Ingediend door Rybeara op Don, 24/05/2012 - 23:06.
LB training in mijn sauna
Squat:
15x lege bar
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 110kg
10x 120kg
High reps was weer even wennen, maar voelde goed en kon wat meer op techniek letten ook.
Die 10de op 120kg was niet echt goed, ongecontroleerd gezakt tot ATG, bar op de spotters en semi grinder naar boven.
Ingediend door Rybeara op Zat, 26/05/2012 - 00:02.
Laat avond training, ik wou nog een 4x trainen deze week en dat ging niet anders dan na mijn late shift (12u).
Push:
Press:
10x lege bar
8x3x 40kg
03x 50kg
01x 60kg
01x 65kg
00x 70kg
00x 70kg
Niet goed dus, bleef steeds steken op wenkbrauw/ voorhoofd hoogte, net te laag om eronder te geraken.
Ben er zeker van dat mijn techniek ook niet héél best is.
Bij de eerste poging op 90 nog eens uitgeademd en ingeademd tussen unracken en de push press.
Bij de tweede poging adem vast gehouden, en dat is véél beter om spanning te houden. Mijn
upperback arch is weg als ik opnieuw naar adem hap.
Inc bench:
15x lege bar
05x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg VPR
Dippen:
20x BW
20x BW
20x BW
laatste reps van elke set zwaar, schouders waren al helemaal op.
Inderdaad een groot verschil tussen press en push press. Wat ik wel kan aanraden - en wat ook niet veel tijd of energie kost - is een paar korte speed sets met een easy weight implementeren. Dat geeft zowel aanleiding tot grotere speed als betere techniek. Ik doe - zoals je misschien wel weet - aan het begin van mijn max press-sessie steeds 5*3*50kg. Dat doe ik in superset met GHR; kost dus quasi geen extra tijd.
Bij bench press zijn die talrijke speed sets voor mij ook een goede methode gebleken.
Wat ik wel kan aanraden - en wat ook niet veel tijd of energie kost - is een paar korte speed sets met een easy weight implementeren. Dat geeft zowel aanleiding tot grotere speed als betere techniek. Ik doe - zoals je misschien wel weet - aan het begin van mijn max press-sessie steeds 5*3*50kg. Dat doe ik in superset met GHR; kost dus quasi geen extra tijd.
Bij bench press zijn die talrijke speed sets voor mij ook een goede methode gebleken.
Ik doe/deed iets soortgelijks bij max efforts: gewicht niet verhogen tot speed goed zit. Dus meestal 2 sets met elk gewicht. Eerste set is meestal serieus moeizaam, 2e set meestal vlotjes
Ingediend door Rybeara op Zon, 27/05/2012 - 00:31.
MT schreef:
Inderdaad een groot verschil tussen press en push press. Wat ik wel kan aanraden - en wat ook niet veel tijd of energie kost - is een paar korte speed sets met een easy weight implementeren. Dat geeft zowel aanleiding tot grotere speed als betere techniek. Ik doe - zoals je misschien wel weet - aan het begin van mijn max press-sessie steeds 5*3*50kg. Dat doe ik in superset met GHR; kost dus quasi geen extra tijd.
Bij bench press zijn die talrijke speed sets voor mij ook een goede methode gebleken.
Kijk nog eens naar mijn training :
Press:
10x lege bar 8x3x 40kg
03x 50kg
01x 60kg
01x 65kg
00x 70kg
00x 70kg
Ingediend door Rybeara op Din, 29/05/2012 - 19:15.
Zin en motivatie ontbrak 150%, maar toch het minimale gedaan:
UB:
Bench press:
20x lege bar
10x 60kg
05x 80kg
05x 90kg
05x 100kg
01x 110kg die rep ging te moeizaam, om te doen wat ik in gedachte had (5reps).
10x 80kg direct na het voorgaande.
Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Laterals:
15x 10kg
15x 10kg
15x 10kg
15x 10kg
Bend over laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
Wat is je squat PR? Als die 145kg is, kan je misschien eerst eens voor 147,5kg gaan. Maakt op zich niet zo'n groot verschil, maar bij jou lijkt de grens tussen make en fail erg smal te zijn.
