Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Knap werk!!

Ingediend door 515 op Din, 19/06/2012 - 23:48.

Knap werk!! Angel

Prachtige pull-sessie.

Ingediend door MT op Woe, 20/06/2012 - 10:59.

Prachtige pull-sessie. Smiling

Thx gasten, De triples

Ingediend door Rybeara op Woe, 20/06/2012 - 17:07.

Thx gasten,

De triples waren redelijk explosief tot uithangen.
De hogere reps, hypertrophie, spanning erop houden en wat tager.

Mijn werkschema is helemaal

Ingediend door Rybeara op Don, 21/06/2012 - 19:44.

Mijn werkschema is helemaal overhoop gezwierd, voorbije maanden toch kalme periodes gehad.
Zelfs maanden waar ik enkele dagen economisch werkloos stond en nu zit ik massaal in de overuren Neutral
Vandaag was ik normaal thuis, mijn vriendin had ook een dagje verlof, maar ik heb er nog een 12u nachtdienst
bij gekregen. De tijd die reste dan maar volledig vrij gehouden voor activiteiten met de mevrouw des huizes Sticking out tongue
Morgen ook 12u werken, weekend vrij (mijn enige vrije weekend deze maand), maar zaterdag zijn het de kanaalfeesten
in willebroek en ik zal van de partij zijn. Waarschijnlijk nog eens diep in het glas kijken ook, lang geleden.

Dus dat vertaald dat ik deze week maar 2x getraint heb Cry
Ik ga toch proberen zondag daar een 3de training bij aan te zwieren.
Volgende week is ook al extreem druk 4x 12u en nog eentje van 8u.

Zo verdien je lekker. Met

Ingediend door This Is True Power op Don, 21/06/2012 - 19:48.

Zo verdien je lekker. Met volgende week 56 uur en nachtdiensten. Toe maar! Straks weet je niet wat je er mee moet doen XD

Het heeft me vroeger nooit

Ingediend door Rybeara op Don, 21/06/2012 - 19:56.

Het heeft me vroeger nooit weerhouden om te trainen, ook niet met drukke werkschema's.Maar trainen staat eigenlijk al sinds '12 niet meer zo voorop op mijn to do lijst :pNiet dat ik wil stoppen met trainen, het blijft een erg leuke hobby.Mijn voeding is ook niet zo strikt als vroeger, al probeer ik wel steeds voedzaam te blijven eten en weinig tot geen brol binnen te werken. Mijn gisteren op het werk nog eens gewogen, ik zit al een lange tijd op 89-90kg, maar ik vermoed dat ik wel iets droger sta dan in de winter. Mijn carbs intake op rustdagen ligt weer wat lager dan vroeger.

Je zegt wel geregeld dat je

Ingediend door MT op Don, 21/06/2012 - 20:25.

Je zegt wel geregeld dat je motivatie wat minder is, maar je trainingen gaan meestal erg goed... Eye-wink

Jammer van de extra uren. Het zal je er niet van weerhouden te doen wat je moet/wil doen, maar erg fijn is het natuurlijk niet.

LB training van zonet: Zin

Ingediend door Rybeara op Din, 26/06/2012 - 23:12.

LB training van zonet:
Zin om te trainen was er totaal niet

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 60kg
7x3 80kg speedreps, erg explosief
03x 110kg
04x 130kg 5F

pfff triestig.

Calves raises:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg

hoppa ik kap ermee, het belangrijkste gedaan.
Zit tegenwoordig wat in een negatieve spiraal, weinig zin in trainen, op het werk gaat het mij ook al niet goed af. Zaterdag feesje gehad, zie dernet foto's op facebook. Damn wat lijk ik een godverdomde ecto Sad

Ben je afgevallen? Ik weet

Ingediend door MT op Din, 26/06/2012 - 23:40.

Ben je afgevallen? Ik weet dat je je zelden weegt, maar als je echt de indruk hebt dat je zonder goede reden gewicht verliest, moet je je zo snel mogelijk wegen.

Als alles fysiek in orde is, zou je een manier moeten vinden om weer wat meer plezier in je training te krijgen. En om de vuile squat omhoog te bumpen! Sticking out tongue

Binnenkort eens samen

Ingediend door DN op Woe, 27/06/2012 - 09:03.

Binnenkort eens samen trainen hé Smiling

Quote: Binnenkort eens samen

Ingediend door Rybeara op Woe, 27/06/2012 - 22:39.

