Start of a new journey

Ingediend door psycomantje op Ma, 14/07/2014 - 19:34.

Nieuwe start in mijn leven en daarom een nieuwe log.
Sinds 2 weken woon ik nu samen met mijn vriendin en binnen 4weken heb ik een nieuw werk (buiten de bouwsector). Dat is voor mij dus een nieuwe start Smiling

Oude Pr's (voor wendler) bij een BW van +-78-79: 2013
Squat: 1*140 / 3*3*125
Deadlift: 1*175 / 5*165
Bench: 1*110 / 3*5*95
Press: 1*70 / 3*5*65

update Pr's:
Squat:
- 1*142.5 (15/12/15)
- 1*160 (15/12/16) bw 84
- 1*170 (06/01/17)

deadlift:
- 1*205 (4/06/16)
- 1*207.5 (06/01/17)

Bench:
- 1*127.5 (04/06/16)
- 1*130 (16/12/16)

press:
- 1*82.5 (20/12/15)
- 3*77.5 (29/10/15)

Volume went redelijk snel.

Ingediend door rho op Din, 27/06/2017 - 10:50.

Volume went redelijk snel. Als je maar niet overdrijft is dat 1 van de dingen die het snelste aanslaat qua training.
Hopelijk gaat het vervolg van de cyclus even goed. Smiling

Quote: Boh Dennis. Jij weet niet

Ingediend door Hardrocker op Din, 27/06/2017 - 11:26.
Glenn VdB schreef:
Boh Dennis. Jij weet niet jongeh. Doe maar eens front hold, dan roep je om medelijden.

Ik was overlaatst zo kort bij de hell dat er een staart uit men gat kwam.

Maar nette squat, kzit er eigelijk ma 40 kg bove.

Bij mij in de garage is het altijd 10-12 graden warmer dan buiten dus ik ben al klaar voor de hel qua hitte

geef maar toe datge uw epic strength te danken hebt aan een deal met de duivel Laughing out loud

daarmee dater nen staart uit uw gat groeit Laughing out loud

Okeej net getraind, trok op

Ingediend door psycomantje op Din, 27/06/2017 - 14:02.

Okeej net getraind, trok op de zak en ben ook heel erg moe. De eerste 'echte' vroege shift gehad (van 04:00 uur) en das altijd de zwaarste omdat je savonds niet moe bent om te gaan slapen en lig je dus lang wakker. Resulteert dus in weinig slaap

Ik had 0 focus, tijdens mijn bench verloor ik constant direct mijn arch. En het ergste tijdens mijn rust tussen de sets moest ik vechten omdat mijn ogen aan het toe vallen waren. Dat was voor mij teken om gewoon te stoppen. Morgen is rustdag en dan overmorgen weer lekker squat volume

Dinsdag 27/6/17
Bench:
10*82.5
8*92.5
5*97.5 (volgens schema was de bedoeling reps tussen 6-8, maar schoot telkens direct uit mijn setup en alles was zoveel zwaarder hierdoor.)

Quote: Okeej net getraind, trok op

Ingediend door Hardrocker op Din, 27/06/2017 - 14:04.
psycomantje schreef:
Okeej net getraind, trok op de zak en ben ook heel erg moe. De eerste 'echte' vroege shift gehad (van 04:00 uur) en das altijd de zwaarste omdat je savonds niet moe bent om te gaan slapen en lig je dus lang wakker. Resulteert dus in weinig slaap

Ik had 0 focus, tijdens mijn bench verloor ik constant direct mijn arch. En het ergste tijdens mijn rust tussen de sets moest ik vechten omdat mijn ogen aan het toe vallen waren. Dat was voor mij teken om gewoon te stoppen. Morgen is rustdag en dan overmorgen weer lekker squat volume

Dinsdag 27/6/17
Bench:
10*82.5
8*92.5
5*97.5 (volgens schema was de bedoeling reps tussen 6-8, maar schoot telkens direct uit mijn setup en alles was zoveel zwaarder hierdoor.)

op het moment dat je intukt op de bench iset tijd om die om te ruilen voor je bed en indeed ermee te kappen.

Indien je toch doorduwt zal je herstel toch de ballen zijn

Daar ga ik de Hardrocker

Ingediend door rho op Din, 27/06/2017 - 14:08.

Daar ga ik de Hardrocker toch gelijk moeten geven.
Als je recuperatie al zwaar klote is dan is het misschien niet het beste idee om er nog wat vermoeidheid bovenop te gooien. Je had misschien beter een dag gewacht met trainen, zodat je ietsje beter in je slaapritme van de vroege post zou zitten.

