Blog Verb

Ingediend door verb op Zon, 07/03/2010 - 18:24.

Ik ga ier ook eens een online blog bijhouden, want het lijkt me wel leuk om binnen een aantal jaren eens te kunnen terugkijken op mijn vroegere trainingen.

Mijn doel:

Ik wil een goddelijk lichaam, niet meer of niet minder Laughing out loud
Hieronder versta ik: een sterk en lenig lichaam, met een laag vetpercentage en een behoorlijk uithoudingsvermogen.

Ik ben van nature behoorlijk lenig en dat is gelukkig nog niet veranderd door het krachttrainen. Mijn doel op vlak van lenigheid is mijn split kunnen (of spagaat, of hoe het ook mag noemen).
Waarom wil ik een spagaat kunnen?
Geen idee. Het lijkt me wel stoer Sticking out tongue

Vroeger was ik een mager voetballerke, met veel uithoudingsvermogen. Hier is wel wat verandering ingekomen sinds ik krachttraining doe Laughing out loud Heel veel uithoudingsvermogen heb ik niet meer, ben echt lui geworden op dat vlak.

Ik ben beginnen trainen in juli 2007. Toen trainde ik echt als een jannet. Geen squat, geen deadlift, drie oefeningen voor de bicepssssss, ... Ondanks het kuttrainingsschema en de kutvoeding maakte ik toch veel vooruitgang.
Gelukkig ben ik nu wat meer geïnformeerd op vlak van training en voeding en heb dan ook mijn eigen voedingsschema en trainingsschema samengesteld.

Mijn trainingsschema:

3x per week een fullbodyschema, met als basis alle belangrijkste compounds. Deze worden dan aangevuld met nog wat isolatieoefeningen om mijn zwakke punten wat extra aan te pakken (bovenkant borst, wijdte van mn rug).
Momenteel moet ik op maandag en woensdag ook met de fiets naar de fitness rijden aangezien mijn trainingspartner de laatste tijd niet echt meer meegaat. Dit houdt dus in: 25 minuten cardio voor mijn kt-training en 25 minuten cardio na mijn kt-training. Best wel rot als je wil bulken... Maar het positieve aan de zaak: mijn uithoudingsvermogen gaat er op vooruit!

Maandag:

1) Squat heavy
2) Bench press heavy
3) Chin ups heavy
4) Dips
5) Arnold press
6) Calve raise
7) Shrugs

Woensdag:

1) Deadlift
2) Squat medium
3) BOR
4) Military press
5) Incline flys (of soms incline DB press)
6) Calve raise
7) Side raise

Zaterdag:

1) Squat light
2) Incline bench press medium
3) Chin ups light
4) DB row
5) Upright row
6) Gay barbell curl
7) Shrugs

Set-repcyclus:

4 weken 3x10
1 week 3x20
4 weken 4x8
1 week 3x20
4 weken 3x5 (voor de compounds, de isolatieoef: 2x12)
1 week 3x20

Op zaterdag train ik in een janettenfitness, waar ik meestal met een paar goede maten train, dus soms doe ik met hen nog wel wat extra oefeningen mee voor de lol: cgbp, calve raise, pull down, ...

Voedingsschema:

Ik volg mijn voedingsschema heeeel strict!

Maaltijd 1:

200 à 300 gram havermout
2 appels
1 banaan (op rustdag: 2 bananen)

25gr whey
1 snede multigranenbrood + 125gr kalkoenfilet

6 pilletjes biergist, 1 pil selenium-zink

Maaltijd 2:

4 sneden multigranenbrood + 150 gr hesp

Maaltijd 3:

1 snede multigranenbrood + 125gr kalkoenfilet
2 caps visolie

Maaltijd 4:

1 snede multigranenbrood + 100gr makreelfilets
6 pillen biergist

Maaltijd 5:

Thuis: gekookt = aardappelen, groenten en vlees
Op kot: opnieuw multigranenbrood, met biefstuk of kip

Maaltijd 6:

1 snede multigranenbrood + 150gr tonijn in eigen nat
6 pillen biergist
1 pil zink

