Ingediend door Rybeara op Vrij, 07/06/2013 - 11:38.
Het is nog wat aftasten met die bands, voor mezelf hielp het bitter weinig.
Planning was om wat reps te kunnen maken met dat gewicht waar ik al zolang een find fuck mee heb.
Bij mijn maat hielp het wel degelijk, hij heeft tot 150kg kunnen squaten.
Vermoedelijk gaf hem dat onderaan een stuk meer assistentie, hij een stuk kleiner en zit onderaan
toch een 10cm lager (als we onze onderbenen vergelijken, kniehoogte).
Die mindfuck bij zware gewichten heb ik ook: ik probeer er op te letten en wat dingen over op te zoeken. Ook denk ik totaal niet aan het gewicht, ik denk eerder: komaan, 5 reps hiermee en gedaan met de eerste set. Als je constant met die zware 160 in gedachten zit, zal het ook zwaar zijn. Ik ga er meer info over zoeken allesinds
Ingediend door Rybeara op Vrij, 07/06/2013 - 16:29.
Ik heb over 140kg voor 1rm, ook lang gedaan, eens ik hem gesmooked had, ging die 140kg zelfs op reps vooruit.
Nu heb ik dat al een tijdje met die 160kg. Onderaan blijf ik echt stil hangen, mijn maat helpt met 2 vingers
en ik duw hem zo uit, zo frustrerend
Het cutten helpt er natuurlijk ook niet echt bij, dat vasten gaat me echt zo makkelijk af, maar ik heb wel wat
in kracht moeten inboeten (wat anders wel iets minder van toepassing is).
Zit trouwens al even te overwegen wat meer massa gericht te gaan trainen terug.
Benchen terug verminderen en meer db presses en dips voor borst - triceps.
Die zijn veel minder belastend voor mijn shouders.
Heeft met mijn houding te maken vreesk, die bolle bovenrug en naar voor hangende schouders werken contraproductief voor het benchen.
Reverse band kan dan effectief wel helpen. Maar de banden moeten wel iets van spanning geven natuurlijk. Gezien de hoogte van jouw cage (niet zo hoog), zou ik reverse mini bands gebruiken.
Je kan ook squatten tegen bands. Voelt anders. Dat ga je natuurlijk minder op de bar hangen, maar evengoed een stevige overload ervaren @top.
Verder zijn pause squats hier al gepasseerd. Ik kan nog zeggen dat Jamie Lewis jump squats aanraadt voor dit probleem (omdat je dan meteen vanuit the hole leert exploderen). Imo kan je dat ongeveer even goed doen vs. bands (i.e. je explodeert, maar de bands voorkomen dat je effectief van de grond komt). Best wel zeker zijn dat de bar goed op je rug ligt bij dit soort dingen.
Triset Laterals + crossed band rear delt + band face pulls:
15x 05kg SS 10x SS 10x
15x 05kg SS 10x SS 10x
15x 05kg SS 10x SS 10x
15x 05kg SS 10x SS 10x
Ingediend door Rybeara op Din, 11/06/2013 - 05:47.
psycomantje schreef:
die dips man damn, ur a sick person. Hoe gaat het met de kleine btw? Elke ochtend zijn 'shake' zoals de papa? xD
De papa heeft 's morgens geen shake
Mijn meals starten steeds na de middag, ben nu al wakker (vroege shift), dus nog even te gaan zonder food.
Kleine is minder braaf als in het begin, hij heeft vaker zijn kuren, waardoor hij minder slaapt en meer weent.
Minder leuke kant van een kleine te hebben, zal wel beteren hopelijk (nachtrust is maar kut). Maar kwestie voeding krijgt hij elke 3u een weightgainer
Daar lijkt het toch erg op, die pap bestaat uit redelijk wat carbs, goeie vetten en whey eiwitten + nog wat allergenen en vitamieën.
Ingediend door Rybeara op Din, 11/06/2013 - 22:28.
