Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Daar zou ik ook eens werk

Ingediend door psycomantje op Vrij, 21/06/2013 - 18:09.

Daar zou ik ook eens werk moeten van maken, ik heb hetzelfde als ryb maar ik denk een iets lichtere vorm als ik dit lees (ook dubbele scoliose). vooruitstekende schouders/buik, kromme rug xD

Volgens mij kunnen jullie op

Ingediend door MT op Vrij, 21/06/2013 - 18:54.

Volgens mij kunnen jullie op termijn nog wel serieuze progressie boeken wat je scoliose betreft, als je de juiste mob- en stability-stuff doet.

Mijn scoliose is best groot

Ingediend door psycomantje op Vrij, 21/06/2013 - 18:58.

Mijn scoliose is best groot btw, heb steunzolen van 1.5cm , maar het verschil is 1.8cm(linker kant van mijn hep staat 1.8cm lager dan rechts. Maar ze mogen niet het gehele verschil verhogen omdat je anders last zou kunnen krijgen (later eventueel verder verhogen wel)

Voor zover ik weet heb ik

Ingediend door Rybeara op Vrij, 21/06/2013 - 19:53.

Voor zover ik weet heb ik geen scoliose, enkel kantelende bekken en dan die bolle bovenrug + afhangende schouders.
Zwakke upperback, abs, glutes en hams.
Mijn lats moeten dan vrij sterk zijn, mijn pull is niet zo zeer mijn zwakste onderdeel in het trainen.

Mobility-recovery: Tussendoor

Ingediend door Rybeara op Zat, 22/06/2013 - 14:53.

Mobility-recovery:

Tussendoor met band in mijn living, zulke trainingskes kan ik makkelijk als extra bij inlassen.

Band shoulder dislocates:
3x 10

rotator cuff outer extentions:
3x 15

Band GM:
3x 15

Plank:
3sets

Erbarmelijk slecht, setjes van 30-40sec max, na 10sec lijk ik wel iemand met parkinson Sticking out tongue

Band face pulls:
4x 20

Band seated legcurl, lukte niet vond niets om mijn bands aan te bevestigen, aan de tafelpoot werkte niet
deze is veels te breed.

Ja, planks vallen tegen he.

Ingediend door MT op Zat, 22/06/2013 - 16:51.

Ja, planks vallen tegen he. Sticking out tongue

Chris Duffin doet dit soort dingen vaak terwijl hij met zijn kinderen (peuter en baby denk ik) bezig is. Lijkt me best doenbaar.

Planks zijn leuk

Ingediend door Pro Curler op Zat, 22/06/2013 - 20:11.

Planks zijn leuk Mr. Green

Net nog een training

Ingediend door Rybeara op Zon, 23/06/2013 - 23:33.

Net nog een training afgewerkt:

Shoulder mobility

Pendlay row:
03x 60kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 100kg
03x 100kg
03x 100kg

Dips:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+40kg
05x BW+50kg
05x BW+50kg
05x BW+50kg
05x BW+50kg
05x BW+50kg VPR
25x BW+20kg VPR Puzzled

Standing db row (db in elke hand):
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg

Band lateral raises (black):
10x
10x
10x
10x pittig

Superset high inc flies met band scarecrows:
10x 20kg SS 10x
10x 20kg SS 10x
10x 20kg SS 10x

Abs rolls, (steunend vanop de knieën voeten in de lucht)
10x
10x

Nette training

Goeie training en lijkt me

Ingediend door This Is True Power op Ma, 24/06/2013 - 06:23.

Goeie training en lijkt me ook een leuke training. Mooie vpr gemaakt op op dips

indeed zeer sterk ryb!

Ingediend door Pro Curler op Ma, 24/06/2013 - 12:42.

indeed zeer sterk ryb!

Nice!

Ingediend door MT op Ma, 24/06/2013 - 13:54.

Nice!

Thx mannen vanavond nog een

Ingediend door Rybeara op Ma, 24/06/2013 - 14:03.

Thx mannen vanavond nog een LB, wss squats en vooral veel hamwerk.

weeral sterk gedipt man!

Ingediend door psycomantje op Ma, 24/06/2013 - 18:33.

weeral sterk gedipt man! nice job

Ik ga blij zijn als ik deze

Ingediend door Rybeara op Ma, 24/06/2013 - 20:46.

Ik ga blij zijn als ik deze week door ben, ben al 3weken op rij stevig aan het werk.
Werkweek van 60-65u, in combinatie met de kleine en onderbroken nachtrust. In juli heb ik 14dagen verlof.
Nog een dik uurtje werken en dan naar huis om mijn LB training af te werken.

Respect om in dit soort

Ingediend door This Is True Power op Ma, 24/06/2013 - 21:22.

