ik denk enkel dat laatste deel, zoals Ryb het beschijft
Oops ja, het was al te laat om nog heel helder te denken precies.
Rybeara schreef:
Heb vandaag wat last van mijn tricep aanhechting, stuk tussen de tricep en je elleboog.
Ik vermoed dat het van die tricep extentions verder komt.
Misschien kan je wat band push downs doen (high rep) om bloed door je triceps te pompen om het herstel te bevorderen? Soms (tijdens of vlak na de oefening) is dat bij mij ook gevoelig. En ik dacht dat John Meadows er soms ook last van had want bij sommige oefeningen (triceps/borst) op zijn YT-kanaal zegt hij ook om ze enkel te doen als je al goed opgewarmd bent om zulke problemen te voorkomen.
Vorige week maar 2x getraind en ik heb nog thans maar 1dag moeten werken
Ik was eindelijk eens wat meer thuis na die erg drukke voorgaande maand, waardoor ik wat meer tijd
aan vriendin en kind het gespendeerd. (motivatie zit nog steeds niet bijster hoog trouwens).
Tevens was ik ook bijna nooit thuis. Wel stevig gegeten, 2x in
een buffetvorm restaurant gaan eten + de nodige verjaardagsfeestje (waar het eten verre van clean is ).
Proberen deze week wat meer te trainen, want vrijdag vertrek ik voor een weekje naar Nieuwpoort.
Dan zal er ook weinig gedaan worden, buiten extra beweging in vorm van lange wandelingen etc.
Ingediend door Rybeara op Woe, 28/08/2013 - 13:46.
Van de morgen wakker geworden van een kutkramp in rechter kuit.
Moet mijn vocht intake terug wat gaan opschroeven, terug denkend, gisteren maar iets van een 2liter
gedronken (waarvan 1 blik cola zero en een redbull light). Welke beide wel wat caffeïne bevat en dus mijn
nieren extra stimuleren.
Ken het zelf ook ja , al gebruik ik heel weinig DB's
Hahaha toevallig, checkte ik vanmorgen snel BStrong voor mijn examen en dacht er hier nog iets van te posten.
En las je een vaste set zou hebben, zou je sneller geneigd zijn om oefeningen ook met DB's te doen, ik spreek uit ervaring.
Waar blijft jouw setje, Lars?? Er staan er toch te koop op DBB? (mooiere dan de mijne ja, ik heb al overwogen om de mijne te verkopen en daar eentje te kopen maar ik doe het toch maar niet ).
Ingediend door Pro Curler op Vrij, 30/08/2013 - 15:37.
Ik zou wel veel sneller geneigd zijn om veel DB oef te doen als ik vaste set had hoor, ik doe ze vooral op het einde en dan is alle fut eruit om te verwisselen. Maar eerlijk gezegd vind ik het veel te veel geld en zou ik opteren voor shitload aan 5k schijfjes dan vaste db set. Een van de grootste reden om geen zin hebben om te verwisselen bij mij is dat ik dat ik veel te weinig 5kg schijven heb en dan moet ik combineren met 30mm materiaal.
Ingediend door Rybeara op Don, 05/09/2013 - 18:11.
Haha, vaste dumbells vind ik ook veels te veel kosten + neemt onnodig veel plek in beslag.
Ik heb maar een beperkte ruimte.
Ben vandaag terug van een weekje Nieuwpoort, vroeger terug dan normaal gepland.
Het was niet zo'n succes met Nyo, hij heeft daar wat lastig gedaan.
Zalig weer en ik kon niet echt het strand op met hem, nog te klein
Vanaf volgend jaar zal dat leuker zijn.
Deze week veeg ik men laars nog aan voeding en dergelijke (mmm Duveltjes), volgende week starten we terug
Afgelopen week, dus een weekje verlof gehad, niets getraind, niet op mijn eten gelet.
Flink gegeten en gedronken (met flinke kater als gevolg gisteren, na 3liter water te drinke, loste dat zichzelf wel weer op ).
Vanavond na mijn werk ga ik terug trainen.
