Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Vandaag even in Mechelen

Ingediend door Rybeara op Woe, 05/09/2012 - 22:04.

Vandaag even in Mechelen geweest, daar ik de GB 4kg havermout gaan inslagen, hier in het warenhuis is dat steeds uitverkocht.
Echt irritant. Zien dat ik 1 van de komende ook nog eens dextrose in slaag. Waarschijnlijk zaterdag nog een FB training en dan
vertrek ik zondag voor 5 dagen naar Nieuwpoort (er even tussen uit).

Slim om in september naar de

Ingediend door MT op Woe, 05/09/2012 - 22:27.

Slim om in september naar de zee te gaan; dan is het daar al veel minder druk.
De winter is nog veel beter, maar sommige mensen prefereren wel warm weer aan de zeer (ik vermoed dat ook jij tot die categorie behoort Sticking out tongue ).

Begin volgende week wordt

Ingediend door lars-v op Don, 06/09/2012 - 00:51.

Begin volgende week wordt het blijkbaar zeer goed weer, niet?

Quote: Begin volgende week wordt

Ingediend door MT op Don, 06/09/2012 - 09:15.
lars-v schreef:
Begin volgende week wordt het blijkbaar zeer goed weer, niet?

Quote: Slim om in september naar de

Ingediend door Rybeara op Don, 06/09/2012 - 11:31.
MT schreef:
Slim om in september naar de zee te gaan; dan is het daar al veel minder druk.
De winter is nog veel beter, maar sommige mensen prefereren wel warm weer aan de zeer (ik vermoed dat ook jij tot die categorie behoort Sticking out tongue ).

Voor naar de kust te gaan maakt me dat helemaal niet zoveel uit, zolang het maar droog is Eye-wink
En ik ga inderdaad het liefst naar daar als het wat minder druk is.

Na een week niets gedaan te

Ingediend door Rybeara op Vrij, 14/09/2012 - 19:25.

Na een week niets gedaan te hebben, voeding niet echt heel ordelijk (myn macro's toch nog min of meer ok).
En daar boven op, verschillende dagen van alcoholconsumptie Cool toch nog eens getraind.

UB:

Inc bench:
15x lege bar
10x 50kg
05x 70kg
03x 90kg
10x 70kg
10x 70kg
10x 70kg

Pull ups:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+15kg
05x BW+20kg +10x BW

Dippen:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+40kg
00x BW+60kg niet gestart
15x BW (niet all out ofcourse)

Bij 60kg toen ik spanning zette om te starten, voelde ik al dat het niet ging lukken.

Face pulls:
08x 25kg
08x 30kg
08x 35kg

Toen iets uitgeprobeerd om cable lying pullovers te doen, maar dat kwam niet goed.
DB pullovers gaat ook niet met die db's (zijn veel te groot).

Chins:
10x BW
10x BW

Ik moet alle blogs ook nog doornemen, sta nog wat achter Sticking out tongue
Had enkel bij MT gekeken, omdat daar héél veel posts geplaatst waren, mss iets bijzonder gebeurt,
maar hij heeft blijkbaar gewoon véél getraind (niets abnormaal Sticking out tongue )

Quote: Na een week niets gedaan te

Ingediend door MT op Vrij, 14/09/2012 - 20:27.
Rybeara schreef:
Had enkel bij MT gekeken, omdat daar héél veel posts geplaatst waren, mss iets bijzonder gebeurt,
maar hij heeft blijkbaar gewoon véél getraind (niets abnormaal Sticking out tongue )

Haha, ik had gewoon zin in koolhydraten. Sticking out tongue En ik injecteer alleen insuline na de training. Mr. Green

Anywayz... fijn om nog eens een training van je te zien. Eye-wink

Thx, mijn pre workout meal

Ingediend door Rybeara op Vrij, 14/09/2012 - 20:52.

Thx, mijn pre workout meal lag heel de training op mijn maag :/
Wat veel gegeten en weinig rust tss meal en training.
Ik heb enkele dagen aan de kust verbleven, vandaar geen trainingen.
Morgen nog proberen een LB training mee te pikken en 's avonds goed eten op een trouwfeest (het is BBQ).
Vanaf volgende week ga ik terug proberen 4x per week te trainen, dat zijn de voornemens.
Mijn verlof is dan achter de rug (eerste deel zwaar werk in de tuin, tweede deel relax "niets" doen).

morgen moet ik toevallig ook

Ingediend door lars-v op Vrij, 14/09/2012 - 23:17.

morgen moet ik toevallig ook naar een trouwfeest (weet niet of dat met bbq is) Sticking out tongue
(heel toevallig in kerkhoven?)

pull ups en dips blijven hard bij jou

Mijn dips waren wat minder

Ingediend door Rybeara op Zat, 15/09/2012 - 01:09.

