Belgische bodybuilders vluchten voor dopingartsen

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007
Ingediend door Woopy op Ma, 18/05/2009 - 09:49.

http://www.hln.be/hln/nl/956/Meer-Sport/article/detail/857442/2009/05/18/Belgische-bodybuilders-vluchten-voor-dopingartsen.dhtml

Quote:
De deelnemers van het Belgisch kampioenschap bodybuilding in het Nederlandse Vlissingen hebben het allemaal op een lopen gezet toen ze dopingartsen van de Vlaamse Gemeenschap zagen binnenkomen.

Gaan lopen
Twintig atleten zouden zondag strijden voor de titel van Belgisch kampioen bodybuilding. Volgens dokter Hans Cooman, dopingarts van de Vlaamse Gemeenschap, zetten ze het op een lopen toen de controleurs het Theater Arsenaal binnenkwamen, waar het kampioenschap zou plaatsvinden. Ze zouden toen op de weegschaal hebben gestaan, voorafgaand aan de wedstrijd.

Bodybuilders zwijgen
"Zoals na elke controle zal ik ook nu mijn verslag opmaken", zei Coopman. "Daarin zal ook staan dat ik het nog nooit zo grof meemaakte." Driehonderd kijklustigen moesten dan maar zonder spektakel naar huis. Niemand uit de bodybuilding wereld wou officieel op de vlucht reageren. (belga/vsv)

Wat vinden jullie hiervan?




Dan gaat het over een

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

Dan gaat het over een natural bb wedstrijd?

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



Ik vind de

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005

Ik vind de dopingrestricities sowieso belachelijk. Maar als het expliciet een natural BB contest is, dan zouden de heren BBers - indien ze eraan willen meedoen - clean moeten zijn.

Opmerking: doping is al vele jaren een belangrijk item in de media. Maar nog nooit heb ik uit welk mediabericht dan ook begrepen waaróm doping slecht zou zijn.

BTW: onlangs las ik in De Standaard iets over een Britse organisatie die de bokssport wil verbieden! Echt waar. Maar ze vreesden dat dat niet zou lukken, dus nu wilden ze in eerste instantie stoten naar het hoofd verbieden. Echt waar!

Begrijpt iemand die mensen? Denkt er nog iemand dat die mensen het resultaat zijn van inferieure natuurlijke selectie ten gevolge van de pussyfication die al eeuwen - zoniet millennia - aan de gang is? Vind er nog iemand dat de Mexicaanse griep serieus zou moeten uitbreken en al die mensen doden?

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot



Ik denk niet dat het om een

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007

Ik denk niet dat het om een natural wedstrijd ging. Anders is een controle natuurlijk logisch.



ik gok van wel hoor. Ik weet

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

ik gok van wel hoor. Ik weet dat er in die naturals wel wat 'gecheat' wordt.

En anders kan ik me niet inbeelden hoe de olympia door kan gaan Laughing out loud

Ik ben voor dopingcontroles. Je ziet meermaals in wielrennen of voetbal dat jonge gezonde kerels gewoon doodvallen door teveel te hebben genomen om toch iets beter te willen zijn. Stom langs één kant natuurlijk.

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



Quote: ik gok van wel hoor. Ik weet

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Sir G. schreef:
Ik ben voor dopingcontroles. Je ziet meermaals in wielrennen of voetbal dat jonge gezonde kerels gewoon doodvallen door teveel te hebben genomen om toch iets beter te willen zijn. Stom langs één kant natuurlijk.