Voeding wordt ook weer opgeschoond en drank mijd ik
Eerste meal vandaag:
slaatje van witte kool, wortel, tomaat en komkommer
varkensgyros
3 spiegeleieren
75gr bruine rijst
In een uurtje wordt dat meal 2:
100gr bruine rijst
blikje mais en erwten
blikje tonijn
bak kwark en goed handje amandelen
CGBP vs bands:
10x 50kg
10x 50kg (vanaf hier + bands)
10x 60kg
10x 70kg (laatste niet lockout, net tot in mijn haken)
05x 80kg (idem op 5de rep)
Superset high band flies vs seated laterals:
15x SS 15x 05kg
15x SS 15x 05kg
15x SS 15x 05kg
15x SS 15x 05kg
Band laterals:
12x
12x
12x
Rope tricep pulldowns
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg erg pittig deze drie
Goeie post workout meal ook
glas fruitsap
enkele gedroogde abrikozen
2.5 hamburgers tussen volkoren broodjes, met sla tomaat en ketchup
3 spiegeleieren met wat patatjes, pijpajuin en mayo
4 parovita beschuitjes en een bak kwark
glas fruitsap
enkele gedroogde abrikozen
2.5 hamburgers tussen volkoren broodjes, met sla tomaat en ketchup
3 spiegeleieren met wat patatjes, pijpajuin en mayo
4 parovita beschuitjes en een bak kwark
Hehe, wat een shitload aan voedsel, wel een rare combo
Hoeveel kcals zou dit ongeveer zijn?
Ingediend door Rybeara op Din, 17/09/2013 - 02:13.
Ik gok om en bij de 2000Kcal, ging vlotjes binnen.
Had honger na mijn workout en kon wel nog wat Kcal gebruiken
Ik had nog maar 1 meal gegeten die dag, dat was 2 bananen en 150gr havermout met whey en magere melk.
Heb je nog wel genoeg energie/concentratie met Intermittent Fasting?
Eet je in een bepaald aantal uur op een dag of ee tje gewoon 2 grote meals verspreid over een dag?
Ik overweeg het te doen, omdat ik geen goesting heb om bv 6 meals te zitten bereiden, zeker als ik enkel train in het weekend.
Moet ik ook geen tas vol potjes meezeulen, dan eet ik gewoon op mijn gemak in de middag en laat op de avond.
Ik eet in een bepaald window 2 tot 4 meals.
Het is inderdaad echt makkelijker, minder voorbereiding, minder gezooi met potjes.
Totaal geen zwakke momenten, mede dankzij je veel minder schommelingen in je insuline hebt.
Gisteren laatste meal gegeten om 18u30 en vandaag om 12u30 eerste meal (terwijl ik al van 05u10 wakker was).
Neem anders hier eens een kijkje : http://www.leangains.com/
Stevig weekendje gehad, met twee trouwfeesten, was wel fun, maar zaterdag wel nog is stevig in de drank gehangen
Schuimwijn en uiteraard Duvel (mijn favoriete zondig drank).
Weinig tijd om te trainen vandaag, maar ik wou toch iets doen,
vandaar pull ipv lowerbody (zo kan ik de rustperiode flink inkorte).
Quote: ik denk enkel dat laatste
Oops ja, het was al te laat om nog heel helder te denken precies.
Misschien kan je wat band push downs doen (high rep) om bloed door je triceps te pompen om het herstel te bevorderen? Soms (tijdens of vlak na de oefening) is dat bij mij ook gevoelig. En ik dacht dat John Meadows er soms ook last van had want bij sommige oefeningen (triceps/borst) op zijn YT-kanaal zegt hij ook om ze enkel te doen als je al goed opgewarmd bent om zulke problemen te voorkomen.
Vorige week maar 2x getraind
Vorige week maar 2x getraind en ik heb nog thans maar 1dag moeten werken
).
Ik was eindelijk eens wat meer thuis na die erg drukke voorgaande maand, waardoor ik wat meer tijd
aan vriendin en kind het gespendeerd. (motivatie zit nog steeds niet bijster hoog trouwens).
Tevens was ik ook bijna nooit thuis. Wel stevig gegeten, 2x in
een buffetvorm restaurant gaan eten + de nodige verjaardagsfeestje (waar het eten verre van clean is
Proberen deze week wat meer te trainen, want vrijdag vertrek ik voor een weekje naar Nieuwpoort.