Mijn dips waren wat minder vandaag, normaal is +60kg niet zo'n probleem.
De trouw waar ik naar toe moet is in Duffel Eye-wink

Die LB training die ik zou

Ingediend door Rybeara op Woe, 19/09/2012 - 12:15.

Die LB training die ik zou doen is er niet gekomen, wegens geen tijd of geen zin.
Gisteren, sinds een maand, nog eens met mijn maat getraind, dat was al een stukje aangenamer.
Hij was wel wat massa kwijt, weegt 5kg minder en dat was duidelijk te zien.

UB:

Inc bench:
20x lege bar
10x 50kg
05x 70kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg

Chins:
10x BW
10x BW+10kg
10x BW+20kg
10x BW+30kg

db shoulder press:
10x 20kg
15x 20kg
20x 20kg
17x 20kg

Voor mijn maat moest die 20kg niet zwaarder, ik had geen zin om die db's steeds te versteken, dus de reps maar wat opgevoerd

BB curl:
10x 30kg
10x 35kg
10x 40kg
15x 30kg

Dikke pomp in de biceps.

We hebben al afgesproken voor vanavond, dus straks sowieso LB Smiling

Mooi volume; goed dat jullie

Ingediend door MT op Woe, 19/09/2012 - 13:42.

Mooi volume; goed dat jullie weer samen trainen. Eye-wink
High rep shoulder press kan best 'goed' voelen. Sticking out tongue

Doe je workouts in elkaars

Ingediend door This Is True Power op Woe, 19/09/2012 - 15:26.

Doe je workouts in elkaars homegym (als jullie allebei een homegym hebben) of gewoon naar een fitnesscentrum?

i.i.g. lijkt het me echt fijn om gewoon een vaste trainingsmaat te hebben. Alleen al voor de motivatie.

We trainen in mijn

Ingediend door Rybeara op Woe, 19/09/2012 - 16:14.

We trainen in mijn homegym.
Vroeger gingen we samen naar een gym (sportschool), maar we werken beide in shiften
en dan is het niet altijd evident om vrij te zijn tijdens de openingsuren.
Deze waren ook redelijk beperkt, tot 21u 's avonds en in het weekend enkel zaterdag tss 10u en 12u.
Los daarvan hadden ze in die gym ook geen squatrek, ik heb het eerste jaar en half dus
noodgedwongen moeten squaten in een smithrek.

Dan heb ik geïnvesteerd in een homegym en mijn maat komt bij mij trainen.
Zoals geweten sukkel ik na +3jaar trainen, met wat motivatieproblemen en het weg
vallen van mijn trainingspartner heeft daar niet veel tegen in gebracht.
Maar hij zou terug gelanceerd moeten zijn en mss brengt dat bij mezelf ook weer
de drive mee Eye-wink

Ik dacht normaal deze week van start te gaan met het nieuwe schema, maar ik ga dat van start laten
gaan begin oktober, eerst terug de frequentie van het trainen er terug inbrengen.

LB van gisteren: Squat: 10x

Ingediend door Rybeara op Don, 20/09/2012 - 12:43.

LB van gisteren:

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 120kg
05x 120kg

Niet erg tevreden, niet zoveel last met die reps, maar ze waren ook niet zo technisch uitgevoerd.
Weinig overal spanning, vaak ongecontroleerd, soms zelfs laten zakken/vallen tot ATG en weer uitgeduwd.

Calves:
15x 120kg
15x 150kg
15x 150kg
15x 150kg

Training van 40minuutjes
Vanavond terug UB.

Training van zonet: Bench

Ingediend door Rybeara op Don, 20/09/2012 - 23:18.

Training van zonet:

Bench press:
20x lege bar
9x3 60kg (speedreps)
03x 80kg
03x 90kg
03x 100kg

Duidelijk te voelen dat ik lang niet meer gebencht had.