So? Mensen genoeg, zelfs als ze bij bosjes doodvallen. Is dat dan een reden om je te laten bemoederen door één of andere organisatie. De deïndividualisering van de onze samenleving neemt zorgwekkende proporties aan. Het is toch al te belachelijk dat men er a priori van uit gaat dat we niks voor onszelf kunnen beslissen en dat het daarom maar voor ons besloten moet worden. Als je doping gebruikt, moet je maar beseffen waar je mee bezig bent. Of doodvallen.
Daar hoeft niemand medelijden mee te hebben. Dat is niet erg, dat is inherent aan het leven. Een primitieve mens die sterft omdat ie mooie paddestoeltjes tegen beter weten in proefde, die was dood. Was dat dan een reden om de Prehistorische Bond Tegen Paddestoeltjes Smikkelen op te richten? Nee! Dat was goed. Alweer een zeveraar (wellicht vrij letterlijk) minder die zijn inferieure genen niet meer kan doorgeven. 'Dank u, Moeder Natuur, om onze soort voor hem te behoeden.'

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot



Als het een "natural"

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007

Als het een "natural" wedstrijd is, vind ik een controle goed. Of je al dan niet doping wil gebruiken, beslis je zelf, maar als de regel in een wedstrijd is dat gebruik niet toegestaan is, moet je je daar maar aan houden of een andere wedstrijd zoeken.
Als het een open wedstrijd is, vind ik het belachelijk. Je doet dan mee aan een wedstrijd waar gebruik van steroiden algemeen aanvaard is, zowel door medebodybuilders, organisatie, jury als publiek. Dan is het een beetje belachelijk dat de mannen van de dopingcontrole dan ineens binnenvallen..
Dat een organisatie zelf beslist of ze met gedopeerde atleten willen werken of niet, en dan zelf voor controles zorgen. De overheid moet zich daar niet mee moeien.
Om dezelfde reden vind ik het ook stom dat er drugscontroles op sterksteman wedstrijden zijn. Op Sint Job was uitdrukkelijk gevraagd om het drug-free te houden, dan respecteer je dat. Er was drugscontrole maar dat stoorde me niet. Op de sterkste man van België vorig jaar was niets gezegd over doping, dan vind ik ook niet dat de overheid maar moet beslissen dat ze allemaal dopingvrij moeten zijn. Laat de mensen zelf eens beslissen.
Mij zelf zou het niet storen als er op Sint Job in de C klasse opgespoten gasten hadden tussengezeten (ik denk niet dat er zo waren maar dat weet je nooit). Ik zou het ook vrij zwak vinden om te moeten spuiten om met de C klasse te kunnen meedoen. Eigenlijk is het al zwak als je moet spuiten om met de top van België mee te kunnen, want die stelt in principe ook niet zoveel voor als je internationaal gaat kijken. (Jimmy buiten beschouwing gelaten). Maar als je dan naar de sterkste man van de wereld gaat kijken en je wil dat drug-free houden, wie gaat daar dan nog naar komen kijken? Mensen willen monsters zien die vliegtuigen voorttrekken.
Hetzelfde voor bodybuilding. Mensen willen monsters als ronny coleman zien. De gemiddelde natural wedstrijd is daarbij vergeleken niets.