Geen idee kwestie gewicht, zal nog wel steeds rond de 90kg zitten.
Wat eigenlijk best al lang is en toch eet ik niet weinig.
Ik slaap wel vaak wat te weinig, +-6u /nacht komt echt vaak voor.
Het gebeurt wel vaak dat ik (moet) opstaan, nog erg moe voel en caffeïne supplementeer
(dit al zo'n maand of 2).

Ik moet wel zeggen, mijn quads zijn ferm toegetakeld, ik heb al lang niet zo'n zware benen gehad.
Vandaag 12u nacht dienst 19u-07u, morgen 18u-06u. Ga toch proberen nog een training te doen na mijn ontbijt.

Dreadnought schreef:
Binnenkort eens samen trainen hé :)

Dat zie ik wel zitten Smiling

Slaap

Ingediend door This Is True Power op Don, 28/06/2012 - 06:23.
Rybeara schreef:
Ik slaap wel vaak wat te weinig, +-6u /nacht komt echt vaak voor.

+1 Weet ik alles van Sticking out tongue

In combinatie met shiftwerk

Ingediend door Rybeara op Don, 28/06/2012 - 18:27.

In combinatie met shiftwerk is dat niet altijd alles Roll Eyes
Ik ben niet tot trainen toegekomen vandaag, ben momenteel weer op het werk tot 06u morgen vroeg. Ik ga toch proberen van morgen en zaterdag nog te trainen.
Maandag wordt ook weer een pittige, ik heb zaterdag 18u-06u en maandag moet ik er weer uit om 05u30 Sad

Man mijn quads zijn echt dood, wtf is dit, precies of ik heb voor het eerst mijn quads getraind Shocked

Quote: In combinatie met shiftwerk

Ingediend door MT op Don, 28/06/2012 - 20:43.
Rybeara schreef:
Man mijn quads zijn echt dood, wtf is dit, precies of ik heb voor het eerst mijn quads getraind Shocked

Al die factoren tellen natuurlijk op tot moeilijke recuperatie. Als je het kan opbrengen, proberen meer te eten. Quality protein, mineralen, vitaminen, EFA,...

Push:Bench press:20x lege

Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/06/2012 - 18:34.

Push:

Bench press:
20x lege bar
8x3 60kg vooral techniek en explosiviteit (zat goed).
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg

Seated db press:
12x 15kg
08x 25kg
08x 25kg
08x 25kg
18x 25kg VPR laatste dikke grinder

High incline flies:
15x 15kg
08x 20kg
08x 20kg
08x 20kg

Lateral raises:
12x 10kg
12x 10kg
12x 10kg

Inc db tricep extentions:
15x 10kg
15x 10kg

Best tevreden met deze training.

Mijn planning om te trainen, ik had het volgende in gedachten:
Proberen 4dagen te trainen; UB-LB-push-pull
2x per week benchen; 1x heavy 5x of triples, 1x DE veel triples op 50-60% + progressieve opbouw 3*10
Shoulder press assisentie, geen main lift, het is niet mijn sterkste punt, maar naar massa toe lopen de
front delts zeker niet achter. Variatie in oefeningen.
LB vooral opbouw voor de squat, kuiten en wat assitentie.
Pull: DL en vatianten + opbouw voor chin/pull ups als main lift, assitentie rear delts/traps en rows.

18*25kg seated DB press...

Ingediend door MT op Vrij, 29/06/2012 - 18:58.

18*25kg seated DB press... mooie set. Eye-wink

Ik hoop dat je vernieuwde planning compatibel is met de rest van je leven en dat we hier vier keer per week over dikke trainingen kunnen lezen. Eye-wink

Thx Youri We moeten iets

Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/06/2012 - 21:04.

Thx Youri Smiling
We moeten iets voor ogen hebben éh, ik heb de laatste tijd wel wat minder getraint, maar de belangrijkste
lifts zijn wel wekelijks gebeurt.
Lijkt mss wat uit verhouding met de 3 vorige sets, maar daar lag het tempo wat trager.
Laatste set was een pomper.

En we zitten weer op het

Ingediend door Rybeara op Zat, 30/06/2012 - 19:17.

En we zitten weer op het werk Sticking out tongue

Daarstraks een pull trainingske:

DB row:
10x 25kg
10x 45kg
10x 55kg
10x 65kg (+wat cheat na verloop v/d reps)

Chinnen:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg

Explosief

Face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg

Te weinig gedaan, ik had niet zoveel tijd en was erg tam Red face
Had men kruid al verschoten voor de training Eye-wink Sticking out tongue
+ Mijn ontbijt lag wat op mijn maag.

