Blog Joris

Ingediend door Joris op Vrij, 31/12/2010 - 18:42.

Oorspronkelijke doelen waren erg hoog (motivatie ook, is dus goed).
In praktijk heb ik het echter niet kunnen maken consequent te trainen. Ik hoop dit jaar echter toch elke week nog een 90% training te doen tijdens examens, zodat ik niet teveel kracht verlies.
Momenteel wil ik vooral aan UB werken, huidige stats:
Squat 3x5x130kg - 1x140kg
Deadlift 5x152.5kg* - 1x160kg (*lang geleden)
CGBP 1x5x75kg - 1x85kg
Overhead press 5x60kg
Push press 1x80kg
Het voornaamste doel is momenteel mijn overhead omhoog. Ik heb daar in de afgelopen maanden naar mijn mening goede progressie op gemaakt, en dit mag zeker blijven duren.

Het klinkt even cool als het

Ingediend door Joris op Ma, 25/07/2011 - 18:46.

Het klinkt even cool als het eruit ziet, maar op foto ziet het er niet goed uit. Reeds geprobeerd Sticking out tongue

WL shoes zijn vandaag

Ingediend door Joris op Din, 26/07/2011 - 12:15.

WL shoes zijn vandaag aangekomen Smiling Direct FS gefilmd.
Dit is op de nieuwe schoenen_______________________________________Dit is op de nieuwe schoenen + 18mm hout:

Ik denk dat ik best gewoon op schoenen doe, en mijn pezen dagelijks stretch. Wat denken jullie? Straks training trouwens, ga FS licht beginnen en 3x week doen, omdat ik zeker niet wil dat doordat er pezen anders aangesproken worden ik deze direct verneuk.

De eerste front squat ziet

Ingediend door MT op Din, 26/07/2011 - 13:06.

De eerste front squat ziet er goed uit. Een beetje onwennig/trillerig, maar dat lijkt me niet zo vreemd met nieuwe schoenen.
De tweede front squat vertoont een beetje butt wink (de eerste niet). Dat is niet logisch. Sticking out tongue Ik veronderstel dat het een slordigheidje is.

Maar zoals ik het zie, kan je uitstekend front squatten met 'gewoon' weightlifting shoes aan. Ik zou het daarop houden. Trouwens, als je snatch/C&J doet, heb je ook geen plankje onder je hielen.

Blij te lezen dat je dagelijks stretcht. Smiling
Drie keer per week (licht) front squatten lijkt me een uitstekende methode om je lichaam te laten wennen en de beweging helemaal onder de knie te krijgen. Ook goed als opwarming voor de rest van je training.

Ja, dat van C&J en snatch

Ingediend door Joris op Din, 26/07/2011 - 13:41.

Ja, dat van C&J en snatch was ook vooral wat mij tegenhield Sticking out tongue Voor bovenrug ga ik gewoon zien hoe die eruit ziet eens ik zwaarder FS doe, omdat ik nu sowieso een rechtere rug heb, denk ik niet dat die erg gaat bollen, behalve bovenaan en in het begin van de beweging, maar dat is anatomisch denk ik. We zullen wel zien Smiling

Overhead press5*52kg

Ingediend door Joris op Din, 26/07/2011 - 23:27.

Overhead press
5*52kg easy
5*54.5kg redelijk zwaar, voeten stonden niet goed, 2-3x verplaatst
3*57.5kg (1zwaar, 2 licht, 3 zwaar) 4F
4*54.5kg (5F)
Heel tevreden.

Squat
5*120kg
5*120kg
5*120kg bar had de neiging naar voor te rollen bij een vd reps, daarna op gelet en geen last meer.

Front squat
Vele doubles op 70kg, enkele op 80kg.
Filmpje:

Opmerking
Ik moet erop letten dat ik niet naar achter ga en een soort hipdrive gebruik. Ik merk ook dat de FS beter gaat als ik gelijktijdig mijn derrière (wat een geweldig gay woord) naar achteren steek en mijn knieën naar voren. Volgens mij kan dit geen kwaad, de FS is eigenlijk een rechtlijnige beweging, maar de meesten steken hun kont wel naar achter op het einde. Veel verschil zie ik er niet in, aangezien ik dat bij mijn 2de frontsquat doe, en de voordelen zijn:
- Rug lijkt rechter
- Ik heb geen hipdrive, maar duw eigenlijk schuin omhoog vanuit mijn hielen.