Maarja dat is slechts mijn mening natuurlijk Sticking out tongue



Het is redelijk naief om te

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008

Het is redelijk naief om te denken dat in alle sporten waar doping wordt genomen de atleet uit vrije wil die "verboden" producten neemt. In veel gevallen is er druk van de sponsors, ploegleiding etc. Fanaciële belange spelen in veel sporten een te groot belang.
Als je jezelf wilt meten met anderen en het geluk hebt er je broodwinning van te maken dan hoort het niet aan de financiële middelen en medische begeleiding te liggen wie de wedstrijd wint maar aan de competentie en conditie van de deelnemer.
Ik vind het dus redelijk verfoeilijk dat men mensen producten doet nemen waarvan er een aanzienlijk aantal zeer schadelijk voor de gezondheid zijn om nog een kans te maken zich te meten met anderen.
Ik dacht dat sport er om ging zijn lichaam zo goed mogelijk te conditioneren voor de uitdaging die wordt aangegaan en zich zo te meten met anderen die diezelfde uitdaging willen aangaan.
Er kan nooit spaken zijn van een eerlijke strijd als in die conditionering middelen worden gebruikt waardoor de prestaties z worden beïnvloed dat ze uitstijgen boven de natuurlijke capacitieten die het lichaam van nature zou hebben.
Dat heeft inderdaad met pussyfication te maken. Maar net in tegengestelde connotatie dan Muay Thai het gebruikt. Sporters die eigenlijk te zwak zijn om te winnen gaan dan maar middelen gebruiken die hun lichaam mogelijkheiden geeft die het normaal niet zo hebben gehad.
Als je te zwak bent om te winnen moet je harder/beter/professionelen trainen of toegeven dat de ander sterker is. Je moet niet kunstmatig je mogelijkheden opdrijven.
Jammer genoeg is de druk om te winnen in de sport tegenwoordig te groot geworden. Er is ooit begonnen met doping en de rest moets wel volgen. In die zin is het gewoon broodroof.
Een eerlijke wedstrijd kan enkel bestaan als er geen middelen gebruikt worden die kunstmatig de prestaties opdrijven.
Of men moet aparte competities in het leven roepen waar het toegestaan is en een andere waar niets is toegestaan, of men moet er naar streven dat er totaal geen van zulke middelen in competitie gebruikt worden.
Tegenwoordig streeft men naar het 2de en dat vind ik persoonlijk een goede zaak.

Sporters dienen toch altijd voor een deel als voorbeeld naar de jeugd toe. In de ene sport al meer dan in de andere. Bij BB is het maar al te duidelijk dat de idolen resultaten behalen die nooit behaald kunnen worden zonder schadelijke middelen te gerbuiken.
Er zijn genoeg tieners die gekke dingen gaan doen om diezelfde resultaten te kunnen behalen, zonder te beseffen waar ze mee bezig zijn. Met alle gevolgen vandien.
Indien er duidelijk vermeld wordt bij een competite dat er stimulerende middelen gebruikt worden om zulke resultaten te behalen denk ik dat de bewustwording bij recreanten veel groter zal zijn. Ik denk dat het zelfbeeld van de recreant ook positief beïnvloed zal worden.
Als men dan nog steeds niet tevreden is over de behaald eresultaten besft men tenminste beter waarom men begint met doping.



Quote: Als het een "natural"

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008
Woopy schreef:
Als het een open wedstrijd is, vind ik het belachelijk. Je doet dan mee aan een wedstrijd waar gebruik van steroiden algemeen aanvaard is, zowel door medebodybuilders, organisatie, jury als publiek.

Waarom ontkent ment dan zo stellig het gebruik? Waarom wordt er dan zo geheimzinnig over gedaan?
Het is duidelijk dat ze gebruiken maar er is er geen 1 die het durft/wil toegeven. (of er zijn er toch heel erg weinig) Hoe hypocriet is dat?!



Omdat het illegaal is en

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007

Omdat het illegaal is en niemand de boetes wil betalen natuurlijk. Of omdat men het niet MAG toegeven van sponsors. Sponsors hebben natuurlijk liever dat de klanten geloven dat hun atleten van hun eiwitshakejes zo groot geworden zijn en niet van andere producten. En ook omdat het gebruik ervan in de meeste kringen een groot taboe is.



Er is een reden dat die

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9360
Aangesloten: 28 Dec 2008

Er is een reden dat die dingen illegaal zijn. Er is bewezen dat ze schadelijk zijn voor de gezondheid. Misschien niet allemaal, maar het merendeel wel.
Daarbij is er geen nut voor die producten. Als niemand ze nog zou nemen zou er geen (of veel minder) behoefte meer voor zijn.

Toegeven dat er in de sport veel illegale middelen gebruikt worden is nog altijd geen bewijs dat degene die dat toegeeft zelf ook gebruikt. Waarom dan die angst om het toe te geven?



De meesten hoor je wel

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007

De meesten hoor je wel zeggen dat er veel gebruikt wordt maar dat ze daar zelf niet mee beginnen hoor Smiling

Ongezond is het zeker, alhoewel de meeste gebruikers geloven dat dat allemaal wel meevalt bij verstandig gebruik.
Maar persoonlijk vind ik ze wel nuttiger dan alcohol of tabak. Die zijn ook ongezond en hebben ook geen nut. Ze zijn zelfs niet prestatiebevorderend.