Voeding voor vandaag:

Ontbijt en pre workout
Multivit + 500mgr caffeïne
appel - banaan
100gr havermout
25gr rozijnen
30gr whey
1liter magere yoghurt

Post workout:
1 pompelmoes
40gr whey

Meal2:
5 spiegeleieren
6sneetjes waldkorn brood

Meal3:
500gr groentenmengeling (gewokt)
250gr kippefillet
50gr rijst

Meal4:
200gr gemalen steak
dik handje amandelen

Meal5:
Bak kwark.

Alright, voeding ziet er

Ingediend door MT op Zat, 30/06/2012 - 19:33.

Alright, voeding ziet er netjes uit.

Niet zoveel gedaan, maar toch een aanzienlijke workload met stevige gewichten. Eye-wink En slim van om cardio voor je krachttraining te plaatsen. Mr. Green

UB: training nog eens met

Ingediend door Rybeara op Ma, 02/07/2012 - 17:36.

UB: training nog eens met mijn maat.

Bench: hij wou veel triples voor zijn techniek dus mijn 3x10 vandaag maar gedaan
20x lege bar
9x3 60kg
10x 82.5kg
10x 82.5kg
10x 82.5kg

Schouderkoppen en onderarmen ferm stijf nog, reps toch gehaald.

BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg

Met die onderarmen, voor explosief en trage negatieve (met straps zelfs Red face )

Laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg + 15x 05kg
10x 10kg + 15x 05kg

Bend over laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

Morge na mijn late dienst LB.

LB: Squat: 10xbw 10x60kg 05x8

Ingediend door Rybeara op Din, 03/07/2012 - 23:45.

LB:

Squat:
10xbw
10x60kg
05x80kg
05x100kg
03x120kg
paused:
02x135kg
02x135kg
01x135kg (2f) tweede met hulp spotter

calves:
15x135kg
15x135kg
15x135kg
15x135kg

Superset hang leg raises met bulgairian squat:
10xBW SS 20xBW
10xBW SS 20xBW
10xBW SS 20xBW

Push: Inc bench: 20x lege

Ingediend door Rybeara op Zat, 07/07/2012 - 00:08.

Push:

Inc bench:
20x lege bar
10x 40kg
05x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 90kg
02x 95kg (3de met spot)
09x 80kg 9de epic grinder, spijtig geen 10 Sad

Dippen:
10x BW
10x BW+20kg
05x BW+40kg
05x BW+40kg
10x BW+40kg

Superset press met laterals:
10x 40kg SS 10x 10kg
05x 50kg SS 10x 10kg + 15x 05kg
05x 55kg SS 10x 10kg + 15x 05kg

Paused french press:
10x 20kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg

paused om momentum eruit te halen, voelde erg goed.

UB training, met MT en mijn

Ingediend door Rybeara op Ma, 09/07/2012 - 18:34.

UB training, met MT en mijn vaste partner:

Bench:
20x lege bar
03x 60kg
03x 60kg
10x 80kg
09x 85kg
06x 85kg
07x 85kg

Weinig structuur waardoor mijn werksets wat mis liepen.
We wisten niet goed wat doen, MT wou niet te zwaar gaan, vooral wat volume draaien.
Ik dacht eerst triples te doen op licht gewicht en dan 3x10 85kg.
Geen nood pak ik dat volgende week wel, deze week komt bench ook nog wel eens aan bod.

BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 120kg (met straps)
10x 100kg

Pull ups (5reppers versus bands):
10x BW
05x BW
04x BW
05x BW

Chins: vs bands:
05x BW
05x BW
05x BW

Face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg

BB curl:
08x 40kg
06x 40kg
07x 40kg

Het nodige is weer gebeurt. Ik ga proberen deze week 5x te trainen, al zal dat ook wat afhangen
van mijn werk, het zou kunnen dat ik 12u shiften moet gaan doen ipv 8u.
MT is flink buff aan het worden moet ik zeggen, nice Mr. Green

Quote: UB training, met MT en mijn

Ingediend door MT op Ma, 09/07/2012 - 18:44.

Fijn om eens zo'n volumetraining (zij het een bescheiden versie, voor jouw doen) met je mee te draaien. Smiling

Rybeara schreef:
Het nodige is weer gebeurt. Ik ga proberen deze week 5x te trainen, al zal dat ook wat afhangen
van mijn werk, het zou kunnen dat ik 12u shiften moet gaan doen ipv 8u.

Da's een behoorlijk verschil. 50% langer. :\

Rybeara schreef:
MT is flink buff aan het worden moet ik zeggen, nice Mr. Green

Thx. Smiling Fijn om te horen van een bodybuilder!