Enfin, ik ben dus niet zo'n voorstander van keer op keer op hetzelfde gewicht te failen.
Definitie van insanity volgens Einstein:
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Ingediend door Rybeara op Don, 31/05/2012 - 05:09.
152,5kg staat squat, toen twee pogingen gedaan op 160kg nog maar beide gefailed.
Ik ben nu triples blijven maken in hogere gewichten en wou zien wat er nog uitkwam op 150kg.
Niet erg veel dus 3x140kg is wel een evenaring van een VPR dacht ik (maar toen had ik veel minder sets gedaan ervoor).
Ik ben nu triples blijven maken in hogere gewichten en wou zien wat er nog uitkwam op 150kg.
Niet erg veel dus 3x140kg is wel een evenaring van een VPR dacht ik (maar toen had ik veel minder sets gedaan ervoor).
Ah, okay.
Die triples zijn eigenlijk wel een goed plan. Spreek je ook de grotere MUs meer mee aan. Niet abnormaal dat je 150kg mist na een aantal zwaardere triples. Alleen jammer dat je 'm mist.
Ingediend door Rybeara op Zon, 10/06/2012 - 22:53.
Deze week maar 3x getraint
Dat is weer al 2weken op rij, ik ga dit proberen goed te maken door
komende week 5x te trainen (plan is 5dagen op rij; UB-LB-Pull-Push-LB)
Mijne maat stuurt me op de laatste moment een sms om te annuleren, hij voelde zich niet goed.
Ik dan maar alleen, terwijl ik me ook niet super voel, ik heb nachtje door gedaan
UB:
Incline bench:
20x lege bar
10x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 90kg (4F)
15x 60kg repout
LB training in mijn sauna
LB training in mijn sauna
Squat:
15x lege bar
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 110kg
10x 120kg
High reps was weer even wennen, maar voelde goed en kon wat meer op techniek letten ook.
Die 10de op 120kg was niet echt goed, ongecontroleerd gezakt tot ATG, bar op de spotters en semi grinder naar boven.
Calves raises:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
Single leg extentions:
20x 20kg
20x 20kg
20x 30kg
20x 30kg
20x 40kg (18+2 partial reps)
Walking lunges:
20stappen BW+30kg
20stappen BW+30kg
20stappen BW+30kg
Shirt en boxershort kon je uitwringen
Squats lijken me wel goed
Squats lijken me wel goed
.
.
Lunges, wat een killer gvd ik deed 12 reps en mijn glutes deden al pijn haha
hoe pak jij je squatbar
hoe pak jij je squatbar beet? smal of breed?
als ik m smal pak heb ik meer controle, maar met breed voel ik me sterker..
Ik probeer vrij smal, als ik
Ik probeer vrij smal, als ik breed probeer kan ik mijn upperback niet tight houden.
En ik ben al geen held in spanning zetten tijdens een oefening
Laat avond training, ik wou
Laat avond training, ik wou nog een 4x trainen deze week en dat ging niet anders dan na mijn late shift (12u).
Push:
Press:
10x lege bar
8x3x 40kg
03x 50kg
01x 60kg
01x 65kg
00x 70kg
00x 70kg
Niet goed dus, bleef steeds steken op wenkbrauw/ voorhoofd hoogte, net te laag om eronder te geraken.
Ben er zeker van dat mijn techniek ook niet héél best is.
Push press:
01x 70kg
01x 75kg
01x 80kg
01x 85kg PR
00x 90kg
01x 90kg PR+10kg
Bij de eerste poging op 90 nog eens uitgeademd en ingeademd tussen unracken en de push press.
Bij de tweede poging adem vast gehouden, en dat is véél beter om spanning te houden. Mijn
upperback arch is weg als ik opnieuw naar adem hap.
Inc bench:
15x lege bar
05x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg VPR
Dippen:
20x BW
20x BW
20x BW
laatste reps van elke set zwaar, schouders waren al helemaal op.
Laterals:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Inderdaad een groot verschil
Inderdaad een groot verschil tussen press en push press. Wat ik wel kan aanraden - en wat ook niet veel tijd of energie kost - is een paar korte speed sets met een easy weight implementeren. Dat geeft zowel aanleiding tot grotere speed als betere techniek. Ik doe - zoals je misschien wel weet - aan het begin van mijn max press-sessie steeds 5*3*50kg. Dat doe ik in superset met GHR; kost dus quasi geen extra tijd.
Bij bench press zijn die talrijke speed sets voor mij ook een goede methode gebleken.
Quote: Inderdaad een groot verschil
Ik doe/deed iets soortgelijks bij max efforts: gewicht niet verhogen tot speed goed zit. Dus meestal 2 sets met elk gewicht. Eerste set is meestal serieus moeizaam, 2e set meestal vlotjes
Quote: Inderdaad een groot verschil
Kijk nog eens naar mijn training :
Press:
10x lege bar
8x3x 40kg
03x 50kg
01x 60kg
01x 65kg
00x 70kg
00x 70kg
Lol. Nice. Hopelijk heb je
Lol.
Nice. 
Hopelijk heb je er binnen een paar weken goed effect van, zoals ik.
Zin en motivatie ontbrak
Zin en motivatie ontbrak 150%, maar toch het minimale gedaan:
UB:
Bench press:
20x lege bar
10x 60kg
05x 80kg
05x 90kg
05x 100kg
01x 110kg die rep ging te moeizaam, om te doen wat ik in gedachte had (5reps).
10x 80kg direct na het voorgaande.
Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Laterals:
15x 10kg
15x 10kg
15x 10kg
15x 10kg
Bend over laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
LB, rustige
LB, rustige training:
Squats:
)
10x lege bar
10x 60kg
05x 80kg
5x3x 100kg
03x 110kg
03x 120kg
03x 130kg
03x 140kg
00x 150kg (teveel voorvermoeid i guess
RDL:
08x 60kg
08x 80kg
08x 100kg
08x 100kg
08x 100kg
Seated calve raises:
5setjes
Rest van de week waarschijnlijk rust, mss als ik ergens een gaatje vind dat ik nog een training meepik.
Wat is je squat PR? Als die
Wat is je squat PR? Als die 145kg is, kan je misschien eerst eens voor 147,5kg gaan.
Maakt op zich niet zo'n groot verschil, maar bij jou lijkt de grens tussen make en fail erg smal te zijn.
Enfin, ik ben dus niet zo'n voorstander van keer op keer op hetzelfde gewicht te failen.
Definitie van insanity volgens Einstein:
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
152,5kg staat squat, toen
152,5kg staat squat, toen twee pogingen gedaan op 160kg nog maar beide gefailed.
3x140kg is wel een evenaring van een VPR dacht ik (maar toen had ik veel minder sets gedaan ervoor).
Ik ben nu triples blijven maken in hogere gewichten en wou zien wat er nog uitkwam op 150kg.
Niet erg veel dus
Quote: 152,5kg staat squat, toen
Ah, okay.
Alleen jammer dat je 'm mist.
Die triples zijn eigenlijk wel een goed plan. Spreek je ook de grotere MUs meer mee aan. Niet abnormaal dat je 150kg mist na een aantal zwaardere triples.
Ik heb de eerste rep wel
Ik heb de eerste rep wel gesquat, maar mijn maat heeft wat moeten spotten.
Dus ik tel die niet mee.
Quote: Ik heb de eerste rep wel
Nou nou, we komen van alles te weten.
Natuurlijk telt zo'n rep niet, maar er is toch nog een groot verschil met een complete fail, vind ik.
Push: bodybuilding style
Push: bodybuilding style
The challenge:
opwarm:
20x lege bar
10x 60kg
03x 70kg
03x 80kg
13x 90kg
Gene vette dus, net halverwege, was niet tot het uiterste gaatje, had geen spotter.
Toch een VPR.