Buell schreef:
Maak er een shredded baby van: zijn eerste maaltijd zal een portie kip met rijst zijn! Of kwark!
Ik ben zelf niet eens shredded lol
Training van deze namiddag, na een vroege shift en het was dof en warm in de garage.
Ancle mobility
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 130kg beviel me erg zwaar
02x 140kg 2de rep was een vieze, hier maar bij gelaten.
10x 100kg paused reps
Ingediend door Rybeara op Din, 11/06/2013 - 22:28.
Buell schreef:
Maak er een shredded baby van: zijn eerste maaltijd zal een portie kip met rijst zijn! Of kwark!
Ik ben zelf niet eens shredded lol
Training van deze namiddag, na een vroege shift en het was dof en warm in de garage.
Ancle mobility
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 130kg beviel me erg zwaar
02x 140kg 2de rep was een vieze, hier maar bij gelaten.
10x 100kg paused reps
Ingediend door Rybeara op Woe, 12/06/2013 - 13:05.
Mijn recuperatie is toch wel wat aangetast in deze periode
Merk het aan mijn lichaam + het is juni en ik heb gvd een stevige verkoudheid
We werken er ons wel door de komende maanden, dat betert wel.
Sure.
En desondanks ben je nog altijd goed aan het trainen. Ik denk niet dat er veel jonge vaders zijn die gedurende de eerste maanden na de geboorte hoegenaamd aan trainen toekomen. Respect daarvoor.
Ingediend door Rybeara op Zon, 16/06/2013 - 22:26.
Heb al veel zondig momenten gehad bv zoals vrijdag.
's middags nog degelijk "ontbijt", heel de namiddag weg van hier naar daar.
We komen thuis en de buren nodige ons uit om ene te komen drinken, 3,5duvel naar binnen
en nog een pizza (laten leveren daar). Dan gaan werken
Vandaag toch nog een moment gevonden om te trainen.
UB:
Shoulder mobility
Press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
00x 70kg + 05x 50kg + 10x40kg
Ingediend door Rybeara op Zon, 16/06/2013 - 23:35.
Back was idd pumped
Het is voornamelijk iets doen tegenwoordig.
Dacht vrijdag te trainen, kwam der die onverwachte uitnodiging tussen.
Gisteren 12u met de nacht moeten werken en kwam ervoor ook uit de nacht.
Dacht eerst na het opstaan te trainen, maar omdat mijn vriendin amper geslapen
had, heb ik me wat over de kleine ontfermt en nadien voor haar nog gekookt.
Vandaag er extra vroeg uit (5u geslapen), moest naar een familiefeest net na de middag.
Toen ik thuis kwam, toch maar even de garage ingekropen.
Morgen naar een osteopaat voor de kleine, hij heeft nogal last van zijn darmpje (krampen en moeilijke stoelgang)
en redelijk veel acne. Ik vermoed dat hij niet zo goed tegen de lactose in zijn pap kan.
Ingediend door Rybeara op Din, 18/06/2013 - 23:12.
Daarnet nog vlug een training, geklaard op 20-25min.
Heb laatste dagen, maar 5-6u geslapen en dan nog onderbroken.
Wat probleempjes met de kleine, maar dat komt allemaal goed, maandag met hem
bij een osteopaat geweest.
Ingediend door Rybeara op Din, 18/06/2013 - 23:12.
Daarnet nog vlug een training, geklaard op 20-25min.
Heb laatste dagen, maar 5-6u geslapen en dan nog onderbroken.
Wat probleempjes met de kleine, maar dat komt allemaal goed, maandag met hem
bij een osteopaat geweest.
Ingediend door Rybeara op Woe, 19/06/2013 - 14:01.
Thx
MT schreef:
Damn, zo'n training met deze hitte. Very nice.
+low carb
Had eergisteren low carb dag en dag van training had ik kwestie carbs ook enkel 5 aardbeiën en 4 kleine volkoren "crackers" gegeten. wel ingehaald in mijn post workout meal
Nice vid! Bedankt om die te delen; dat is voor mij ook een erg belangrijk punt.