Geef ik je zeker gelijk

Ingediend door psycomantje op Din, 27/06/2017 - 14:19.

Geef ik je zeker gelijk in.
@rho: nja soms zet ik toch erg goeie trainingen neer als ik me zo voel, soms reageert je lichaam helemaal anders dan je je voelt! Maar dat was deze keer echt het geval niet.

Het belangrijkste is wel gedaan, alle sets bench. De rest was asisst, das toch iets positief nog. Misschien had een kop koffie ook wel iets geholpen maarja xD

Misschien nu een dagje extra

Ingediend door rho op Din, 27/06/2017 - 14:23.

Misschien nu een dagje extra rust nemen zodat je de opgestapelde vermoeidheid wat weg kan werken?
Dan schuift je cyclus wel 1 dag op maar dat lijkt me in dit geval niet echt een probleem, toch?

Quote: Geef ik je zeker gelijk

Ingediend door Hardrocker op Din, 27/06/2017 - 15:17.
psycomantje schreef:
Geef ik je zeker gelijk in.
@rho: nja soms zet ik toch erg goeie trainingen neer als ik me zo voel, soms reageert je lichaam helemaal anders dan je je voelt! Maar dat was deze keer echt het geval niet.

Het belangrijkste is wel gedaan, alle sets bench. De rest was asisst, das toch iets positief nog. Misschien had een kop koffie ook wel iets geholpen maarja xD

dat ken ik ook wel: je doodmoe voelen, maar eenmaal aan het trainen merken dat wat beweging je goed doet.

maar in mijn ervaring is inslaap vallen waar ik sta eerder een teken van fysieke moeite dan van mentaal zo murm te zijn dat je wil gaan slapen om je geest rust te gunnen.

Inderdaad. Morgen heb ik

Ingediend door psycomantje op Din, 27/06/2017 - 16:37.

Inderdaad. Morgen heb ik zoiezo rustdag en deze training ga ik niet speciaal overnieuw doen omdat ik 1keer asisst oefeningen geskipt heb. 1rep gemist op een super slechte dag. Op een normale dag haal ik dus anyday die 6reps of meer

Nee, de training opnieuw

Ingediend door rho op Din, 27/06/2017 - 16:49.

Nee, de training opnieuw doen lijkt me helemaal niet nuttig.
Het is waarschijnlijk nog positief dat je de assistentie deze keer achterwegen gelaten hebt. Al oververmoeid geraken in het begin van een trainingscyclus is nu ook weer niet het meest productieve om te doen. Eye-wink

Lekkere training vandaag!

Ingediend door psycomantje op Don, 29/06/2017 - 18:51.

Lekkere training vandaag! Goeie call dus om vorige training de asisst niet te doen + de rustdag gisteren heeft me goed gedaan! Ik heb ook echt geen zak gedaan die dag, Wat op de PC een tukje gedaan in de middag van een uurtje, filmpje gekeken en redelijk vroeg in mijn bed.

Donderdag 29/06/17 -- BW 83.0

Squat: belt+sleeves
10*115
3*110
3*110
3*110
3*110
3*110
3*110
3*110
3*110
3*110
3*110

Dit kan niet anders of een VPR zijn, ik heb nog nooit eerder dit volume gesquat. Ging best lekker allemaal, laatste 2reps van de 10 waren best lastig! Mijn abs en bovenrug begonnen wat te begeven en kon moeilijk mijn form houden. 10*3*110 waren allemaal goeie reps, naar gelang hoe verder meer sets ik deed werd de rust iets langer en begonnen de beentjes wat te shaken Sticking out tongue
Dit was het meeste volume in dit schema Volgende week gaan we volume iets minderen en intensiteit iets omhoog. 3setjes van 4-6 reps.

Deficit sumo deadlift: overhands, beltless. 5Cm deficit (2cm ingebouwd door kleine diameter schijven + nog eens 3cm)
8*100
8*110
8*110

Werkte erg hard op de hamstrings! Had een goeie burn hiervan.

Squat holds:
140
160
180

@glecky: Hoe de fuck doe jij holds met 300Kg+ !!!!!! front holds dan nog hoooooly fuuuckkk Powertraining Powertraining Bij die 160Kg holds had ik het gevoel van fuuuck dit is zwaar hoe heb ik ooit 170 gesquat?Puzzled Daarom dat ik dit dus doe! Die gewenning weer krijgen van heavy weights + Traint de stabilisatoren wat denk ik wel

Standing cable crunch:
15*20
15*20
15*20

Zalige oefening voor abs vind ik. Je abs staan altijd op spanning.

