bodybuilding-pt vs intellectualisme

star star
Niet Actief
Punten: 101
Aangesloten: 01 Aug 2006
Ingediend door geworpene op Din, 27/02/2007 - 21:26.

Ik ben licenciaat in de filosofie en heb onlangs een eerste verkennend gesprek gehad om te kunnen doctoreren. IK kreeg commentaar op mijn uiterlijk. Nee niet dat ik er slecht uitzag of zo, de commentaar was dat ik te "breed" was en niet het juiste signaal uitstuurde. In hileritate tristis in tristis hileritatie. Supergrappig. Ik ben geen nerd met een brilletje, hou van zwaar trainen, maar blijkbaar ben je dom als je je lichaam wil de aandacht geven die het verdient. mens sana in corpore sano en zo weet je wel.

Nu is mijn vraag

Zijn er nog mensen die dergelijke ervaringen gehad hebben?
Ik weet dat er elke week opnieuw mensen zijn die schrikken of niet willen geloven dat ik een universitair diploma heb. Ik lees boeken en kijk weinig tv, en train een 10 uur in de week, voor de rest ben ik zoals iedereen anders. toch wordt de geitenwollensok met zijn bierbuikje, vet haar en fancy jasje naast mij telkens opnieuw gepercipieerd als slimmerik, terwijl ik in de ogen van de mensen de dommekracht ben.




haha, zalig!


Niet Actief
Punten: 6
Aangesloten: 27 Feb 2007

haha, zalig!

ik ken dat op een ander vlak, rij met de motor, en dan denken de mensen ook altijd: wat een nozem, komt niets goed van, terwijl ik toch ook al 4 jaar verderstudeer Smiling



Aan m'n uiterlijk zie je het

star star star star star star
star star star star star star
star star star
Niet Actief
Punten: 1596
Aangesloten: 03 Mrt 2005

Aan m'n uiterlijk zie je het niet echt wat kt betreft, maar de mensen klijken wel op bij m'n combi van graag kt doen en twee universitaire diploma's hebben. Ja, de meesten denken dat spieren en hersenen mutually exclusive zijn, triest.

--

Buy my art



Ik heb het zelfde, ik zit op

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006

Ik heb het zelfde, ik zit op de sociale acedemie en daar wordt ook wel raar gekeken als er iemand met een aardig groot lichaam zegt dat hij later met kinderen wil gaan werken. Zowiezo worden mannen raar aangekeken als ze op de sociale acedemie zitten of er wordt verwacht dat je homo bent. Van alle jongens op de sociale acedemie is er echter geen een homo. Het heeft zo ook wel zijn voordelen om gespierd te zijn. Kinderen en met name jongens zijn gefasineerd door spieren. Hierdoor kan je makkelijker contact maken met een kind.

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



Mensen plaatsen andere

star star star star star star
star star
Niet Actief
Punten: 598
Aangesloten: 30 Sep 2006

Mensen plaatsen andere mensen zeer snel in vakjes. Daardoor is het aantal informatie dat ze moeten verwerken kleiner. Het probleem stelt zich ook omgekeerd. Ik zie eruit als een nerd, een goed studentje, een conservatief opgevoed jongetje. Zeer klote. Ik krijg zeer veel respect van oudere mensen, veel minder van m'n eigen leeftijdsgenoten.



je moest de ouders een zien

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006

je moest de ouders een zien toen i k vandaag babygroep leider was. Niet het werk dat ik dagelijks doe en werd daarom natuurlijk weer ondergespeugd. Maar ze verwachten eerder een meisje meisje dan een flinke jongen.

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



ah ja. We moeten allemaal

star star star star star star
star star
Niet Actief
Punten: 598
Aangesloten: 30 Sep 2006

ah ja. We moeten allemaal ons kruis dragen hé. Angel



Het lijkt mij anderzijds

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005

Het lijkt mij anderzijds toch niet zo ongewoon dat hogergeschoolden intensief bezig zijn met sport, meer bepaald krachttraining. Naar mijn mening zijn het belacheliijke mensen, zij die nog altijd met de voorgenoemde clichébeelden in hun hoofd rondlopen.

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot



ben ik het niet mee eens.

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006

ben ik het niet mee eens. Steroetypen helpen ons om de wereld beter te kunnen begrijpen. Dat het vaak niet klopt is eigenlijk de schuld van de roddel en de media. Mensen zijn bang voor wat ze niet weten, daarom veralgemeniseren ze zodat ze houwvast hebben.

