Woopy squat soms

Ingediend door Woopy op Woe, 06/08/2008 - 19:05.

Trainingsgeschiedenis:
- Begonnen met trainen als 50kg wegend ventje dat wat zwaarder wou worden met als doel 60kg te wegen.
- Uiteindelijk uitgekomen op 70kg en toen in een lichte strongman wedstrijd terechtgekomen. Het competitiegegeven en de sport op zich bevielen me, dus ben ik me vanaf dat moment op strongman gaan richten.
- Strongman wedstrijden beginnen doen, zelf trainingen beginnen geven. Na enkele jaren een redelijk niveau binnen Belgisch niveau kunnen halen, al was het al van begin af aan duidelijk dat mijn lengte een groot nadeel is in deze sport.
- Tijdens het "off season" af en toe powerliftingwedstrijden meegedaan. Al snel gemerkt dat ik hier in vergelijking met het Belgisch niveau niet slecht in ben.
- Terechtgekomen bij een goede powerlifting coach en de beslissing gemaakt om me voortaan op powerlifting te richten met nog enkele strongman oefeningen ter ondersteuning.
- Ondertussen blijven verder werken aan het doel om de ultieme Pokémon trainer te worden.

Korte termijn doelen:
- 2xBW front squat
- 120kg log lift
- 240kg deadlift

edit:
Compilatie van het begin van mijn trainingen tot voorjaar 2011: http://www.youtube.com/watch?v=Y4ndVQmLkc4

Plat gaan bij de muziek .

Ingediend door calix op Don, 20/11/2008 - 23:39.

Plat gaan bij de muziek Laughing out loud . Ik dacht eerst "terug zware muziek op de achtergrond" en dan begint dat deuntje... Mr. Green . Had je gefilmd tot als je er vanonder kwam en mee begon te dansen Sticking out tongue . Oh jongens toch.

Ziet er zeer bijzonder uit.

Ik vond het er wel bij

Ingediend door Woopy op Don, 20/11/2008 - 23:47.

Ik vond het er wel bij passen, aangezien het iets circus achtig heeft Laughing out loud
Meedansen zou moeilijk geweest zijn, aangezien ik die muziek er later heb opgeplakt. Met zo'n muziek kan ik echt niet trainen hoor Sticking out tongue

Anyway het was wel eens de moeite, nu die balans verder in orde krijgen. Het is nog niet zo makkelijk om een barbell te balanceren met je voeten Laughing out loud

Ja, ik zou er ook niet op

Ingediend door calix op Don, 20/11/2008 - 23:51.

Ja, ik zou er ook niet op kunnen trainen. Nu ga ik kermis en circus altijd met jou associëren Laughing out loud .

als er een prijs is voor

Ingediend door rumble_in_the_jungle op Vrij, 21/11/2008 - 08:58.

als er een prijs is voor speciaalste lift 2008 dan heb jij die met de leg press gewonnen Eye-wink

Hey Woopy Ik heb eindelijk

Ingediend door MT op Vrij, 21/11/2008 - 10:45.

Hey Woopy

Ik heb eindelijk de weg naar je blog gevonden. Het was een hele opgave om alles tot nu toe door te nemen, maar ik heb dat gedaan. En met succes. Mr. Green

Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk onder de indruk van je trainingsstrategie en -ethiek en zeker ook van je stats (maar dat was ik al Smiling ). Mijns inziens ga je erg professioneel om met je training. Smiling

Je schijnt over een meer dan behoorlijke work capacity te beschikken, gezien het volume en de intensiteit van je training. Vooral wat je benen betreft. Het verbaast me niet dat die zo hard groeien. Smiling Maar wellicht is zo'n hoog volume vooral voordelig voor een strongman als jij.