Kijk als in een sport specifiek gezegd wordt dat het niet mag, vind ik ook dat je je daar moet aan houden. In de krachtsporten wordt dat echter gemakkelijk door de vingers gezien. Of de overheid het daar nu mee eens is of niet, de organisaties vinden het goed. Beter zelfs, het is goed voor hun winkel dat er opgespoten monsters zijn.
Als ik ooit kans zou maken om tot de wereldtop te behoren bij sterksteman (niet dat dat ooit gaat gebeuren), zou ik er waarschijnlijk niet lang over twijfelen om mezelf ook een handje te helpen. Moest ik ooit goed worden in wielrennen op een of andere mysterieuze manier, ga ik dat niet doen. Simpelweg omdat de organisatoren en de sponsors dat niet willen, en als het uitkomt, zit ik met de gebakken peren.
Ik vind dat je je aan de regels van de wedstrijden waar je aan meedoet moet houden, anders moet je niet meedoen. Voor de rest moeten de mensen zelf maar beslissen wat ze wel of niet willen doen.



mijn reactie is kort: 1)

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007

mijn reactie is kort:

1) doping is gevaarlijk
2) veel van die atleten zijn voorbeelden voor jongenren. niets zo ongezond als je spiegelen aan een resultaat dat puur natuur niet haalbaar is( zelfbeeld)
3) is pure concurentievervalsing-> bedrog
4) waar is de schoonhijd van sport naartoe? de magie van een lichamelijke prestaie is er wel af als die niet zo lichamelijk blijkt te zijn, maar uit een flesje te komen.

Neen, voor mij moet sport dopingvrij.

Doping = Bedrog

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Doping is net als HIIT,

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005

Doping is net als HIIT, rauwe eieren en bumperplates een factor die je training helpt. Je kan doodvallen door te diep te gaan in HIIT, van rauwe eieren kan je salmonella krijgen en bumperplates zijn gevaarlijk indien je er de liefde mee bedrijft (onder invloed van bepaalde drugs, wellicht). Waarop doping als 'onnatuurlijk' beschouwen? Want wat is 'natuurlijk'?
Denk je dat een arme persoon eenzelfde testosteron- en groeihormoongehalte kan behalen als wij? Natuurlijk niet, want die persoon heeft niet genoeg eten. Is goed eten daarom onnatuurlijk en onacceptabel?
En kon Menelaos van Sparta eenzelfde testosteron- en groeihormoongehalte kan behalen als wij? Natuurlijk niet, want hij wist niet dat je daarvoor moet squatten en deadliften? Is squatten daarom onnatuurlijk en onacceptabel?

Mensen kunnen door goed te eten, zwaar te squatten, flink te slapen, enz. een bepaald niveau halen wat zekere anabole hormonen betreft. Door flink te spuiten, kunnen ze dat niveau nog wat hoger trekken. Ik zie het verschil niet, buiten het feit dat anabole steroïden vrij nieuw zijn en de rest niet.
En ja, ze zijn potentieel gevaarlijk. Door verkeerd of overmatig gebruik. Maar dat geldt niet alleen voor anabole steroïden; dat geldt voor alles dat goed werkt.

Doping zie ik niet in eerste instantie in het licht van haar implicaties op competitie. In eerste instantie is het een manier om nóg sterker te worden en - vooral - langer sterk te blijven (want het grootste probleem van oudere mannen is de dramatische vermindering van hun testosterongehalte). Be Strong, by all means necessary!

En verder sluit ik me bij Woopy aan: áls men vraagt om natural te kampen, respecteer dat dan. Anders speel je vals en ben je een zwakkeling en ben je niet beter dan iemand die squat met een kussentje in zijn nek om de barbell te stabiliseren.