Bench press
5*70kg
5*70kg
5*70kg
WTF Sticking out tongue Mijn goal op oudjaar gezet nooit nagestreeft, gezien ik sindsdien geen vooruitgang maakte om dat bench mij niet echt kan schelen. Normaal zat ik altijd rond 5*5*75.5kg.
Dit is echt slecht, hier ga ik aan werken aangezien dat mijn plan was voor de vakantie. Er zal veel werk zijn. Kan wel te maken hebben met thuis benchen, andere bench & barbell is moeilijk positioneren. Desondanks trekt dit op geen kloten. Vanaf nu krijgt deze lift dus meer aandacht. Had eigenlijk gehoopt dat die vooruitgang had gemaakt doordat mijn overhead toch wel wat sterker geworden is de laatste maanden, maar dat is dus niet het geval Sticking out tongue

Geen energie meer, dus geen power cleans. Geen schande, al lang niet meer gedaan dus die ene keer maakt niet uit. Hele lange training (2u+), ik heb heel lang aan FS gezeten, geen idee hoe dat komt. Overhead en squat waren op normaal tempo (squat 5min rust, press < 5min rust)

Al bij al heel tevreden, omdat squat nog altijd goed gaat, ik eindelijk mijn WL shoes heb en er traag maar voor mij toch significant progressie komt in mijn overhead.

Kuttraining

Ingediend door Joris op Vrij, 29/07/2011 - 11:27.

Kuttraining thuis.
Ochtendttraining, en 2 dagen minder slaap, maar vrees dat het niet daardoor komt Angry Hoewel ik volgende keer gewoon probeer alsof ik deze training niet gehad heb (qua squat dan).
Squat
3*122.5kg
4*122.5kg (5F, waren wel heel goed van diepte)
CGIBP
5*57.5kg
3*57.5kg(4kont vd bank, 5 fail)
5*57.5kg
Bedoeling was 3*5 maar niet zo heel goed gezind (schrijf dit tijdens training)
4*57.5kg
5*57.5kg
PR
Vind dat een ongelooflijk verraderlijke oefening. Als je de barbell iets te ver weg duwt is hij verloren. Bij overhead press is dat ook, maar daar duw ik hem zo ver mogelijk naar achter, hier gaat dat niet.
Nu denk ik dat ik het gevonden heb, ik deed mijn barbad altijd verticaal, ter hoogte van mijn tepels. Op internet staat een filmpje waar ze hem boven hun borst leggen, beetje tussen nek & borst.
Verder vroeg ik mij af of rug van de bank cheaten is; ik snap niet waarom ik dat deed (want het lijkt mij handig alle steun van het bankje te gebruiken). Ik mag hopen dat dat niet was om meer schouders en minder borst te gebruiken?
Deadlift
3*135kg
2*135kg (1min later, na rep 3 wilde ik de vierde trekken met mijn kont te hoog. Merkte dat tijdelijk en wilde eerst filmpje zien. Techniek zat goed (niet perféct, maar toch wel goed), en dan nog 2 reps gedaan, deze helaas wel met minder goeie techniek.
DL heeft nog wat goedgemaakt (door vlotte opwarming met prima techniek zonder belt, word ik blij van). Geen slecht gevoel, maar wel geen goeie training.
Had nog meer gepland maar moet om 12u beginnen werken, dus moest ochtendtraining doen, anders pompaf. Overigens vind ik dat enkel een pussy zwak is tijdens een ochtendtraining, vandaar dat ik ochtendtrainingen niet mijd, ik wil namelijk van dit pussy-gedrag af.

Beter een mindere training

Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/07/2011 - 11:33.

Beter een mindere training dan geen training Eye-wink
CGBP doe je toch voornamelijk voor het versterken van je triceps?
Armen zo dicht mogelijk bij je romp houden, hoe meer je je ellebogen naar buiten verplaatst des te meer
pec activiteit je zal hebben.

Quote: Beter een mindere training

Ingediend door 515 op Vrij, 29/07/2011 - 11:56.
Rybeara schreef:
CGBP doe je toch voornamelijk voor het versterken van je triceps?

Ik denk dat het Close Grip Incline Bench Press is.

Vandaar ik dacht dat de I

Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/07/2011 - 12:16.

