Ingediend door Woopy op Woe, 09/09/2015 - 14:48.
Ingediend door spierbal x op Zon, 22/03/2015 - 17:37.
Kwaliteit
Score: 0.0, Votes: 0

Wat is de optimale verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten?

In deel 1 heb je kunnen lezen dat het meeste resultaat geboekt wordt door het bepalen van de juiste caloriebehoefte. Op de tweede plaats in de hiërarchie zien we dat de juiste verdeling van macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten) van grote invloed is op het effect van een dieet. Met andere woorden: met de juiste samenstelling kun je sneller het beoogde resultaat bereiken.

Ingediend door spierbal x op Zon, 22/03/2015 - 17:27.
Kwaliteit
Score: 0.0, Votes: 0

Verantwoord vet verliezen - De caloriebalans

Het verliezen van lichaamsvet is tegenwoordig een gewenst fenomeen, de één wil zijn sixpack zichtbaar maken voor de zomer, een ander moet afvallen om gezondheidsredenen. Wat voor reden je ook hebt, in dit artikel leer je om het vetpercentage op een gezonde wijze te verlagen én daarbij je spiermassa te behouden. De vijf principes van diëten zetten we in volgorde van belangrijkst naar minst belangrijk:

1. Calorie balans
2. Verhouding koolhydraten, eiwitten en vetten (de 3 macronutriënten)
3. Timing van macronutriënten

Ingediend door justinkames op Zon, 17/08/2014 - 23:38.
Kwaliteit
Score: 4.0, Votes: 2

Hallo beginnende bodybuilders/powerlifters,

Ingediend door fielover op Zat, 19/07/2014 - 20:48.
Kwaliteit
Score: 0.0, Votes: 0

Beste, weet iemand een goed dieet dat goed te combineren valt met fitnessen en werk ? Ik ben 1,90 groot en weeg 112kg zou graag naar de 100kg/95kg gaan ik neem per dag 1 maaltijd vervanger (shake) en eet soms ook proteinpannekoeken, drink zeker 1,5 l per dag water. Zou iemand mij ook oefeningen kunne geven want ik zou ook graag wat breder worden maar gewoon dat mijn lichaam niet zo vet lijkt.

Mvg Niels

Ingediend door gleke op Vrij, 06/09/2013 - 09:56.
Kwaliteit
Score: 5.0, Votes: 1

Aangezien ik geen pdf of word bestand kan plaatsen hier, heb ik het artikel ergens anders geupload (zie onderstaande link).

http://www16.zippyshare.com/v/18101775/file.html

Ingediend door Benoot op Woe, 28/11/2012 - 21:41.
Kwaliteit
Score: 0.0, Votes: 0

Hallo,

Ik ben net nieuw hier. Ik ben zestien jaar oud. Ik train mijn spieren ook al een tijdje en streef naar een strak lichaam. Ik moet zeggen dat het al effect heeft gehad op mijn lichaam zeker mijn armspieren zijn er op vooruit gegaan. Ik ga binnenkort ook zwemmen en lopen in mijn schema zetten.

Maar...

Mijn buikspieren gaan er niet echt veel op vooruit. Als Ik ze opspan zie ik lijnen die blokjes vormen maar zodra ik ze ontspan zie ik weer gewoon de middenlijn van de buikspieren alleen. Wat zou ik kunnen doen om mijn blokjes zichtbaar te maken ?

Ingediend door Benoot op Woe, 28/11/2012 - 21:41.
Kwaliteit
Score: 0.0, Votes: 0

Hallo,

Ik ben net nieuw hier. Ik ben zestien jaar oud. Ik train mijn spieren ook al een tijdje en streef naar een strak lichaam. Ik moet zeggen dat het al effect heeft gehad op mijn lichaam zeker mijn armspieren zijn er op vooruit gegaan. Ik ga binnenkort ook zwemmen en lopen in mijn schema zetten.

Maar...

Mijn buikspieren gaan er niet echt veel op vooruit. Als Ik ze opspan zie ik lijnen die blokjes vormen maar zodra ik ze ontspan zie ik weer gewoon de middenlijn van de buikspieren alleen. Wat zou ik kunnen doen om mijn blokjes zichtbaar te maken ?

Ingediend door dayswork op Din, 12/06/2012 - 21:32.
Kwaliteit
Score: 1.0, Votes: 2

hallo ik zit namelijk met een vraag,

ik train al 9 maand en ben goe bijgekomen in massa enal maar zit meh 1 probleem

linkerborst triant beter of rechterborst waardoor de linker beter uitkomt Sad

ik train nochtans veel met halters enzo waardoor ik zkr ben dat ik ze beide train

wat kan ik hier aan doen ?

kan iemand mij helpen ?

groeten

Ingediend door Taylor op Ma, 05/03/2012 - 22:33.
Kwaliteit
Score: 1.0, Votes: 1

Heey,Taylor hier Eye-wink

stats: 16 jaar, 1m87 en ongeveer 70kg.

Ik volg nu al een dikke 2 maand onderstaand schema. De resultaten zijn redelijk, maar ik had meer verwacht. ik weet dat jullie me allemaal het SS aanraden, maar aangezien ik daar de mogelijkheden daar niet voor heb (zie mijn 2de artikel), zou ik willen trainen met dit soort schema. Omdat ik (vooral) massa wil, doe ik 3 sets van 12 reps (behalve bij Bench Press 3x8).

Schema:

Borst:
- Bench Press
- Flyes
- Incline Dumbell Pressflyes (zie deze site --> oefeningen)

Schouders:
- Military Press