Trouw valt in de zomer, ik wil er gewoon weer wat scherper bijstaan
Zoals oldtimer het aanhaalt, ik hou van eten, met zo'n cut ertussen in kan ik daarna weer wat meer permitteren
Die trouw is maar een extra stimulans, niet bepaald het doel.
Ingediend door Rybeara op Woe, 19/02/2014 - 16:50.
Ik ging normaal dinsdag nog een training volmaken, maar die is er niet gekomen.
Maandag avond is de kleine nog maar eens ziek gevallen, met een moeilijke nacht en
voor ons (mijn vriendin en ik) een slapeloze nacht.
Gisteren met hem naar de kinderarts geweest, maar ze vinden niets, al blijft hij wel
koorts aanmaken. We kunnen hem enkel thuis houden en om de 3u koortsremmers geven.
Dat heb je dan met zo'n kwakkelwinter zeker... Geen vorst = alle bacterie blijven leven.
Deze ochtend bij de dermatoloog geweest en het plekje aan de heup is weggesneden en dicht genaaid.
Hechting van om en bij de 3cm, nu mag ik 14dagen niet sporten om het volledig en mooi te laten genezen.
Het plekje is ook naar het labo gestuurd om uitsluitsel te hebben (daar zou ik binnen de 10 dagen iets moeten over weten).
In totaal 3weken stil gelegen (ook voor het eerst in de 5jaar die ik nu al train).
Vandaag terug van start gegaan, niet heel zwaar er wat in komen:
UB:
Strech en mobility werk
Chins:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Face pulls:
10x
10x
10x
Laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Inc flies:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Bend over db row (met 2db's):
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Tricep band overhead extention:
10x
10x
10x
Morgen nog een "lichte" LB en dan krikken we de weights weer wat op.
Tijdens de periode dat ik niet getraind heb, ook niet gecut (leek me niet zo verstandig).
Wel min of meer wat cardio in gelast laatste week, met dat prachtige weer in de namiddag,
telkens flinke wandelingen met de koets gedaan
Ben van plan om te starten met wekelijk ook een circuittraining in te lassen in de vorm van cardio.
Verschillende oefeningen na elkaar, korte rust en weer zo'n reeks.
Ofwel op het einde van een workout of op een rustdag. Naar gelang de cut vordert drijf ik dit op naar zo'n 2 stukken in de week.
Startgewicht is momenteel 88kg, lager dan 83kg wil ik niet gaan. Hopelijk sta ik al een flink stuk droger met enkele kg's eraf, maar daar twijfel ik niet echt aan.
Ingediend door Oldtimer op Ma, 10/03/2014 - 21:10.
Goed streven, je zal je de afgelopen 3 weken wel met moeite ingehouden hebben.
Je bent nu 88 kg. maar ben je nu ook nog gegroeid (BW) de afgelopen 3 weken?
Dat was ik ervoor ook, dus ben gewoon op gewicht gebleven.
Heb dagen gehad dat ik flink boven onderhoud zat, maar dagen waar ik er ook een stukje onder bleef
Proberen om de alcohol ook weer wat terug te schroeven, heb wel wat gedronken laatste tijd.
Duvel tripple hop 2014, is ook nog niet lang uit
Pauze was redelijk lang, laatste reps waren best pittig.
Seated laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Hammer rope curl:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Inc db tricep extentions:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Normaal zou ik vandaag 4de training doen deze week (LB), benen voelen redelijk goed,
maar mijn adductoren zijn nog niet geheel herstelt van vorige training.
Dat is best een gevoelig zone, dus verschuif ik die training maar naar zondag (morgen geen tijd).
Vallen mijn 4 trainingen nog steeds in de week, dus zit wel goed
Gisteren avond nog getraind (zin was er wel niet helemaal), 6 vroege shiften gewerkt deze week en
dat voel ik wel (ben absoluut geen ochtend mens en er dan telkens uit voor 5u).
Strech en mobility werk
(paused) Box squats:
10x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
05x 90kg
05x 110kg
Wat getest met ademhaling, tijdens het zitten onderaan, lucht uitlaten en terug inademen
bevalt me beter dan lucht vasthouden. Maar is dat wel interessant kwestie spanning op core behouden...
Ingediend door Rybeara op Don, 20/03/2014 - 12:46.
Mocht je een cage hebben, zou je ze met deadstop in de kooi kunnen doen.
Maar je werkt met een powerrack dacht ik, lijkt me voor die opstelling minder veilig.