Vermoedelijk kan je zo nog wel een hele tijd doorgaan. Maar mocht je op ene bepaald moment vast komen te zitten, dan is het misschien een goed idee om je huidige training vooral op volume te houden en de PR's te verplaatsen naar een nieuwe dag, een PR-dag, zo je wilt. Tenminste, dat is een idee dat plots bij me opkomt; het leek de best dat even te vermelden i.p.v. het te vergeten. Sticking out tongue

Keep up the good work! Eye-wink

Bedankt Voorlopig werkt

Ingediend door Woopy op Vrij, 21/11/2008 - 11:06.

Bedankt Smiling

Voorlopig werkt deze manier van trainen nog altijd heel goed, dit is geloof ik de langste periode dat ik op een zelfde manier blijf trainen en er nog voordeel uithaal en dat het me ook niet begint tegen te steken, dus voorlopig ga ik nog even verder. Vooral het feit dat er veel variatie zit in mijn trainingen (geen vast schema dat ik elke week strikt volg, maar een schema dat als richtlijn dient) zorgt daar waarschijnlijk voor.
Een PR dag klinkt ook leuk, maar ik weet niet of mijn CNS het zou aankunnen om bij meer dan 2 oefeningen in 1 training een PR poging te doen Sticking out tongue

Anyway, deze ochtend heb ik mezelf nog es gewogen. Ik heb een tijdje rond de 74kg blijven hangen, maar ben nu weer langzaam aan het stijgen. Deze ochtend stond ik op 74,9kg. Die laatste 100 gram kon er niet meer bij I guess Sticking out tongue Maar goed, binnenkort nog eens tijd voor nieuwe foto's dus Eye-wink

Dit weekend wordt het nogal slecht weer, dus ik vrees dat er geen strongman training zal zijn. Als de tuin nat ligt, is dat echt niet te doen, en bovendien zou ik het gras helemaal kapot maken zo. Misschien als er een droog moment is, dat ik nog even oefen met de farmers op de oprit, maar daar zal het dan bij blijven.

mocht er iemand jouw

Ingediend door rumble_in_the_jungle op Vrij, 21/11/2008 - 11:44.

mocht er iemand jouw sponseren stel ik volgende voor ;

1 paar schoenen met spikes onderaan

1 tractor + aanhangwagen met al het nodige materiaal

1 groot vlak grasveld

1 bijhorende schuur volgestouwd met palleten en heftruck

Laughing out loud

Is altijd welkom

Ingediend door Woopy op Vrij, 21/11/2008 - 11:54.

Is altijd welkom Sticking out tongue

had je echt geen andere

Ingediend door wauter op Vrij, 21/11/2008 - 20:21.

had je echt geen andere muziek?Sticking out tongue moeilijke oefening zo te zien

Event training (of beter:

Ingediend door Woopy op Zon, 23/11/2008 - 23:26.

Event training (of beter: samen met broer en zus spelen in de sneeuw)

- Zo groot mogelijke sneeuwbal maken en rollen tot hij niet meer in beweging raakt.

- Atlas snowballs (grote sneeuwballen maken en op de schouders proberen krijgen)

- Sneeuwballen gevecht met sneeuwballen ter grootte van een gemiddeld sneeuwmannenhoofd

Laughing out loud

Daar zouden ze een event van

Ingediend door calix op Ma, 24/11/2008 - 02:05.

Daar zouden ze een event van moeten maken Sticking out tongue .

Ik heb filmpjes zitten bekijken en artikels zitten lezen over Deadlift en de welgekende varianten (Sumo, Stiff-Legged). Na mijn testfilmpje eens te herbekijken van mijn Deadlift, ziet mijn techniek er goed uit, alleen blijk ik eerder een Stiff-Legged Deadlift uit te voeren. Mijn benen zijn licht gebogen en bewegen zo goed als niet. Dus eigenlijk zat ik vooral met de rug te trekken.

Aangezien jij al de eerder vernoemde soorten Deadlifts gedaan hebt: zit er veel verschil tussen je werkgewicht/PR op de Deadlift en de Stiff-Legged Deadlift?

Dunno, t'is lang geleden dat

Ingediend door Woopy op Ma, 24/11/2008 - 08:51.

