Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

Vandaag al redelijk stevig

Ingediend door Rybeara op Woe, 25/09/2013 - 22:51.

Vandaag al redelijk stevig gegeten, verwachte dan ook wel redelijk veel van de training.
Maar dat sloeg zwaar tegen en werkte contra productief Roll Eyes

Shoulder mobility
anckle mobility
streching adductoren

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
03x 130kg 3de rep ging zeer stroef
01x 140kg wat een vieze grinder Shocked

Die laatste liep vlotjes, goed uit the whole gekomen (mijn zwakkere punt),
maar dan vast gelopen op quatersquat hoogte en een vieze grinder.
Strange, dat was voor mezelf erg demotiverend.

Seated band curls:
10sets 10x

Cunches:
8sets 10x

Calves raises:
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg

Dikke squat hoor. Zo maar

Ingediend door Red_G92 op Woe, 25/09/2013 - 22:59.

Dikke squat hoor. Zo maar even een 20 kilo toegevoegd t.o.v. uw vorige training waar je de squat deed. Doe je deze high of low bar?
Die calves zijn ook niet mis Sticking out tongue

Squat blijft je nemesis,

Ingediend door MT op Don, 26/09/2013 - 00:11.

Squat blijft je nemesis, he...
Ik zou me daar niet te zeer in opwinden, als ik jou was. Het is duidelijk dat je met een zwak punt (wellicht gewoon je core) zit, dat moeilijk te verbeteren valt met squat alleen.

Ik zie ook dat je crunches gedaan hebt. Wat dat betreft, laat ik graag Chris Duffin aan het woord Sticking out tongue

Quote: Dikke squat hoor. Zo maar

Ingediend door Rybeara op Don, 26/09/2013 - 11:39.
Red_G92 schreef:
Dikke squat hoor. Zo maar even een 20 kilo toegevoegd t.o.v. uw vorige training waar je de squat deed. Doe je deze high of low bar?
Die calves zijn ook niet mis Sticking out tongue

Sinds ik vader ben geworden train ik iets minder frequent en squaten in het algemeen al.
Mijn PR op Squat is 152.5kg en deze heb ik al 1.5jaar staan ofzo (Laatste Bstrong meet, toen in Industrial gym).
Dus dan is een zéér moeilijke 140kg behoorlijk triest Sticking out tongue

Ik squat high bar, omdat ik zo mijn bovenlichaam vertikaler kan houden.
Vroeger deed ik low bar squats, maar zat toen veel te vaak met een pijnlijke onderrug.

Zonder dat MT mijn squat gezien heeft, slaagt hij de nagel op de kop, mijn zwakke schakels zijn core en adductoren mbt de squat.

Wat die ab rolls betreft die voer is soms wel uit, maar ben niet 100% zeker dat ik ze correct uitvoer.
Probeer core toch goed aan te spannen tijdens de uitvoering.

Quote: Quote: Dikke squat hoor. Zo maar

Ingediend door MT op Don, 26/09/2013 - 13:07.
Rybeara schreef:
Zonder dat MT mijn squat gezien heeft, slaagt hij de nagel op de kop, mijn zwakke schakels zijn core en adductoren mbt de squat.

Wat die ab rolls betreft die voer is soms wel uit, maar ben niet 100% zeker dat ik ze correct uitvoer.
Probeer core toch goed aan te spannen tijdens de uitvoering.

Ik herinner me gewoon dat je core een erg zwak punt is voor jou. Eye-wink En een zwakke core is een zeer typisch probleem bij squat/DL/... met als gevolg dat je de kracht van je benen maar tot op bepaalde hoogte kan gebruiken.

Wat de ab rolls betreft: ik ben ze nu beginnen doen zoals Chris Duffin suggereert. Dus meer op gevoel dan op formele reps. Ik probeer een goede lichaamspositie te houden, volledig uit te strekken, en zowel rechtdoor als links/rechts te gaan (in de mate van het mogelijke). De spierpijn in het hele gebied tussen mijn lage ribben en heupbeen, zegt dat het goed was. Sticking out tongue

@MT, Bedankt voor het

Ingediend door Oldtimer op Don, 26/09/2013 - 20:23.

@MT,
Bedankt voor het filmpje, heb vandaag ook mijn Ab Wheel binnen gekregen, die ik morgen ik gebruik zal nemen. Smiling

Push: Shoulder mobility Inc

Ingediend door Rybeara op Don, 26/09/2013 - 23:19.