Ingediend door Rybeara op Zat, 22/03/2014 - 03:41.
Laatste dagen wat trainingen uitgesteld, deze avond ook geen zin.
Maar toch snel even mijn garage ingekropen voor een korte training.
Strech en mobility werk
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
Zeer raar gevoel in mijn linker bovenbeen, precies of een ader werd afgenepen.
Na de set ook lichte bloeddrukval had ik de indruk, maar gehouden bij dit setje.
Ingediend door Oldtimer op Zon, 23/03/2014 - 15:05.
Heb je zelf geen bloeddrukmeter? Zo ja, dan zou je de bloeddruk kunnen meten, wanneer je weer dat "rare" gevoel in je been krijgt.
Raar gevoel in het been kan ook een piriformis (grote beenzenuw) probleem zijn bij een prikkelend of "doods" gevoel.
Ingediend door Rybeara op Din, 25/03/2014 - 01:39.
Dat heb ik niet in huis, we zien morgen wel tijdens de training wat het geeft
Vorige week niet veel dood gedaan, kwestie training. Kon me niet echt motiveren.
Gisteren avond voelde ik me zelfs helemaal niet goed. Dafalgan in genomen en vroeg naar bed.
Deze middag er zowat door gekomen, vandaag nog onverwacht nog wat langer moeten werken, maar toch nog
gaan trainen daarjuist.
Traning van om en bij de 40min.
UB:
Mobility en strech oefeningen
Dips:
10x BW
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10x BW+20kg
Trapje omhoog, met beperkt aantal rust.
Ingediend door Oldtimer op Din, 25/03/2014 - 01:48.
Dat is voor mij ook het moeilijkst, jezelf aanzetten om te trainen, terwijl je niet fit bent.
Heb dan het gevoel, dat dan ook de daarop volgende training nog slechter verloopt.
Je zult dan een training op maat moeten doen, heb je wel het gevoel iets gedaan te hebben, zonder je herstel of recuperatie tegen te werken.
Ingediend door Rybeara op Don, 27/03/2014 - 16:40.
Maat afgezegd iets voor aanvang van de training, dan maar alleen
In de namiddag, geen buren thuis, muziek enkele tonen harder dan gewoonlijk
UB:
Mobility en strech werk
Speed paused BOR (met deadstop startend van spotterbars):
10x 60kg
10x 60kg
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg
Vooral nadruk op spanning zetten en explosiviteit.
Op deze wijze merk ik dat ik tijdens bor, extra aandacht moet besteden aan het kromme van de rug.
Niet dat ik ze met volledig bolle rug uitvoer, maar er is extra aandacht vereist
Dips:
10x BW
10x BW+25kg
10x BW+50kg
20x BW
One arm cable lat pulldown:
10x 15kg
10x 15kg
10x 20kg
10x 25kg
Inc flies:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Laterals:
10x 05kg
10x 10kg
10x 10kg
Band lat pullovers: (band in elke hand)
10x
10x
10x
Inc seated db curls:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
Band face pulls:
10x
10x
10x
Band overhead tricep extentions (french press met 1 hand):
10x
10x
10x
Ingediend door Rybeara op Vrij, 28/03/2014 - 20:14.
In de namiddag een LB training.
Wat een lekker weertje, ideaal om wat materiaal naar buiten te nemen
Mobility en strech werk
Paused speed squats:
10x lege bar
05x 60kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 80kg
DL:
05x 60kg
05x 100kg
03x 120kg
03x 140kg tem hier beltless en pronated
03x 160kg niet tevreden van deze set, rug bolde wat
03x 140kg
Lunges: ter plaatse
10 stappen per been, wat extra aandacht op contractie
Straks mss nog een circuit voor de abs doen, daar had ik geen tijd meer voor.
Vlug wat gegeten (1liter magere yoghurt + 1scoop whey), me gewassen en de zoon gaan ophalen van bij de onthaalmoeder.
Nu ben ik aan het wachten op het avond eten.
Ben pizza's aan het maken op tortilla's (veel groentjes, parmezaan, mozarella, tonijn, salami).
Trouw valt in de zomer, ik
Trouw valt in de zomer, ik wil er gewoon weer wat scherper bijstaan

Zoals oldtimer het aanhaalt, ik hou van eten, met zo'n cut ertussen in kan ik daarna weer wat meer permitteren
Die trouw is maar een extra stimulans, niet bepaald het doel.
