1maand gym 6daags split

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 7701
Aangesloten: 15 Mei 2008
Ingediend door psycomantje op Ma, 02/07/2012 - 09:15.

Hej, het bouwverlof komt eraan en daarom wou ik nog eens naar de gym gaan! Eens wat verandering Smiling Daarom dacht ik ook om voor een split te gaan, Ik heb dan ook de energie/tijd om een 6daagste split te volgen waar ik alles 2x per week train!

Dit zou het schema worden. Op zaterdag benen dag ben ik helemaal niet zeker over de volgorde van de oefeningen, ik wou niet alle zware oef na elkaar dus stak ik er telkens iets kleiner tussen.

Graag comments en eventuele verbetering aub Smiling

Split routine: sets: 3-4 / reprange: 5-12
MA: Borst / triceps
Borst:
Bench
Incl. Bench
fly’s
Dumbell pullover

Triceps:
Dips
Skullcrushers
Pulldowns

DI: Rug / biceps
Rug:
Pull ups (breed)
Deadlift
Cable row
Romanian deadlift
Dumbell row

Biceps:
Pull ups (smal)
Bb curl

WOE: Benen / schouders
Benen:
Squat
Leg curl
Leg press
Romanian deadlift
Calf raises

Schouders:
Press
Upright rows
Bent over raise

DO: Borst / triceps
Borst:
Incl. bench
Benchpress
Incl. dumbbell press
flys

Triceps:
Dips
Close grip bench
extentions

VRIJ: Rug / Biceps
Rug:
Pull ups (breed)
Deadlift
Barbell row
Romanian deadlift
Cable row

Biceps:
Pull ups (small)
Preacher curl

ZA: Benen / schouders
Benen:
Leg press
Calf raises
Squat
Romanian deadlift
Leg extention

Schouders:
Press
Upright row
Bent over raise


--

"Each style has its own strengths and weaknesses. Do not allow your mind to play tricks on you."
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog."

blog: http://www.bstrong.net/blog/1773



Ik zou vooral zorgen dat je

star star star
Niet Actief
Punten: 156
Aangesloten: 25 Mei 2011

Ik zou vooral zorgen dat je je rug minstens zo zwaar of zwaarder traint dan je borst, zodat je mooi rechtop blijft staan met goede rechte schouders. Als je er wat op let zie je enorm veel gasten krom lopen omdat hun borst overontwikkeld is t.o.v. hun rug, met alle mogelijke gevolgen vandien...

Je kan voor je rug nog een lat pull down toevoegen.

Reprange 5-12 vind ik wel extreme uitersten, de duurtijd van je workout gaat totaal anders zijn afhankelijk van je herhalingen. Bij 4*5 ga je hoge gewichten nemen met relatief veel rust tussen je sets (bvb. 4 minuten) terwijl je bij 4*12 lage gewichten gaat nemen met weinig rust tussen je sets (bvb. 90 sec.).
Afhankelijk hiervan kan je za-workout bvb 2,5 uur of 1 uur gaan duren.

Ik zou kijken waar je de nadruk wil op leggen, vooral kracht of vooral spiergroei, en dan in functie daarvan het aantal oefeningen kiezen per training. Zo lijkt me je schema zoals het nu is behoorlijk ambitieus als je voor kracht zou gaan.

Misschien ook even opletten met de opdeling, daar zie ik dips in staan op di, terwijl je al borst doet op ma. Je dips gaan ook je borst aanspreken...



prima schema! Alles zit erin

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 2759
Aangesloten: 06 Mrt 2010

prima schema! Alles zit erin en ik wens je er veel succes mee.



de reprange ligt vooral op

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 7701
Aangesloten: 15 Mei 2008

de reprange ligt vooral op grote oefeningen 3-4*5 en kleine ofeningen 3*8-12

--

"Each style has its own strengths and weaknesses. Do not allow your mind to play tricks on you."
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog."

blog: http://www.bstrong.net/blog/1773



Quote: Ik zou vooral zorgen dat je

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 23 Jan 2009
Wannabstronger schreef:
Ik zou vooral zorgen dat je je rug minstens zo zwaar of zwaarder traint dan je borst, zodat je mooi rechtop blijft staan met goede rechte schouders. Als je er wat op let zie je enorm veel gasten krom lopen omdat hun borst overontwikkeld is t.o.v. hun rug, met alle mogelijke gevolgen vandien...

Je kan voor je rug nog een lat pull down toevoegen.

Reprange 5-12 vind ik wel extreme uitersten, de duurtijd van je workout gaat totaal anders zijn afhankelijk van je herhalingen. Bij 4*5 ga je hoge gewichten nemen met relatief veel rust tussen je sets (bvb. 4 minuten) terwijl je bij 4*12 lage gewichten gaat nemen met weinig rust tussen je sets (bvb. 90 sec.).
Afhankelijk hiervan kan je za-workout bvb 2,5 uur of 1 uur gaan duren.