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



Muay Thai dat is

star star star star star star
star star
Niet Actief
Punten: 598
Aangesloten: 30 Sep 2006

Muay Thai dat is psychologische onzin. Jij ook steekt mensen in kotjes.
Het grootste probleem vandaag de dag in België is juist op dat principe gebasseerd, racisme (allé 1 van de grote problemen van vandaag). Wanneer jij op straat rondloopt en je ziet een "arabier", een "chinees" dan ga jij automatisch die in een ander kotje zetten dan een belg. Deels omdat je het moeilijker vindt om jezelf met hun te identificeren. Vraag nooit aan een west-europeaan om een crimineel uit een line-up te halen die bestaat uit Zuid-Afrikanen. Werkt gewoon niet. Wij kunnen die verschillende details veel moeilijker zien. Omgekeerd ook overigens.
Als het kotjes systeem bestaat, is het dan zo verbazend dat we er ook gevoelens, ideeën aan koppelen?

Het hele systeem van Gothics, punkers, bodybuilders, en al die (sub)culturen is juist op dat gedrag van 'in kotjes steken' gebaseerd.
Daarnaast helpt het ook om jezelf vertrouwd en veilig te voelen (groepsgevoel).



Quote: Muay Thai dat is

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 16301
Aangesloten: 08 Feb 2005
Jakob schreef:
Muay Thai dat is psychologische onzin. Jij ook steekt mensen in kotjes.
Het grootste probleem vandaag de dag in België is juist op dat principe gebasseerd, racisme (allé 1 van de grote problemen van vandaag). Wanneer jij op straat rondloopt en je ziet een "arabier", een "chinees" dan ga jij automatisch die in een ander kotje zetten dan een belg. Deels omdat je het moeilijker vindt om jezelf met hun te identificeren. Vraag nooit aan een west-europeaan om een crimineel uit een line-up te halen die bestaat uit Zuid-Afrikanen. Werkt gewoon niet. Wij kunnen die verschillende details veel moeilijker zien. Omgekeerd ook overigens.
Als het kotjes systeem bestaat, is het dan zo verbazend dat we er ook gevoelens, ideeën aan koppelen?

Het hele systeem van Gothics, punkers, bodybuilders, en al die (sub)culturen is juist op dat gedrag van 'in kotjes steken' gebaseerd.
Daarnaast helpt het ook om jezelf vertrouwd en veilig te voelen (groepsgevoel).

'k Ben daar behoorlijk ongevoelig voor Eye-wink

Trouwens, mensen veralgemeniseren naar groepen is één ding, gespierde mensen bekijken als idioten is ronduit beledigend.

--

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. ~ T.S. Elliot



tgrappige is dat ik naar

star star
Niet Actief
Punten: 101
Aangesloten: 01 Aug 2006

tgrappige is dat ik naar aanleiding van deze post eens gebabbeld heb over mijn doctoraat filosofie in mijn gym.

Nu krijg ik daar vreemde blikken omdat ik filosofie studeer. bahahahaha

het leven zit vol ironie, als je het wil zien, onderkennen en hard lachen



we veralgeminiseren hier

star star star star star star
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007

we veralgeminiseren hier allemaal. Omdat hier iedereen (ok, ikzelf nog niet, bijna iedereen dan) gespierd is, willen we niet worden uitgemaakt voor hersenloze. Maar tegenlijkertijd denk je wel als je een Gothic ziet 'waarom doet ie zo dom?! Waarom al dat duivelsgedoe en obsessie met de dood?!'. Dan doe je dus eigenlijk precies hetzelfde, alleen dan bij iemand anders.
Het is trouwens bewezen in een onderzoek dat iedereen discrimineert (heb de bron niet meer, volgens mij een keer op tv gezien). Ze lieten fotos zien van mensen, elke foto 2 seconden. Daarna moest de testpersoon aangeven of de persoon een wapen in zijn/haar hand had. Deze test is op heel veel mensen uitgevoerd, uit alle lagen van de samenleving, met allerlei achtergronden, herkomsten, etc. Het resultaat was dat bij allochtone mensen 60% vaker een wapen in de hand werd gezien dan bij autochtone mensen (en dit resultaat bijv. bij een allochtone man met autosleutels in zijn hand of een autochtone man met dezelfde sleutels in zijn hand).



We delen inderdaad

star star
Niet Actief
Punten: 101
Aangesloten: 01 Aug 2006

We delen inderdaad intuïtief onze wereld in groepen in om deze te vereenvoudigen en beter begrijpbaar te maken. Dit mag echter geen excuus zijn om stereotypisering goed te keuren. Onze moraal staat of valt bij deliberatie en overweging. In directe dreiging telt alleen het intuÏtieve, maar als je meer tijd hebt om overwegingen te maken dan moet je je oordelen, beoordelen en veroordelen ook kunnnen staven met argumenten die verder gaan dan intuîtie. Dus ik daag iedereen uit om eens te beargumenteren waarom gespierde mensen dom zijn.