Ik ging normaal dinsdag nog
Ik ging normaal dinsdag nog een training volmaken, maar die is er niet gekomen.
Maandag avond is de kleine nog maar eens ziek gevallen, met een moeilijke nacht en
voor ons (mijn vriendin en ik) een slapeloze nacht.
Gisteren met hem naar de kinderarts geweest, maar ze vinden niets, al blijft hij wel
koorts aanmaken. We kunnen hem enkel thuis houden en om de 3u koortsremmers geven.
Dat heb je dan met zo'n kwakkelwinter zeker... Geen vorst = alle bacterie blijven leven.
Deze ochtend bij de dermatoloog geweest en het plekje aan de heup is weggesneden en dicht genaaid.
Hechting van om en bij de 3cm, nu mag ik 14dagen niet sporten om het volledig en mooi te laten genezen.
Het plekje is ook naar het labo gestuurd om uitsluitsel te hebben (daar zou ik binnen de 10 dagen iets moeten over weten).
Het kriebelt toch al even om
Het kriebelt toch al even om weer in het ijzer te vliegen, nog een weekje geduld.
Quote: Het kriebelt toch al even om
Dat gevoel ken ik goed! Een week rusten is al moeilijk. Proficiat met de trouw, maar dat had ik al eens gezegd dacht ik!
Quote: Het kriebelt toch al even om
Volgende week weer trainen?
In totaal 3weken stil
In totaal 3weken stil gelegen (ook voor het eerst in de 5jaar die ik nu al train).
Vandaag terug van start gegaan, niet heel zwaar er wat in komen:
UB:
Strech en mobility werk
Chins:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Dips:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Face pulls:
10x
10x
10x
Laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Inc flies:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Bend over db row (met 2db's):
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Tricep band overhead extention:
10x
10x
10x
Morgen nog een "lichte" LB en dan krikken we de weights weer wat op.
Tijdens de periode dat ik niet getraind heb, ook niet gecut (leek me niet zo verstandig).
Wel min of meer wat cardio in gelast laatste week, met dat prachtige weer in de namiddag,
telkens flinke wandelingen met de koets gedaan
Ben van plan om te starten met wekelijk ook een circuittraining in te lassen in de vorm van cardio.
Verschillende oefeningen na elkaar, korte rust en weer zo'n reeks.
Ofwel op het einde van een workout of op een rustdag. Naar gelang de cut vordert drijf ik dit op naar zo'n 2 stukken in de week.
Startgewicht is momenteel 88kg, lager dan 83kg wil ik niet gaan. Hopelijk sta ik al een flink stuk droger met enkele kg's eraf, maar daar twijfel ik niet echt aan.
Goed streven, je zal je de
Goed streven, je zal je de afgelopen 3 weken wel met moeite ingehouden hebben.
Je bent nu 88 kg. maar ben je nu ook nog gegroeid (BW) de afgelopen 3 weken?
Dat was ik ervoor ook, dus
Dat was ik ervoor ook, dus ben gewoon op gewicht gebleven.

Heb dagen gehad dat ik flink boven onderhoud zat, maar dagen waar ik er ook een stukje onder bleef
Proberen om de alcohol ook weer wat terug te schroeven, heb wel wat gedronken laatste tijd.
Duvel tripple hop 2014, is ook nog niet lang uit
Daarstraks lb na mijn
Daarstraks lb na mijn werk:
Strech en mobility werk
DL:
05x 60kg
10x 05x 100kg
Lekker wat volume maken.
Seated calve raise:
15x 15kg
15x 15kg
15x 15kg
15x 15kg
15x 15kg
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 100kg
05x 100kg
Bij squat trok mijn heup een beetje.
Calves raises:
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
Plate RDL:
10x
10x
10x
10x
10x
Nice!, die 10x 5x100kg op de
Nice!, die 10x 5x100kg deadlift.
hele training mooi volume.
Quote: Nice!, die 10x 5x100kg op de
Ik wou het ook net posten
Lekkere volume in die deadlift!
Het waren op zich twee
Het waren op zich twee lichte trainingen, maar ben wel aardig stijf moet ik zeggen
Vandaag rustdagje, donderdag en vrijdag nog een UB-LB.
Het plekje dat ik heb laten weghalen, was trouwens goedaardig (gelukkig).
Quote: Het waren op zich twee
Dat is goed nieuws! Nu kun je het "gewone leven" weer oppakken
Geheugensteun, hier moet ik
Geheugensteun, hier moet ik echt meer werk van maken:
http://bretcontreras.com/core-stability-training-for-the-advanced-lifter/
Vanavond nog een UB workout op het programma zal rond 22u30 zijn.