Respect om in dit soort situaties toch nog degelijke trainingen neer te kunnen zetten

LB:Maat was er nog niet

Ingediend door Rybeara op Ma, 24/06/2013 - 23:53.

LB:

Maat was er nog niet (hij traint nog eens mee, is al 14dagen geleden ofzo)

Anckle mobility
streching adductoren

Band seated leg curls:
10x10x

Nu was hij er Sticking out tongue
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
01x 140kg
00x 150kg
00x 150kg

Tot 120kg voelde als super licht, bij eerste 150kg rare fail ergens halverwege
nog nooit gefaild op die hoogte. 2de fail niet geheel gefocussed en nonchalant begonnen,
wat resulteerde in een dikke paused rep met hulp Sticking out tongue

Kuiten:
10x 135kg
10x 135kg
10x 135kg
10x 135kg + 10x 130kg + 10x 120kg + 10x 100kg + 10x 80kg + 10x 60kg
Lekker gevoel Sticking out tongue

Sumo DL:
10x 60kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
Pumped onderrug

band GM:
10x
10x
10x

Onderrug zo verzuurd, morgen de abs wat afmatten als ik ergens een vrij gaatje zie.
Btw belt zit terug vlotjes in het laatste gaatje, bascule gaf 88kg aan daarnet (me nog
eens gewogen op het werk).

UB: Shoulder disloctaions

Ingediend door Rybeara op Don, 27/06/2013 - 15:53.

UB:

Shoulder disloctaions 3x10
Rotator outwar ext 3x10
Face pulls 10x10

Seated db press:
15x 10kg
10x 20kg
10x 25kg
08x 30kg
10x 25kg
06x 25kg

Voelde onwenning, is ook al hele tijd geleden dat ik het nog gedaan had.

Pull ups:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+15kg
05x BW+20kg
05x BW+25kg
05x BW+30kg

Deze ging vlotjes Smiling

Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+40kg
10x BW+40kg
10x BW+40kg

Standing double band flies:
15x
15x
15x

Superset double band rows met band laterals:
20x SS 10x
20x SS 10x
20x SS 10x
20x SS 10x

Plank:
2 sets

Mattige training.

Je planks zijn niet echt

Ingediend door spierbal x op Don, 27/06/2013 - 16:10.

Je planks zijn niet echt goed nee, planks en andere core oefeningen behoren wel tot de basis voor krachttraining he Sticking out tongue

Ik heb nooit abs getraind

Ingediend door Rybeara op Don, 27/06/2013 - 16:13.

Ik heb nooit abs getraind gehad, ben er nog maar sinds kort achter gekomen,
dat ik misschien mijn houding nog wat kan aanpassen/verbeteren door abs en hams (+bovenrug)
flink aan te pakken. Abs heb ik echt moeite mee, zowat mijn minste spiergroep die
ik wil trainen, maar ik MOET er extra aandacht aan besteden.

Nog tips kwestie van abs oefeningen, doe nu voornamelijk ab rolls en planks.

Ik heb zeker goede tips qua

Ingediend door spierbal x op Don, 27/06/2013 - 16:44.

Ik heb zeker goede tips qua oefeningen voor je.
Ik ben nu al bijna 2 jaar mezelf verdiepen in corestability en functional training.
Daarnaast ben ik ook veel literatuur en artikels aan het lezen (vooral veel gekochte boeken) over bovenstaande onderwerpen.

Ook in mijn studie komt het steeds terug en steeds weer blijkt het de basis te zijn voor elke soort sport!

misschien heb je nog wat aan deze links:

http://www.pt-nijmegen.nl/een_goede_lichaamshouding_of_een_verkeerde_lichaamshouding.htm

http://www.pt-nijmegen.nl/alles_over_effectieve_training_voor_de_rompspieren_met_oefeningen_voor_de_buikspieren_en_oefeningen_voor_de_rugspieren.htm

Mijn tip:

1) probeer veel basis oefeningen als planks, side planks, glute ham bridges en 1 leg stabilisatie oefeningen jezelf meester te maken.
2) vanuit daar kun je de basis oefeningen moeilijker maken door kleine bewegingen of het gebruik van bosu/swiss bal / en bands en gewichten. Alleen een plank kun je al op 50 verschillende manieren uit voeren.
3)deze oefeningen, vooral stabilisatie oefeningen zoals een "superman" kun je dagelijks uitvoeren. Vooral als opwarming van je training raad ik ze aan om te doen, je activeert veel meer motor units en je zult al snel sterker worden in grote oefeningen.

als je nog vragen hebt of tips nodig hebt voor oefeningen, bericht me even, ik heb eigenlijk voor alles wel iets!

Gr Arjen

Die supermans (voorligsteun

Ingediend door MT op Vrij, 28/06/2013 - 01:17.

