Squat:
10x BW
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
03x 140kg
00x 160kg F
00x 160kg F
Weer niet, eerste poging gezakt op diepte, een dikke 5cm weer omhoog, knieën klappen dicht, gedaan met zingen.
2de poging veel te lang staan treuzelen voor ik zakte, kansloos.
Moed om verder te trainen volledig weg, omwille van de teleurstelling.
Volgende poging pak ik dat gewicht gewoon.
Moed om verder te trainen volledig weg, omwille van de teleurstelling.
Volgende poging pak ik dat gewicht gewoon.
Goeie instelling.
Maar ik heb eens door de laatste pagina's van je blog gebladerd, behalve deadlift doe je helemaal niks voor je posterior chain. Doe eens wat RDL, zou ik zeggen, is een massabouwer hoor
Goed punt. Op RDL kan je toch niet erg zwaar gaan, en je voert ze best explosief uit (weliswaar gecontroleerd). Daar valt redelijk goed van te herstellen.
Dreadje raadt 5's aan; 10'tjes met licht gewicht gaan mij redelijk goed af.
Ingediend door spierbal x op Din, 01/05/2012 - 05:05.
heb gister ook rdl´s gedaan met licht gewicht, 3x10 geloof ik, voel ze nu goed in mn hamstrings, kan nu gelijk door naar mn werk -.- 5 uur in de ochtend...
Even aanhouden en overal wat tegendruk uitgeoefend.
Paused ATG squat:
05x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg VPR
Laatste rep was wel geen al te mooie
Calves raises:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
ook hier wat aanhouden bovenaan.
Bulgarian squat:
20x BW
20x BW
Ik moet toch wat meer aandacht besteden aan de bar goed op de traps te leggen, dat ze "vast" ligt.
Zit met een hele plek op mijn bovenrug waar al mijn vel weg is
Iemand een idee hoe ik het best overhead squats aanleer?
Ik wou deze doen als opwarming voor de atg squats, maar dat lukt niet echt goed.
Vooral evenwichtsproblemen. Moet zeggen dat BW en squats met lege bar mij ook moeilijker afgaan dan met wat gewicht op de rug.
Ingediend door Rybeara op Vrij, 04/05/2012 - 19:53.
Ik had de bar al redelijk breed vast, niet zoals bij een snatch, maar toch vrij breed.
Gaan zitten op een bench is veel te hoog vermoed ik, die hoogte haal ik zonder ook wel denk ik.
20kg (lege bar) leek mij nu niet echt zwaar om mee van start te gaan.
Shoulder dislocations, heb je daar ergens goede info van? Ik heb héél stroeve schouders, alles behalve lenig
daar. Om een voorbeeld te geven, db tricep extentions (zo achter u hoofd), dat kan ik absoluut niet, ik geraak niet ver
genoeg naar achter.
Als je problemen hebt met overhead squat, ligt dat meestal aan de schouders. De hoek alfa duidt aan hoe lenig je schouders zijn. De bar zou altijd boven het midden van je voet moeten zijn (zwarte lijn). Maar aangezien alfa niet groot genoeg is, verschuift het evenwicht naar voren (rode lijn).
Je moet de bar minstens op snatch breedte vastnemen, of je moet echt al zot lenig zijn (nergens voor nodig, tenzij je squat jerkt). Shoulder dislocations: wat zou je daarover willen weten? Gewoon een paar keer per dag een bezemsteel (of bands) vastpakken en wat reps doen, je zal heel gauw verschil merken. Afhankelijk van hoe breed je de bar pakt bij overhead squat heb je nauwelijks tot misschien geen extra lenigheid nodig. Maar wat teveel shoulder dislocations kan nooit kwaad zeker als ik je zo bezig hoor.
Ingediend door Rybeara op Vrij, 04/05/2012 - 21:10.
Ik zal binnenkort nog eens proberen of het kabeltje van mijn gsm het echt niet meer doet.
Indien het terug mocht werken, laat ik wel iemand filmen, want ik heb er zelf weinig idee van waar de bar zich juist bevind.
Vrij duidelijke tekening trouwens
Ingediend door Pro Curler op Vrij, 04/05/2012 - 22:35.
Dreadnought schreef:
Ik heb een tekeningetje gemaakt hé Ryb:
Als je problemen hebt met overhead squat, ligt dat meestal aan de schouders. De hoek alfa duidt aan hoe lenig je schouders zijn. De bar zou altijd boven het midden van je voet moeten zijn (zwarte lijn). Maar aangezien alfa niet groot genoeg is, verschuift het evenwicht naar voren (rode lijn).