Pre workout:

25gr whey
beetje havermout met 1 appel

Post workout:

2 bananen
1l halfvolle chocomelk

Drank:

water
groene thee

Momenteel ben ik ook eens creatine aan het proberen: 6gr op nuchtere maag op rustdagen, en op trainingsdagen 3gr voor de training en 3gr na de training. (Veel effect heb ik echter nogniet gemerkt, ga er mijn geld in de toekomst niet meer aan hangen denk). Op die groene thee na drink ik geen andere cafeinerijke dranken meer. Hoewel ik al gelezen heb dat het een fabeltje is dat cafeine de werking van creatine vermindert, neem ik toch het zekere voor het onzekere. Als mijn creatine op is zal ik terug meer cafeine drinken (= redbull zonder suiker)

Zuivelproducten (op 3 liter chocomelk na) ontbreken in mijn voedingsschema omdat ik anders onder de puisten kom te zitten, en dat hoort mijns inziens niet bij het schoonheidsideaal dat ik voor ogen heb.
Ik eet NIETS meer van snoep, chocolade, chips, alcohol, ...

De enige 'uitspattingen' die ik mezelf af en toe eens gun zijn een goeie franse hamburger tijdens het uitgaan, of een bickyburger, en de redbull ofcourse. Tijdens het uitgaan dronk ik tot voor kort altijd cola en redbull, maar dit is nu vervangen door spa en redbull.

Ik denk dat ik binnenkort wellicht opnieuw wat minder koolhydraten ga eten, want ik merk dat ik opnieuw wat meer last van een vette huid begin te krijgen sinds ik verhoogd ben in koolhydraten.

Mijn voedingsschema is niet opgesteld volgens bepaalde k/e/v- verhoudingen. Het enige waar ik altijd op let is dat ik aan voldoende eiwitten kom, de rest is gewoon op het gevoel bepaald.

'k Heb gisteren mijn laatste 3x20training gehad, vanaf morgen begint dus weer het echte werk: 3x5!
Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens op kracht getraind heb, dus we zien morgen wel wat het geeft!

Quote: Uitvoering dragon flags is

Ingediend door verb op Zat, 10/04/2010 - 20:18.
wauter schreef:
Uitvoering dragon flags is nochtans vrij goed. Je squat vrij highbar en small denk ik, nee?

euuuhm ik ben niet echt thuis in die termen. Squatten is voor mij gewoon de baar op de meest comfortabele plaats in men nek leggen, en volledig door mn knieën gaan hehe

Met highbar bedoelt wauter

Ingediend door Rybeara op Zat, 10/04/2010 - 20:25.

Met highbar bedoelt wauter dit :

Low bar :

En smal is de stand van de voeten, smalle stand dus.

Dan doe ik idd high bar.

Ingediend door verb op Zat, 10/04/2010 - 20:51.

Dan doe ik idd high bar. Mijn voeten staan op schouderbreedte.

Wat doe jij bij squat als

Ingediend door 515 op Zat, 10/04/2010 - 20:54.

Wat doe jij bij squat als eerste?
Je kont naar achter steken of je knieën vooruit brengen?

Quote: Wat doe jij bij squat als

Ingediend door verb op Zat, 10/04/2010 - 20:56.
515 schreef:
Wat doe jij bij squat als eerste?
Je kont naar achter steken of je knieën vooruit brengen?

Nog nooit op gelet. Heb het ier eens gedaan nu en ik denk dat dat ongeveer gelijktijdig gebeurt, in 1 beweging...
Don't shoot me alsk ier nu iets zeg da onmogelijk is ofzo Sticking out tongue
Naarmate mn benen meer vermoeid zijn denk ik dat ik mn knieën eerts vooruit breng. Denk ik. Zal er maandag eens op letten.

Inderdaad, je doet een close

Ingediend door MT op Zat, 10/04/2010 - 22:19.