Training van gisteren
Training van gisteren avond:
Strech en mobility werk
Core werk
Face pulls:
10x
10x
10x
Pull ups:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg
05x BW+20kg
10x BW
10x BW
Paused flat db press:
10x 15kg
10x 25kg
10x 25kg
10x 25kg
Pauze was redelijk lang, laatste reps waren best pittig.
Seated laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Hammer rope curl:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Inc db tricep extentions:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Normaal zou ik vandaag 4de training doen deze week (LB), benen voelen redelijk goed,
maar mijn adductoren zijn nog niet geheel herstelt van vorige training.
Dat is best een gevoelig zone, dus verschuif ik die training maar naar zondag (morgen geen tijd).
Vallen mijn 4 trainingen nog steeds in de week, dus zit wel goed
Je moet idd. soms wel wat
Je moet idd. soms wel wat schuiven met een training, luisteren naar signalen van het lichaam helpen je blessures te voorkomen.
Gisteren avond nog getraind
Gisteren avond nog getraind (zin was er wel niet helemaal), 6 vroege shiften gewerkt deze week en
dat voel ik wel (ben absoluut geen ochtend mens en er dan telkens uit voor 5u).
Strech en mobility werk
(paused) Box squats:
10x lege bar
05x 50kg
05x 70kg
05x 90kg
05x 110kg
Wat getest met ademhaling, tijdens het zitten onderaan, lucht uitlaten en terug inademen
bevalt me beter dan lucht vasthouden. Maar is dat wel interessant kwestie spanning op core behouden...
Calves raises:
10x 110kg
10x 110kg
10x 110kg
10x 110kg
10x 110kg
RDL:
06x 60kg
06x 80kg
06x 100kg
06x 120kg + 06x 100kg + 06x 80kg + 06x 60kg dropset
Hartslag flink de hoogte in
Lunges:
30stappen BW
UB: Strech en mobility
UB:
Strech en mobility werk
Band Face pulls:
10x
10x
10x
10x
10x
10x
BOR:
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
Zeer strikt en iets meer voorover gebogen dan dat ik vroeger deed.
Dips:
10x BW
10x BW+20kg
10x BW+40kg
10x BW+20kg
10x BW
Momenteel zou ik die 5x10 BW+50kg niet meer halen vermoed ik, moet er terug wat inkomen.
Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
10x BW
Lateral raises:
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg
20x 05kg
Band tricep pull down:
10x
10x
10x
Mooie BOR's, ik waag me er
Mooie BOR's, ik waag me er nog niet aan, hoewel de loadcapaciteit van mijn db's ook ten einde loopt en daarmee de one arm db rows
Mocht je een cage hebben,
Mocht je een cage hebben, zou je ze met deadstop in de kooi kunnen doen.
Maar je werkt met een powerrack dacht ik, lijkt me voor die opstelling minder veilig.
Laatste dagen wat trainingen
Laatste dagen wat trainingen uitgesteld, deze avond ook geen zin.
Maar toch snel even mijn garage ingekropen voor een korte training.
Strech en mobility werk
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
Zeer raar gevoel in mijn linker bovenbeen, precies of een ader werd afgenepen.
Na de set ook lichte bloeddrukval had ik de indruk, maar gehouden bij dit setje.
Seated band leg curl:
15x
15x
15x
15x
15x
Calves raises:
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg
Heb je zelf geen
Heb je zelf geen bloeddrukmeter? Zo ja, dan zou je de bloeddruk kunnen meten, wanneer je weer dat "rare" gevoel in je been krijgt.
Raar gevoel in het been kan ook een piriformis (grote beenzenuw) probleem zijn bij een prikkelend of "doods" gevoel.
Dat heb ik niet in huis, we
Dat heb ik niet in huis, we zien morgen wel tijdens de training wat het geeft
Vorige week niet veel dood gedaan, kwestie training. Kon me niet echt motiveren.
Gisteren avond voelde ik me zelfs helemaal niet goed. Dafalgan in genomen en vroeg naar bed.
Deze middag er zowat door gekomen, vandaag nog onverwacht nog wat langer moeten werken, maar toch nog
gaan trainen daarjuist.
Traning van om en bij de 40min.
UB:
Mobility en strech oefeningen
Dips:
10x BW
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10x BW+20kg
Trapje omhoog, met beperkt aantal rust.