Zelf heb ik al flink wat progressie geboekt met shoulder dislocates en door te stoppen met benchen. Maar no way dat ik de oefening die hij voordeed kan uitvoeren.
Ingediend door Rybeara op Don, 20/06/2013 - 16:20.
Shoulder dislocates doe ik ook bij elke UB training, nu ik bands heb.
Had al aangehaald dat ik vaker zou dippen en wat minder benchen, voor chest ontwikkeling.
Bij mij is het echt zo erg dat ik mijn setup erg moeilijk kan houden bij het benchen.
Ik stak mijn posture altyd op het feit dat ik die afwijking in de ruggewerfel heb, maar
misschien kan ik het nog wel wat verbeteren.
In de zin van verminderen bolle bovenrug/vooruithangende schouders en een ingevallen onderrug.
(Ik lijk wel een misvormt iemand, ook al is dat wel een beetje zo )
Ingediend door Rybeara op Vrij, 21/06/2013 - 15:18.
Hier is duidelijk het probleem:
Zwakke abs - glutes en hams.
Deze extra aandacht geven en quads + onderrug meer strechen blijkbaar.
Dan denk ik idd voornamelijk veel RDL varianten, GM, hamcurls en eventueel lunges.
Voor de abs vind ik dat wat lasteriger, plank sowieso (en daar zuig ik echt in),
mss eens ab rolls proberen met db's.
Beetje stom dat ik daar nooit eerder echt werk heb van gemaakt
Heb er al jaren last van, sinds het trainen was het wel wat verbeterd (de zwakke stukken, die iets sterker zijn geworden)
Probeer er gewoon mee bezig te zijn. Ook als je niet traint. Wanneer je zit, probeer je onder- en middenrug recht/hol te trekken. Probeer ook een goede houding te hebben als je rechtstaat.
Ben daar zelf ook mee bezig de laatste dagen (is nodig om mijn disc bulging goed te laten weg trekken). Ik zou zeggen: als je je erector spinae dagelijks af en toe kan laten krampen door gedurende enkele minuten een goede (maar wellicht moeilijke) houding aan te houden, ben je al goed op weg (zowel fysiologisch als qua bewustzijn).
(Ik zit hier momenteel zelf met een 'krampende' middenrug te typen )
Het is nog wat aftasten met
Het is nog wat aftasten met die bands, voor mezelf hielp het bitter weinig.
Planning was om wat reps te kunnen maken met dat gewicht waar ik al zolang een find fuck mee heb.
Bij mijn maat hielp het wel degelijk, hij heeft tot 150kg kunnen squaten.
Vermoedelijk gaf hem dat onderaan een stuk meer assistentie, hij een stuk kleiner en zit onderaan
toch een 10cm lager (als we onze onderbenen vergelijken, kniehoogte).
Die mindfuck bij zware
Die mindfuck bij zware gewichten heb ik ook: ik probeer er op te letten en wat dingen over op te zoeken. Ook denk ik totaal niet aan het gewicht, ik denk eerder: komaan, 5 reps hiermee en gedaan met de eerste set. Als je constant met die zware 160 in gedachten zit, zal het ook zwaar zijn. Ik ga er meer info over zoeken allesinds
Ik heb over 140kg voor 1rm,
Ik heb over 140kg voor 1rm, ook lang gedaan, eens ik hem gesmooked had, ging die 140kg zelfs op reps vooruit.
Nu heb ik dat al een tijdje met die 160kg. Onderaan blijf ik echt stil hangen, mijn maat helpt met 2 vingers
en ik duw hem zo uit, zo frustrerend
Het cutten helpt er natuurlijk ook niet echt bij, dat vasten gaat me echt zo makkelijk af, maar ik heb wel wat
in kracht moeten inboeten (wat anders wel iets minder van toepassing is).