Inderdaad, je doet een close stance, high bar, ATG squat. Eye-wink Die is heel wat moeilijker dan een low bar back squat met schouderbrede stance. Maar die is ook meer belastend voor je knieën (omdat je je hamstrings veel minder gebruikt, waardoor de kracht tussen voor- en achterkant van je knie niet goed gebalanceerd wordt)...

Je dragon flags zijn i.m.o. goed qua uitvoer.

Kan het zijn dat je rechts meer moeite hebt met die DB row? Het ziet er moeizamer uit. Zelf heb ik ook wel een sterkere en minder sterke kant bij zulke oefeningen. Smiling

Quote: Inderdaad, je doet een close

Ingediend door verb op Zat, 10/04/2010 - 22:32.
MT schreef:
Inderdaad, je doet een close stance, high bar, ATG squat. Eye-wink Die is heel wat moeilijker dan een low bar back squat met schouderbrede stance. Maar die is ook meer belastend voor je knieën (omdat je je hamstrings veel minder gebruikt, waardoor de kracht tussen voor- en achterkant van je knie niet goed gebalanceerd wordt)...

Je dragon flags zijn i.m.o. goed qua uitvoer.

Kan het zijn dat je rechts meer moeite hebt met die DB row? Het ziet er moeizamer uit. Zelf heb ik ook wel een sterkere en minder sterke kant bij zulke oefeningen. Smiling

Rechts is idd mijn mindere kant. Het verschil tss links en rechts viel me ook wel enorm op bij het zien van het filmpje. Men grip met links is ook veel beter.

PErsoonlijk vind ik de DB zo

Ingediend door B.V op Zon, 11/04/2010 - 02:25.

PErsoonlijk vind ik de DB zo storend groot dat het nog maar halve dbrows zijn, toch sterk... Dan doe ik ze liever met minder gewicht en gecontroleerd naar boven, pec raken en dan gecontrolleerd naar beneden...

edit: damn die chick van die lowbarSQ kan serieus wat kilos squatten

Quote: PErsoonlijk vind ik de DB zo

Ingediend door MT op Zon, 11/04/2010 - 09:01.
B.V schreef:
PErsoonlijk vind ik de DB zo storend groot dat het nog maar halve dbrows zijn, toch sterk... Dan doe ik ze liever met minder gewicht en gecontroleerd naar boven, pec raken en dan gecontrolleerd naar beneden...

De DB is wel huge, maar ik vind de ROM toch nog vrij groot. Zeker bij de linkerkant.

B.V schreef:
edit: damn die chick van die lowbarSQ kan serieus wat kilos squatten

Als dat schijven van 20kg zijn, heeft ze 220kg op haar rug liggen. Sticking out tongue Maar dat zou ik toch maar heel straf vinden voor een vrouw met zo'n smalle lende. Smiling

Quote: Quote: PErsoonlijk vind ik de DB zo

Ingediend door wauter op Zon, 11/04/2010 - 10:34.
MT schreef:
B.V schreef:
PErsoonlijk vind ik de DB zo storend groot dat het nog maar halve dbrows zijn, toch sterk... Dan doe ik ze liever met minder gewicht en gecontroleerd naar boven, pec raken en dan gecontrolleerd naar beneden...

De DB is wel huge, maar ik vind de ROM toch nog vrij groot. Zeker bij de linkerkant.

B.V schreef:
edit: damn die chick van die lowbarSQ kan serieus wat kilos squatten

Als dat schijven van 20kg zijn, heeft ze 220kg op haar rug liggen. Sticking out tongue Maar dat zou ik toch maar heel straf vinden voor een vrouw met zo'n smalle lende. Smiling

lijkt me fake, waarschijnlijk is er gewoon zo veel gewicht opgelegd om rap een foto te kunnen nemen Smiling

Quote: Quote: Quote: PErsoonlijk vind ik de DB zo

Ingediend door 515 op Zon, 11/04/2010 - 10:51.
wauter schreef:
MT schreef:
B.V schreef:
PErsoonlijk vind ik de DB zo storend groot dat het nog maar halve dbrows zijn, toch sterk... Dan doe ik ze liever met minder gewicht en gecontroleerd naar boven, pec raken en dan gecontrolleerd naar beneden...

De DB is wel huge, maar ik vind de ROM toch nog vrij groot. Zeker bij de linkerkant.

B.V schreef:
edit: damn die chick van die lowbarSQ kan serieus wat kilos squatten

Als dat schijven van 20kg zijn, heeft ze 220kg op haar rug liggen. Sticking out tongue Maar dat zou ik toch maar heel straf vinden voor een vrouw met zo'n smalle lende. Smiling

lijkt me fake, waarschijnlijk is er gewoon zo veel gewicht opgelegd om rap een foto te kunnen nemen :)

Je ziet inderdaad ook niet dat ze omhoog komt.
Maar ligt daar achter nu een kerel op de grond? Roll Eyes

Quote: Quote: Quote: Quote: PErsoonlijk vind ik de DB zo

Ingediend door wauter op Zon, 11/04/2010 - 14:37.
515 schreef:
wauter schreef:
MT schreef:
B.V schreef:
PErsoonlijk vind ik de DB zo storend groot dat het nog maar halve dbrows zijn, toch sterk... Dan doe ik ze liever met minder gewicht en gecontroleerd naar boven, pec raken en dan gecontrolleerd naar beneden...

De DB is wel huge, maar ik vind de ROM toch nog vrij groot. Zeker bij de linkerkant.

B.V schreef:
edit: damn die chick van die lowbarSQ kan serieus wat kilos squatten

Als dat schijven van 20kg zijn, heeft ze 220kg op haar rug liggen. Sticking out tongue Maar dat zou ik toch maar heel straf vinden voor een vrouw met zo'n smalle lende. Smiling

lijkt me fake, waarschijnlijk is er gewoon zo veel gewicht opgelegd om rap een foto te kunnen nemen :)

Je ziet inderdaad ook niet dat ze omhoog komt.
Maar ligt daar achter nu een kerel op de grond? :s

lol, niet eens opgemerkt Sticking out tongue

Ik heb de filmpjes nu pas

Ingediend door Rybeara op Zon, 11/04/2010 - 14:45.

Ik heb de filmpjes nu pas kunnen zien, die db is inderdaad nogal aan de grote kant, met schijven van 10kg lukt het niet om je gewicht te halen? Geen idee of je wel je lats goed kunt squeezen, als je je arm amper kan plooien.

Wat die dame betreft, vond ik het ook een zeer heavy foto kwa gewichten.
Ik had ook al zitten tellen, zo'n tenger lichaam en bovendien ook nog eens zonder riem, het zou zeer straf zijn.

Quote: Ik heb de filmpjes nu pas

Ingediend door verb op Zon, 11/04/2010 - 15:34.
Rybeara schreef:
Ik heb de filmpjes nu pas kunnen zien, die db is inderdaad nogal aan de grote kant, met schijven van 10kg lukt het niet om je gewicht te halen? Geen idee of je wel je lats goed kunt squeezen, als je je arm amper kan plooien.

Wat die dame betreft, vond ik het ook een zeer heavy foto kwa gewichten.
Ik had ook al zitten tellen, zo'n tenger lichaam en bovendien ook nog eens zonder riem, het zou zeer straf zijn.

Voelt wel lekker in de rug ze. Kdenk datk de volgende keer een balk onder mn bankske ga leggen, zodat dat toch al een aantal cm hoger staat tov de db.

Nieuwe

Ingediend door verb op Zon, 11/04/2010 - 21:24.

Nieuwe foto:

http://s93.photobucket.com/albums/l48/verb_01/?action=view&current=IMG_3605.jpg

Ik ga echt slecht komen van mn rug pff. Er zit voldoende massa op, maar in wijdte blijft het zo zwak... Iemand een idee waaraan dat kan liggen? Licht het aan de bouw van mn latissimus dorsi? Of de aanhechting ervan? of weet ik veel wat. Frustrerend.

Zwak vind ik het nu wel

Ingediend door Rybeara op Zon, 11/04/2010 - 21:34.