Heel erg blij met die squat sessie. Goeie train

Lekkere squats! Hopelijk kan

Ingediend door rho op Vrij, 30/06/2017 - 09:40.

Lekkere squats! Hopelijk kan je nog een beetje stappen vandaag. Mr. Green

Ik moet zeggen ik heb er zo

Ingediend door psycomantje op Vrij, 30/06/2017 - 09:58.

Ik moet zeggen ik heb er zo goed als geen last van vandaag. Wel goeie opbouw in dit schema. Eerste week aanpassen naar volume. En dan 2de week bam volume maken.
Vanavond wat benchen Smiling

Quote: Ik moet zeggen ik heb er zo

Ingediend door Hardrocker op Vrij, 30/06/2017 - 10:02.
psycomantje schreef:
Ik moet zeggen ik heb er zo goed als geen last van vandaag. Wel goeie opbouw in dit schema. Eerste week aanpassen naar volume. En dan 2de week bam volume maken.
Vanavond wat benchen :)

opwerken naar de 10X10 140 kg squats?Puzzled

Haha nee dit was de volume

Ingediend door psycomantje op Vrij, 30/06/2017 - 10:16.

Haha nee dit was de volume week. Setje van max 10reps en dan 10*3 erna. Dit was week 2. 10*10 overleef ik niet denk ik Sticking out tongue

Quote: Ik moet zeggen ik heb er zo

Ingediend door rho op Vrij, 30/06/2017 - 10:46.
psycomantje schreef:
Ik moet zeggen ik heb er zo goed als geen last van vandaag. Wel goeie opbouw in dit schema. Eerste week aanpassen naar volume. En dan 2de week bam volume maken.
Vanavond wat benchen :)

Meestal heb je veel minder last van setjes van 3. 10x3 of 3x10 is evenveel volume maar het eindresultaat is wel compleet anders. Bij 3x10 zou je wel eens redelijk wat spierpijn kunnen hebben.

Quote: Quote: Ik moet zeggen ik heb er zo

Ingediend door Hardrocker op Vrij, 30/06/2017 - 11:31.
rho schreef:
psycomantje schreef:
Ik moet zeggen ik heb er zo goed als geen last van vandaag. Wel goeie opbouw in dit schema. Eerste week aanpassen naar volume. En dan 2de week bam volume maken.
Vanavond wat benchen :)

Meestal heb je veel minder last van setjes van 3. 10x3 of 3x10 is evenveel volume maar het eindresultaat is wel compleet anders. Bij 3x10 zou je wel eens redelijk wat spierpijn kunnen hebben.

dat valt nog mee, 5X10 of 10X10 legpress is om over uw nek te gaan, misschien doe ik dat wel even op de squat als ik de 150 kg heb berijkt: opwerken naar een 10X10 om die core en rug lekker stevig te krijgen ( en terug wat volumme in die miezerige quads te brengen)

Je gaat versteld staan

Ingediend door rho op Vrij, 30/06/2017 - 11:34.

Je gaat versteld staan hoeveel zwaarder dit is op squat dan op legpress. Eye-wink

Ja ik zie me dit veel eerder

Ingediend door psycomantje op Vrij, 30/06/2017 - 11:40.

Ja ik zie me dit veel eerder op legpress dlen dan op de squat Smiling nuja das niet iets wat ik snel ga doen.

Quote: Ja ik zie me dit veel eerder

Ingediend door Hardrocker op Vrij, 30/06/2017 - 11:41.
psycomantje schreef:
Ja ik zie me dit veel eerder op legpress dlen dan op de squat Smiling nuja das niet iets wat ik snel ga doen.

volgende Bstrong meeting: max rep squat met 70% van je 1RM dat we het ervent daarvoor getest hebben!!!!!!

klinkt als ware Bstrong style: KILL OR BE KILLED!!!!

Waarom heb jij toch altijd

Ingediend door rho op Vrij, 30/06/2017 - 11:47.

Waarom heb jij toch altijd van die ideeën om je lijf stuk te maken? Puzzled
Ik wil wil geen lijf dat stuk is. Ik wil een sterk lijf waarmee ik de volgende training zonder problemen mee kan aanvatten. Smiling
't Zal de leeftijd zijn ... Sticking out tongue

Quote: Waarom heb jij toch altijd

Ingediend door Hardrocker op Vrij, 30/06/2017 - 13:34.
rho schreef:
Waarom heb jij toch altijd van die ideeën om je lijf stuk te maken? Puzzled
Ik wil wil geen lijf dat stuk is. Ik wil een sterk lijf waarmee ik de volgende training zonder problemen mee kan aanvatten. Smiling
't Zal de leeftijd zijn ... Sticking out tongue

omdat het kan???

omdat het iets is dat niet iedereen kan??

De voldoening als je dat gekke doel berijkt hebt???

IK BEN EEN GEk?Puzzled

Onder invloed van cafeine doe ik rare dingen?

Mijn psychiater is mijn pilletjes vergeten voorschrijven??

moet ik nog ddorgaan??? ik kan nog wel wat redenen bedenken hoor Laughing out loud

Quote: Quote: Waarom heb jij toch altijd

Ingediend door rho op Vrij, 30/06/2017 - 13:38.
Hardrocker schreef:
rho schreef:
Waarom heb jij toch altijd van die ideeën om je lijf stuk te maken? Puzzled
Ik wil wil geen lijf dat stuk is. Ik wil een sterk lijf waarmee ik de volgende training zonder problemen mee kan aanvatten. Smiling
't Zal de leeftijd zijn ... Sticking out tongue

omdat het kan???

omdat het iets is dat niet iedereen kan??

De voldoening als je dat gekke doel berijkt hebt???

IK BEN EEN GEk?Puzzled

Onder invloed van cafeine doe ik rare dingen?

Mijn psychiater is mijn pilletjes vergeten voorschrijven??

moet ik nog ddorgaan??? ik kan nog wel wat redenen bedenken hoor Laughing out loud

Ofwel ben ik een sissy geworden nu ik niet kan trainen. Cry

Quote: Quote: Quote: Waarom heb jij toch altijd

Ingediend door Hardrocker op Vrij, 30/06/2017 - 13:46.
rho schreef:
Hardrocker schreef:
rho schreef:
Waarom heb jij toch altijd van die ideeën om je lijf stuk te maken? Puzzled
Ik wil wil geen lijf dat stuk is. Ik wil een sterk lijf waarmee ik de volgende training zonder problemen mee kan aanvatten. Smiling
't Zal de leeftijd zijn ... Sticking out tongue

omdat het kan???

omdat het iets is dat niet iedereen kan??

De voldoening als je dat gekke doel berijkt hebt???

IK BEN EEN GEk?Puzzled

Onder invloed van cafeine doe ik rare dingen?

Mijn psychiater is mijn pilletjes vergeten voorschrijven??

moet ik nog ddorgaan??? ik kan nog wel wat redenen bedenken hoor Laughing out loud

Ofwel ben ik een sissy geworden nu ik niet kan trainen. Cry

Geworden?Puzzled?

Kerel, dat zijtge ALTIJD al geweest Laughing out loud

WOOPwoop
WoPwOp
WoOpWoOp

(Geen onderwerp)

Ingediend door rho op Vrij, 30/06/2017 - 13:48.

Cry Cry

Hardrocker heeft gewoon niet

Ingediend door psycomantje op Vrij, 30/06/2017 - 13:51.

Hardrocker heeft gewoon niet getraind als die niet 90% dood is xD

Dat denkt hij dan toch.

Ingediend door rho op Vrij, 30/06/2017 - 13:52.

Dat denkt hij dan toch. Evil

Quote: Hardrocker heeft gewoon niet

Ingediend door Hardrocker op Vrij, 30/06/2017 - 14:15.
psycomantje schreef:
Hardrocker heeft gewoon niet getraind als die niet 90% dood is xD

120 % dood bedoel je!!!!

zeker als je volumme pompt!!!! alser nog reps inzitten waset geen training!!!! spiergroei komt enkel door pure uitputting (kracht is iets anders)

Quote: Dat denkt hij dan toch.

Ingediend door Hardrocker op Vrij, 30/06/2017 - 14:15.
rho schreef:
Dat denkt hij dan toch. Evil

IK DENK NOOIT!!!!!!!!!!

Evil Evil Evil Evil Evil

Quote: Quote: Hardrocker heeft gewoon niet

Ingediend door rho op Vrij, 30/06/2017 - 14:17.
Hardrocker schreef:
psycomantje schreef:
Hardrocker heeft gewoon niet getraind als die niet 90% dood is xD

120 % dood bedoel je!!!!

zeker als je volumme pompt!!!! alser nog reps inzitten waset geen training!!!! spiergroei komt enkel door pure uitputting (kracht is iets anders)

Ja, uitputting is goed voor hypertrofie. Maar te ver gaan is in geen enkel geval goed.