Vandaar ik dacht dat de I een tip fout was Sticking out tongue

Quote: Vandaar ik dacht dat de I

Ingediend door 515 op Vrij, 29/07/2011 - 13:48.
Rybeara schreef:
Vandaar ik dacht dat de I een tip fout was Sticking out tongue

Dat dacht ik eerst ook Eye-wink Mr. Green

Oei, mijn reactie van

Ingediend door Joris op Vrij, 29/07/2011 - 19:12.

Oei, mijn reactie van daarstraks vergeten in te zenden Sticking out tongue
Ja, en voor schouders, maar mijn triceps zijn sowieso dicht bij mijn romp, in geval 1 touch ik mijn borstbeen, in geval 1 mijn borst.

Hier touch ik lager:

Ik hoop dat er een hoop kan verbeteren aan deze techniek, want zoals ik hem in die eerste video doe vind ik het echt een lastige oefening, heel moeilijk om barbad te controleren, zeker gecontroleerd laten zakken.

Overigens leek ICGBP misschien duidelijker dat het geen typfout was, maar vind de benaming (volgorde) CGIBP logischer Sticking out tongue.

Je arched je rug meer bij

Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/07/2011 - 19:24.

Je arched je rug meer bij het 2de setje, wat inhoud dat je meer kracht uit de pecs haalt.

Wow dat is wel heel erg

Ingediend door nick_B op Vrij, 29/07/2011 - 19:31.

Wow dat is wel heel erg incline! Ik zit toch een pak lager dan jij hoor!
Btw schuif jij niet weg aangezien je zitstuk vlak is ipv ook incline?

Quote: Je arched je rug meer bij

Ingediend door Joris op Vrij, 29/07/2011 - 19:35.
Rybeara schreef:
Je arched je rug meer bij het 2de setje, wat inhoud dat je meer kracht uit de pecs haalt.

Verder geen techniek 'fouten'? Sad Van dat archen zie ik als lichte cheat, die ik wel toelaat nu ik weet waarom het is.
@ Nick:
Ik heb een absolute hekel aan bench press, hoewel ik, nu ik er extreem zwak in ben, er meer liefde voor begin te voelen gezien ik hem nu ook als een waardige lift begin te beschouwen.
Desondanks doe ik incline om overhead te versterken, die is niet goed maar dat vind ik héél erg belangrijk. En cool.

Quote: Quote: Je arched je rug meer bij

Ingediend door nick_B op Vrij, 29/07/2011 - 19:46.
Joris schreef:
Rybeara schreef:
Je arched je rug meer bij het 2de setje, wat inhoud dat je meer kracht uit de pecs haalt.

Verder geen techniek 'fouten'? Sad Van dat archen zie ik als lichte cheat, die ik wel toelaat nu ik weet waarom het is.
@ Nick:
Ik heb een absolute hekel aan bench press, hoewel ik, nu ik er extreem zwak in ben, er meer liefde voor begin te voelen gezien ik hem nu ook als een waardige lift begin te beschouwen.
Desondanks doe ik incline om overhead te versterken, die is niet goed maar dat vind ik héél erg belangrijk. En cool.

En ik heb een absolute hekel aan Press Laughing out loud
En misschien is het interessant om je palen wat naar voor te zetten of je bench naar achter ipv wat je nu doet om de barbell uit te racken want het lijkt maar raar Sticking out tongue

CGIBP ziet er goed uit. Een

Ingediend door wauter op Vrij, 29/07/2011 - 19:53.

CGIBP ziet er goed uit. Een tip die ik je kan geven is, nooit op de pc zitten je log aan te vullen tijdens het trainen, verlies van focus. Tijdens je training moet je alleen bezig zijn met je training.

Quote: CGIBP ziet er goed uit. Een

Ingediend door nick_B op Vrij, 29/07/2011 - 19:58.
wauter schreef:
CGIBP ziet er goed uit. Een tip die ik je kan geven is, nooit op de pc zitten je log aan te vullen tijdens het trainen, verlies van focus. Tijdens je training moet je alleen bezig zijn met je training.

Bwaah, doe ik ook steeds. En ik heb daar geen last van. Smiling

Ik doe dat nooit, is

Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/07/2011 - 20:01.

Ik doe dat nooit, is inderdaad niet goed.
Setje afwerken, gewichten versteken (indien nodig), eens drinken (+ wat genieten van de muziek, maar wel de focus houden) en volgende set doen.