Zwak vind ik het nu wel niet, al valt je rug inderdaad minder op.
Vooral je schouders en armen vallen in het oog.
Hoe is je lat spread?

Ik heb gelezen dat enkele

Ingediend door Rybeara op Ma, 12/04/2010 - 00:40.

Ik heb gelezen dat enkele denken dat het aan je poseren ligt.
Anders moet je hier eens kijken, er staan voor elke pose filmpjes bij.
Mss heb je er wel iets aan Eye-wink

http://www.bodybuilding.com/fun/posing.htm

Quote: Ik heb gelezen dat enkele

Ingediend door verb op Ma, 12/04/2010 - 00:41.
Rybeara schreef:
Ik heb gelezen dat enkele denken dat het aan je poseren ligt.
Anders moet je hier eens kijken, er staan voor elke pose filmpjes bij.
Mss heb je er wel iets aan Eye-wink

http://www.bodybuilding.com/fun/posing.htm

thx! heb hier net paar foto's getrokken van mn rug, in rustpositie. Zal ze zo meteen eens posten. (ik vind dat mn rug er in rust beter uitziet dan opgespannen... hehe)

http://s93.photobucket.com/al

Ingediend door verb op Ma, 12/04/2010 - 00:55.

http://s93.photobucket.com/albums/l48/verb_01/?action=view&current=IMG_3669.jpg

in rust.

http://s93.photobucket.com/albums/l48/verb_01/?action=view&current=IMG_3674.jpg

opgespannen.

Ik denk dat het ook vooral komt omdat mn bekken/taille behoorlijk breed is.
In rust vind ik het eerlijk gezegd indrukwekkender dan opgespannen...

Op diene Lat spread zie je

Ingediend door Rybeara op Ma, 12/04/2010 - 01:33.

Op diene Lat spread zie je ook je onderrug goed.
Ik denk dat je de handen beter wat in de heupen zet, borst ophalen en
je lats echt helemaal open trekken. Dat is vooral de pose voor de breedte
van je rug.
Vooral wat op oefenen. Mijn poseerwerk sucked ook hoor Sticking out tongue
Nog wat op oefenen en dat komt ook goed, dan heb je nog indrukwekkendere pics Eye-wink
Ik ben benieuwd wat er gaat overblijven na mijn cut, ga ik ook eens wat pose pics
laten nemen Eye-wink

1) Squat light: 5x3x147.5kg:

Ingediend door verb op Ma, 12/04/2010 - 21:22.

1) Squat light: 5x3x147.5kg: chill

2) Bench press heavy: 5x3x125kg: in het vierde en vijfde setje gefaald bij de derde rep. Ook voor het eerst ooit lichte pijn in mn linkerschouder.

3) Chin ups heavy: 5x3xBW+25kg: niet perfect uitgevoerd. Volgende keer ga ik eerst bankdrukken, dan pas squatten en dan optrekken, want 'k had het gevoel dat mn armen nog te vermoeid waren van het bp om meteen goed op te trekken.

4) CGBP: 2x12x80kg: eerste setje vlot, tweede setje was heel zwaar en na de 8ste rep een paar seconden pauze gepakt.

5) Arnold press: 2x12x25kg: behoorlijk chill, enkel linkerschouder deed wat lastig door het bp.

6) Calve raise: 2x12x155kg: chill

7) Shrugs: 2x12x115kg: chill

Training heeft weer veel te lang geduurd door het vele opwarmen voor squat en de lange pauzes tijdens het bp en optrekken. (+ we trainden met drie man in mijn squatkooi)

Hopla, de knie doet weer

Ingediend door verb op Din, 13/04/2010 - 12:30.

Hopla, de knie doet weer zeer. Dzju toch.

Mmm het squaten ging chill

Ingediend door Rybeara op Din, 13/04/2010 - 15:28.

Mmm het squaten ging chill, dus weinig tot geen last en nu de dag nadien heb je last in de knie...

Probeer anders eens eerst je

Ingediend door 515 op Din, 13/04/2010 - 15:38.

