30kg
10x 35kg

Helemaal leeg, nu 50gr dextrose + 40gr whey naar binnen.
Douchke pakken, avond maken en carbs loaden Smiling

Ik heb ook voorgenomen mijn cut te laten starten na nieuwjaar.

Goed gewerkt. Moet een

Ingediend door MT op Din, 23/10/2012 - 17:27.

Goed gewerkt. Moet een stevige training geweest zijn. Smiling

goede training. Vooral je

Ingediend door This Is True Power op Din, 23/10/2012 - 17:39.

goede training. Vooral je bench en pull-ups zijn geweldig. Powertraining

nice bench

Ingediend door psycomantje op Din, 23/10/2012 - 18:09.

nice bench Smiling

LB van gisteren, zowel mijn

Ingediend door Rybeara op Don, 25/10/2012 - 16:47.

Thx mannen Smiling

LB van gisteren, zowel mijn maat als mezelf hadden totaal geen zin.
Toch maar getraint.

DL:
05x 60kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 152.5kg
05x 152.5kg

Single leg extentions:
20x 20kg
20x 30kg
20x 40kg
20x 45kg

Seated calve raises:
4sets high reps

Straks UB2 na mijn late dienst.

Zware leg extensions. 45kg

Ingediend door This Is True Power op Don, 25/10/2012 - 19:41.

Zware leg extensions. 45kg met 12 reps vind ik al lastig genoeg met 2 benen Sticking out tongue

Valt wel mee hoor

Ingediend door Rybeara op Don, 25/10/2012 - 23:01.

Valt wel mee hoor Smiling

UB2:

Redelijk wat mobiliteit en rot cuff shizzle

Speed press:
05x lege bar
12x3 35kg

Mijn maat was 10min te laat dus intensief shoulders opgewarmd en al wat extra speedreps gedaan.

Dips:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+42.5kg
05x BW+42.5kg
05x BW+42.5kg
05x BW+42.5kg
05x BW+42.5kg

Eerste set vrij zwaar, dan ging het set per set beter en laatste heb ik paused gedaan.

BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 120kg

Inc flies:
15x 20kg
12x 20kg
12x 20kg

Chins: zeer gecontroleerd tot uithangen (deze keer).
10x BW
10x BW
10x BW

Quote: Valt wel mee hoor

Ingediend door MT op Vrij, 26/10/2012 - 00:12.
Rybeara schreef:
Eerste set vrij zwaar, dan ging het set per set beter en laatste heb ik paused gedaan.

Jij wordt al tijdens de training sterker ofwat? Sticking out tongue

--> ROIDS!! Shocked

Je weet dat ik geen held ben

Ingediend door Rybeara op Vrij, 26/10/2012 - 12:52.

Je weet dat ik geen held ben in spanning zetten en houden,
vaak duurt het ook even voor ik het weer volledig gevonden had.
Eerste werkset deed was lastig in de schouders, beterde steeds, dus de laatste maar
wat zwaarder gemaakt door hem paused te doen. Voelde goed Smiling

wicked dips nice man

Ingediend door psycomantje op Vrij, 26/10/2012 - 16:41.

wicked dips Smiling nice man

Quote: Hoe dan?? Ik mag met moeite

Ingediend door DN op Vrij, 26/10/2012 - 20:18.
Pro Strongman schreef:
Hoe dan?? Sticking out tongue Ik mag met moeite nieuwe schijven kopen, laat staan een log. De auto van mijn pa mag ik zeker en vast ook niet gebruiken voor truckpull nabootsing. Of heb jij anders ergens een vrachtwagen staan die ik kan lenen? En db row doe ik al.

Late reactie, problemen met mijn internet.

Omdat ik hier zelf ook al veel over heb nagedacht (en Woopy heeft er ook een artikel over geschreven). Als je strongman wil doen:
-pallet voorttrekken zoals we bij Woopy hebben gedaan, je hebt toch wel ergens plaats om dat te doen en bv. wat zakken aarde in de buurt liggen?
-een biervat zoeken voor clean & press (zou ik graag in IG zetten, mag niet moeilijk zijn om te vinden in Leuven Sticking out tongue )
-ik heb thuis altijd van die ijzeren buizen uit de Brico gebruikt voor farmers, stevig genoeg. Link: http://www.straighttothebar.com/images/posts/farmerswalkbar.jpg
-als iemand ergens hout gaat hakken (en de winter komt er aan), vraag of je een boomstam kan gebruiken? En beitel vervolgens je eigen log. Ik ken niet zoveel van hout, doe dan wat opzoekwerk, zorg voor een houtsoort die een beetje stevig is, maar bv. eik of zo zou ik NIET aanraden (ik spreek uit ervaring), dat was echt enorm enorm veel werk om te bewerken Sticking out tongue Opnieuw diezelfde ijzeren buizen in kloppen vervolgens, easy
-een fat bar zou ook niet moeilijk mogen zijn om te vinden/maken? (lastige grip = extra biceps aanspreken Eye-wink )
-zak zand
...

Edit: ow, dit is Ryb zijn blog Smiling sorry voor de spam.

Een log moet geen probleem

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 26/10/2012 - 21:26.

Een log moet geen probleem zijn, er is hier vlakbij een bos waar een aantal prachtexemplaartjes liggen Smiling Het omvormen is een ander probleem. Sticking out tongue
Voor farmes gaak ni gnoeg gewicht hebben Sad als ik 100kg farmers wil doen, heb ik al om te beginnen 200kg aan schijven nodig.
Dat pallet gaat ook nog wel gaan, maar dan ga ik al veel zakken mogen vullen. Sticking out tongue stel dat elke zak aarde zo'n 30kg weegt, dan moek al minimum 5 maken en wrs veel meer. Maar ik ga het proberen en ik zie wel.

Ik had een goeie tutorial

Ingediend door DN op Vrij, 26/10/2012 - 21:50.

Ik had een goeie tutorial voor een houten log, maar ik vind hem niet meer terug.

Je hebt nodig:
-een goeie boor, niet zo één op batterijen
-een vlinderboortje, zo dik mogelijk, zal iets van een 10 euro kosten
(zou normaal moeten lukken bij de meeste soorten hout, ik had eik en ik heb daar zo'n 4 vlinders op kapot geboord, en dan heb ik een iets duurdere slangenboor moeten aanschaffen). Oh ja, ik zei zo dik mogelijk, je zal er ook eentje van 28mm nodig hebben voor die ijzeren staven. Dus ofwel koop je er 2, een dikke en een 28mm, of anders alleen 28mm, ben je ietsje langer bezig maar niet zoveel langer.
-beitels (kost ook bijna niks)
-een hamer, maar een houten hamer is nog het handigst
-schuurpapier
-een beetje dikker touw om er uiteindelijk rond te doen, of voor mijn part ducttape, maar ik vind dat je een log toch mooi moet afwerken Smiling
-spijkers of krammen

Het is niet zò'n moeilijk werk, je moet alleen een beetje geduld hebben.

--

Ik zei zakken aarde als voorbeeld, omdat dat bij ons naast het huis ligt, maar in principe kan je er alles op gooien dat zwaar is. Of heb je geen kleine broers/zussen? Sticking out tongue