Je moet de bar minstens op snatch breedte vastnemen, of je moet echt al zot lenig zijn (nergens voor nodig, tenzij je squat jerkt). Shoulder dislocations: wat zou je daarover willen weten? Gewoon een paar keer per dag een bezemsteel (of bands) vastpakken en wat reps doen, je zal heel gauw verschil merken. Afhankelijk van hoe breed je de bar pakt bij overhead squat heb je nauwelijks tot misschien geen extra lenigheid nodig. Maar wat teveel shoulder dislocations kan nooit kwaad zeker als ik je zo bezig hoor.
hoek alfa is normaal de hoek tussen de rode en de zwarte lijn. maar wat doet die derde lijn die daar opeens in het midden dwars opstaat?
Ingediend door spierbal x op Vrij, 04/05/2012 - 23:34.
gewoon een stok op snatch breedte vastpakken en met gestrekte armen van voor naar achter over je hoofdslingeren, dan vanaf je rug weer terug, 40 reps per dag is voldoende, zijn je schouders snel lenig.
gewoon een stok op snatch breedte vastpakken en met gestrekte armen van voor naar achter over je hoofdslingeren, dan vanaf je rug weer terug, 40 reps per dag is voldoende, zijn je schouders snel lenig.
Snatch breedte vond ik al heel smal in het begin hoor, je mag gerust nog wat breder beginnen maar je voelt normaal wel goed wat je wel/niet aankan.
Ik denk dat snatchbreedte voor Dread de breedte is waarbij de bar juist boven de pik de heup raakt als hij de bar laat hangen.
Hij zou dus breder kunnen.
Maar grote (echte ) mannen pakken meestal tegen de sleeve aan ja
Ingediend door Rybeara op Din, 08/05/2012 - 21:01.
Normaal ging ik nog trainen voor mijn werk, maar ik geraakte echt niet wakker.
Na 7u nachtrust, dik ontbeten en ik bleef moe, nog een dik uur liggen soezen op de bank en dan toch wat caffeïne naar binnen moeten spelen
omdat ik niet wakker raakte (ik gebruik het tegenwoordig echt te veel).
Morgen dan maar trainen, ik moet wel nog in staat zijn 4x te trainen deze week. Moet enkel donderdag 14u-22u werken.
Ik weet nu niets over klierkoorts, maar als je dat gehad hebt (wat mogelijk is in jouw geval), is het risico dan niet significant dat dit weer terugkomt?
Ingediend door Rybeara op Woe, 09/05/2012 - 06:35.
Ik weet er zelf ook weinig van, enkel zie ik wel vaker dat dit bij sommige sporters lang blijft nazinderen...
Maar ik wil het daar niet onmiddellijk op steken.
Klierkoorts kan lang blijven hangen en mijn gedachte was ook dat je nog een beetje 'naweeên' kon hebben.
Als de lichaamsweerstand wat lager is kan het terug ospteken. Als de infectie volledig weg is kan het normaal niet meer terugkomen.
Zwaar cutten met klierkoorts zou ik dus niet aanraden.
Haha, net 1 rep meer met
Haha, net 1 rep meer met 50kg dan ik er twee weken geleden uit kreeg. En dat na 5*(BW+30kg). Nice.
Korte LB
Korte LB training:
Squat:
10x BW
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
03x 140kg
00x 160kg F
00x 160kg F
Weer niet, eerste poging gezakt op diepte, een dikke 5cm weer omhoog, knieën klappen dicht, gedaan met zingen.
2de poging veel te lang staan treuzelen voor ik zakte, kansloos.
Moed om verder te trainen volledig weg, omwille van de teleurstelling.
Volgende poging pak ik dat gewicht gewoon.
Calves raises:
20x 100kg
20x 120kg
20x 140kg
20x 140kg
Alle reps voelde wat lastig aan vandaag, mijn traps zijn aardig stijf van gisteren
Ik doe deze week nog wel ergens wat extra beenwerk.
Quote: Korte LB
Goeie instelling.
Maar ik heb eens door de laatste pagina's van je blog gebladerd, behalve deadlift doe je helemaal niks voor je posterior chain. Doe eens wat RDL, zou ik zeggen, is een massabouwer hoor
Ik dacht nog defecit dl en
Ik dacht nog defecit dl en GHR te doen.
Zal romanian dl's ook af en toe er eens in zwieren.
Hoe meer hoe beter Je bent
Hoe meer hoe beter
Je bent volume gewend! Hoewel, hams/glutes reageren op intensiteit, niet op reps.