CGBP:
10x 60kg
10x 70kg
10x 80kg

Cable row:
10x 50kg
10x 70kg
10x 90kg
23x 70kg

Inc flies:
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg

laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

Training van

Ingediend door Rybeara op Vrij, 21/09/2012 - 22:21.

Training van vandaag:

Adductoren zijn al twee dagen helemaal gaar van die squats Shocked

Deadlift:
10x 60kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 140kg
05x 160kg
10x 100kg

Leg extentions:
15x 40kg
15x 50kg
15x 60kg
15x 70kg

40kg was al afzien, teardrop enorm stijf.

Standing leg curls:
15x 20kg
15x 30kg
10x 40kg

Face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg

Nachtrust zit al beter als vroeger, haal toch dagelijks 7-8u slaap.
Proberen aan te houden dit. Voedingschema volgen zal iets voor later zijn.

Voeding van vandaag:

Ontbijt:
banaan - appel
125gr havermout
2scoops whey

Pre workout:
100gr volkoren pasta
250gr scampi's
1paprika
1/2 ajuin
tomatensaus zonder toegevoegde suikers

Post workout:
appelsien
150gr havermout
30gr honing
2scoops whey

Meal4:
100gr volkoren pasta
250gr scampi's
1paprika
1/2 ajuin
tomatensaus zonder toegevoegde suikers

Meal5:
blikje makreel
handje amandelen

Meal6:
bak kwark

Deze week eens een

Ingediend door Rybeara op Ma, 24/09/2012 - 18:17.

Deze week eens een splitje,
mijn maat kon vandaag niet.

Schouders en biceps:

Seated Press:
15x lege bar
10x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
05x 60kg
10x 40kg 30sec rust
10x 40kg 30sec rust
10x 40kg

Bij laatste set deden mijn ellebogen lastig Shocked

Chest supported rear delt db rows:
15x 20kg
15x 20kg
15x 20kg
15x 20kg

Lateral raises:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

BB curl:
15x 20kg (lege bar)
08x 40kg
08x 40kg
08x 40kg
08x 40kg
08x 40kg

Db hammer curl:
20x 15kg
15x 20kg
10x 25kg

Leg training van gisteren

Ingediend door Rybeara op Woe, 26/09/2012 - 16:13.

Leg training van gisteren avond:

Leg extentions:
20x 40kg
20x 50kg
20x 60kg
20x 70kg

Redelijk pittig, dikke verzuring.

Squat:
10x lege bar
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
08x 120kg

Niet leeg na 8 reps, maar knieën begonnen naar binnen te knikken, dus maar gestopt.

Calves raises:
15x 130kg
15x 150kg
15x 170kg
15x 190kg

Normaal nog wat hamstring werk, maar het was een training na mijn late dienst en mijn maat
moest de volgende dag de vroege op. Vandaar maar 45minuten trainingen en het hierbij gelaten.
Nemen we hamstrings wel bij de rug bij deze week.

Good train. En wat je vorige

Ingediend door Pro Curler op Woe, 26/09/2012 - 22:47.

Good train. En wat je vorige training betreft: zeer sterke hammer curl, is in verhouding veel sterker dan je BB curl.

Quote: Good train. En wat je vorige

Ingediend door Rybeara op Don, 27/09/2012 - 13:39.
Pro Bokser schreef:
Good train. En wat je vorige training betreft: zeer sterke hammer curl, is in verhouding veel sterker dan je BB curl.

Thx, ik zag zonet dat ik daar een foutje had getypt, ik had 10x 25kg gedaan (geen 30kg).
Mijn BB curl is wel een stukje strikter dan hammer curls.
Bij strikte hammer curls voel ik er niet echt veel van in de biceps.

Training van gisteren avond:

Warm up:
reeks van rotator cuff shizzle

Bench press:
20x lege bar
10x 60kg
05x 80kg
05x 90kg
05x 100kg
01x 110kg
13x 80kg vermoedelijk VPR

Die rep op 110kg ging zo moeizaam, dat ik hem nadien heb ingehaakt.
Bij bench press merk ik altijd onmiddellijk dat het niet zo vlot draaid,
indien ik die lift een tijdje niet uitvoer.

Dippen:
15x BW
10x BW+20kg
10x BW+40kg

Inc db press:
15x 25kg
08x 25kg
12x 25kg

Elk setje een standje hogere incline,
bij 3de setje ietje meer rust gepakt.

Inc flies:
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg

Hier weer afgebouwd in incline stand.
Echt moeten nijpen op het eind, helemaal leeg.