Push:

Shoulder mobility

Inc db bench:
10x 15kg
10x 25kg
10x 30kg
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg

Standing band flies:
10x
10x
10x
10x

Seated lateral raises:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

Decline ez bar skullcrushers:
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg

Tricep rope pulldown:
10x 17.5kg
10x 17.5kg
10x 17.5kg
10x 17.5kg

Stevige incline DB presses.

Ingediend door MT op Vrij, 27/09/2013 - 14:38.

Stevige incline DB presses.

Thx. Daar ben ik

Ingediend door Rybeara op Vrij, 27/09/2013 - 16:24.

Thx.

Daar ben ik progressieve overload op aan het uitvoeren.
Vermeerder eerst het volume dat het gewicht.
Van 3x10 tot 5x10, gevolgd door gewicht te verhogen en weer 3x10.
Volgende push sessie wordt het dus 4x10 35kg.

Mijn maat kon gisteren wel niet helemaal meer mee, in zijn derde set is hij blijven steken op 7reps.

Pull: Shoulder mobility Band

Ingediend door Rybeara op Ma, 30/09/2013 - 23:04.

Pull:

Shoulder mobility

Band face pulls:
10x
10x
10x

Pull ups:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+15kg
05x BW+20kg
05x BW+25kg
05x BW+30kg (6de zat er zeker niet meer in, dus tot hier gehouden)
10x BW+15kg

Seated cable rows, met rope, iets dieper doortrekken:
15x 20kg
10x 30kg
10x 40kg
10x 50kg
10x 60kg

Rope upright row:
10x 15kg
10x 17.5kg
10x 20kg
10x 22.5kg
10x 25kg

Superset Db preacher curl met EZ bar curl:
10x 15kg SS 10x 25kg (NG)
10x 15kg SS 10x 25kg (WG)
10x 15kg SS 10x 25kg (SG)

Binnenkort ga ik terug overstappen naar UB-LB split.

Mijne maat is niet komen

Ingediend door Rybeara op Din, 01/10/2013 - 23:07.

Mijne maat is niet komen opdagen voor de training Sticking out tongue
Hij was weer in slaap gevallen lol.

Ik had zelf niet zoveel zin, maar ik had afgesproken om te trainen.
Toch maar wat gedaan dan. Heb het de laatste tijd ook nogal druk, mijn
baas is voor een maand in verlof, ik ben dan altijd zijn vervanger en
we hebben volgende week een security audit op het programma.
Wat altijd de nodige stress met zich mee brengt op mijn post.

LB:

Shoulder en ankle mobility
strechen van quads en adductoren

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 100kg
05x 100kg
05x 100kg
05x 100kg
05x 100kg
05x 100kg
05x 100kg

Plate RDL:
10x 20kg (per hand)
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg

Seated calve raises:
5sets per been

Goed volume. Good luck nog

Ingediend door MT op Din, 01/10/2013 - 23:29.

Goed volume.

Good luck nog met baas spelen! Laughing out loud

Werk+training Ja, slaap

Ingediend door 515 op Woe, 02/10/2013 - 00:10.


Werk+training Mr. Green

Ja, slaap kan soms belangrijk zijn! Heb het zelf gemerkt vandaag haha.
Goed dat je toch getraind hebt!!

Push: Shoulder mobility Inc

Ingediend door Rybeara op Don, 03/10/2013 - 23:46.

Push:

Shoulder mobility

Inc db press:
15x 15kg
10x 25kg
10x 30kg
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg

Unilaterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

DB flies vs bands:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg

Tricep rope pulldown:
15x 15kg
10x 17.5kg
10x 20kg
10x 22.5kg

Inc tricep db extentions:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg

Net nog vlug een training

Ingediend door Rybeara op Zat, 05/10/2013 - 16:43.

Net nog vlug een training afgewerkt:
Wat vroeger op de dag, kan ik wat meer lawaai maken Sticking out tongue
Metallica op stevig volume en nog eens wat DL's, dat is echt al véél te lang geleden.