Ik zou kijken waar je de nadruk wil op leggen, vooral kracht of vooral spiergroei, en dan in functie daarvan het aantal oefeningen kiezen per training. Zo lijkt me je schema zoals het nu is behoorlijk ambitieus als je voor kracht zou gaan.

Misschien ook even opletten met de opdeling, daar zie ik dips in staan op di, terwijl je al borst doet op ma. Je dips gaan ook je borst aanspreken...

Beetje een rare feedback.
Dips staan toch gewoon op maandag, hij doet het vooral voor de triceps en die komen na de borst.
2.5 ten opzichte van 1u is wel een heel groot verschil, met reprange 5 tot 12 wil Psycho waarschijnlijk
aanhalen dat hij tussen die reprange wil blijven. Niet zo zeer gefocust op een bepaalde rep, wat een goede
uitgangspositie is. Elk setje tot je maximale gaan. Al moet je dat in de praktijk even bekijken of je dan wel
voldoende snel recupereerd om 3dagen later die spiergroep terug aan te vallen.
DB pull over vind ik persoonlijk wel grotendeels een oefening voor de lats.
6x deadliften in 1 week lijkt me ook zwaar overkill. DL op rugdag en dan 2x romanian dl op rug en beendag ...



Wat is er raar aan mijn

star star star
Niet Actief
Punten: 156
Aangesloten: 25 Mei 2011

Wat is er raar aan mijn feedback? Zijn dips staan idd op dezelfde dag, daar had ik over gekeken.

Qua tijd, neem SS als uitgangspunt. daar zitten 3 oefeningen in, wil je die grondig doen, ben je een uur bezig. Als hij op hetzelfde niveau een stuk of 8 oefeningen wil doen, gaat hij 2,5 uur bezig zijn, vanwege de recup die nodig is.



Daar ben ik het totaal niet

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 23 Jan 2009

Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Het zou erg straf zijn, als je voor enkele reps meer te doen, je trainingsduur meer dan verdubbeld wordt Sticking out tongue
Bij mij zal 3*5 vs 4*8 (om maar wat aan te halen), ongeveer evenlang duren.
Rusttijd is ietje anders, dat gaf je zelf ook al aan in je eerste post.



ja 3*5 vs 4*8 wel Maar 3

star star star
Niet Actief
Punten: 156
Aangesloten: 25 Mei 2011

ja 3*5 vs 4*8 wel

Maar 3 oefeningen aan 3*5, tegen 8 oefeningen aan 3*5 zal een serieus verschil geven. daar had ik het over.
Ik bedoelde dus die 8 oefeningen tegen 3*12 vs datzelfde aantal tegen 3*5. Zo kom ik aan het gestelde tijdsverschil. hoop dat het zo duidelijker is

intussen heeft hij reeds aangegeven dat hij 3*8 voor de kleine oefeningen en 3*5 ofzo voor de grote oefeningen wil doen



Bij Starting Strength doe je

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 15282
Aangesloten: 20 Jan 2007

Bij Starting Strength doe je ook telkens 3 zware oefeningen waar je keer op keer je limieten gaat proberen verleggen. Van kleinere oefeningen zal je minder vermoeid worden dus ook minder rust nodig hebben, en zal het dus ook sneller vooruit komen. Ik veronderstel dat je voor 3x5 biceps curls geen kwartier bezig bent, ook al ga je zo zwaar als je maar kan Smiling
Al ben ik het er wel mee eens dat 1 of 2 oefeningen minder per dag, niet slecht zou zijn.
Hangt ook wat af van je voorkeuren en je cappaciteiten. Gijs doet ook elke training een shitload aan oefeningen, en ik denk niet dat je kan zeggen dat die slecht bezig is Smiling Anderen gaan dan weer beter op een lager volume.



Quote: Quote: Ik zou vooral zorgen dat je

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 7701
Aangesloten: 15 Mei 2008
Rybeara schreef:
6x deadliften in 1 week lijkt me ook zwaar overkill. DL op rugdag en dan 2x romanian dl op rug en beendag ...

Hier heb je mss wel gelijk in, mss kan ik beter RDL op beendag laten en een andere oef erbij zetten op rug

--

"Each style has its own strengths and weaknesses. Do not allow your mind to play tricks on you."
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog."

blog: http://www.bstrong.net/blog/1773



Op issolatie 3x5 zou ik

star star star star star star
star star star star star star
star star star star star star
Niet Actief
Punten: 13301
Aangesloten: 23 Jan 2009

Op issolatie 3x5 zou ik sowieso niet aanraden, maar ik had je inderdaad verkeerd begrepen.
@Woopy, er zijn er maar weinige die Gijs zijn volume 4x per week trekken denk ik.
Maar Gijs traint dan ook al 17-18jaar, zijn lichaam is wel wat gewend, naar zo iets moet je
toewerken vermoed ik. Het blijft ook een groot voorbeeld voor mij, wat een beest Sticking out tongue