Maar verder vraag ik mij af 1) wie de overheid is en 2) who the fuck die kerel denkt dat ie is dat hij ons zou mogen zeggen wat me wel en niet mogen doen. Dat geldt overigens ook voor niet-dopinggerelateerde zaken.

Als doping voor mij een goede optie zou zijn, zou ik er zeker niet aan twijfelen deze te benutten. Voorlopig zou het voor mij natuurlijk belachelijk zijn doping te gebruiken, maar ooit zal dat veranderen.

En dan hebben we het nog niet gehad over mensen die boksen zouden willen verbieden...

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot



om maar even er tegenin te

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006

om maar even er tegenin te gaan. Doping is streven naar perfectie. De beste zijn is in mijn ogen niet alleen de beste genetische aanleg hebben maar ook kunnen leven voor die perfectie. Het maximale eruit halen op het hoogste niveau kan alleen maar met de hulp van doping.

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



Het begint hier stilletjes

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007

Het begint hier stilletjes aan een beetje op een verheerlijking van doping te lijken Sticking out tongue
Voor mij persoonlijk: ik ben niet pro doping, maar ik ben ook zeker niet tegen. Dat de mensen het voor zichzelf beslissen, en voor de rest kan het mij eerlijk gezegd geen kloten schelen wie wel of niet gebruikt heeft Smiling Iemand die doping gebruikt is niet per definitie sterker dan mij.



Bodybuilding is ook niet

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 23 Jan 2009

Bodybuilding is ook niet echt een krachtmeting, we kunnen het eerder klaseren onder vleeskeuring Eye-wink
Voor mezelf wil ik ook liever als puur natuur, zal men middelen wel uit voeding halen.



het lijkt inderdaad alsof we

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007

het lijkt inderdaad alsof we hier met zijn allen aan het spuiten zijn( ik beweer niet dat iemand hier aan de dope zit, het lijkt er enkel op)

verder lijk ik vrij aleen te staan met mijn standpunt.

op muay thaiy zijn post wil ik wel dit nog zeggen:

inderdaad, het is niet aan de overheid om doping te verbieden. dit is de taak van de sportverening/sportcommisie( hoe je het wil noemen. bv de belgische wielerbond)

Ps: het is hier net op het nieuws. dit gaat inslaan als een bom.(en jammerlijk van een puur sportieve kwestie omgetoverd, en misbruikt worden, tot een politieke kwestie)

samengevat: ik ben tegen doping, maar vind ook dat het al dan niet verbieden ervan toekomt aan de sportfederaties zelf( die deftige kennis terzake hebben) en niet aan de overhijd

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



oja, even vermelden ik

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007

oja, even vermelden

ik respekteer ieders mening

beste vrienden?

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Ben zelf ook niet voor

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006

Ben zelf ook niet voor doping hoor. Wilde alleen even vertellen hoe je het ook kan zien.

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



Je kan ervoor of ertegen

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005

Je kan ervoor of ertegen zijn, maar dat is nog geen reden om te accepteren dat het verboden wordt. Waar blijft ons zelfbeschikkingsrecht dan? Zijn we in de eerste plaats individuen of leden van een samenleving? Wie weet wat men binnenkort nog allemaal zal verbieden: rood vlees, lange baarden, zwaar ademen, ... Question

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot



De meeste steroïden zijn

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 4846
Aangesloten: 02 Jan 2008

De meeste steroïden zijn mits je ze gebruikt zoals ze horen gebruikt te worden niet schadelijk. Uiteraard weet 90% van degenen die het als 'easy way out' voor training niet hoe dat moet, en dan krijgen ze neveneffecten. Je kan even goed als je hoofdpijn hebt een doos Codeïne leegslikken, en dan heb je ook problemen.

Volgens mij ligt het probleem dus eerder bij (het gebrek aan/ foutief zijn van) de informatie die erover door de mainstream media en mond-op-mond-verhalen worden aangereikt.
Steroïden zijn niet verboden in sportevenementen omdat ze schadelijk zijn, maar net omdat ze oneerlijk zijn.