Shoulder mobility

DL:
05x 60kg
05x 60kg
03x 100kg
03x 120kg
7x3 140kg
01x 170kg (wou 2xbw nog even voor een single proberen)

Donkey raises:
15x BW+20kg
10x BW+40kg
10x BW+40kg
10x BW+40kg
10x BW+40kg
10x BW+40kg

Plate RDL: 20kg per hand
15x
15x
15x

Morgen avond in het laat nog een pull training en daar moet ik wat ab werk bij insteken.
Vlug nog wat koken, eten, me wassen en naar het werk voor 12u nachtshift.

Gisteren in het laat nog een

Ingediend door Rybeara op Ma, 07/10/2013 - 11:37.

Gisteren in het laat nog een UB training: (iets meer accent op pull)
Erectors en hams behoorlijk stijf van training op zaterdag.

Planks:
10sets van 20seconden (telkens 20sec rust ertussen).

Shoulder mobility

Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+35kg
10x BW+35kg
10x BW+35kg
10x BW+35kg
10x BW+35kg

Ik ga dips ook terug frequenter opnemen in mijn trainingen,
zelfde principe als op de incline db bench

Pull ups (doorheen heel de training):
15x 10x BW

Laatste 2 sets waren enorm pittig om tot het eind af te werken

Rope cable upright rows:
10x 20kg
10x 22.5kg
10x 25kg
10x 27.5kg
15x 20kg

Band face pulls:
10x
10x
10x
10x
25x burn out

In biceps had ik geen zin meer Sticking out tongue

Quote: Gisteren in het laat nog een

Ingediend door Pro Curler op Ma, 07/10/2013 - 12:19.
Rybeara schreef:

In biceps had ik geen zin meer :p

Shocked Shocked Cry Cry

Lekker die dips!

Ingediend door MT op Ma, 07/10/2013 - 21:46.

Lekker die dips!

Quote: Lekker die dips!

Ingediend door Rybeara op Din, 08/10/2013 - 06:16.
MT schreef:
Lekker die dips!

Thx, moest ergens van start gaan Smiling volgende sessie 3x10 37.5kg en het opbouwen kan starten.
Straks in de namiddag een uurtje tijd om te trainen.
Gisteren tot 22u10 moeten werken, vandaag 06u00 - 14u00 en 18u00 - 21u30.
Kom 's avonds dus terug naar men werk voor extra dienst (receptie begeleiding).

Zal blij zijn als de week gepasseerd is, mijn baas is dan terug en heb het ook wat rustiger kwestie werk.
Die 50-60uren weken beginnen me wat tegen te steken.

Training van

Ingediend door Rybeara op Din, 08/10/2013 - 16:35.

Training van daarnet:

Shoulder mobility
Strechen adductoren

Squat:
10x lege bar (onderrug voelde nog niet fris aan van die DL's)
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
03x 130kg
01x 140kg
01x 145kg

Deze gingen een pak beter dan vorige keer toen ik 140kg wou proberen.

Calves raises:
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg

Seated band leg curl (zwarte band):
10x
10x
10x
15x
Enorm pittig.

Net uit de douche, dadelijk self made lasagne eten en dan weer klaar maken om terug naar het werk te gaan Sad
Echt geen zin in, ben daarstraks al 8u gaan werken.
Redelijke training trouwens, ik had slecht geslapen van 22u30 tot 03u00 en nadien om de 10min wakker geworden tot 05u.

Beste training, met zo'n

Ingediend door MT op Din, 08/10/2013 - 16:49.

Beste training, met zo'n zware werkdagen.
Het is goed om af en toe in de +90% range te gaan voor je squat, want het is daar dat je moet leren alles te controleren. Anderzijds zeker ook volume blijven maken (niet per se op dezelfde dag Smiling ). En aan je core werken.

Band leg curls zijn inderdaad pittig. Geldt trouwens ook voor seated band rows. De squeeze aan het einde van de reps in ongelofelijk. Smiling

Volgende training komt er

Ingediend door Rybeara op Din, 08/10/2013 - 17:12.

Volgende training komt er weer wat volume aan te pas voor squat Eye-wink
Net zo'n 1.2 -1.5kg lasagne binnen gewerkt post workout (+ trosje druiven, glas fruitsap en whey shake).

Quote: Volgende training komt er

Ingediend door Oldtimer op Din, 08/10/2013 - 17:39.
Rybeara schreef:
Volgende training komt er weer wat volume aan te pas voor squat Eye-wink
Net zo'n 1.2 -1.5kg lasagne binnen gewerkt post workout (+ trosje druiven, glas fruitsap en whey shake).

