Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Je hebt de laatste tijd

Ingediend door MT op Vrij, 12/07/2013 - 13:36.

Je hebt de laatste tijd opvallend goed getraind/gegeten/..., gezien de omstandigheden. Ik denk dat je jezelf wel een break kan gunnen om de motivatie terug te laten komen.
En eens met Dread samen trainen zal ook wel fijn en nuttig zijn. Dan heb je een meer gemotiveerde trainingspartner aan dan aan je maat. Sticking out tongue

Quote: Je hebt de laatste tijd

Ingediend door wauter op Vrij, 12/07/2013 - 14:42.
MT schreef:
Je hebt de laatste tijd opvallend goed getraind/gegeten/..., gezien de omstandigheden. Ik denk dat je jezelf wel een break kan gunnen om de motivatie terug te laten komen.
En eens met Dread samen trainen zal ook wel fijn en nuttig zijn. Dan heb je een meer gemotiveerde trainingspartner aan dan aan je maat. Sticking out tongue

Dreadnouhtje zorgt wel voor motivatie tijdens trainingen Smiling

Miss nog iets voor de

Ingediend door nick_B op Zat, 13/07/2013 - 12:38.

Miss nog iets voor de buikspiertjes, Als je dit mooi kan afwerken dan zijn je buikspieren dik in orde Smiling

Quote: Je hebt de laatste tijd

Ingediend door Rybeara op Zat, 13/07/2013 - 13:45.
MT schreef:
Je hebt de laatste tijd opvallend goed getraind/gegeten/..., gezien de omstandigheden. Ik denk dat je jezelf wel een break kan gunnen om de motivatie terug te laten komen.
En eens met Dread samen trainen zal ook wel fijn en nuttig zijn. Dan heb je een meer gemotiveerde trainingspartner aan dan aan je maat. Sticking out tongue

Training waren niet zo bijzonder en voeding is ook veel minder dan de afgelopen jaren Sticking out tongue
Grijp al gemakkelijk naar snelle hap, alcohol gaat ook wat vlotter, maar komt wel snor.
Heb er momenteel genot van, beetje mijn oude gewoontes.

Nog eens een ub Ab

Ingediend door Rybeara op Ma, 15/07/2013 - 23:03.

Nog eens een ub Smiling

Ab rolls:
3x10

Shoulder dislocations:
3x10

Pull ups:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg

Press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg
05x 70kg (push press)

Seated 1 arm cable rows:
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg

Om en om, alles na elkaar = pumped lats

Dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW

band face pulls:
15x
15x
15x

In de rust periodes, de was gesorteerd en ingestoken in het wasmachine en pap voor de kleine gemaakt.
Multifunctioneel Sticking out tongue

Vanavond na mijn late shift

Ingediend door Rybeara op Woe, 17/07/2013 - 16:33.

Vanavond na mijn late shift LB, gaat leuk worden, garage is al heel de dag dicht en de zon staat daar héél de dag op Sticking out tongue

Voeding sinds deze week ook weer wat opgeschoond Smiling
Voor vandaag:

Meal 1:
1 multivit, 500mg cafeïne
2 pruimen
100gr ontbijtgranen (inc noten) + 50gr havermout
60gr whey

Meal 2:
100gr zilvervliesrijst
5 grote augurken
3 wortels
150gr tonijn
90gr makereel
1 ei
handje amandelen

Meal 3: Post workout
carbs en eiwitten
Vermoedelijk fruit en havermout + whey (kan nog veranderen)

Had normaal 3 eieren voorzien in meal 2, maar na het koken (vlak voor men werk), tot de vaststelling gekomen dat er 2 eieren slecht waren Sad (maar wat noten toevoegen) Krijg je eens "verse" eieren Sticking out tongue

EDIT, momenteel meal 2 aan het eten, komt nog kom wortelsoep, volkorenbroodje (+-25cm) en 20gr ketchup bij Mr. Green

Training gisteren avond,

Ingediend door Rybeara op Don, 18/07/2013 - 12:20.

Training gisteren avond, garage wss +- 35°, het was warm Sticking out tongue

Warm up: Sticking out tongue

Ancle mobility
2sets plank (duidelijk al verbetering in)
streching aductoren
shoulder dislocations

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
03x 80kg
03x 90kg
03x 100kg
03x 110kg
03x 120kg
03x 130kg

Genoeg voor vandaag, 120-130 paar reps die minder mooi waren

Lying band leg curl:
10x
10x
10x
10x
10x

Korte rustpauze, vrij pittig

Calves:
15x 130kg
15x 130kg
15x 130kg

Vandaag nog eens een low

Ingediend door Rybeara op Don, 18/07/2013 - 13:40.