Zit trouwens al even te overwegen wat meer massa gericht te gaan trainen terug.
Benchen terug verminderen en meer db presses en dips voor borst - triceps.
Die zijn veel minder belastend voor mijn shouders.
Heeft met mijn houding te maken vreesk, die bolle bovenrug en naar voor hangende schouders werken contraproductief voor het benchen.
Reverse band kan dan
Reverse band kan dan effectief wel helpen. Maar de banden moeten wel iets van spanning geven natuurlijk.
Gezien de hoogte van jouw cage (niet zo hoog), zou ik reverse mini bands gebruiken.
Je kan ook squatten tegen bands. Voelt anders. Dat ga je natuurlijk minder op de bar hangen, maar evengoed een stevige overload ervaren @top.
Verder zijn pause squats hier al gepasseerd. Ik kan nog zeggen dat Jamie Lewis jump squats aanraadt voor dit probleem (omdat je dan meteen vanuit the hole leert exploderen). Imo kan je dat ongeveer even goed doen vs. bands (i.e. je explodeert, maar de bands voorkomen dat je effectief van de grond komt). Best wel zeker zijn dat de bar goed op je rug ligt bij dit soort dingen.
A Feel good, pump training
A Feel good, pump training
Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+40kg
06x BW+60kg
10x BW+40kg
10x BW+40kg
20x BW
Chins:
10x BW
10x BW+10kg
10x BW+20kg
10x BW+30kg
10x BW+20kg
10x BW+10kg
10x BW
Triset Laterals + crossed band rear delt + band face pulls:
15x 05kg SS 10x SS 10x
15x 05kg SS 10x SS 10x
15x 05kg SS 10x SS 10x
15x 05kg SS 10x SS 10x
Band overhead tricep extentions:
15x
15x
15x
Strikt BB curl:
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg
Bench dips:
20x BW
20x BW
20x BW
die dips man damn, ur a sick
die dips man damn, ur a sick person. Hoe gaat het met de kleine btw? Elke ochtend zijn 'shake' zoals de papa? xD
Dem pumpz
Dem pumpz
Quote: die dips man damn, ur a sick
De papa heeft 's morgens geen shake
Mijn meals starten steeds na de middag, ben nu al wakker (vroege shift), dus nog even te gaan zonder food.
Kleine is minder braaf als in het begin, hij heeft vaker zijn kuren, waardoor hij minder slaapt en meer weent.
Minder leuke kant van een kleine te hebben, zal wel beteren hopelijk (nachtrust is maar kut). Maar kwestie voeding krijgt hij elke 3u een weightgainer
Daar lijkt het toch erg op, die pap bestaat uit redelijk wat carbs, goeie vetten en whey eiwitten + nog wat allergenen en vitamieën.
Maak er een shredded baby
Maak er een shredded baby van: zijn eerste maaltijd zal een portie kip met rijst zijn! Of kwark!
Quote: Maak er een shredded baby
Ik ben zelf niet eens shredded
lol
Training van deze namiddag, na een vroege shift en het was dof en warm in de garage.
Ancle mobility
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 130kg beviel me erg zwaar
02x 140kg 2de rep was een vieze, hier maar bij gelaten.
10x 100kg paused reps
Single calve raises:
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
Medley achtige superset; plate RDL (per hand) en BW lunges:
15x 20kg SS 20stappen
15x 20kg SS 20stappen
15x 20kg SS 20stappen
Alles achter elkaar, dat was me een aanval op mijn cardiovasculair systeem, damn
Moet ik vaker doen in trainingen.
Quote: Maak er een shredded baby
Ik ben zelf niet eens shredded
lol
Training van deze namiddag, na een vroege shift en het was dof en warm in de garage.
Ancle mobility
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 130kg beviel me erg zwaar
02x 140kg 2de rep was een vieze, hier maar bij gelaten.