Dunno, t'is lang geleden dat ik nog een stiff legged gedaan heb Smiling

Voorlaatste dag dat ik

Ingediend door Woopy op Ma, 24/11/2008 - 16:55.

Voorlaatste dag dat ik Animal Stak gebruik, en ik heb er compleet niets van gemerkt.
Op DBB heb ik wat hints gekregen wat ik nog kan proberen, geen fancy stuff maar meer standaard dingen. Na wat topics te doorlezen, heb ik Xtend (mix van BCAA's en Glutamine) en ZMA (wat ik vooral voor een betere slaap wil nemen, en stiekem toch ook wel omdat het schijnt voor vage dromen zorgt Sticking out tongue) besteld. Zeer benieuwd wat dit zal brengen, maar de reacties over deze producten zijn precies toch unaniem positief.
Deze ochtend woog ik weer 74,9kg, wat op zich niet slecht is (zelfde als vrijdagochtend), omdat de weekends bij mij meestal toch wat minder zijn qua voeding (minder en slechter). Veel kans dat ik morgen goed over de 75kg zit, eindelijk Smiling Daarna blijf ik uiteraard gewoon verder eten, maar zolang ik niet terug onder 75kg zak, kan het gewicht me op dat moment niet veel meer schelen. Na mijn skivakantie maak ik dan een nieuwe planning naar 80kg.

Pull training morgen. Vanavond nog niet, aangezien mijn biceps toch een beetje stijf geworden zijn van gisteren met die grote sneeuwbal te rollen (ik voelde mijn biceps op dat moment na een tijdje ook verzuren Sticking out tongue). Dus even laten herstellen en morgen er volledig tegenaan gaan.

Zo, dat was mijn update voor vandaag Sticking out tongue

mooi

Ingediend door rumble_in_the_jungle op Ma, 24/11/2008 - 17:10.

mooi Smiling

Pull Platform deadlift

Ingediend door Woopy op Din, 25/11/2008 - 23:12.

Pull

Platform deadlift (hoogte: net laag genoeg dat mijn voeten nog onder de bar konden)
10x20kg
5x60kg
3x100kg
5x120kg
5x120kg (filmpje)
0x140kg (kotsgevoel)

Pull ups
10x
8x
6x
5x
4x
4x
4x
4x
5x
(totaal: 50)

Prone incline curl
10x20kg
10x20kg

Die platform deadlift had ik ZWAAR onderschat! Toch wel een pak zwaarder dan een normale deadlift.
Mijn rechter biceps voelde wel niet echt goed tijdens die deadlift. Tijdens de rest van de training heb ik die toch ook wat gevoeld. Daardoor heb ik ook niet teveel oefeningen gedaan. Hopelijk geen blessure die in opkomst is.

Filmpje

5x120kg

(sinds wanneer is youtube in breedbeeld trouwens Laughing out loud)

Mooi filmpje, de belichting

Ingediend door calix op Din, 25/11/2008 - 23:30.

Mooi filmpje, de belichting is ook al veel beter. Ik heb het mij vandaag ook afgevraagd of het aan mijn laptop lag of als youtube veranderd is.

Ik had dernet eens zin om te Deadliften, en amai! Er zijn 4 mogelijkheden:
- ik had geluk?
- ik trainde vroeger niet voluit?
- vandaag was een goeie dag?
- jouw schema doet wonderen Sticking out tongue ?!

Mijn PR van Deadlift, zonder deftige opwarming (niet slim maarja, ik wou het snel even proberen en ik sta wel versteld) met 14kg verhoogd. En ik heb 2 weken van je schema gevolgd. Daarna meteen Bench Press geprobeerd maar dat was minder dan vroeger, ligt misschien aan het feit dat ik niet opgewarmd was.

Belichting is inderdaad

Ingediend door Woopy op Din, 25/11/2008 - 23:45.