Vandaag nog eens een low carb en Kcal dagje,
vast verbroken na 14.5u (morgen zal dit een vast van 19u worden).

Meal1:
1 multivit + 1 vit D
1/2 ui, augurken
100gr spek
5 eieren
50gr ementaler

Meal2:
augurken, mais, wortelen
100gr feta kaas
150gr tonijn
90gr makereel
dik handje amandelen

Dus als ik het goed begrijp,

Ingediend door nick_B op Don, 18/07/2013 - 14:19.

Dus als ik het goed begrijp, heb je maar 2 meals gegeten? Shocked
2 stevige meals maar toch. Leuk om eens te doen, maar verkies liever geen honger en dan eens een dikke cardioworkout erin smijten om wat extra te verbranden.

Meer dan goeie training om

Ingediend door Pro Curler op Don, 18/07/2013 - 14:21.

Meer dan goeie training om erin te komen.

Quote: Dus als ik het goed begrijp,

Ingediend door Rybeara op Don, 18/07/2013 - 15:55.
nick_B schreef:
Dus als ik het goed begrijp, heb je maar 2 meals gegeten? Shocked
2 stevige meals maar toch. Leuk om eens te doen, maar verkies liever geen honger en dan eens een dikke cardioworkout erin smijten om wat extra te verbranden.

Ik heb helemaal geen honger dat is het nu net Sticking out tongue
Heb daarstraks rond 12u30 Meal1 gegeten en rond 18u30 zal ik meal 2 nuttigen.
Mat dat vasten is er helemaal geen spraken van honger, toen ik cutte met 6-7 meals had ik heel de dag door honger
en moest ik nog eens 6-8liter drinken om dat wat te stillen.

Ben met vasten gestart eind maart en dat loopt erg goed, zelfde principe als onze moslimbroeders alleen pas ik het niet toe met zonsondergang (en drink ik wel tijdens het vasten).
Mijn eetwindow ligt tussen 12u30 - 22u30 (speel daar wat tussen), dat loopt echt gesmeerd omdat ik sociaal niets hoef te missen, kan makkelijk
ergens blijven mee eten met middag of avond maal.

Enorm drukke dag gehad op

Ingediend door Rybeara op Zat, 20/07/2013 - 23:41.

Enorm drukke dag gehad op het werk vandaag.
Net gedaan met mijn training, UB:

Shoulder dislocations:
3x10

Speed band inc bench (roze bands)
10x lege bar
05x 40kg
10x3 60kg

Chin ups:
10x BW
05x BW+20kg
10x BW
05x BW+30kg
10x BW
05x BW+40kg
10x BW

Dips:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+40kg
05x BW+60kg
17x BW+40kg Dikke VPR Mr. Green

FST7 cable rows, 10-20sec rust
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg

Band face pulls:
10x
10x
10x

lol! Nice vpr op die dips

Ingediend door psycomantje op Zon, 21/07/2013 - 09:01.

lol! Nice vpr op die dips man!

Lekker zo Ook interessante

Ingediend door MT op Zon, 21/07/2013 - 19:05.

Lekker zo
Ook interessante set-up bij chins.

thx mannen, dacht vandaag

Ingediend door Rybeara op Ma, 22/07/2013 - 22:23.

thx mannen, dacht vandaag nog eens te trainen, maar het is er niet van gekomen.
Heb het ook wel druk, ben al 8dagen na elkaar aan het werk, sommige van 12u (morgen ook nog zo eentje met de nacht).

Wss ga ik woensdag, donderdag en vrijdag, laat op de avond trainen.
Door dat ik veel weg ben, vind mijn vriendin het uiteraard niet leuk dat ik ga trainen als ik dan eens thuis ben.
Dan train ik maar als ze gaan slapen is, maar dat gaat vandaag niet (nachtshift).

Voeding:

Meal1:
1 multivit
banaan
100gr ontbijtgranen + 2scoops whey + 250/300ml magere melk

Meal2:
500-600gr aardappelen (gebakken in de oven)
450gr kippefillet
3 eieren
60gr feta kaas
sla tomaat komkommer
magnum met witte chocola Eat Mr. Green (lekker dessert).

Lees eens even je meal 2,

Ingediend door nick_B op Ma, 22/07/2013 - 22:33.