Inc bench:
10x 60kg
10x 60kg
10x 60kg
10x 60kg
10x 60kg
Upperpecs pumped, 4de setje maar half ingehaakt en wat stuntwerk aan te pas, gelukkig was het maar 60kg
Db shoulder press:
20x 10kg
15x 20kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
Superset lateral raises met Arnold front raises:
10x 10kg SS 08x 10kg
10x 10kg SS 08x 10kg
10x 10kg SS 08x 10kg
Krijg mijn armen nog amper omhoog
Superset inc db tricep extentions met diamond push ups:
10x 10kg SS 15x BW
10x 10kg SS 15x BW
10x 10kg SS 10x BW
Leeg
Ik ben volume niet echt meer gewoon precies
je doet zulke training en
je doet zulke training en dan durf je zeggen dat je volume niet meer gewend bent?
Nice.
Nice.
Goed gepompt man en goeie BW
Goed gepompt man en goeie BW rep out. Geen idee of ik er 13 zou halen,eerst nog maar wat afvallen haha
Volume Pull: Pull ups: 10x
Volume Pull:
Pull ups:
10x BW
05x BW+10
05x BW+15
05x BW+20
05x BW+25
05x BW+30
Chinnen:
15x BW
15x BW
15x BW
15x BW
Cable rows:
20x 50kg
20x 65kg
10x 80kg
10x 90kg
10x 100kg
Face pulls:
10x 50kg
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg
50kg was iets te zwaar, was wat aan het cheaten, bij een oefening waar ik dat liever niet heb.
Bend over laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
Strikt BB curl: tot failure en weinig rust 30/40sec tss de sets
10x 30kg
07x 40kg
05x 40kg
08x 30kg
16x 20kg (lege bar)
Morgen ub push en woensdag lb met deadlift als main lift.
Prachtig volume weer.
Prachtig volume weer.
Quote: Prachtig volume weer.
Ja, dat doet hij goed hé!
Push: Military press: 15x
Push:
Military press:
15x lege bar
10x 40kg
05x 50kg
03x 60kg
03x 60kg
03x 60kg
03x 60kg
03x 60kg
Liep redelijk vlot.
Paused bench press:
20x lege bar
10x 60kg
05x 80kg
03x 90kg
03x 95kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
Dit ga ik wat vaker doen om mijn bench wat sterker te maken.
3x3 was een VPR, mijn 1rm op paused was 100kg (op de meet destijds).
Dippen: TUT sets
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Superset french press met laterals:
10x 30kg SS 10x 10kg
10x 30kg SS 10x 10kg
10x 30kg SS 10x 10kg
Nog vergeten bij te
Nog vergeten bij te vermelden, mijne maat heeft de BW bench challenge ook eens geprobeerd en
70kg
hij is op 20reps gestrand, wel lightweight
LB: Maar 5u geslapen en wat
LB:
Maar 5u geslapen en wat beperkt in tijd, het noodzakelijk gedaan.
DL:
10x 60kg
03x 100kg
03x 110kg
03x 120kg
03x 130kg
03x 140kg
03x 150kg
03x 160kg
10x 100kg
Squat:
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
Leuk DL-trapje.
Leuk DL-trapje.
Quote: Leuk DL-trapje.
Ja erg origineel éh, kvond het zelf ook
Deze week maar 3x getraint
Deze week maar 3x getraint
Dat is weer al 2weken op rij, ik ga dit proberen goed te maken door
komende week 5x te trainen (plan is 5dagen op rij; UB-LB-Pull-Push-LB)
Mijne maat stuurt me op de
Mijne maat stuurt me op de laatste moment een sms om te annuleren, hij voelde zich niet goed.
Ik dan maar alleen, terwijl ik me ook niet super voel, ik heb nachtje door gedaan
UB:
Incline bench:
20x lege bar
10x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
03x 90kg (4F)
15x 60kg repout
Cable rows:
10x 50kg
10x 70kg
10x 90kg
10x 110kg
CGBP:
10x 60kg
05x 80kg
05x 90kg
05x 90kg
05x 90kg
Ging redelijk makkelijk
Pull ups:
15x BW
15x BW
10x BW vatje is al erg leeg
Superset seated laterals met inc db curls:
10x 10kg SS 10x 10kg
10x 10kg SS 10x 10kg
10x 10kg SS 08x 10kg
Leger dan leeg
Ik heb carbs nodig en ik ga goed slapen straks