Ik trek dit wel niet door naar andere soorten doping zoals EPO,...

--

Yeah, you don't need to go hard. You can stay in the middle, take some supplements here and there, change your program every other week and stay absolutely the same as you are now. But that's bullshit.



persoonlijk ben ik toch

star star star star star star
star star star star star star
star star star
Niet Actief
Punten: 1524
Aangesloten: 18 Jul 2008

persoonlijk ben ik toch totaal tegen het gebruik van doping omdat:
- Deze mensen een slechte naam bezorgen voor iedereen dat aan krachtsport doet, als je iemand vertelt dat je hobby fitnessen is wordt al zeer snel een link gelegd met anabole steroiden, ook al is dit meestal niet het geval.
- het valsspelen is, nu niet meer sinds iedereen het bijna doet, maar je moet al met je leven gaan spelen om ver te graken, dat is redelijk ernstig he
- het is illegaal, er is een wet voor iedereen

Verder vindt ik squaten, deadliften, veel eten, etc allemaal wel natuurlijk, dit zijn dingen dat je nu éénmaal altijd al met je lichaam hebt kunnen doen, zonder technologie (enkel kennis), maar doping staat volgens mij niet in onze voedselbehoeftes. Hou het menselijk lichaam natuurlijk

--

"No man achieves great success who is unwilling to make personal sacrifices. There is no something for nothing, everything has a price." - Napoleon Hill



Dan is eiwitpoeder ook

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007

Dan is eiwitpoeder ook "onnatuurlijk" he.

Ik vind niet dat we het als amateursporters moeten erg vinden dat anderen doping gebruiken. Zij worden dan misschien sneller sterker of gespierder, maar wat maakt dat uit? Je traint toch voor jezelf of niet?
Als je in de topsport zit en mogelijk de kans misloopt om van je sport je beroep te kunnen maken door een paar opgespoten gasten, dat is iets anders. Dat zou inderdaad vrij irritant zijn.

Die slechte naam is inderdaad niet geweldig. Maarja, je hebt over elke sport wel vooroordelen.



dat eiwitpoeder heb je

star star star star star star
star star star star star star
star star star
Niet Actief
Punten: 1524
Aangesloten: 18 Jul 2008

dat eiwitpoeder heb je gelijk in, maar het is dan weer niet schadelijk, marja, tis ook onnatuurlijk
Ik ben het er mee eens, het is jou lichaam, je doet ermee wat je wilt, maar ik vind het niet kunnen dat zoits kan in wedstrijden, daar blijft het valsspelen en dus oneerlijk (naar mijn mening)
Als ze zich graag bezig houd met illegale praktijken en niet mee doet aan wedstrijden heb ik er totaal geen probleem mee.

--

"No man achieves great success who is unwilling to make personal sacrifices. There is no something for nothing, everything has a price." - Napoleon Hill



Ja maar dat is het juist In

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007

Ja maar dat is het juist Sticking out tongue In het bodybuilding wereldje wordt doping over het algemeen door de vingers gekeken. Er zijn drug-free wedstrijden. Maar het feit dat er wedstrijden zijn die dat niet zijn, zegt genoeg denk ik.
Maar in wedstrijden waar de regel duidelijk is dat dat niet is toegestaan, ben ik daar uiteraard ook tegen. Regels zijn regels. Je moet aan een wielerwedstrijd ook niet meedoen met de motor.



ik vind doping vals spelen,

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9546
Aangesloten: 01 Mei 2008

ik vind doping vals spelen, bij mij staan eerlijkheid en hard werken heel hoog in het aanzien. Mensen moeten zelf maar weten waarom ze hun lichaam kapot maken. Daarom vind ik die nieuwe zwempakken ook niet eerlijk in het zwemmen. Iedereen moet met gelijke kansen en materiaal kunnen starten.

--

The Iron never lies to you.