Het gebruik maken van

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006

Het gebruik maken van sterotypen is helemaal niet erg, het gaat er alleen om dat je deze wel moet toetsen op de werkelijkheid. Vanuit mijn studie en toekomstig werk moet je rekening houden met zoveel cultuur verschillen dat je uit moet gaan van de stereotypen en deze per persoon toetsen en aanpassen. Anders is het gewoon onbegonnen werk.

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



Categorieën gebruiken is

star star star star star star
star star star star star star
star star star
Niet Actief
Punten: 1596
Aangesloten: 03 Mrt 2005

Categorieën gebruiken is inderdaad natuurlijk. Alleen worden er soms valse verbanden gelegd tussen categorieën (bijvoorbeeld de categorie blond en de categorie dom Eye-wink ). En een tweede probleem ligt in het vastpinnen van mensen in categorieën en veralgemeningen. Er zijn misschien meer misdadigers tussen allochtonen (niet inherent aan allochtoon zijn, maar door verpaupering), maar daardoor van elke allochtoon denken dat ie een misdadiger is is natuurlijk een grove denkfout. Veronderstellingen maken het leven eenvoudiger, maar vaak tegen een prijs Sticking out tongue Je moet inderdaad je hersenen ook aan het werk zetten, om die veronderstellingen gemaakt uit mentale luiheid kritisch te benaderen.

--

Buy my art



Quote: tgrappige is dat ik naar

star star star star star
Niet Actief
Punten: 306
Aangesloten: 31 Jan 2006
geworpene schreef:
tgrappige is dat ik naar aanleiding van deze post eens gebabbeld heb over mijn doctoraat filosofie in mijn gym.

Nu krijg ik daar vreemde blikken omdat ik filosofie studeer. bahahahaha

het leven zit vol ironie, als je het wil zien, onderkennen en hard lachen

Ja zo iets heb ik ook voor, na een paar jaar (nu toch al) leer je de mensen (ook oudere) wat kennen in de fitness. Een goede dag een goede avond ... Eens een babbeltje over de training, es samen een oefening doen, es samen een spiergroep trainen ... En dan komt meestal de vraag , "Wat doe je eigenlijk van werk ?"
Jah, in het begin zei ik gewoon dat ik nog naar school ging, maar nu zie ik er toch al pakken ouder uit en werkt deze truc niet meer... Ik zeg nu " Ik studeer nog... " (zonder in de eerste plaats te zeggen welke richting Smiling ). Hoe sommige mensen daarop reageren is echt verwonderlijk. De volgende dag krijg je niet eens meer een goeie dag... Kvind het gewoon kleinzielig.

En het omgekeerde is nog laconieker; geweigerd worden voor een doctoraat omdat je te breed bent Angry

Belachelijk !

Ik kan wel niet ontkennen dat een informaticus met bijverdienste als buitenwipper een grappeg gegeven is , maar waarom zou het niet kunnen ?

(dit laatste is een uit de lucht gegrepen voorbeeld en was dus met betrekking tot mezelf... )

--

____________________________________________________________
De kwantumrelativistische oneindig diepe potentiaalputten...



Grappig is persoonsgebonden,

star star star star star star
star star star star
Niet Actief
Punten: 806
Aangesloten: 11 Okt 2006

Grappig is persoonsgebonden, dus je kan daar niet mee veralgemenen.

Ik vind het best kunnen, maarjah ik ben dan ook geen voorstander van het hokjes denken.

--

“You are doing your best only when you are trying to improve what you are doing”



mn ouders beginnen ook al in

star star star star star star
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007

mn ouders beginnen ook al in hokjes te denken. heb aangegeven dat ik na dit basketbalseizoen wil gaan krachttrainen op een sportschool. word ik niet gesteund door mn ouders, omdat 'het algemeen bekend' is dat het wordt gerund door criminelen door anabolen, steroiden en in drugs dealen... m.a.w. kan het weer in mn eentje uitzoeken en kzal uit huis moeten wil ik ooit een supplement zoals creatine of mass gainer gaan gebruiken, omdat mn ouders denken dat ik dan mn lijf volgooi met verboden middelen.



Laat ze dan eens de

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006

Laat ze dan eens de wetenschappelijke onderzoeken zien, het kan ook handig zijn om de dopingslijst te laten zien. Op deze lijst zal je nergens creatine zien staan.