Lees eens even je meal 2, whut? Hoe krijg je dat naar binnen? Maar misschien na een dagje vasten moet dit vast wel lukken? Sticking out tongue

Ik hou van big meals, daarom

Ingediend door Rybeara op Ma, 22/07/2013 - 23:18.

Ik hou van big meals, daarom dat dit mij ook veel beter ligt dan 6x per dag te eten (toen had ik echt heel de dag door honger).
Kon nog wel wat meer binnen krijgen als ik wou. 2000Kcal (en meer) in 1 meal is niet zo'n probleem.

Gisteren avond heb ik BBQ gegeten bij mijn schoonouders:
500gr dunne lende (juice steak Eat )
2 lamsbrochette
2 kippevleugeltje
merque worstje
shidload aan groenten en 3/4 stokbrood (volkoren)

Op trainingsdagen heb ik trouwens wel meer meals (meestal 3 à 4)

Als je met 6 meals honger

Ingediend door nick_B op Din, 23/07/2013 - 00:19.

Als je met 6 meals honger had, wil ik me niet voorstellen hoe je nu afziet? Laughing out loud

Gewoonweg niet, ik heb nu

Ingediend door Rybeara op Din, 23/07/2013 - 02:04.

Gewoonweg niet, ik heb nu nergens last van en geniet ten volle van mijn meals.
Zelfde kcal in 6 meals werkt wat contra productief op dat vlak voor mij.
Heb op deze wijze veel minder insuline sprongen, wat niet dat hongergevoel opwekt.
6meals zorgen voor geen extra bijdrage, vooral je kcal en macronutrients op dagelijkse basis binnen krijgen is belangrijk.
Probeer dagelijks ook 1 à 2 (meestal 2) porties van zowel fruit als groenten binnen te krijgen.
Eiwit zit op +-2gr eiwit/kg bodyweight (uit dierlijke bron), totaal zit dus hoger.
Plantaardige bronnen zijn ook interessant, maar minder wegens minder compleet aminozuurprofiel.
Carbs en fats daar speel is wat mee, maar op trainingsdagen liggen de vetten namelijk een pak lager en carbs hoger.
Voldoende vezels komen ook aan bod min 20gr tot 40-50gr/dagelijks.

Geen energie en geen zin,

Ingediend door Rybeara op Woe, 24/07/2013 - 23:14.

Geen energie en geen zin, maar ik zou en moest trainen:

Pull:

shoulder dislocations:
3x10
Band scarecrows:
3x10

BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 120kg

Shrugs:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg

Pull ups:
10x5 BW

Bend over laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

BB curl:
05x 40kg
05x 50kg
05x 60kg (geen mooie reps)
+ 2 setjes 21' met 30kg

Stevige training voor geen

Ingediend door Pro Curler op Don, 25/07/2013 - 02:25.

Stevige training voor geen zin te hebben!

Zonet nog ff men garage

Ingediend door Rybeara op Vrij, 26/07/2013 - 00:01.

Zonet nog ff men garage ingekropen, na drukke (werk)dag en nachtrust van 3-4u.

Push:

3sets shoulder dislocations

Dips:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+40kg
05x BW+60kg
01x BW+80kg 2F, negatieve nog gecontroleerd gehaald en daar hield het op, toch PR
10x BW+60kg + 07x BW+40kg + 07x BW+20kg dropset

Flies, van flat tot high incline (telkens standje hoger):
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg

Paused seated db shoulder press:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg

Diamond push ups:
10x
10x
10x

Band tricep pulldown:
10x
10x

Solid training, en dikke dips

Ingediend door MT op Vrij, 26/07/2013 - 01:07.

Solid training, en dikke dips

Vanavond nog eens trainen,

Ingediend door Rybeara op Ma, 29/07/2013 - 14:16.

Vanavond nog eens trainen, ik heb vorige week maar 2x gehaald, vrijdag ging 3de keer worden na mijn late shift.
Maar ik moest er zaterdag plots veel vroeger uit dan eerst gepland was, we waren uitgenodigd voor een trouw en vrijdag
hebben ze nog gevraagd of mijn vriendin de bruid wou helpen 's morgens en ik zou de bruidegom bijstaan (ophalen bloemstukken en dergelijke). Die training viel weg.
Gisteren laat moeten werken, was pas thuis om 00u30, dan had ik echt geen zin meer om in mijn gargage te kruipen.