Dan zal er ook weinig gedaan worden, buiten extra beweging in vorm van lange wandelingen etc.
Lowerbody: Shoulder mobility
Lowerbody:
Shoulder mobility 3*10
Ab wheel 3*10
Ancle mobility 10x
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
5x5 100kg Lekker diep, niet te zwaar (maar ook niet echt licht)
Kuiten:
10x 100kg
15x 100kg
20x 100kg
25x 100kg
30x 100kg
Seated band ham curl:
15x
15x
15x
15x
15x
Leuke training, toch weer iets gedaan en plezier aan beleefd
Morgen push overmorgen pull en dan weekje op vakantie.
Van de morgen wakker
Van de morgen wakker geworden van een kutkramp in rechter kuit.
Moet mijn vocht intake terug wat gaan opschroeven, terug denkend, gisteren maar iets van een 2liter
gedronken (waarvan 1 blik cola zero en een redbull light). Welke beide wel wat caffeïne bevat en dus mijn
nieren extra stimuleren.
Vanavond push na mijn werk (rond 22u30).
Net gedaan met trainen;
Net gedaan met trainen;
Push:
Shoulder dislocations 3x10
Paused dips:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+40kg
05x BW+40kg
05x BW+40kg
05x BW+40kg
05x BW+40kg
10x BW
Inc db press:
10x 10kg
10x 20kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
Volgende sessie 32.5kg
Lateral raises:
15x 10kg
15x 10kg
15x 10kg
15x 10kg
Standing band flies:
15x
15x
10x failure
07x failure
Superset band tricep pulldowns vs overhead tricep extentions:
10x SS 10x
10x SS 10x
10x SS 10x
Good train.
good train indeed, nice dips
good train indeed, nice dips
Pull: Shoulder disloactions
Pull:
Shoulder disloactions 3*10 (lichtere spanning als anders, pecs zijn fucking stijf)
Band face pulls 3*10
Speed DL vs bands:
05x 70kg
03x 70kg + bands
7x3 100kg
Pull ups:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+15kg
05x BW+20kg
05x BW+15kg
10x BW+10kg
Cable row:
10x 50kg
10x 70kg
10x 70kg
10x 70kg
Band scarcrows vs band face pulls (superset)
10x SS 10x
10x SS 10x
10x SS 10x
db curl vs hammer curl (superset)
10x 10kg SS 10x 10kg
10x 10kg SS 10x 10kg
Had geen zin om mijn dbs te versteken en ook weinig zin in curls
good train man. En ik ken
good train man. En ik ken dat maar al te goed van geen zin hebben om dumbells te versteken.
inb4 laurens over zijn vaste
inb4 laurens over zijn vaste DB verzameling...
Ken het zelf ook ja
, al gebruik ik heel weinig DB's
Sterke dips inderdaad man!
Sterke dips inderdaad man!
Quote: inb4 laurens over zijn vaste
Hahaha toevallig, checkte ik vanmorgen snel BStrong voor mijn examen en dacht er hier nog iets van te posten.
En las je een vaste set zou hebben, zou je sneller geneigd zijn om oefeningen ook met DB's te doen, ik spreek uit ervaring.
ja, ik heb al overwogen om de mijne te verkopen en daar eentje te kopen maar ik doe het toch maar niet
).
Waar blijft jouw setje, Lars?? Er staan er toch te koop op DBB? (mooiere dan de mijne
Ik zou wel veel sneller
Ik zou wel veel sneller geneigd zijn om veel DB oef te doen als ik vaste set had hoor, ik doe ze vooral op het einde en dan is alle fut eruit om te verwisselen. Maar eerlijk gezegd vind ik het veel te veel geld en zou ik opteren voor shitload aan 5k schijfjes dan vaste db set. Een van de grootste reden om geen zin hebben om te verwisselen bij mij is dat ik dat ik veel te weinig 5kg schijven heb en dan moet ik combineren met 30mm materiaal.
Haha, vaste dumbells vind ik
Haha, vaste dumbells vind ik ook veels te veel kosten + neemt onnodig veel plek in beslag.