Dat zijn een hoop koolhydraatjes Ryb. Eye-wink

Het was self made lasagne,

Ingediend door Rybeara op Din, 08/10/2013 - 19:11.

Mocht wel een Kcalrijke maaltijd zijn.

Het was self made lasagne, niet zoveel lasagne bladeren bij mij Smiling Dikkere lage van mijn rijke saus.
Had hem gisteren al gemaakt, omdat ik vandaag weinig tijd had.

Bestaande uit:
runds/varkens gehakt, ui, spinazie, wortelen, paprika's, tomatensaus (zonder toevoegde suikers)
boter, bloem, bouillonblokje = bechamel saus
pasta bladeren, geraspte ementaler en kruiden

Semi cheatmeal Eye-wink

Hmmmm...., die smaakt vast

Ingediend door Oldtimer op Din, 08/10/2013 - 20:48.

Hmmmm...., die smaakt vast beter dan die van de Aldi. Eat

Quote: Hmmmm...., die smaakt vast

Ingediend door Rybeara op Din, 08/10/2013 - 22:00.
Oldtimer schreef:
Hmmmm...., die smaakt vast beter dan die van de Aldi. Eat

Thx, dat zal wel zijn Smiling
Eet eigenlijk zelden of nooit van die voorbereide maaltijden (sporadisch eens een pizza).

Straks terug UB training na

Ingediend door Rybeara op Woe, 09/10/2013 - 16:04.

Straks terug UB training na mijn werk.

Heb niet de indruk vetter te worden (in tegendeel) en mijn gewicht is blijkbaar in stijgende lijn.
Dat zien we graag Mr. Green Gisteren stond ik op 86.5kg.

Quote: Straks terug UB training na

Ingediend door Oldtimer op Woe, 09/10/2013 - 16:49.
Rybeara schreef:

Heb niet de indruk vetter te worden (in tegendeel) en mijn gewicht is blijkbaar in stijgende lijn.
Dat zien we graag Mr. Green Gisteren stond ik op 86.5kg.

Dan gaat het de goeie kant op!
Je zei o.a. dat je meer volume wilde in de squat, ik zag dat al vrij veel volume deed met setjes van (meestal) 5 reps.
Ga je dan de sets uitbreiden naar 8 of 10 reps? met een gelijk blijvend aantal sets? Question

Ik beleef niet het plezier

Ingediend door Rybeara op Woe, 09/10/2013 - 17:19.

Ik beleef niet het plezier in LB trainingen zoals ik die heb in UB Sticking out tongue
Maar zoals je kan zien, slaag ik ze ook zeker niet over.
Zoek in de 3 tot 5 rep range wat meer sets op te nemen, zoals ik ook al eerder deed.

Mijn trainings makker is op dat vlak nog erger, die haakt bij squaten nog veel sneller af + dat hij zelden
of nooit goede diepte haalt. Werkt niet echt motiverend, als je zelf nog wat werksets wil draaien.

Wil voornamelijk wat meer massa op UB, vind LB nu al behoorlijk lastig om wat leuke kledij
te kunnen dragen. Mijn vetpercentage is niet zo hoog en ik geraak terug confortabel in een maat 34
van waist, mits dichtsnoeren met een riem. Heb lange tijd waist 36 moeten dragen, terwijl ik voor mijn
middel hoogstwaarschijnlijk maar 32 heb, heb grotere maat nodig voor mijn dijen.
Een gekend probleem bij vele van ons Smiling

Ik heb geen plannen om wedstrijden te gaan doen, in wat dan ook.
Competitief valt dat moeilijk met mijn werk. Voornaamste reden dat ik train, is om aan sport te
doen, de gezondheid, werken aan leuker fysiek (wat zelfbeeld ook ophemelt) en het feit dat ik meer kan eten Eat Mr. Green

Bij mij vallen juist de

Ingediend door Oldtimer op Woe, 09/10/2013 - 17:42.

Bij mij vallen juist de t-shirts na een bepaalde tijd veel te klein uit, waarschijnlijk veroorzaakt door gebruik van de wasdroger, waarbij 2XL na een aantal keren wassen veranderd in een XL.
Ook eten is een liefhebberij, vandaar mijn overgewicht, het bereiden daarvan doe ik wat minder graag.
Zag overigens gisteren nog een jpg van een door jou gebakken havermouttaart, zag er best smakelijk uit. Eye-wink