Mijn vriendin heeft van haar ouders een weegschaal meegekregen, blijkbaar weeg ik nuchter na het opstaan nog maar 83.5kg Shocked En ik ben nog niet zo ripped als 2jaar terug, van wat ik kan zien in de spiegel heb ik toch nog niet veel / geen spiermassa ingeleverd. Dat houd in dat ik geen tot zeer weinig massa heb aangezet in mijn laatste bulkperiode van 1.5jaar Roll Eyes
Ook niet echt heel verwonderlijk, als je mijn krachtstats bekijkt, heb ik maar weinig PR's gezet, buiten VPR.
Het viel mss al wat op in mijn trainingen, maar ik heb het accent in mijn trainingen voornamelijk wat meer naar
hypertrophie verlegd.

Los staand van mijn progressie lig ik er zeker niet van wakker, ik ben momenteel niet echt consequent bezig met trainen. Voel me redelijk goed in mijn vel Smiling

83,5kg... lightweight baby

Ingediend door MT op Ma, 29/07/2013 - 15:28.

83,5kg... lightweight baby Eye-wink

Maar het belangrijkste is dat je je goed voelt en zo met een goed gevoel doelen kan stellen en ernaar toe werken.

Damn, ik woog de laatste

Ingediend door wauter op Ma, 29/07/2013 - 15:30.

Damn, ik woog de laatste keer toen ik op een weegschaal stond 77kg en jij bent een pak groter (al ben ik natuurlijk wel minder droog)

De bascule waar ik me

Ingediend door Rybeara op Ma, 29/07/2013 - 15:59.

De bascule waar ik me gewoonlijk op weeg (op mijn werk) heb ik vorige week nog eens opgestaan.
Toen verscheen er 85.5-86kg en ik draag een licht kostuum, gewicht zegt op zich ook niet zoveel,
maar die utopie van 100kg droog bij mijn lengte (1m87), heb ik al een tijdje opgeborgen.
Dat zit er naturel echt niet in.

Ik zal een ecto blijven vermoed ik, al proberen we wel wat "droog" te blijven staan, lange tijd bulken heeft dus zeker geen positieve invloed op mijn gains.

LB: Ancle mobility 2sets ab

Ingediend door Rybeara op Ma, 29/07/2013 - 23:36.

LB:

Ancle mobility
2sets ab rolls 2x10 (eerste setje uitgerolde deel 2-3sec aanhouden)
setje plank

Speed DL vs band:
05x 70kg
7x3 100kg
01x 120kg
01x 140kg
01x 160kg
00x 180kg 2x Fail

Donkey raises:
12x BW+40kg
12x BW+40kg
12x BW+40kg
12x BW+40kg
12x BW+40kg

RDL:
10x 100kg
10x 100kg
07x 100kg

Seated band ham curl:
10x
10x
10x
10x
10x

Band hip pulltrue:
10x
10x
10x

Op zich een beste training;

Ingediend door MT op Ma, 29/07/2013 - 23:58.

Op zich een beste training; maar jammer van je DL-fail.
Als je graag opwerkt naar iets zwaars na je speed sets (waar ik zeker achter kan staan), dan stel ik voor dat je opwerkt naar een set (2-... reps) en slechts af en toe naar een max single. Of je kan ook opwerken naar een 90-95% (van je huidige max) en daar verschillende singles mee doen. Dit is een veel meer kwalitatieve manier van trainen dan slechts te kunnen leunen op die ene zware single, die je mogelijk niet haalt. Zeker ook uit BB-standpunt, omdat je op die eerste manier zeker bent een bepaald volume te halen met een zeer hoog percentage van je max (waarmee je de grootste motor units aanspreekt).

Mijn oude PR haal ik

Ingediend door Rybeara op Din, 30/07/2013 - 01:40.

Mijn oude PR haal ik duidelijk niet meer (was dan wel niet vs band), maar dat kleine beetje extra onderaan
zal het hem niet gedaan hebben. Was een dubbele fail op lift off met 180kg.
Rekening houdende dat mijn 1rm 210kg is (WAS) zou 180kg dus moeten gaan, maar dat is duidelijk niet zo.
Ik had dus, idd zoals je zelf aanhaalt, beter wat meer reps uit de 160kg gehaald.
De speed in die set was trouwens al beduidend minder.

Al doende leert men weer bij, zeker iets om te onthouden.
Ik ben niet zo'n voorstander van high rep DL trouwens, vaak leid de uitvoering daaronder.
Wil ja dat juist niet hebben, moet je in een nogal laag percentage van je max gaan zitten.