10x 100kg paused reps
Single calve raises:
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
Medley achtige superset; plate RDL (per hand) en BW lunges:
15x 20kg SS 20stappen
15x 20kg SS 20stappen
15x 20kg SS 20stappen
Alles achter elkaar, dat was me een aanval op mijn cardiovasculair systeem, damn
Moet ik vaker doen in trainingen.
Mijn recuperatie is toch wel
Mijn recuperatie is toch wel wat aangetast in deze periode

Merk het aan mijn lichaam + het is juni en ik heb gvd een stevige verkoudheid
We werken er ons wel door de komende maanden, dat betert wel.
Sure. En desondanks ben je
Sure.
En desondanks ben je nog altijd goed aan het trainen. Ik denk niet dat er veel jonge vaders zijn die gedurende de eerste maanden na de geboorte hoegenaamd aan trainen toekomen. Respect daarvoor.
Heb al veel zondig momenten
Heb al veel zondig momenten gehad bv zoals vrijdag.
's middags nog degelijk "ontbijt", heel de namiddag weg van hier naar daar.
We komen thuis en de buren nodige ons uit om ene te komen drinken, 3,5duvel naar binnen
en nog een pizza (laten leveren daar). Dan gaan werken
Vandaag toch nog een moment gevonden om te trainen.
UB:
Shoulder mobility
Press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
00x 70kg + 05x 50kg + 10x40kg
Gene vette
BOR:
10x 60kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
High inc flies:
10x 10kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
Dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Band face pulls:
15x
15x
15x
15x
Toch mooi volume op de BOR.
Toch mooi volume op de BOR.
Back was idd pumped Het is
Back was idd pumped
Het is voornamelijk iets doen tegenwoordig.
Dacht vrijdag te trainen, kwam der die onverwachte uitnodiging tussen.
Gisteren 12u met de nacht moeten werken en kwam ervoor ook uit de nacht.
Dacht eerst na het opstaan te trainen, maar omdat mijn vriendin amper geslapen
had, heb ik me wat over de kleine ontfermt en nadien voor haar nog gekookt.
Vandaag er extra vroeg uit (5u geslapen), moest naar een familiefeest net na de middag.
Toen ik thuis kwam, toch maar even de garage ingekropen.
Morgen naar een osteopaat voor de kleine, hij heeft nogal last van zijn darmpje (krampen en moeilijke stoelgang)
en redelijk veel acne. Ik vermoed dat hij niet zo goed tegen de lactose in zijn pap kan.
Daarnet nog vlug een
Daarnet nog vlug een training, geklaard op 20-25min.
Heb laatste dagen, maar 5-6u geslapen en dan nog onderbroken.
Wat probleempjes met de kleine, maar dat komt allemaal goed, maandag met hem
bij een osteopaat geweest.
UB:
Shouder mobility
Dippen:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
GV = VPR
Chins:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+40kg
04x BW+40kg
04x BW+40kg VPR
10x BW
10x BW
Band laterals:
20x
20x
20x
Band face pulls:
10x
10x
10x
10x
10x
Stik kapot, stevig tempo in een warme garage, was begonnen zonder drank.
Na 6de set dip, toch maar wat water gaan halen.
Daarnet nog vlug een
Daarnet nog vlug een training, geklaard op 20-25min.
Heb laatste dagen, maar 5-6u geslapen en dan nog onderbroken.
Wat probleempjes met de kleine, maar dat komt allemaal goed, maandag met hem
bij een osteopaat geweest.
UB:
Shouder mobility
Dippen:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
GV = VPR
Chins:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+40kg
04x BW+40kg
04x BW+40kg VPR
10x BW
10x BW
Band laterals:
20x
20x
20x
Band face pulls:
10x
10x
10x
10x
10x
Stik kapot, stevig tempo in een warme garage, was begonnen zonder drank.
Na 6de set dip, toch maar wat water gaan halen.
Damn, zo'n training met deze
Damn, zo'n training met deze hitte. Very nice.