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



Ik heb net hetzelfde

star star star star star star
star star star star
Niet Actief
Punten: 835
Aangesloten: 05 Aug 2003

Ik heb net hetzelfde probleem thuis meneermaarten, leer je wel mee leven. Maar is wel klote als ze elke dag vragen: ga jij nu weer eten? Dan zeg ik altijd: ja je weet het toch je moet dat niet telkens zeggen, jullie snappen er toch niets van. bla bla, k laat ze maar doen.



inderdaad DMX. Laat ze maar

star star star star star star
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007

inderdaad DMX. Laat ze maar lullen Red face maar mark, paps en mams zijn er van overtuigd dat je daar anabolen en steroiden krijgt aangeboden en dat de eigenaar dood wordt geschoten. Reden waarom ze dat denken: dat was op tv Cool Hoezo schaperig gedrag, net zoals de rest van Nederland, je gemiddelde mening komt rechtstreeks uit de beeldbuis, zieligheid.



Misschien is het handig om

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2813
Aangesloten: 29 Mei 2006

Misschien is het handig om te vertellen dat creatine ook gehaald kan worden bij de apotheek en bijna elke vitaminespecialist? Mensen zijn bang voor wat ze niet kennen, daarom creeëren ze een beeld wat voor hun realiteit is. Probeer maar iemand te vertellen dat zijn werkelijkheid niet klopt. Dat is iets zeer lastigs waar alleen getrainde gespreksvoerders iets mee kunnen. Gelukkig ben ik getraint om deze gesprekken te voeren en heb ik mijn ouders zover kunnen krijgen. Wat de boer niet kent vreet hij niet, en houdt het zover mogelijk van zijn bed.

Ooit geprobeerd om een echt gesprek aan te gaan met je ouders? Neem detijd ervoor en zorg dat de tv etc uit is. Dan kan je goed in gesprek gaan en misschien dat ze dan ooit tot inkeer komen.

--

the only thing that separates the elite from all the rest, is the fact that the elite are better at the basics than everyone else



Oh nostalgie 'k Had es

star star star star star star
star star star star star star
star star star
Niet Actief
Punten: 1596
Aangesloten: 03 Mrt 2005

Oh nostalgie Roll Eyes 'k Had es een gratis staal gekregen van crea, m'n ma had dat potje zien staan en ik was meteen ook aan de anabolen *zucht* In mijn geval doe'k de moeite niet om erop in te gaan, 'k weet toch dat ze nooit luistert. En m'n pa had dan zitten googlen om alle "ongezonde" effecten te zoeken alsof het vergif is, en erbij zitten zeggen "krachttraining is voor mannen", vrouwen hebben een lichaam voor uithoudingstraining". Ben ik blij dat ik het ouderlijk huis uit ben Cool

--

Buy my art



Voor de paps en de

star star star star star star
star star star star star star
star star
Niet Actief
Punten: 1386
Aangesloten: 04 Feb 2005

Voor de paps en de mams:

http://johnberardi.com/articles/nutrition/dear.htm



Ik neem ook geen creatine af

star star star star
Niet Actief
Punten: 235
Aangesloten: 27 Dec 2006

Ik neem ook geen creatine af anobolen, gewoon omdat ik de drang er niet naar voel. Ik weet wel dat het rapper zou gaan maar ja, ik ben blij zo.

Ik weet trouwens dat mijn ouders het niet zouden willen want een vriend van mijn zus ging eens beginnen met creatine en hij was op slag afgeschreven en ging volgens mijn ouders de verkeerde kant op.



zou je het niet de goede

star star star star star star
Niet Actief
Punten: 355
Aangesloten: 02 Jan 2007

zou je het niet de goede kant op moeten brengen!? Evil
maar even serieus, zelfs een goede spreker (wat ik eigenlijk ook wel ben, aangezien ik pabo doe) krijgt mijn ouders niet op andere gedachten. het zit er gewoon in vast geroest, net zoals de zwarte weduwe nog steeds nazi was na de oorlog. gewoon bang zijn voor de werkelijkheid, echte argumenten uit de echte wereld gaan daarbij niet helpen. maar gelukkig houden mn ouders me ook niet tegen met krachttraining, ze steunen het alleen niet. maar ga wel eens goed met ze praten. hopelijk gaan ze het vanzelf steunen als ze inzien dat ik het leuk vindt/er beter van wordt Smiling en dan niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk Cool Bedoel, heb wel op de sportschool een proefweek gedraaid, en kvoelde me s avonds echt herboren, helemaal vol energie. Normaal sta ik dagelijks op met een moeheidsgevoel en te weinig tijd om te slapen. maar gaat allemaal goed komen.