Ja en het zijn nog klote

Ingediend door Rybeara op Ma, 09/07/2012 - 18:51.

Ja en het zijn nog klote uren ook, als ik het aan mijne rekker heb, moet ik na mijn nacht dienst (22u-06u) nog blijven tot 09u30 's morgens Sad
18u00 - 06u00 is veel aangenamer, beter uur om te gaan slapen ook.
Hopelijk gaat dat niet door. Ik moet vandaag ook al vroeger beginnen, het steekt me de laatste tijd wat tegen op mijn werk.
Mss wordt het wel eens tijd om iets anders te gaan doen... Nog even de kat uit de boom kijken. (het is al even bezig, in september zou ik meer moeten weten).

Quote: UB training, met MT en mijn

Ingediend door 515 op Ma, 09/07/2012 - 19:04.

En hoe bevielen de bands jullie?

Rybeara schreef:
MT is flink buff aan het worden moet ik zeggen, nice Mr. Green

Naar wat ik horen zeggen heb, komt dit omdat hij minder aan het eten is en het volume van zijn trainingen aan het opschroeven is. Evil

Wel MT zei pas dat hij ze

Ingediend door Rybeara op Ma, 09/07/2012 - 19:35.

Wel MT zei pas dat hij ze mee had, na het benchen, anders had ik dat daar ook willen testen.
De pull ups waren wel leuk, bovenaan de spanning waardoor je weer naar beneden getrokken word.

Ik ga er mij zeker ook nog bestellen, binnenkort eens uitkijken, als ik nog geïnteresseerde vind, maakt dat
de transportkosten wat goedkoper. Squatschoenen staan ook op mijn lijstje. Dat is wel iets lastig aangezien
je ze niet kan passen. USA maat 10 zou wel moeten passen (zelfs mss ietsje te groot), maar sommige moddelen
zijn erg smal heb ik al gelezen.

Quote: Quote: UB training, met MT en mijn

Ingediend door wauter op Ma, 09/07/2012 - 19:56.
515 schreef:
En hoe bevielen de bands jullie?

Rybeara schreef:
MT is flink buff aan het worden moet ik zeggen, nice Mr. Green

Naar wat ik horen zeggen heb, komt dit omdat hij minder aan het eten is en het volume van zijn trainingen aan het opschroeven is. Evil

En zijn dopinggebruik Mr. Green

Te smal is niet zo'n groot

Ingediend door DN op Ma, 09/07/2012 - 20:16.

Te smal is niet zo'n groot probleem, mijn Adistars waren ook te smal. Ik heb er 2 dagen nat keukenpapier in gepropt, dan zetten ze uit in de breedte. Ze zitten perfect nu.

Quote: Quote: Quote: UB training, met MT en mijn

Ingediend door MT op Ma, 09/07/2012 - 20:47.
wauter schreef:
En zijn dopinggebruik Mr. Green

Da's echt!

Maar - zoals ik al tegen Rybeara zei - het effect van insuline injecteren kan wellicht zeer goed benaderd worden door je PWO nutrition intelligent te kiezen en te plannen. Daar stond ik vroeger niet genoeg bij stil, maar ben er nu van overtuigd dat dit zeer belangrijk is.
Insuline op zich is niet anabool, maar als je goed gehydrateerd bent (H20, K, Na en glucose, glutamine en leucine voldoende ingenomen in de uren voor je training), je goed traint (= microtrauma --> aanmaak van GH tot dit hersteld is) en vervolgens een insulinepiek creëert (optimaal = puur glucose; hoogstens beetje BCAA erbij), breng je je lichaam in een toestand om optimaal te herstellen - mits je in de uren/UREN na je training nog voldoende quality protein binnenkrijgt.
De insuline maakt initieel wel dat GH-productie verminderd wordt, maar is essentieel (ik heb ervaring met volledig gebrek aan insuline!) om anabolisme te induceren in de daarop volgende uren.

Dat is hoe ik het momenteel zie. Het enige dat ik kan variëren, is het tijdstip van mijn injectie (momenteel meteen na training) en de dosis (die varieer ik; ben nog aan het experimenteren). Jullie kunnen veel meer variabelen aanpassen, zonder risico op een coma of zeer ernstige gezondheidsproblemen (beide gevaren moet ik steeds prioritair in rekening brengen). Mijn tip is dus: als je onvoldoende recupereert, denk dan eens goed na! En experimenteer wat. Je kan niets verliezen; het kost je enkel wat hersenarbeid. Eye-wink