Stel dat je 350kg kan

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005

Stel dat je 350kg kan squatten en je zit aan je persoonlijke limiet. Als je anabole steroïden gebruikt, zal je 400kg kunnen squatten. Het is niet ongezond, je verhoogt gewoon de hoeveelheid van enkele hormonen op een gecontroleerde manier, zoals je de voorbije vijftien jaar deze hoeveelheden verhoogd hebt door hard te trainen en veel te eten. Je doet wedstrijden die niet 'natural' zijn of je doet geen wedstrijden. Je bent intelligent, hebt een goed besef van de menselijke fysiologie, trainingsleer en biochemie.
Wie zou er geen roids gebruiken?

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot



even vermelden: het is

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9585
Aangesloten: 19 Okt 2007

even vermelden: het is evenwel niet zwart op wit bewezen, maar er zijn meer dan sterke vermoedens/aanwijzingen dat anabolen dus wel degelijk schadelijk zijn.

het enige probleem is dat voor zwart op wit te bewijzen men gecontroleerde proeven op mensen moet doen, iets wat ethisch gezien niet door de beugel kan

--

I AM BACK!!!!!!

2009
1ste plaats sterkste man van Oudenaarde
1ste plaats sterkste man van Liedekerke

2014: THE RETURN OF THE KING



Quote: even vermelden: het is

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 9546
Aangesloten: 01 Mei 2008
hardrocker schreef:
even vermelden: het is evenwel niet zwart op wit bewezen, maar er zijn meer dan sterke vermoedens/aanwijzingen dat anabolen dus wel degelijk schadelijk zijn.

het enige probleem is dat voor zwart op wit te bewijzen men gecontroleerde proeven op mensen moet doen, iets wat ethisch gezien niet door de beugel kan

+ de effecten van anabole steroïden zijn pas te merken na een lange tijd Eye-wink

--

The Iron never lies to you.



De neveneffecten van anabole

star star star star star star
star
Niet Actief
Punten: 499
Aangesloten: 03 Dec 2008

De neveneffecten van anabole steroïden op de mensen zijn veelvoudig. De anabole steroïden binden zich op de androgene receptoren en provoceren hierdoor androgene neveneffecten zoals verhoging van het voorkomen van mannelijke secundaire geslachtskenmerken.

De viriliserende effecten voor vrouwen:
- gezichts- en lichaamsbeharing
- vermindering van de vrouwelijke geslachtskenmerken
- fenomenale ontwikkeling van de spiermassa
- verdieping van de stem
- vergroting clitoris

De viriliserende effecten voor mannen :
- vermindering van libido (impotentie)
- het stoppen van de spermatogenese (infertiliteit)
- acne
- diabeet
- hartaandoeningen
- kanker van de lever
- vergroting prostaat

Men probeert hedendaags moleculen te vinden of te ontwikkelen met anabole werking waar de viriliserende neveneffecten zo laag mogelijk zullen zijn, die heel traag door de lever gemetaboliseerd worden en die ontwikkeling van de spiermassa promoten.

Anabolen zijn niet gezond. punt uit. JA het is waar, dat men een synthetische vorm van een hormoon dat wij in normale omstandigheden produceren gaan injecteren, maar zoals met alles: teveel is teveel!! De hoeveelheid testo/groehormoon waarmee je je lichaam bombardeert is 2much 2 handle, waardoor die negatieve effecten zich al dan niet op korte middellange of lange termijn gaan manifesteren..

Hormonen is gewoonweg iets waar je niet mee moet klooien; vraag maar eens aan een schildklierlijder hoe het was, toen hij/zij pas gediagnosticeerd was (en vooral de periode ervoor) of vraag eens aan je ma/oma/tante hoe de hormonale omschakeling (aka menopauze) aanvoelde. Dit zijn enkele aandoeningen/toestanden waar er lichte hormoonschommelingen plaatsvinden...

Iig boeit het me niet als iemand het neemt, doe maar, denk ik dan.

Dat van die wedstrijd vond ik wel erg voor de BB in belgie en omstreken, geeft het een slechte naam... (slechter dan het al had)