Ik heb maar een beperkte ruimte.
Ben vandaag terug van een weekje Nieuwpoort, vroeger terug dan normaal gepland.
Duveltjes), volgende week starten we terug 
Het was niet zo'n succes met Nyo, hij heeft daar wat lastig gedaan.
Zalig weer en ik kon niet echt het strand op met hem, nog te klein
Vanaf volgend jaar zal dat leuker zijn.
Deze week veeg ik men laars nog aan voeding en dergelijke (mmm
Afgelopen week, dus een
Afgelopen week, dus een weekje verlof gehad, niets getraind, niet op mijn eten gelet.
).
Flink gegeten en gedronken (met flinke kater als gevolg gisteren, na 3liter water te drinke, loste dat zichzelf wel weer op
Vanavond na mijn werk ga ik terug trainen.
Voeding wordt ook weer opgeschoond en drank mijd ik
Eerste meal vandaag:
slaatje van witte kool, wortel, tomaat en komkommer
varkensgyros
3 spiegeleieren
75gr bruine rijst
In een uurtje wordt dat meal 2:
100gr bruine rijst
blikje mais en erwten
blikje tonijn
bak kwark en goed handje amandelen
Post workout:
banaan
125gr ontbijtgranen
lepel honing
whey + magere melk
Push: Shoulder mobility
Push:
Shoulder mobility (vrij uitgebreid).
Inc db press:
15x 10kg
10x 20kg
10x 25kg
10x 32.5kg
10x 32.5kg
10x 32.5kg
High standing band flies:
10x
10x
10x
Low standing band flies:
10x
10x
10x
Lateral raises:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
Inc db tricep extentions:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
om en om per arm, alles na elkaar.
Lekker pumped
Nice goed dat je er trg zo
Nice goed dat je er trg zo in vliegt.
LB: Lichte mobility voor
LB:
Lichte mobility voor schouders
Anckle mobility + strechen van de adductoren
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 120kg
05x 120kg
10x 100kg
120kg heeft al lichter aangevoeld, maar ik squat niet zo frequent meer.
Calves raises:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
Seated band leg curls:
20x
20x
20x
20x
20x
Plate RDL:
10x 20kg (per hand)
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
120 is meer dan netjes
120 is meer dan netjes hoor. Good train.
Quote: 120 is meer dan netjes
thx bro
High pully hersteld, die was
High pully hersteld, die was al een hele tijd stuk.
Zal men pully wel nog eens moeten inspuiten, zit erg veel wrijving op, maakt het wel wat zwaarder.
Pull training:
Chins:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+30kg
05x BW+30kg
05x BW+30kg
05x BW+30kg
05x BW+30kg easy mode
10x BW zowel boven als onderaan 2-3sec aanhouden, pittig.
Rope cable pullover:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Superset face pulls met upright rows:
10x 15kg SS 10x 30kg
10x 15kg SS 10x 30kg
10x 15kg SS 10x 30kg
Cable hammer curls:
10x 15kg
10x 20kg
09x 20kg
07x 20kg
Band scarecrows:
10x
10x
10x
10x
Nette rugtraining weer!
Nette rugtraining weer!
Push:Shoulder mobilityInc
Push:
Shoulder mobility
Inc db bench:
15x 10kg
10x 20kg
10x 25kg
10x 32.5kg
10x 32.5kg
10x 32.5kg
10x 32.5kg
Ging lekker
CGBP vs bands:
10x 50kg
10x 50kg (vanaf hier + bands)
10x 60kg
10x 70kg (laatste niet lockout, net tot in mijn haken)
05x 80kg (idem op 5de rep)
Superset high band flies vs seated laterals:
15x SS 15x 05kg
15x SS 15x 05kg
15x SS 15x 05kg
15x SS 15x 05kg
Band laterals:
12x
12x
12x
Rope tricep pulldowns
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg erg pittig deze drie
Goeie post workout meal ook
glas fruitsap
enkele gedroogde abrikozen
2.5 hamburgers tussen volkoren broodjes, met sla tomaat en ketchup
3 spiegeleieren met wat patatjes, pijpajuin en mayo
4 parovita beschuitjes en een bak kwark
LB: Shoulder en ackle
LB:
Shoulder en ackle mobility
3 sets plank (eerste set dik over de min, stuk beter dan toen ik begon).
