Building muscles, getting shredded ...

Ingediend door Rybeara op Woe, 10/02/2010 - 19:24.

Rybeara's blog.
Doel = massa + alle krachtwinst die daarbij komt is mooi meegenomen.

UB: strech &

Ingediend door Rybeara op Don, 03/04/2014 - 21:26.

UB:

strech & mobility

press:
10x lege bar
05x 40kg
05x 50kg
03x 60kg
10x 40kg
10x 40kg

Nog eens sinds lang de press gedaan, maar dat beviel me niet goed.
Setup zat niet tight en mijn polsen hadden het ook zwaar.

Pull ups: zeer strikt
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW

Paused dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW

Band facepulls:
10x
10x
10x
10x

One arm cable row:
10x 25kg
10x 25kg
10x 30kg
10x 30kg

Laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

Standing band flies:
10x
10x
10x

Daarnet stevige cheatmeal (en ik eet al lang niet zo "clean" meer als vroeger).
Pita met friet (+ 2 resten van mijn vriendin en moeder)
1/2 abrikozentaart Sticking out tongue

Morgen LB en wat lager in Kcal Sticking out tongue

4de training voor deze week

Ingediend door Rybeara op Zat, 05/04/2014 - 23:54.

4de training voor deze week blijkt er niet echt van te komen.
De free time die ik had vandaag, met het gezinnetje door gebracht.
Spendeer het beetje vrije tijd dat ik heb de laatste tijd aan mijn andere hobby (gaming),
heb recentelijk een ps4 en BF4 gekocht Sticking out tongue

Zit momenteel op het werk en van de vrijheid (weekend + nacht = rustige shift), gebruik gemaakt om
toch nog iets nuttigs te doen.

Alles na elkaar (10sec rust tussen oefeningen):
Setje plank
5*10 BW squat
x5

Komt dus neer op 5sets planks en 250 BW squats.

Ik dacht vanavond een LB te

Ingediend door Rybeara op Ma, 07/04/2014 - 16:16.

Ik dacht vanavond een LB te doen, maar ben daarstraks opgestaan met buikpijn en buikloop.
Voorlopig nog niets ingenomen kwestie medicatie, wel speciaal wat bananen gegeten (in de volksmond
zou dat toch moeten helpen Sticking out tongue ), als het vanavond nog zelfde situatie is neem ik wel iets
om mijn darmflora terug in orde te krijgen.

Ik ga die training naar morgen avond verzetten, dan kan ik ze ook samen met mijn maat doen.

Tja dit soort klachten samen

Ingediend door Oldtimer op Ma, 07/04/2014 - 19:17.

Tja dit soort klachten samen met een UB training lijkt me geen gelukkige keuze. Sticking out tongue
In elk geval voor morgen meer succes gewenst!

Gisteren avond LB: Strech en

Ingediend door Rybeara op Woe, 09/04/2014 - 13:49.

Gisteren avond LB:

Strech en mobility werk

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg Tot hier ging alles heel moeizaam eigenlijk
05x 110kg (ik hou het op dit gewicht)
05x 110kg ging al een pak vlotter
05x 110kg ATG dan maar Eye-wink

Kuiten:
15x 110kg
15x 110kg
15x 110kg
15x 110kg

Walking lunges:
3 setjes van 20stappen

Moet mijn trainingsschoenen gaan vervangen precies, die lunges deden pijn tussen mijn
Voetzool en dikke teen. De zool aan mijn schoen is daar erg afgesleten bemerkte ik later.
Volgende lb sessie wat meer op de hamstrings richten.

Vanavond UB na het werk (zal rond 23u zijn, moet tot 22u30 werken).

Mercikes Laurens Wat een

Ingediend door Rybeara op Vrij, 11/04/2014 - 13:53.

Mercikes Laurens Eye-wink
Wat een snelle service weer Mr. Green

Mijn training van woensdag avond:

Strech en Mobility

Band Face pulls:
10x
10x
10x

Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
10x BW+20kg
20x BW

Laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW

Bend over Plate row, weinig rust:
10x 20kg (schijven)
10x 20kg
10x 20kg

Hola, dat is snel geregeld

Ingediend door Red_G92 op Vrij, 11/04/2014 - 17:47.

Hola, dat is snel geregeld Laughing out loud

Mooie training

Nog twee trainingen te

Ingediend door Rybeara op Din, 15/04/2014 - 01:43.

Nog twee trainingen te posten, maar genen vette Roll Eyes
Gisteren helemaal geen zin en vandaag totale offdag.

Gisteren:
Strech en mobility werk

Sumo DL:
05x 60kg
05x 100kg
03x 120kg
3x3 140kg

DL:
3x3 140kg

RDL:
02x10 100kg

Plate RDL:
10x
10x
10x

Abs:
2 sets plank

Vandaag:
Strech en mobility werk

Db row:
20x 10kg
10x 25kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg

Dips:
10x BW
10x BW+20kg
02x BW+40kg (voelde echt niet goed, geen power)
10x BW+20kg
10x BW+20kg

Seated unilaterals raises:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

Chins, tot uithangen en even aanhouden
05x BW
05x BW
05x BW

Quote: Nog twee trainingen te

Ingediend door Red_G92 op Din, 15/04/2014 - 16:04.
Rybeara schreef:
Nog twee trainingen te posten, maar genen vette Roll Eyes
Gisteren helemaal geen zin en vandaag totale offdag.

Cava toch nog. Toch chique dat je gaat trainen als de goesting ver te zoeken was. Beter om toch een lichtere workout in te lassen dan, dan totaal stil te liggen.

toch redelijk wat oefeningen

Ingediend door psycomantje op Din, 15/04/2014 - 18:05.

toch redelijk wat oefeningen en sets gedraait voor een offdag Smiling mooi dat je je erdoor sleept

Thx mannen Trainingen van

Ingediend door Rybeara op Vrij, 18/04/2014 - 19:05.

Thx mannen Smiling

Trainingen van woensdag avond en deze middag:

LB:
Strech en mobility werk

Box squats:
10x lege bar
05x 40kg
05x 60kg
5x5 80kg

Squat:
05x 100kg
05x 120kg

Mijn maat had al afgehaakt met squaten na 2sets box squat.

Calves raises:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg

Seated band leg curl:
15x
15x
15x
15x
15x

Seated calve raise:
10x
10x
10x
10x

UB:
Mobility en strechwerk

Paused dips:
10x BW
05x BW+20kg
05x BW+30kg
05x BW+40kg
05x BW+50kg

Seated one arm cable row:
10x 15kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg

Inc flies:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg

Band face pulls:
10x
10x
10x

Lateral raises:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

Superset pull ups (tot uithangen) met band pull overs:
05x BW SS 20x (roze band)
05x BW SS 15x (zwarte band)
05x BW SS 15x (idem)

Net nog een LB training

Ingediend door Rybeara op Zon, 20/04/2014 - 23:48.

Net nog een LB training gedaan, maat was erbij maar die was niet in form (vaak als hij er eens bij is).
Ik was ook niet op mijn best, maar 4u geslapen (mijn eigen fout, véél te laat gaan slapen en er vroeger
uit gemoeten dan dat ik had verwacht).

Strech en mobility

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 130kg

Kuiten:
10x 130kg
10x 130kg
10x 130kg
10x 130kg

Abs: 1set alles na elkaar
Plank
20x crunch
Plank
15x crunch
Plank
10x crunch
Plank
05x crunch

Laatste plank was maar iets van een 5-10sec lol, zo branden.

Gisteren avond nog

Ingediend door Rybeara op Woe, 23/04/2014 - 09:39.

Gisteren avond nog getraind.
UB pull (nog eens opgesplitst):

Strech en mobility

BOR:
10x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 120kg
05x 120kg
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg

Band face pulls:
10x
10x
10x

Reverced flies:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

Pull en chin ups:
5-5-5-5-5-5-5-5-5-5x BW
Om en om Pull en Chin up, 10sec rust ertussen.

Seated band rows (zwarte band):
10x
10x

BB Curl (strikt):
10x 30kg
10x 30kg

UB push: Strech en

Ingediend door Rybeara op Woe, 23/04/2014 - 22:16.

UB push:

Strech en mobility

Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+30kg
10x BW+40kg
20x BW

CGBP:
10x lege bar
10x 60kg
10x 70kg
Vanaf hier paused:
05x 80kg
05x 80kg
05x 80kg

Lateral raises:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
25x 05kg

Inc db tricep extentions:
10x 15kg
09x 15kg (10F)
06x 15kg + 05x 10kg

Vorige week niet veel

Ingediend door Rybeara op Ma, 28/04/2014 - 15:47.

Vorige week niet veel getraind, door verschillende omstandigheden,
werk, geen zin en men verjaardag (ja weer een jaartje ouder, 32 geworden).
Weinig geslapen ook, gisteren met de nacht gewerkt en ben nu al weer met de late shift aan het werk.
Maar vanavond gaan we nog eens trainen na het werk, LB op het programma.

Ik heb voor mezelf ook voorgenomen om de cut toch wat serieuzer op te nemen, kwam maar weinig van in
huis en ik zondig extreem veel naar mijn zin (sinds de kleine is mijn voeding echt niet meer zoals ik het vroeger opnam).

congratz met je 32 jaar! Bij

Ingediend door Pro Curler op Ma, 28/04/2014 - 16:29.

congratz met je 32 jaar!
Bij mij hier is voeding ook allesbehalve goed.

gelukkige verjaardag! Btw

Ingediend door psycomantje op Ma, 28/04/2014 - 18:56.

gelukkige verjaardag! Smiling

Btw weet iemand waarom we MT hier niet meer horen?

Proficiat M.!

Ingediend door Red_G92 op Ma, 28/04/2014 - 19:03.

Proficiat M.! Keep up the nice workouts!

Quote: gelukkige verjaardag! Btw

Ingediend door Pro Curler op Ma, 28/04/2014 - 21:09.
psycomantje schreef:
gelukkige verjaardag! Smiling

Btw weet iemand waarom we MT hier niet meer horen?

Hij doet crossfit nu Eye-wink

Training van maandag,

Ingediend door Rybeara op Woe, 30/04/2014 - 07:09.

Training van maandag, uiteindelijk alleen getraind Sticking out tongue

strech en mobility werk

Sumo DL:
05x 60kg
05x 90kg
03x 110kg
03x 130kg
03x 150kg
03x 170kg
10x 110kg

Ging vlotje, alleen grote druk ontwikkeling (weinig zuurstof)

Standing leg curl:
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg

Seated calve raise:
15x
15x
15x
15x
15x

Standing calve raise:
30x
30x

Die sumo dl gaat je wel goed

Ingediend door Pro Curler op Woe, 30/04/2014 - 20:07.

Die sumo dl gaat je wel goed af he? 170 is sterk.

Ik wissel ze graag is af, is

Ingediend door Rybeara op Don, 01/05/2014 - 13:40.

Ik wissel ze graag is af, is andere activatie van mijn benen.
Gewoon DL, heeft veel weg van een "quarter" squat Sticking out tongue (omdat ik vrij smal squat).

Training van gistere avond:

Strech en mobility werk

chins:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+15kg
05x BW+20kg
05x BW+25kg
05x BW+30kg
05x BW+35kg

Bij 35kg opgehouden, bij 40kg zou ik wat moeten hebben cheaten, deze waren allen vrij strikt.

Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+40kg + 10x BW+20kg + 10x BW (dropset)

Zeer pittig die laatste Sticking out tongue

Laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg

Band face pulls:
10x
15x
20x

Training van

Ingediend door Rybeara op Don, 01/05/2014 - 21:24.

Training van zonet:
Trainingspartner was erbij maar deed enkel leg extentions en curls.
Hij heeft namelijk al geruime tijd last van zijn achillespees en wou deze wat ontlasten.

Strech en mobility

Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg

Paused atg:
03x 120kg
03x 120kg
03x 120kg

1 leg leg extiontions:
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
15x 20kg

Plate RDL:
10x
10x
10x
15x

Kuiten ontlast, nog last van mijn rechter kuit.
Onlangs enkele keren stevige kramp in gehad.

Blog opnieuw activeren

Ingediend door Oldtimer op Don, 01/05/2014 - 21:49.

Sorry Ryb voor het misbruiken van je blog Eye-wink

Ik plaats mijn verzoek hier maar even, maar kan iemand mijn blog weer activeren?
Ik heb Laurens al een mailtje geatuurd, maar zag dat het al een tijd geleden is, dat hij zijn blog aangevuld heeft en weet niet of hij nog steeds de contactpersoon voor dit soort kwesties is.

Groet,
Oldtimer

Quote: Blog opnieuw activeren

Ingediend door 515 op Don, 01/05/2014 - 23:48.
Oldtimer schreef:
Sorry Ryb voor het misbruiken van je blog Eye-wink

Ik plaats mijn verzoek hier maar even, maar kan iemand mijn blog weer activeren?
Ik heb Laurens al een mailtje geatuurd, maar zag dat het al een tijd geleden is, dat hij zijn blog aangevuld heeft en weet niet of hij nog steeds de contactpersoon voor dit soort kwesties is.

Groet,
Oldtimer

Ik zou inderdaad weer moeten bloggen Sad
Maar momenteel is je blog weer geopend!

@Ryb: Op hoeveel kg sta je nu +- en welk vet% gok je?

NP oldtimer.Laurens, ik

Ingediend door Rybeara op Zat, 03/05/2014 - 22:15.