Mijn cable pully (bovenaan), zit al maanden vast, moet ik eens dringend
herstellen, kan ik weer wat extra doen.
Normaal nog iets om de triceps af te matten, zoals pulldowns, maar fut was
eruit en we moesten ook gaan afronden.

Vanavond rug en hamstrings.

Een training om toch wel u

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 28/09/2012 - 00:05.

Een training om toch wel u tegen tegen te zeggen. Vooral u dips, dan nog na BP wanneer u triceps al vermoeid zijn. Maar we wisten al langer dan vandaag dat dips jou goed afgaan Smiling Flies mogen er ook wel zijn.

@rybeara Wat betreft je

Ingediend door This Is True Power op Vrij, 28/09/2012 - 06:07.

@rybeara

Wat betreft je flies, is dat 20kg per arm? In ieder geval sterk. Ik heb al moeite met 10kg Sticking out tongue

En wat betreft je lat pully, heb je toevallig silliconen spray waarmee je deze weer kan herstellen? of is het zodanig dat er andere maatregelen voor nodig zijn?

Ik ben er vrij zeker van dat

Ingediend door Pro Curler op Vrij, 28/09/2012 - 10:41.

Ik ben er vrij zeker van dat het per arm is Smiling

Yup dat is idd per arm. Heb

Ingediend door Rybeara op Vrij, 28/09/2012 - 15:50.

Yup dat is idd per arm. Heb ooit al 5-6 reps gehaald met 30kg.
Maar toen zat de borst nog redelijk fris.
Ik ben ook ooit begonnen met 5kg flies hoor.

Nu was het redelijk zwaar door verkorte rust en incline hoek die veranderde +
dat ik het niet meer gewoon ben zoveel volume te draaien voor 1 spiergroep.
Als 2dagen stijf in de gehele pecs.

Training van gisteren is naar vanavond verschoven, mijn maat had afgebeld wegens te moe.

Ik heb het destijds wel met een spray (olie) ingespoten, het gaat goed maar er is toch wel meer wrijving
dan die commerciële toestellen (wat niet slecht is, maakt het moeilijker).
Vb 60kg op mijn cablestation voelt zwaarder aan dan die destijds in de gym waar ik trainde.

Training van

Ingediend door Rybeara op Zat, 29/09/2012 - 03:31.

Training van daarstraks:

Bor:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg VPR

RDL:
08x 100kg
08x 100kg
08x 100kg
08x 100kg

Pull ups:
10x BW
10x BW+10kg
10x BW+15kg

Face pulls:
10x 25kg
10x 30kg
10x 35kg

mooie BOR!

Ingediend door Pro Curler op Zat, 29/09/2012 - 11:37.

mooie BOR!

Quote: mooie BOR!

Ingediend door 515 op Zat, 29/09/2012 - 13:26.
Pro Bokser schreef:
mooie BOR!

Inderdaad, stevig werk!!

Ik voel het vandaag ook in

Ingediend door Rybeara op Zat, 29/09/2012 - 14:16.

Ik voel het vandaag ook in mijn upperback, gebruik precies ook wel stevig mijn traps
bij het borren Smiling

1ste training van het nieuwe

Ingediend door Rybeara op Ma, 01/10/2012 - 21:28.

1ste training van het nieuwe schema:

UB:
Incline bench (wendler):
20x lege bar
05x 60kg
05x 67.5kg
10x 75kg

Wat last aan de polsen, na 10 gestopt, had mijn wraps niet aan.

Bench press:
05x 60kg
05x 80kg
05x 95kg
05x 95kg
05x 95kg

3*5 terug opbouwen

Chins:
10x BW
05x BW+15kg
05x BW+30kg
05x BW+30kg
05x BW+30kg

3*5 opbouwen

WG cable rows:
10x 50kg
10x 70kg
10x 90kg
06x 110kg

Lateral raises:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg

BB curl:
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg

Ik had vandaag een vrije dag, druk bezig laatste tijd (6 op 7 werken),
gisteren gaan slapen om 02u00, geen wekker gezet en opgestaan om 14u00 Shocked 12u geslapen.
Dat resulteert dat ik minder tijd heb om mijn food binnen te krijgen, want moet er morgen om 5u uit.

Post workout meal wordt:
appel
200gr havermout
2scoops whey
5 gebakken eieren en een bak kwark.