Band face pulls:
10x
10x
10x
10x
10x
Band scarcrows:
10x
10x
10x
10x
10x
Pull ups:
10x BW
10x BW
10x BW
Seated rope cable rows:
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg
Seated laterals:
15x 05kg
15x 05kg
15x 05kg
Chins:
10x BW
10x BW
Incline db tricep extentions:
10x 15kg
10x 15kg
Dat is voor mij ook het
Dat is voor mij ook het moeilijkst, jezelf aanzetten om te trainen, terwijl je niet fit bent.
Heb dan het gevoel, dat dan ook de daarop volgende training nog slechter verloopt.
Je zult dan een training op maat moeten doen, heb je wel het gevoel iets gedaan te hebben, zonder je herstel of recuperatie tegen te werken.
Gisteren avond ook nog
Gisteren avond ook nog getraind.
LB:
Mobility en strech werk.
Squat:
10x lege bar
05x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 120kg
05x 120kg
3x5 120kg voelde even zwaar dan 3x5 140kg van een tijd terug, maar ze zijn toch gebeurt.
Calves raises:
10x 130kg
10x 130kg
10x 130kg
Plate RDL:
15x
15x
15x
Lunges:
30 stappen BW
AB circuit:
2 reeksjes van:
- Plank
- Leg hold
- 10 crunches
- bicycle kicks
Maat afgezegd iets voor
Maat afgezegd iets voor aanvang van de training, dan maar alleen

In de namiddag, geen buren thuis, muziek enkele tonen harder dan gewoonlijk
UB:
Mobility en strech werk
Speed paused BOR (met deadstop startend van spotterbars):
10x 60kg
10x 60kg
10x 80kg
10x 80kg
10x 80kg
Vooral nadruk op spanning zetten en explosiviteit.
Op deze wijze merk ik dat ik tijdens bor, extra aandacht moet besteden aan het kromme van de rug.
Niet dat ik ze met volledig bolle rug uitvoer, maar er is extra aandacht vereist
Dips:
10x BW
10x BW+25kg
10x BW+50kg
20x BW
One arm cable lat pulldown:
10x 15kg
10x 15kg
10x 20kg
10x 25kg
Inc flies:
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg
Laterals:
10x 05kg
10x 10kg
10x 10kg
Band lat pullovers: (band in elke hand)
10x
10x
10x
Inc seated db curls:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
Band face pulls:
10x
10x
10x
Band overhead tricep extentions (french press met 1 hand):
10x
10x
10x
In de namiddag een LB
In de namiddag een LB training.
Wat een lekker weertje, ideaal om wat materiaal naar buiten te nemen
Mobility en strech werk
Paused speed squats:
10x lege bar
05x 60kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 80kg
03x 80kg
DL:
05x 60kg
05x 100kg
03x 120kg
03x 140kg tem hier beltless en pronated
03x 160kg niet tevreden van deze set, rug bolde wat
03x 140kg
Lunges: ter plaatse
10 stappen per been, wat extra aandacht op contractie
Straks mss nog een circuit voor de abs doen, daar had ik geen tijd meer voor.
Vlug wat gegeten (1liter magere yoghurt + 1scoop whey), me gewassen en de zoon gaan ophalen van bij de onthaalmoeder.
Nu ben ik aan het wachten op het avond eten.
Ben pizza's aan het maken op tortilla's (veel groentjes, parmezaan, mozarella, tonijn, salami).
Training van gisteren
Training van gisteren avond:
Strech en mobility
Dips:
10x BW
10x BW+20kg
BW+40 x 10 +5 +5 +5 +5 Restpause setje, pittig
10x BW paused
Chins:
10x BW
05x BW+10kg
05x BW+20kg
05x BW+30kg
05x BW+40kg
10x BW
Face pulls (band)
10x
10x
10x
10x
Laterals:
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
Inc db curl:
10x 10kg
12x 10kg
15x 10kg burn
Band tricep overhead extentions:
10x
10x
10x
BW+40 x 10 +5 +5 +5 +5
BW+40 x 10 +5 +5 +5 +5 Restpause setje, pittig
sterk, doe ik je niet na.
Thx training van gisteren
Thx
training van gisteren avond:
strech & mobility
Squat:
10x lege bar
10x 60kg
05x 80kg
05x 100kg
05x 120kg
05x 130kg
Kuiten:
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg
Plate RDL:
12x
12x
12x
12x
Walking lunges:
60 stappen