Ik deed daar minder
Ik deed daar minder oefeningen en volume voor, omdat deze langere recuperatie tijd vragen bij mij.
Goed punt. Op RDL kan je
Goed punt. Op RDL kan je toch niet erg zwaar gaan, en je voert ze best explosief uit (weliswaar gecontroleerd). Daar valt redelijk goed van te herstellen.
Dreadje raadt 5's aan; 10'tjes met licht gewicht gaan mij redelijk goed af.
heb gister ook rdl´s gedaan
heb gister ook rdl´s gedaan met licht gewicht, 3x10 geloof ik, voel ze nu goed in mn hamstrings, kan nu gelijk door naar mn werk -.- 5 uur in de ochtend...
UB: Pull ups: 10x BW 10x
UB:
Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Bench press:
20x lege bar
10x 60kg
03x 80kg
03x 90kg
03x 100kg
03x 110kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg
10x 80kg
Seated alternating db shoulder press:
05x 25kg
05x 25kg
05x 25kg
11x 25kg (amrap)
Seated lateral raises (FST7 style 20-30sec rust):
10x 05kg
10x 05kg
10x 05kg
10x 05kg
10x 05kg
10x 05kg
10x 05kg
Superset db row met seated db shrugs:
10x 25kg SS 10x 25kg
10x 25kg SS 10x 25kg
10x 25kg SS 10x 25kg
db row explosief en zeer trage negatieve.
Lying reversed flies:
15x 05kg + 10x 2,5kg
15x 05kg + 10x 2,5kg
15x 05kg + 10x 2,5kg
Deze oefening isoleert de rair delt echt optimaal, moet ik nog doen.
Volledig leeg.
Quote: UB:Pull ups:10x BW10x
Dat behoeft geen betoog.
Flinke training.
Health Sports x5 Ergo is
Health Sports x5 Ergo
is een hometrainer met een vliegwiel van 12-14kg
kan er geen plaatjes van terugvinden zo snel, hij is vrij zwaar
nog interesse?
http://sport.marktplaats.nl/f
http://sport.marktplaats.nl/fitness/552713912-home-trainer-health-sports-x5.html
dadism maar die van mij is grijs zwart, stevige uitvoering
Hoeveel wou je ervoor hebben?
Hoeveel wou je ervoor hebben?
LB2: RDL: 06x 60kg 06x
LB2:
RDL:
06x 60kg
06x 60kg
06x 80kg
06x 80kg
06x 100kg
06x 100kg
06x 120kg
06x 120kg
Seated calve raises:
15x 20kg
15x 20kg
15x 20kg
15x 20kg
15x 20kg
Even aanhouden en overal wat tegendruk uitgeoefend.
Paused ATG squat:
05x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg VPR
Laatste rep was wel geen al te mooie
Calves raises:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
ook hier wat aanhouden bovenaan.
Bulgarian squat:
20x BW
20x BW
Ik moet toch wat meer aandacht besteden aan de bar goed op de traps te leggen, dat ze "vast" ligt.
Zit met een hele plek op mijn bovenrug waar al mijn vel weg is
Iemand een idee hoe ik het best overhead squats aanleer?
Ik wou deze doen als opwarming voor de atg squats, maar dat lukt niet echt goed.
Vooral evenwichtsproblemen. Moet zeggen dat BW en squats met lege bar mij ook moeilijker afgaan dan met wat gewicht op de rug.
je kan overhead squats doen,
je kan overhead squats doen, met steeds zitten op je bench, dan heb je minder last van evenwicht , daarna gewoon zonder.
Geregeld wat shoulder
Geregeld wat shoulder dislocations doen, en je bent gauw lenig genoeg
Of de bar breder vastnemen.
Ik had de bar al redelijk
Ik had de bar al redelijk breed vast, niet zoals bij een snatch, maar toch vrij breed.
Gaan zitten op een bench is veel te hoog vermoed ik, die hoogte haal ik zonder ook wel denk ik.
20kg (lege bar) leek mij nu niet echt zwaar om mee van start te gaan.
Shoulder dislocations, heb je daar ergens goede info van? Ik heb héél stroeve schouders, alles behalve lenig
daar. Om een voorbeeld te geven, db tricep extentions (zo achter u hoofd), dat kan ik absoluut niet, ik geraak niet ver
genoeg naar achter.
Ik heb een tekeningetje
Ik heb een tekeningetje gemaakt hé Ryb:
Als je problemen hebt met overhead squat, ligt dat meestal aan de schouders. De hoek alfa duidt aan hoe lenig je schouders zijn. De bar zou altijd boven het midden van je voet moeten zijn (zwarte lijn). Maar aangezien alfa niet groot genoeg is, verschuift het evenwicht naar voren (rode lijn).
Je moet de bar minstens op snatch breedte vastnemen, of je moet echt al zot lenig zijn (nergens voor nodig, tenzij je squat jerkt). Shoulder dislocations: wat zou je daarover willen weten?
Gewoon een paar keer per dag een bezemsteel (of bands) vastpakken en wat reps doen, je zal heel gauw verschil merken. Afhankelijk van hoe breed je de bar pakt bij overhead squat heb je nauwelijks tot misschien geen extra lenigheid nodig. Maar wat teveel shoulder dislocations kan nooit kwaad
zeker als ik je zo bezig hoor.
Ik zal binnenkort nog eens
Ik zal binnenkort nog eens proberen of het kabeltje van mijn gsm het echt niet meer doet.
Indien het terug mocht werken, laat ik wel iemand filmen, want ik heb er zelf weinig idee van waar de bar zich juist bevind.
Vrij duidelijke tekening trouwens
Quote: Ik heb een tekeningetje
hoek alfa is normaal de hoek tussen de rode en de zwarte lijn. maar wat doet die derde lijn die daar opeens in het midden dwars opstaat?
gewoon een stok op snatch
gewoon een stok op snatch breedte vastpakken en met gestrekte armen van voor naar achter over je hoofdslingeren, dan vanaf je rug weer terug, 40 reps per dag is voldoende, zijn je schouders snel lenig.
Quote: gewoon een stok op snatch
Snatch breedte vond ik al heel smal in het begin hoor, je mag gerust nog wat breder beginnen
maar je voelt normaal wel goed wat je wel/niet aankan.
Quote: Quote: gewoon een stok op snatch
Snatch-breedte = maximale breedte. Je kan toch moeilijk de sleeves vastpakken?
Ik denk dat snatchbreedte
Ik denk dat snatchbreedte voor Dread de breedte is waarbij de bar juist boven de pik de heup raakt als hij de bar laat hangen.
Hij zou dus breder kunnen.
Maar grote (echte
) mannen pakken meestal tegen de sleeve aan ja
Niet bij stilgestaan
Niet bij stilgestaan
Normaal ging ik nog trainen
Normaal ging ik nog trainen voor mijn werk, maar ik geraakte echt niet wakker.
Na 7u nachtrust, dik ontbeten en ik bleef moe, nog een dik uur liggen soezen op de bank en dan toch wat caffeïne naar binnen moeten spelen
omdat ik niet wakker raakte (ik gebruik het tegenwoordig echt te veel).
Morgen dan maar trainen, ik moet wel nog in staat zijn 4x te trainen deze week. Moet enkel donderdag 14u-22u werken.
Ik weet nu niets over
Ik weet nu niets over klierkoorts, maar als je dat gehad hebt (wat mogelijk is in jouw geval), is het risico dan niet significant dat dit weer terugkomt?
Ik weet er zelf ook weinig
Ik weet er zelf ook weinig van, enkel zie ik wel vaker dat dit bij sommige sporters lang blijft nazinderen...
Maar ik wil het daar niet onmiddellijk op steken.
Klierkoorts kan lang blijven
Klierkoorts kan lang blijven hangen en mijn gedachte was ook dat je nog een beetje 'naweeên' kon hebben.
Als de lichaamsweerstand wat lager is kan het terug ospteken. Als de infectie volledig weg is kan het normaal niet meer terugkomen.
Zwaar cutten met klierkoorts zou ik dus niet aanraden.
Ik ben niet echt aan het
Ik ben niet echt aan het cutten, ik let gewoon niet consequent genoeg op wat en hoeveel ik binnen krijg.
Push:
Inc bench:
15x lege bar
10x 60kg
05x 80kg
03x 90kg
01x 95kg
01x 100kg PR
00x 105kg Fail
07x 80kg
Ik vermoed dat het een mentale fail was, de 100kg ging eigenlijk te makkelijk om 105kg te failen.
Dippen:
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg VPR
CGBP:
05x 60kg
05x 70kg
05x 80kg
05x 90kg
Seated lateral raises (met support):
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Inc flies, telkens een stand zakken:
06x 15kg + 06x 15kg + 06x 15kg + 06x 15kg
Gisteren super veel zin om te trainen toen ik op het werk was, vandaag totaal niet
Maar vlug wat gedaan, was op 45min klaar.