Quote: CGIBP ziet er goed uit. Een

Ingediend door Joris op Vrij, 29/07/2011 - 20:04.
wauter schreef:
CGIBP ziet er goed uit. Een tip die ik je kan geven is, nooit op de pc zitten je log aan te vullen tijdens het trainen, verlies van focus. Tijdens je training moet je alleen bezig zijn met je training.

Is er een verschil tussen op de pc typen en schrijven? Dat is geen sarcastische vraag, dat zou effectief kunnen. En indien dat het geval is schrijf ik het in't vervolg op. Maar ik ben er vrij zeker van dat schrijven voor mij onschuldig is. Bovendien is het handig dat ik achteraf de commentaar zelf kan lezen, ik heb nl. het voornemen voor elke training mijn vorig verslag te lezen.

Kan je je workout geen uur

Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/07/2011 - 20:06.

Kan je je workout geen uur onthouden Puzzled en dat als student, haha.
Ik typ mijn workout meestal uit bij mijn post workout shake.

De workout wel, hoewel het

Ingediend door Joris op Vrij, 29/07/2011 - 20:11.

De workout wel, hoewel het soms mislukt hoor. Bovendien zijn er dingen die ik opmerk tijdens de training (vb barbell rolde bij squat) waarop ik de volgende training extra moet letten. Als ik deze niet opschrijf vergeet ik deze. Bovendien ben ik echt niet overtuigd van dat afleiden; ik pak sowieso enkele minuten rust tussen de sets.

Ik weet dat zelfs nog uren

Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/07/2011 - 20:19.

Ik weet dat zelfs nog uren (dagen) na mijn workout wat er juist goed of niet goed liep en wat ik juist gedaan heb Shocked

Ik denk ook even liever niet

Ingediend door nick_B op Vrij, 29/07/2011 - 20:20.

Ik denk ook even liever niet aan wat er op me te wachten staat. Wat maakt het nu uit waar je de vorige minuut aan hebt gedacht als jeje maar concentreert tijdens de oefening.

Omdat je dan een bepaalde

Ingediend door Rybeara op Vrij, 29/07/2011 - 20:28.

Omdat je dan een bepaalde agressie kan opbouwen om een zwaardere set tot succes en verder te volbrengen.

Quote: Ik denk ook even liever niet

Ingediend door Joris op Vrij, 29/07/2011 - 20:30.
nick_B schreef:
Ik denk ook even liever niet aan wat er op me te wachten staat. Wat maakt het nu uit waar je de vorige minuut aan hebt gedacht als jeje maar concentreert tijdens de oefening.

Dat is wat ik ook denk. Soms duurt het een minuut dat ik aan mijn squatbar sta alvorens ik squat, maar dat is doordat ik veel belang hecht aan een goede set-up. Verder denk ik ook tijdens het squatten, het is niet doen zonder denken bij mij Sticking out tongue Bijvoorbeeld bij een zware squat moet ik soms denken: luister niet naar die benen, je kan er nog wél een uitkrijgen.

Tijdens je training hoor je

Ingediend door wauter op Vrij, 29/07/2011 - 20:58.

Tijdens je training hoor je alleen bezig te zijn met je training, een bepaald aandachtspunt kan je toch onthouden tot na de training?

Quote: Omdat je dan een bepaalde

Ingediend door Buell op Zat, 30/07/2011 - 10:09.
Rybeara schreef:
Omdat je dan een bepaalde agressie kan opbouwen om een zwaardere set tot succes en verder te volbrengen.

Dat heb ik ook Smiling

Als ik zou typen op een pc/laptop en dan terug een setje doe, dan denk je: "Ja, ok, even dit doen" terwijl als je geconcentreerd bezig bent je je mentaal kan voorbereiden en kwaad maken.

Ik denk tussen mijn sets

Ingediend door Woopy op Zat, 30/07/2011 - 10:59.

Ik denk tussen mijn sets door steeds aan konijntjes die vrolijk over de heuvels huppelen. Smiling

Ik denk tussen mijn sets

Ingediend door MT op Zat, 30/07/2011 - 13:07.

Ik denk tussen mijn sets door aan Woopy die tussen vele konijntjes vrolijk over de heuvels huppelt.

Zelf ben ik nooit online tijdens mijn training, maar hoe je daarmee omgaat is voor iedereen anders.

Quote: Ik denk tussen mijn sets

Ingediend door psycomantje op Zat, 30/07/2011 - 17:33.
MT schreef:
Ik denk tussen mijn sets door aan Woopy die tussen vele konijntjes vrolijk over de heuvels huppelt.

Laughing out loud