Probeer anders eens eerst je kont naar achter te steken (net zoals dat je zou gaan zitten in een stoel) i.p.v. bij je knieën te starten bij de squat.

Idd, vind het ook bizar...

Ingediend door verb op Din, 13/04/2010 - 15:40.

Idd, vind het ook bizar... 'k moet wel zeggen, het is minder dan twee weken geleden. Het lijkt eerder een aanzet tot meer last als'k zo blijf trainen. Morgen 150kg squatten, en dan zie ik wel. Als ik donderdag dan opnieuw last heb zoals twee weken geleden, dan doe ik weer ff een paar trainingen met een licht gewichtje.

(btw, weet iemand hoe het komt dat ik ineens telkens 2 mails krijg als er 1 nieuwe reactie is in men blog? In het begin was dit niet...)

ik krijg geen mails als ik

Ingediend door psycomantje op Din, 13/04/2010 - 15:52.

ik krijg geen mails als ik reactie in mijn blog krijg Laughing out loud

Quote: Probeer anders eens eerst je

Ingediend door MT op Din, 13/04/2010 - 16:05.
515 schreef:
Probeer anders eens eerst je kont naar achter te steken (net zoals dat je zou gaan zitten in een stoel) i.p.v. bij je knieën te starten bij de squat.

Meer algemeen nog: ik raad - en dat heb ik al eerder vermeld - een low bar back squat aan, waarbij er minder stress op de knieën komt. Dat komt er inderdaad op neer dat je meer naar achter gaat zitten en je bovenlichaam meer horizontaal komt. Het is niet ongewoon dat high-bar squatters last hebben van hun knieën.

Quote: Quote: Probeer anders eens eerst je

Ingediend door verb op Din, 13/04/2010 - 16:18.
MT schreef:
515 schreef:
Probeer anders eens eerst je kont naar achter te steken (net zoals dat je zou gaan zitten in een stoel) i.p.v. bij je knieën te starten bij de squat.

Meer algemeen nog: ik raad - en dat heb ik al eerder vermeld - een low bar back squat aan, waarbij er minder stress op de knieën komt. Dat komt er inderdaad op neer dat je meer naar achter gaat zitten en je bovenlichaam meer horizontaal komt. Het is niet ongewoon dat high-bar squatters last hebben van hun knieën.

Heb dat gisteren voor de lol eens men barbell wat lager gelegd (gewoon al rechtstaand, heb niet zo gesquat). Voelde me toch niet echt zelfzeker met die bar zo laag... Heb het gevoel dat de barbell veel veiliger ligt in mijn nek.

Quote: Quote: Quote: Probeer anders eens eerst je

Ingediend door wauter op Din, 13/04/2010 - 20:18.
verb schreef:
MT schreef:
515 schreef:
Probeer anders eens eerst je kont naar achter te steken (net zoals dat je zou gaan zitten in een stoel) i.p.v. bij je knieën te starten bij de squat.

Meer algemeen nog: ik raad - en dat heb ik al eerder vermeld - een low bar back squat aan, waarbij er minder stress op de knieën komt. Dat komt er inderdaad op neer dat je meer naar achter gaat zitten en je bovenlichaam meer horizontaal komt. Het is niet ongewoon dat high-bar squatters last hebben van hun knieën.

Heb dat gisteren voor de lol eens men barbell wat lager gelegd (gewoon al rechtstaand, heb niet zo gesquat). Voelde me toch niet echt zelfzeker met die bar zo laag... Heb het gevoel dat de barbell veel veiliger ligt in mijn nek.

Het is wennen hoor, was voor mij ook het geval maar eens je het gewoon bent zal je nooit highbar meer squatten Eye-wink

Quote: Quote: Quote: Quote: Probeer anders eens eerst je

Ingediend door 515 op Din, 13/04/2010 - 23:40.
wauter schreef:
Het is wennen hoor, was voor mij ook het geval maar eens je het gewoon bent zal je nooit highbar meer squatten ;)

Hier net hetzelfde verhaal Eye-wink