Quote: Damn, zo'n training met deze
Thx
+low carb

Had eergisteren low carb dag en dag van training had ik kwestie carbs ook enkel 5 aardbeiën en 4 kleine volkoren "crackers" gegeten. wel ingehaald in mijn post workout meal
Belangrijk filmpje voor
Belangrijk filmpje voor mezelf, moet hier werk van maken:
Dat probleem is alles behalve klein bij mezelf.
Nice vid! Bedankt om die te
Nice vid! Bedankt om die te delen; dat is voor mij ook een erg belangrijk punt.
Zelf heb ik al flink wat progressie geboekt met shoulder dislocates en door te stoppen met benchen. Maar no way dat ik de oefening die hij voordeed kan uitvoeren.
Shoulder dislocates doe ik
Shoulder dislocates doe ik ook bij elke UB training, nu ik bands heb.
)
Had al aangehaald dat ik vaker zou dippen en wat minder benchen, voor chest ontwikkeling.
Bij mij is het echt zo erg dat ik mijn setup erg moeilijk kan houden bij het benchen.
Ik stak mijn posture altyd op het feit dat ik die afwijking in de ruggewerfel heb, maar
misschien kan ik het nog wel wat verbeteren.
In de zin van verminderen bolle bovenrug/vooruithangende schouders en een ingevallen onderrug.
(Ik lijk wel een misvormt iemand, ook al is dat wel een beetje zo
Misschien nog tips of info ?
Quote: Shoulder dislocates doe ik
reincarneren?
Quote: Shoulder dislocates doe ik
Zou ik ook eens mee moeten beginnen. Ik heb ook vooruitstekende schouders en wel eens last tijdens benchen (vanuit het filmpje gezien)
Meer rear delt work doen kan
Meer rear delt work doen kan schouderproblemen wel eens verhelpen.
Misschien Elliot zijn 'magic
Misschien Elliot zijn 'magic stool' gebruiken voor thoracic extension?
Rear delt werk is iets wat
Rear delt werk is iets wat ik elke UB training doe.
@MT Dat filmpje heb ik ook al gezien
Training van zonet:
Shoulder mobility
Anckle mobility
streching quads
DL:
05x 60kg
05x 100kg
05x 120kg
01x 140kg
2x1 170kg
5x1 140kg
Dacht redelijk wat singles op 170kg te doen, sloeg dat tegen, 2de rep was al een semi grinder
RDL:
08x 100kg
08x 100kg
08x 100kg
Superset crunches met lying leg raises:
15x SS 10x
15x SS 10x
15x SS 10x
Paused ATG squat:
10x 60kg
10x 60kg
Plank:
2sets
Zwakke training weer, en dood op ook nog eens ...
Hier is duidelijk het
Hier is duidelijk het probleem:

Zwakke abs - glutes en hams.
Deze extra aandacht geven en quads + onderrug meer strechen blijkbaar.
Dan denk ik idd voornamelijk veel RDL varianten, GM, hamcurls en eventueel lunges.
Voor de abs vind ik dat wat lasteriger, plank sowieso (en daar zuig ik echt in),
mss eens ab rolls proberen met db's.
Beetje stom dat ik daar nooit eerder echt werk heb van gemaakt
Heb er al jaren last van, sinds het trainen was het wel wat verbeterd (de zwakke stukken, die iets sterker zijn geworden)
Probeer er gewoon mee bezig
Probeer er gewoon mee bezig te zijn. Ook als je niet traint. Wanneer je zit, probeer je onder- en middenrug recht/hol te trekken. Probeer ook een goede houding te hebben als je rechtstaat.
Ben daar zelf ook mee bezig de laatste dagen (is nodig om mijn disc bulging goed te laten weg trekken). Ik zou zeggen: als je je erector spinae dagelijks af en toe kan laten krampen door gedurende enkele minuten een goede (maar wellicht moeilijke) houding aan te houden, ben je al goed op weg (zowel fysiologisch als qua bewustzijn).
(Ik zit hier momenteel zelf met een 'krampende' middenrug te typen
)