Belichting is inderdaad beter, maar dat is jammer genoeg een cameralocatie die ik slechts bij weinig oefeningen zal kunnen gebruiken (op de safety bars, dus bij andere oefeningen knalt die camera er meteen af Sticking out tongue)

Geweldig schema he Cool
Nu ja mijn bench press is de laatste tijd ook niet geweldig, mijn schema is daar ook niet erg op gericht. Dus als je bench press belangrijk vind, kan je de push training best wat aanpassen denk ik Smiling Opwarming kan natuurlijk ook.

Het is geen prioriteit,

Ingediend door calix op Din, 25/11/2008 - 23:54.

Het is geen prioriteit, alles moet zo sterk mogelijk zijn. Ik vind het niet slecht met Incline Bench Press en Flat DB Bench Press. Voor kracht lijkt mij dat wel goed, misschien gewoon af en toe eens omwisselen met Overhead Press. Ik vroeg me onlangs af of dit schema niet te gevorderd is voor mij (een beginner).

Als je je overtraint voelt,

Ingediend door Woopy op Din, 25/11/2008 - 23:57.

Als je je overtraint voelt, iets rustiger aandoen. Maar ik denk als je goed eet en rust, dat het geen probleem mag zijn Smiling

Ik denk niet dat er mij

Ingediend door calix op Woe, 26/11/2008 - 00:06.

Ik denk niet dat er mij overtraining te wachten staat. Mijn voeding en rust kunnen soms wel beter... en mijn regelmaat ook. Als je weet wanneer ik begonnen ben met je schema, en weet dat ik 2 weken getraind heb... lig ik dus alweer een aantal weken stil Neutral .

Nee, ik vroeg het mij gewoon af omdat men vaak zegt: beginners beginnen bij een beginnersschema, en daar ga ik wel mee akkoord. Maar uiteindelijk ligt de beslissing toch bij wat ik het liefst doe.

Ook waar. Ach als je niet

Ingediend door Woopy op Woe, 26/11/2008 - 00:21.

Ook waar.
Ach als je niet elke keer een max probeert, is de intensiteit in dit schema ook niet zo ongelooflijk hoog, dus imo kan je er als beginner ook mee weg.

Anyway planning voor de volgende trainingen:
Morgen push press tot max. 80kg evenaren, afhankelijk van hoe het gaat daarna 85kg proberen, of nog een paar sets van 1 rep met 80kg proberen.
Vrijdag box squats (eerste keer) en nog wat testen hoe ver ik kan gaan met de ubercoole leg press.
Volgende week rack pulls (voor deadlift).

Hopelijk gaat het morgen goed, want vorige keer was die 80kg toch ook maar nipt gelukt Smiling

En dit weekend maak ik normaal foto's. Ik weeg sinds vandaag eindelijk 75kg Laughing out loud

Ja, als de vooruitgang bij

Ingediend door calix op Woe, 26/11/2008 - 00:35.

Ja, als de vooruitgang bij alles goed is dan ga ik hier wel mee door, alleen zorgen dat de geplande trainingen ook gedaan worden Sticking out tongue . Wat het verschil ook kan verklaren is dat ik eerder SL DL deed en nu niet, maar zowiezo ben ik wel blij, het was bijna 19kg meer ipv 14kg, ik kon net niet locken.

Succes met de komende trainingen, ik kijk al uit naar de verslagjes en zeker naar de nieuwe foto's. Nu in rechte lijn naar de 80kg!

Ik heb net wat oude

Ingediend door Woopy op Woe, 26/11/2008 - 00:43.

Ik heb net wat oude trainingsfilmpjes gevonden en heb er wat screenshots van genomen Laughing out loud
Ik moet toen zo'n 53-55kg gewogen hebben.
Dit alvast als voorproefje, en om mijn foto's van dit weekend nog beter te laten uitkomen Sticking out tongue
Manman, hoe zalig zou het zijn moest ik met mijn huidige gewicht dat vet% gehad hebben Sticking out tongue

aan het dippenaan het dippen
zittendzittend
aan het military pressenaan het military pressen

En als extra voorproefje een

Ingediend door Woopy op Woe, 26/11/2008 - 00:46.