NP oldtimer.

Laurens, ik train de laatste tijd (maanden) eigenlijk eerder om wat te onderhouden wat ik heb en om wat aan sport te doen.
Mijn voeding is niet echt gebaseerd op cutten of bulken. Ik heb al enkele keren aangehaald te willen cutten (en ik ben wel
al wat vet kwijt, al zal het niet echt veel zijn Sticking out tongue )
Weeg +- 85kg aan een percentje of 15 gok ik. Heb niet de indruk dat ik eigenlijk nog spiermassa aanzet (en ik heb niet eens een vrij gespierd lichaam).
Eerder de kwaliteit van de spiermassa verandert wel wat, maar dat zijn natuurlijk maar details.

Training van gisteren:

strech en mobility

Paused dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW

One arm cable rows:
15x 15kg
10x 25kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg + 15x 30kg (met 2 handen) pumped

Inc flies:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg

Laterals:
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg

Band face pulls:
10x
10x
15x

Sta momenteel met de nacht, morgen niet te laat opstaan en nog een LB training.
Dacht aan speed sumo DL's (vs bands) als main en nadien voornamelijk wat hamstring en kuiten werk.

Quote: NP oldtimer.Laurens, ik

Ingediend door Red_G92 op Zon, 04/05/2014 - 13:21.
Rybeara schreef:
Weeg +- 85kg aan een percentje of 15 gok ik. Heb niet de indruk dat ik eigenlijk nog spiermassa aanzet (en ik heb niet eens een vrij gespierd lichaam).
Eerder de kwaliteit van de spiermassa verandert wel wat, maar dat zijn natuurlijk maar details.

Ik ook ni echt, maar het is wat je met je lichaam kan doen dat me vooral bezighoud, niet hoe het eruit ziet.

Voor de rest weer een training met lekker veel volume!

Quote: Quote: NP oldtimer.Laurens, ik

Ingediend door Oldtimer op Zon, 04/05/2014 - 13:55.
Red_G92 schreef:
Ik ook ni echt, maar het is wat je met je lichaam kan doen dat me vooral bezighoud, niet hoe het eruit ziet.

Dat is een gewaagde uitspraak in de blog van een BB'er Eye-wink
Ik zou er dolgraag minder zwaar uitzien en dat inruilen tegen enige kracht maar mijn bourgondische levensstijl werkt me tegen. Sad

Quote: Quote: Quote: NP oldtimer.Laurens, ik

Ingediend door Red_G92 op Zon, 04/05/2014 - 14:32.
Oldtimer schreef:
Red_G92 schreef:
Ik ook ni echt, maar het is wat je met je lichaam kan doen dat me vooral bezighoud, niet hoe het eruit ziet.

Dat is een gewaagde uitspraak in de blog van een BB'er Eye-wink
Ik zou er dolgraag minder zwaar uitzien en dat inruilen tegen enige kracht maar mijn bourgondische levensstijl werkt me tegen. Sad

Bedoelde dat niet slecht hoor..alhoewel, ik wou die Brugge supporter hier is op zijn paard zetten Mr. Green Eye-wink
Ik denk dat Ryb ook content is als hij stijgt in gewicht bij een workout of een aantal reps meer kan doen dan ervoor.

Tuurlijk, je zet

Ingediend door Rybeara op Zon, 04/05/2014 - 21:01.

Tuurlijk, je zet voornamelijk spiermassa aan door progresieve overload.
Wat erop neerkomt dat je dus sterker dient te worden Eye-wink
Oldtimer, ik ben zelf ook veel te graag een bourgondiër Smiling Ik hou van eten Eye-wink

Toen ik daarstraks wakker werd, echt geen zin om te trainen.
Ben wéér maar eens verkouden, is al de 5 of 6de keer sinds ik vader ben.
Normaal heb ik daar 1maal last van per jaar ...

Daarnet toch even in de garage gekropen voor die LB vooral op techniek en explosiviteit.

Strech en mobility

Speed sumo DL VS band:
05x 70kg
05x 70kg
03x 90kg
03x 90kg
03x 90kg
03x 90kg
03x 90kg
03x 90kg
03x 90kg
03x 90kg ging lekker
01x 130kg
01x 130kg
01x 130kg
01x 130kg
01x 130kg deze ook.

Techniek zat wel snor denk ik, bar goed dicht tegen het lichaam, met gevolg linker scheen zonder vel Sticking out tongue

Seated calve raise:
15x
15x
15x
15x

Plate RDL:
10x
10x
10x
10x