Die supermans (voorligsteun en dan 1 arm en 1 been optillen) zijn me onlangs ook aangeraden. Vallen me erg moeilijk. Sticking out tongue Na een paar seconden val ik typisch al om.

Ook basis opwarming oefening

Ingediend door spierbal x op Vrij, 28/06/2013 - 08:56.

Ook basis opwarming oefening voor bijvoorbeeld een deadlift etc.

superman op swissball --> http://www.youtube.com/watch?v=ngDabQukIKQ

superman 1 leg --> http://www.youtube.com/watch?v=Qox_kdL5nR8
de onderste link doe ik altijd 5x per been dynamisch, bovenlichaam blijft recht, alleen bewegen vanuit de heup, armen kunnen ook zijwaarts met eventueel dumbells.

12u nachtshift, maar ik had

Ingediend door Rybeara op Zat, 29/06/2013 - 19:59.

12u nachtshift, maar ik had een band meegenomen.
Heb wat extra's hier gedaan (niets bijzonders).

Shoulder dislocations 3*10
Rotator cuff extentions 3*10
RDL 3*10
Seated row 3*10
Face pulls 3*10
Shrugs 3*10
Hammer curl 3*10
Paused push ups 3*10
Seated leg curl 3*10
Strechen van de hamstrings 3 sets

Seves nog wat planks proberen.

Extra training op het werk =

Ingediend door MT op Zat, 29/06/2013 - 23:00.

Extra training op het werk = nice. Laughing out loud

UB: Shoulder dislocations

Ingediend door Rybeara op Ma, 01/07/2013 - 21:47.

UB:

Shoulder dislocations 3*10
Ab rolls 3*10 (van knietjes)

Chins:
10x BW
05x BW+10
05x BW+15
05x BW+20
05x BW+25
05x BW+30
05x BW+35
04x BW+40
10x BW

Bench press:
15x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 90kg
05x 90kg
05x 90kg

Superset Dips met cable rows:
15x BW SS 15x 55kg
15x BW SS 15x 55kg
15x BW SS 15x 55kg

Band face pulls:
15x
15x
15x

Zonet heel het huis gekuist

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/07/2013 - 16:52.

Zonet heel het huis gekuist en nadien nog, maar eens getraind.
Laatste tijd, weinig motivatie en tijd om te trainen.
Ben nog thans in vakantie, maar het komt er niet van.

Lichte training vooral wat volume gedraaid.

Warm up:
Shoulder en anckle mobility

Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+40kg
10x BW+50kg
10x BW+30kg
10x BW paused

Standing low row:
10x 55kg fuck das best zwaar
10x 55kg
10x 55kg
10x 30kg (contractie aanhouden)
10x 30kg (idem)

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg

Bwei geen zin meer in squaten

Kuiten:
15x 10x BW
5sec rust tss de sets

Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW

Chins:
10x BW
10x BW
10x BW

Band laterals:
10x
10x
10x
10x

Band face pulls:
10x
10x
10x

Mss het trainen eens overhoop gooien en een andere aanpak proberen.
Ben al een hele tijd aan het trainen met een gevoel van "moeten".

Als je zin hebt om samen te

Ingediend door DN op Woe, 10/07/2013 - 18:52.

Als je zin hebt om samen te trainen de komende tijd, ik ben thuis (als in, niet op kot). Smiling Je woont in Willebroek of zo? Op een kwartiertje ben ik daar misschien.

Ik heb meer plezier beleefd

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/07/2013 - 19:02.

Ik heb meer plezier beleefd aan het huis kuisen dan aan de training ... WTF dat ik zoiets kan zeggen Sticking out tongue

We kunnen zeker wel eens samen trainen, maar dat gaat niet zo simpel zijn, maandag terug werken
en start direct met 9 shiften op rij (zal dus steeds laat trainen (na 22u)).
Misschien is augustus wat gunstiger op dat vlak, heb mijn planning nog niet.
Inpakt van de kleine is ook niet te onderschatten, maar ik ga volgende week het trainen weer wat beter oppakken.
Mss even een periode in split trainen, we zien wel wat het wordt.

ai motivatie is idd een zeer

Ingediend door Pro Curler op Woe, 10/07/2013 - 19:39.

ai motivatie is idd een zeer belangrijke factor bij het trainen. hopelijk vind je die snel terug.

Quote: Ik heb meer plezier beleefd

Ingediend door 515 op Don, 11/07/2013 - 09:38.

Je schema omgooien kan misschien inderdaad even de oplossing zijn om wat gemotiveerd te geraken!
En je hoeft je niet te schamen hoor als je graag kuist! Je vriendin zal maar al te blij zijn Laughing out loud

Rybeara schreef:
Inpakt van de kleine is ook niet te onderschatten, maar ik ga volgende week het trainen weer wat beter oppakken.