En als extra voorproefje een foto van enkele weken geleden (op 74kg) MET kleren, dus om meer te zien moet je nog even wachten Sticking out tongue


Knappe training weer! Toen

Ingediend door 515 op Woe, 26/11/2008 - 01:16.

Knappe training weer!
Toen had je nog licht in je kamer Smiling (het laatste filmpje is overigens ook al iets beter voorzien van licht.)
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

In vergelijking met vroeger

Ingediend door MT op Woe, 26/11/2008 - 12:18.

In vergelijking met vroeger ben je geen Woopy meer, maar een WOOP! Sticking out tongue Goed bezig. Eye-wink

@calix: ik ben het met je eens dat je een schema moet doen dat je graag doet. Maar ik heb niet de indruk dat Woopy's schema overnemen momenteel voor jou de beste oplossing is.
Ik ben die mening niet toegedaan op technische gronde, maar omdat je motivatie en trainingsethiek nog niet op punt staan.

Je zou gelanceerd moeten raken. En eens je op kruissnelheid bent, dan zal je je motivatie exponentiëel zien stijgen. Dan kan je je veel meer veroorloven, omdat je dan zeker bent dat je zal trainen en dat je goed zal trainen. Dat is een mentale toestand die je binnen een paar weken bereikt kan hebben, maar om daar te geraken moet je nu eerst gewoon van start gaan en aantal PR's halen. Je moeten weten waar je aan toe bent.
Training is nu wellicht nog obligaat, maar moet een gewoonte worden. Ik zou je aanraden de komende twee, drie weken gebruik te maken van een simplistisch schema, waar je niet erg tegenop kan kijken. Iets dat minder dan een half uur duurt. Zoiets, bvb.:
Ma
Back squat (2*5)
Bench press/Press (2*5)
Barbell row (2*5)
Geen assistentie, tenzij je er écht zin in mocht hebben

Wo
Deadlift (1*5)
Press/Bench press (2*5)
Pull-up (1*5)
Geen assistentie, tenzij je er écht zin in mocht hebben

Vr
Back squat (2*5)
Bench press/Press (2*5)
Barbell row (2*5)
Geen assistentie, tenzij je er écht zin in mocht hebben

Doe zoiets; begin licht en merk je prestaties sterk verbeteren. Verplicht jezelf geen enkele training te missen (wat niet zo moeilijk is met een schema als het bovenstaande).
Binnen een paar weken is je motivatie in orde en kan je ervoor opteren bijvoorbeeld Woopy's schema te gebruiken.

Ik heb ook periodes gekend dat ik niet aan het trainen raakte; dat ik opkeek tegen trainen. Maar dat patroon moet je doorbreken. En dat is bij mij altijd maar gelukt door heel lichte trainingen (nog lichter dan boven beschreven) te doen. En eens je die regelmaat weer te pakken hebt, heb je mogelijkheden genoeg. Eye-wink

gezellige vrienden heb jij

Ingediend door mark1234 op Woe, 26/11/2008 - 12:42.

gezellige vrienden heb jij woopy. Wel mooie vorderingen!

Vrienden? Die lange ken ik

Ingediend door Woopy op Woe, 26/11/2008 - 12:44.

Vrienden? Die lange ken ik niet en die slaapwandelaar is een collega Sticking out tongue

zelfs om die beelden van

Ingediend door Hardrocker op Woe, 26/11/2008 - 14:17.

zelfs om die beelden van vroeger te evenaaten ga ik nog stevig mogen doortreinen, laat staan om de huidige WOOP(y) te evenaren.

Nee, daarvoor moet je gewoon

Ingediend door Woopy op Woe, 26/11/2008 - 14:29.

Nee, daarvoor moet je gewoon stoppen met eten Sticking out tongue