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 120kg
05x 120kg
05x 120kg
Sommige reps waren lelijk, selfnote, meer focus op knieën naar buiten duwen.
Calves raises:
10x 130kg
10x 130kg
10x 130kg
RDL:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
08x 120kg
Quote: Push:Shoulder mobilityInc
Hehe, wat een shitload aan voedsel, wel een rare combo
Hoeveel kcals zou dit ongeveer zijn?
Ik gok om en bij de
Ik gok om en bij de 2000Kcal, ging vlotjes binnen.
Had honger na mijn workout en kon wel nog wat Kcal gebruiken
Ik had nog maar 1 meal gegeten die dag, dat was 2 bananen en 150gr havermout met whey en magere melk.
Komende trainingen weer
Komende trainingen weer alleen, deze morgen een sms gekregen dat mijn maat naar Servië reed vandaag
Zal daar wel weer wat chickies gaan hosselen.
Straks Pull training na het werk.
Pull: Uitgebreid shoulder
Pull:
Uitgebreid shoulder mobility
BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 110kg
10x 120kg (laatste reps met lichte cheat)
15x 100kg
One arm lat pulldowns:
10x 15kg
10x 20kg
10x 25kg
10x 30kg
10x 35kg
Band face pulls:
15x 10x
Pumper de pump, maar deed ontzettend goed.
BB curl:
08x 45kg
08x 45kg
08x 45kg
best zwaar.
Push: Shoulder mobility Inc
Push:
Shoulder mobility
Inc db press:
15x 12.5kg
10x 20kg
10x 25kg
10x 32.5kg
10x 32.5kg
10x 32.5kg
10x 32.5kg
10x 32.5kg
Laatste rep was een grinder
5x10 binnen volgende sessie 35kg
Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+40kg
10x BW+20kg
20x BW
40kg was zwaar genoeg vandaag, daarbij gehouden.
Seated band unilaterals:
10x
10x
10x
10x
10x
Flat flies:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Decline Ez-bar skullcrushers:
15x 20kg
10x 25kg
10x 25kg
Had band dubbelgevouwen en rond mijn bovenarmen gedaan, om
te voorkomen dat mijn ellebogen zouden flaren, werkt prima
Rope tricep pulldowns:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Pumped shizzle
Heb je nog wel genoeg
Heb je nog wel genoeg energie/concentratie met Intermittent Fasting?
Eet je in een bepaald aantal uur op een dag of ee tje gewoon 2 grote meals verspreid over een dag?
Ik overweeg het te doen, omdat ik geen goesting heb om bv 6 meals te zitten bereiden, zeker als ik enkel train in het weekend.
Moet ik ook geen tas vol potjes meezeulen, dan eet ik gewoon op mijn gemak in de middag en laat op de avond.
Ik eet in een bepaald window
Ik eet in een bepaald window 2 tot 4 meals.
Het is inderdaad echt makkelijker, minder voorbereiding, minder gezooi met potjes.
Totaal geen zwakke momenten, mede dankzij je veel minder schommelingen in je insuline hebt.
Gisteren laatste meal gegeten om 18u30 en vandaag om 12u30 eerste meal (terwijl ik al van 05u10 wakker was).
Neem anders hier eens een kijkje : http://www.leangains.com/
Stevig weekendje gehad, met twee trouwfeesten, was wel fun, maar zaterdag wel nog is stevig in de drank gehangen
Schuimwijn en uiteraard Duvel (mijn favoriete zondig drank).
Weinig tijd om te trainen vandaag, maar ik wou toch iets doen,
vandaar pull ipv lowerbody (zo kan ik de rustperiode flink inkorte).
Schoulder mobility
Band face pulls:
10x
10x
10x
10x
10x
Chins:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+30kg
05x BW+40kg
03x BW+50kg
10x BW+20kg
Rope lat pullover:
10x 15kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
EZ-bar curl: weinig rust
10x 25kg WG
10x 25kg CG
10x 25kg RG
10x 25kg WG
10x 25kg CG
10x 25kg RG
Seated bend over laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg