Ingediend door Rybeara op Don, 21/06/2012 - 19:44.
Mijn werkschema is helemaal overhoop gezwierd, voorbije maanden toch kalme periodes gehad.
Zelfs maanden waar ik enkele dagen economisch werkloos stond en nu zit ik massaal in de overuren
Vandaag was ik normaal thuis, mijn vriendin had ook een dagje verlof, maar ik heb er nog een 12u nachtdienst
bij gekregen. De tijd die reste dan maar volledig vrij gehouden voor activiteiten met de mevrouw des huizes
Morgen ook 12u werken, weekend vrij (mijn enige vrije weekend deze maand), maar zaterdag zijn het de kanaalfeesten
in willebroek en ik zal van de partij zijn. Waarschijnlijk nog eens diep in het glas kijken ook, lang geleden.
Dus dat vertaald dat ik deze week maar 2x getraint heb
Ik ga toch proberen zondag daar een 3de training bij aan te zwieren.
Volgende week is ook al extreem druk 4x 12u en nog eentje van 8u.
Ingediend door Rybeara op Don, 21/06/2012 - 19:56.
Het heeft me vroeger nooit weerhouden om te trainen, ook niet met drukke werkschema's.Maar trainen staat eigenlijk al sinds '12 niet meer zo voorop op mijn to do lijst :pNiet dat ik wil stoppen met trainen, het blijft een erg leuke hobby.Mijn voeding is ook niet zo strikt als vroeger, al probeer ik wel steeds voedzaam te blijven eten en weinig tot geen brol binnen te werken. Mijn gisteren op het werk nog eens gewogen, ik zit al een lange tijd op 89-90kg, maar ik vermoed dat ik wel iets droger sta dan in de winter. Mijn carbs intake op rustdagen ligt weer wat lager dan vroeger.
hoppa ik kap ermee, het belangrijkste gedaan.
Zit tegenwoordig wat in een negatieve spiraal, weinig zin in trainen, op het werk gaat het mij ook al niet goed af. Zaterdag feesje gehad, zie dernet foto's op facebook. Damn wat lijk ik een godverdomde ecto
Ben je afgevallen? Ik weet dat je je zelden weegt, maar als je echt de indruk hebt dat je zonder goede reden gewicht verliest, moet je je zo snel mogelijk wegen.
Als alles fysiek in orde is, zou je een manier moeten vinden om weer wat meer plezier in je training te krijgen. En om de vuile squat omhoog te bumpen!
Ingediend door Rybeara op Woe, 27/06/2012 - 22:39.
Geen idee kwestie gewicht, zal nog wel steeds rond de 90kg zitten.
Wat eigenlijk best al lang is en toch eet ik niet weinig.
Ik slaap wel vaak wat te weinig, +-6u /nacht komt echt vaak voor.
Het gebeurt wel vaak dat ik (moet) opstaan, nog erg moe voel en caffeïne supplementeer
(dit al zo'n maand of 2).
Ik moet wel zeggen, mijn quads zijn ferm toegetakeld, ik heb al lang niet zo'n zware benen gehad.
Vandaag 12u nacht dienst 19u-07u, morgen 18u-06u. Ga toch proberen nog een training te doen na mijn ontbijt.
Ingediend door Rybeara op Don, 28/06/2012 - 18:27.
In combinatie met shiftwerk is dat niet altijd alles
Ik ben niet tot trainen toegekomen vandaag, ben momenteel weer op het werk tot 06u morgen vroeg. Ik ga toch proberen van morgen en zaterdag nog te trainen.
Maandag wordt ook weer een pittige, ik heb zaterdag 18u-06u en maandag moet ik er weer uit om 05u30
Man mijn quads zijn echt dood, wtf is dit, precies of ik heb voor het eerst mijn quads getraind
Man mijn quads zijn echt dood, wtf is dit, precies of ik heb voor het eerst mijn quads getraind
Al die factoren tellen natuurlijk op tot moeilijke recuperatie. Als je het kan opbrengen, proberen meer te eten. Quality protein, mineralen, vitaminen, EFA,...
Mijn planning om te trainen, ik had het volgende in gedachten:
Proberen 4dagen te trainen; UB-LB-push-pull
2x per week benchen; 1x heavy 5x of triples, 1x DE veel triples op 50-60% + progressieve opbouw 3*10
Shoulder press assisentie, geen main lift, het is niet mijn sterkste punt, maar naar massa toe lopen de
front delts zeker niet achter. Variatie in oefeningen.
LB vooral opbouw voor de squat, kuiten en wat assitentie.
Pull: DL en vatianten + opbouw voor chin/pull ups als main lift, assitentie rear delts/traps en rows.
Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/06/2012 - 21:04.
Thx Youri
We moeten iets voor ogen hebben éh, ik heb de laatste tijd wel wat minder getraint, maar de belangrijkste
lifts zijn wel wekelijks gebeurt.
Lijkt mss wat uit verhouding met de 3 vorige sets, maar daar lag het tempo wat trager.
Laatste set was een pomper.
Bench:
20x lege bar
03x 60kg
03x 60kg
10x 80kg
09x 85kg
06x 85kg
07x 85kg
Weinig structuur waardoor mijn werksets wat mis liepen.
We wisten niet goed wat doen, MT wou niet te zwaar gaan, vooral wat volume draaien.
Ik dacht eerst triples te doen op licht gewicht en dan 3x10 85kg.
Geen nood pak ik dat volgende week wel, deze week komt bench ook nog wel eens aan bod.
Het nodige is weer gebeurt. Ik ga proberen deze week 5x te trainen, al zal dat ook wat afhangen
van mijn werk, het zou kunnen dat ik 12u shiften moet gaan doen ipv 8u.
MT is flink buff aan het worden moet ik zeggen, nice
Fijn om eens zo'n volumetraining (zij het een bescheiden versie, voor jouw doen) met je mee te draaien.
Rybeara schreef:
Het nodige is weer gebeurt. Ik ga proberen deze week 5x te trainen, al zal dat ook wat afhangen
van mijn werk, het zou kunnen dat ik 12u shiften moet gaan doen ipv 8u.
Da's een behoorlijk verschil. 50% langer. :\
Rybeara schreef:
MT is flink buff aan het worden moet ik zeggen, nice
Ja en het zijn nog klote uren ook, als ik het aan mijne rekker heb, moet ik na mijn nacht dienst (22u-06u) nog blijven tot 09u30 's morgens
18u00 - 06u00 is veel aangenamer, beter uur om te gaan slapen ook.
Hopelijk gaat dat niet door. Ik moet vandaag ook al vroeger beginnen, het steekt me de laatste tijd wat tegen op mijn werk.
Mss wordt het wel eens tijd om iets anders te gaan doen... Nog even de kat uit de boom kijken. (het is al even bezig, in september zou ik meer moeten weten).
Wel MT zei pas dat hij ze mee had, na het benchen, anders had ik dat daar ook willen testen.
De pull ups waren wel leuk, bovenaan de spanning waardoor je weer naar beneden getrokken word.
Ik ga er mij zeker ook nog bestellen, binnenkort eens uitkijken, als ik nog geïnteresseerde vind, maakt dat
de transportkosten wat goedkoper. Squatschoenen staan ook op mijn lijstje. Dat is wel iets lastig aangezien
je ze niet kan passen. USA maat 10 zou wel moeten passen (zelfs mss ietsje te groot), maar sommige moddelen
zijn erg smal heb ik al gelezen.
Te smal is niet zo'n groot probleem, mijn Adistars waren ook te smal. Ik heb er 2 dagen nat keukenpapier in gepropt, dan zetten ze uit in de breedte. Ze zitten perfect nu.
Maar - zoals ik al tegen Rybeara zei - het effect van insuline injecteren kan wellicht zeer goed benaderd worden door je PWO nutrition intelligent te kiezen en te plannen. Daar stond ik vroeger niet genoeg bij stil, maar ben er nu van overtuigd dat dit zeer belangrijk is.
Insuline op zich is niet anabool, maar als je goed gehydrateerd bent (H20, K, Na en glucose, glutamine en leucine voldoende ingenomen in de uren voor je training), je goed traint (= microtrauma --> aanmaak van GH tot dit hersteld is) en vervolgens een insulinepiek creëert (optimaal = puur glucose; hoogstens beetje BCAA erbij), breng je je lichaam in een toestand om optimaal te herstellen - mits je in de uren/UREN na je training nog voldoende quality protein binnenkrijgt.
De insuline maakt initieel wel dat GH-productie verminderd wordt, maar is essentieel (ik heb ervaring met volledig gebrek aan insuline!) om anabolisme te induceren in de daarop volgende uren.
Dat is hoe ik het momenteel zie. Het enige dat ik kan variëren, is het tijdstip van mijn injectie (momenteel meteen na training) en de dosis (die varieer ik; ben nog aan het experimenteren). Jullie kunnen veel meer variabelen aanpassen, zonder risico op een coma of zeer ernstige gezondheidsproblemen (beide gevaren moet ik steeds prioritair in rekening brengen). Mijn tip is dus: als je onvoldoende recupereert, denk dan eens goed na! En experimenteer wat. Je kan niets verliezen; het kost je enkel wat hersenarbeid.
Knap werk!!
Knap werk!!
Prachtige pull-sessie.
Prachtige pull-sessie.
Thx gasten, De triples
Thx gasten,
De triples waren redelijk explosief tot uithangen.
De hogere reps, hypertrophie, spanning erop houden en wat tager.
Mijn werkschema is helemaal
Mijn werkschema is helemaal overhoop gezwierd, voorbije maanden toch kalme periodes gehad.

Zelfs maanden waar ik enkele dagen economisch werkloos stond en nu zit ik massaal in de overuren
Vandaag was ik normaal thuis, mijn vriendin had ook een dagje verlof, maar ik heb er nog een 12u nachtdienst
bij gekregen. De tijd die reste dan maar volledig vrij gehouden voor activiteiten met de mevrouw des huizes
Morgen ook 12u werken, weekend vrij (mijn enige vrije weekend deze maand), maar zaterdag zijn het de kanaalfeesten
in willebroek en ik zal van de partij zijn. Waarschijnlijk nog eens diep in het glas kijken ook, lang geleden.
Dus dat vertaald dat ik deze week maar 2x getraint heb
Ik ga toch proberen zondag daar een 3de training bij aan te zwieren.
Volgende week is ook al extreem druk 4x 12u en nog eentje van 8u.
Zo verdien je lekker. Met
Zo verdien je lekker. Met volgende week 56 uur en nachtdiensten. Toe maar! Straks weet je niet wat je er mee moet doen XD
Het heeft me vroeger nooit
Het heeft me vroeger nooit weerhouden om te trainen, ook niet met drukke werkschema's.Maar trainen staat eigenlijk al sinds '12 niet meer zo voorop op mijn to do lijst :pNiet dat ik wil stoppen met trainen, het blijft een erg leuke hobby.Mijn voeding is ook niet zo strikt als vroeger, al probeer ik wel steeds voedzaam te blijven eten en weinig tot geen brol binnen te werken. Mijn gisteren op het werk nog eens gewogen, ik zit al een lange tijd op 89-90kg, maar ik vermoed dat ik wel iets droger sta dan in de winter. Mijn carbs intake op rustdagen ligt weer wat lager dan vroeger.
Je zegt wel geregeld dat je
Je zegt wel geregeld dat je motivatie wat minder is, maar je trainingen gaan meestal erg goed...
Jammer van de extra uren. Het zal je er niet van weerhouden te doen wat je moet/wil doen, maar erg fijn is het natuurlijk niet.
LB training van zonet: Zin
LB training van zonet:
Zin om te trainen was er totaal niet
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 60kg
7x3 80kg speedreps, erg explosief
03x 110kg
04x 130kg 5F
pfff triestig.
Calves raises:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
hoppa ik kap ermee, het belangrijkste gedaan.
Zit tegenwoordig wat in een negatieve spiraal, weinig zin in trainen, op het werk gaat het mij ook al niet goed af. Zaterdag feesje gehad, zie dernet foto's op facebook. Damn wat lijk ik een godverdomde ecto
Ben je afgevallen? Ik weet
Ben je afgevallen? Ik weet dat je je zelden weegt, maar als je echt de indruk hebt dat je zonder goede reden gewicht verliest, moet je je zo snel mogelijk wegen.
Als alles fysiek in orde is, zou je een manier moeten vinden om weer wat meer plezier in je training te krijgen. En om de vuile squat omhoog te bumpen!
Binnenkort eens samen
Binnenkort eens samen trainen hé
Quote: Binnenkort eens samen
Geen idee kwestie gewicht, zal nog wel steeds rond de 90kg zitten.
Wat eigenlijk best al lang is en toch eet ik niet weinig.
Ik slaap wel vaak wat te weinig, +-6u /nacht komt echt vaak voor.
Het gebeurt wel vaak dat ik (moet) opstaan, nog erg moe voel en caffeïne supplementeer
(dit al zo'n maand of 2).
Ik moet wel zeggen, mijn quads zijn ferm toegetakeld, ik heb al lang niet zo'n zware benen gehad.
Vandaag 12u nacht dienst 19u-07u, morgen 18u-06u. Ga toch proberen nog een training te doen na mijn ontbijt.
Dat zie ik wel zitten
Slaap
+1 Weet ik alles van
In combinatie met shiftwerk
In combinatie met shiftwerk is dat niet altijd alles
Ik ben niet tot trainen toegekomen vandaag, ben momenteel weer op het werk tot 06u morgen vroeg. Ik ga toch proberen van morgen en zaterdag nog te trainen.
Maandag wordt ook weer een pittige, ik heb zaterdag 18u-06u en maandag moet ik er weer uit om 05u30
Man mijn quads zijn echt dood, wtf is dit, precies of ik heb voor het eerst mijn quads getraind
Quote: In combinatie met shiftwerk
Al die factoren tellen natuurlijk op tot moeilijke recuperatie. Als je het kan opbrengen, proberen meer te eten. Quality protein, mineralen, vitaminen, EFA,...
Push:Bench press:20x lege
Push:
Bench press:
20x lege bar
8x3 60kg vooral techniek en explosiviteit (zat goed).
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg
Seated db press:
12x 15kg
08x 25kg
08x 25kg
08x 25kg
18x 25kg VPR laatste dikke grinder
High incline flies:
15x 15kg
08x 20kg
08x 20kg
08x 20kg
Lateral raises:
12x 10kg
12x 10kg
12x 10kg
Inc db tricep extentions:
15x 10kg
15x 10kg
Best tevreden met deze training.
Mijn planning om te trainen, ik had het volgende in gedachten:
Proberen 4dagen te trainen; UB-LB-push-pull
2x per week benchen; 1x heavy 5x of triples, 1x DE veel triples op 50-60% + progressieve opbouw 3*10
Shoulder press assisentie, geen main lift, het is niet mijn sterkste punt, maar naar massa toe lopen de
front delts zeker niet achter. Variatie in oefeningen.
LB vooral opbouw voor de squat, kuiten en wat assitentie.
Pull: DL en vatianten + opbouw voor chin/pull ups als main lift, assitentie rear delts/traps en rows.
18*25kg seated DB press...
18*25kg seated DB press... mooie set.
Ik hoop dat je vernieuwde planning compatibel is met de rest van je leven en dat we hier vier keer per week over dikke trainingen kunnen lezen.
Thx Youri We moeten iets
Thx Youri
We moeten iets voor ogen hebben éh, ik heb de laatste tijd wel wat minder getraint, maar de belangrijkste
lifts zijn wel wekelijks gebeurt.
Lijkt mss wat uit verhouding met de 3 vorige sets, maar daar lag het tempo wat trager.
Laatste set was een pomper.
En we zitten weer op het
En we zitten weer op het werk
Daarstraks een pull trainingske:
DB row:
10x 25kg
10x 45kg
10x 55kg
10x 65kg (+wat cheat na verloop v/d reps)
Chinnen:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg
Explosief
Face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
Te weinig gedaan, ik had niet zoveel tijd en was erg tam

Had men kruid al verschoten voor de training
+ Mijn ontbijt lag wat op mijn maag.
Voeding voor vandaag:
Ontbijt en pre workout
Multivit + 500mgr caffeïne
appel - banaan
100gr havermout
25gr rozijnen
30gr whey
1liter magere yoghurt
Post workout:
1 pompelmoes
40gr whey
Meal2:
5 spiegeleieren
6sneetjes waldkorn brood
Meal3:
500gr groentenmengeling (gewokt)
250gr kippefillet
50gr rijst
Meal4:
200gr gemalen steak
dik handje amandelen
Meal5:
Bak kwark.
Alright, voeding ziet er
Alright, voeding ziet er netjes uit.
Niet zoveel gedaan, maar toch een aanzienlijke workload met stevige gewichten.
En slim van om cardio voor je krachttraining te plaatsen.
UB: training nog eens met
UB: training nog eens met mijn maat.
Bench: hij wou veel triples voor zijn techniek dus mijn 3x10 vandaag maar gedaan
20x lege bar
9x3 60kg
10x 82.5kg
10x 82.5kg
10x 82.5kg
Schouderkoppen en onderarmen ferm stijf nog, reps toch gehaald.
BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg
Met die onderarmen, voor explosief en trage negatieve (met straps zelfs
)
Laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg + 15x 05kg
10x 10kg + 15x 05kg
Bend over laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
Morge na mijn late dienst LB.
LB: Squat: 10xbw 10x60kg 05x8
LB:
Squat:
10xbw
10x60kg
05x80kg
05x100kg
03x120kg
paused:
02x135kg
02x135kg
01x135kg (2f) tweede met hulp spotter
calves:
15x135kg
15x135kg
15x135kg
15x135kg
Superset hang leg raises met bulgairian squat:
10xBW SS 20xBW
10xBW SS 20xBW
10xBW SS 20xBW
Push: Inc bench: 20x lege
Push:
Inc bench:
20x lege bar
10x 40kg
05x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 90kg
02x 95kg (3de met spot)
09x 80kg 9de epic grinder, spijtig geen 10
Dippen:
10x BW
10x BW+20kg
05x BW+40kg
05x BW+40kg
10x BW+40kg
Superset press met laterals:
10x 40kg SS 10x 10kg
05x 50kg SS 10x 10kg + 15x 05kg
05x 55kg SS 10x 10kg + 15x 05kg
Paused french press:
10x 20kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
paused om momentum eruit te halen, voelde erg goed.
UB training, met MT en mijn
UB training, met MT en mijn vaste partner:
Bench:
20x lege bar
03x 60kg
03x 60kg
10x 80kg
09x 85kg
06x 85kg
07x 85kg
Weinig structuur waardoor mijn werksets wat mis liepen.
We wisten niet goed wat doen, MT wou niet te zwaar gaan, vooral wat volume draaien.
Ik dacht eerst triples te doen op licht gewicht en dan 3x10 85kg.
Geen nood pak ik dat volgende week wel, deze week komt bench ook nog wel eens aan bod.
BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 120kg (met straps)
10x 100kg
Pull ups (5reppers versus bands):
10x BW
05x BW
04x BW
05x BW
Chins: vs bands:
05x BW
05x BW
05x BW
Face pulls:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
BB curl:
08x 40kg
06x 40kg
07x 40kg
Het nodige is weer gebeurt. Ik ga proberen deze week 5x te trainen, al zal dat ook wat afhangen
van mijn werk, het zou kunnen dat ik 12u shiften moet gaan doen ipv 8u.
MT is flink buff aan het worden moet ik zeggen, nice
Quote: UB training, met MT en mijn
Fijn om eens zo'n volumetraining (zij het een bescheiden versie, voor jouw doen) met je mee te draaien.
Da's een behoorlijk verschil. 50% langer. :\
Thx.
Fijn om te horen van een bodybuilder!
Ja en het zijn nog klote
Ja en het zijn nog klote uren ook, als ik het aan mijne rekker heb, moet ik na mijn nacht dienst (22u-06u) nog blijven tot 09u30 's morgens
18u00 - 06u00 is veel aangenamer, beter uur om te gaan slapen ook.
Hopelijk gaat dat niet door. Ik moet vandaag ook al vroeger beginnen, het steekt me de laatste tijd wat tegen op mijn werk.
Mss wordt het wel eens tijd om iets anders te gaan doen... Nog even de kat uit de boom kijken. (het is al even bezig, in september zou ik meer moeten weten).
Quote: UB training, met MT en mijn
En hoe bevielen de bands jullie?
Naar wat ik horen zeggen heb, komt dit omdat hij minder aan het eten is en het volume van zijn trainingen aan het opschroeven is.
Wel MT zei pas dat hij ze
Wel MT zei pas dat hij ze mee had, na het benchen, anders had ik dat daar ook willen testen.
De pull ups waren wel leuk, bovenaan de spanning waardoor je weer naar beneden getrokken word.
Ik ga er mij zeker ook nog bestellen, binnenkort eens uitkijken, als ik nog geïnteresseerde vind, maakt dat
de transportkosten wat goedkoper. Squatschoenen staan ook op mijn lijstje. Dat is wel iets lastig aangezien
je ze niet kan passen. USA maat 10 zou wel moeten passen (zelfs mss ietsje te groot), maar sommige moddelen
zijn erg smal heb ik al gelezen.
Quote: Quote: UB training, met MT en mijn
En zijn dopinggebruik
Te smal is niet zo'n groot
Te smal is niet zo'n groot probleem, mijn Adistars waren ook te smal. Ik heb er 2 dagen nat keukenpapier in gepropt, dan zetten ze uit in de breedte. Ze zitten perfect nu.
Quote: Quote: Quote: UB training, met MT en mijn
Da's echt!
Maar - zoals ik al tegen Rybeara zei - het effect van insuline injecteren kan wellicht zeer goed benaderd worden door je PWO nutrition intelligent te kiezen en te plannen. Daar stond ik vroeger niet genoeg bij stil, maar ben er nu van overtuigd dat dit zeer belangrijk is.
Insuline op zich is niet anabool, maar als je goed gehydrateerd bent (H20, K, Na en glucose, glutamine en leucine voldoende ingenomen in de uren voor je training), je goed traint (= microtrauma --> aanmaak van GH tot dit hersteld is) en vervolgens een insulinepiek creëert (optimaal = puur glucose; hoogstens beetje BCAA erbij), breng je je lichaam in een toestand om optimaal te herstellen - mits je in de uren/UREN na je training nog voldoende quality protein binnenkrijgt.
De insuline maakt initieel wel dat GH-productie verminderd wordt, maar is essentieel (ik heb ervaring met volledig gebrek aan insuline!) om anabolisme te induceren in de daarop volgende uren.
Dat is hoe ik het momenteel zie. Het enige dat ik kan variëren, is het tijdstip van mijn injectie (momenteel meteen na training) en de dosis (die varieer ik; ben nog aan het experimenteren). Jullie kunnen veel meer variabelen aanpassen, zonder risico op een coma of zeer ernstige gezondheidsproblemen (beide gevaren moet ik steeds prioritair in rekening brengen). Mijn tip is dus: als je onvoldoende recupereert, denk dan eens goed na! En experimenteer wat. Je kan niets verliezen; het kost je enkel wat hersenarbeid.